כיכר השבת

הרב שלמה אבינר משיב לרב יובל שרלו: "לחיצת יד בין גבר לאישה? דבר מכוער"

הרב שלמה אבינר, ראש ישיבת "עטרת ירושלים" בתגובה לפסק ההלכה של הרב יובל שרלו: "הרמב"ם והבית יוסף סוברים כי זהו יהרג ובל יעבור"

| 49 | כיכר השבת |
הרב שלמה אבינר
הרב שלמה אבינר (ויקפדיה)

הרב שלמה אבינר, ראש ישיבת "עטרת ירושלים" מגיב לפסק ההלכה שהתפרסם אתמול בשמו של הרב יובל שרלו, המתיר לחיצת יד בין גבר לאישה.

השבוע נשאל הרב אבינר את השאלה הבאה: "מה הדין אם אשה מושיטה לי יד לשלום, ואם לא אחזיר היא תהיה נבוכה ומבוישת? האם אין כבוד הבריות דוחה עניין זה של נגיעה בעלמא? וכן להיפך אם איש מושיט ידו לאשה?".

וכך השיב הרב אבינר:

"קודם כל אין היתר בנגיעה בעלמא. לפי הבית יוסף לדעת הרמב"ם גם נגיעה בלי חיבה אסורה מן התורה, והיא ביהרג ואל יעבור (יו"ד קצה). לפי הרמב"ן נגיעה של חיבה אסורה מדרבנן, ולפי הש"ך נגיעה שאינה של חיבה אינה אסורה מן התורה אפילו לרמב"ם (שם).

"רוב האחרונים הסכימו עם הש"ך שנגיעה שאינה של חיבה אינה אסורה מן התורה. אך יש אחרונים שאמרו שבכל זאת היא אסורה מדרבנן (עזר מקודש סי' כ), ולכל הדעות הוא דבר מכוער.

"על כל פנים הגרי"מ אהרנברג הסתפק לגבי החזרת יד שמא אינה דרך חיבה, אם כי היא דרך חיבה מצד המושיט, אך אולי אינה דרך חיבה מצד המחזיר שזה בדרך נימוס. אך הוא דוחה סברה זו, ומסיק שאי אפשר להקל בזה, וגם האשה מתכוונת לחיבה, ואז הוא מכשיל אותה ועובר על לפני עיוור.

"הוא מוסיף שאין לחוש משום הלבנת פנים, שהרי מן הדין יש להפריש עובר עבירה מאיסור ויתכן שתהיה בזה הלבנת פנים, כדברי הרמב"ם שאם אין דרך אחרת יש להכלים את החוטא כדי להצילו מחטא (דעות ו ח), ואמנם אין בידינו להפריש בכגון זה, אך בודאי שאין לסייע, גם אם היא תתבייש מפני כך".

הרב אבינר מביא בתשובתו מעשה שארע עם הראשון-לציון הרב מרדכי אליהו זצ"ל: "פעם נערכה לו קבלת פנים אצל מלכת אנגליה, והיא הושיטה לו ידה, אך הוא נאלם דום והצמיד ידיו לצדדיו לעיני כל בית המלוכה והטלויזיה. בערב התקבלה התנצלות מבית המלוכה על כך שהביכו אותו, ובדקו בספר הפרוטוקולים, וכתוב שאין למלכה להושיט יד לרב יהודי".

49 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
16
אנשים צאו מהגלות משיח בא!
15
כל הכבוד לרב אבינר אומר את האמת ובנוסף השדי חמד אומר יד אל יד תקצץ מי שניתן יד לאשה
נבל ברשות התורה
מאמתי ניתנה רשות לרפורמי להיות נבל על ידי התורה ושאלה קטנה האם בית הוריו היה רפורמי והוא תינוק שנשבה ולא השתבש רק מעשה אבותיו בידיו
במיוחד המגיב הטיפש שקורא לעצמו "שומר תורה"
14
בחור שמאד רגיש לזולת הלומד באוניברסיטה בחול- ספר שאינו מושיט יד לאף אישה. ע"פ פסק של רבי משה פינשטין יהרג ואל יעבור. הנסיון בחו"ל הוא קצת יותר קשה מאשר בישראל. כל גוי נורמאלי מתקשה להבין מה זה איסור נגיעה. ואם אתה לא לוחץ יד - אתה נחשב בחור חסר נימוס וברור שהן נעלבו ממנו ואף על פי כן הוא נשאר איתן
פעם הגיעה אישה לא שומרת תןרה ומצוות לרבי מלובוויטש והושיטה לו יד אז בכדי לא לעשות חילול ה' ענה לה: ''אמא שלי תמיד לימדה אותי לא ליגוע בדברים שלא שיי'כים לי!''

הצגת כל התגובות

13
אינה אסורה מן התורה, מה עם מדרבנן, "שכחת"....??????, אה.... חשבתי שמדרבנן לא קיים בלקסיקון שלך...
"רוב האחרונים הסכימו עם הש"ך שנגיעה שאינה של חיבה אינה אסורה מן התורה. אך יש אחרונים שאמרו שבכל זאת היא אסורה מדרבנן (עזר מקודש סי' כ), ולכל הדעות הוא דבר מכוער". קודם כל, "יש אחרונים" שכתבו שזה אסור מדרבנן אבל לא כולם ואפילו לא רובם. שנית, אם זה איסור דרבנן, איסור הלבנת פנים יכול לדחות אותו
12
יש אתר מיוחד שחושף את האמת על הרב אבינר - "אבינר.נט" http://avi הוא שיחלוק על מורנו ורבינו הגאון רבי יובל שרלו שליט"א?
על הרב שרלו אבל משום מה גורמים סמויים כנראה ממלכתיים דאגו למחוק אותם מהרשת.
זכית בתואר המגיב הכי מטומטם עלי אדמות, קבל את פרס האוסקר לטפשות כללית.
שמעתי מרבנים איך התבטאו על הרב שרי-לו.
11
עוד לא שמעתי שעל מנת שלא להלבין פני חברך אני צריך לעשות עברה . אולי גם נוכל חזיר כדי שלא נלבין את פני הגויים , אם מורנו ורבינו זצוק"ל הרב מרדכי אליהו לא לחץ יד למלכת אנגליה אז מי אנחנו שנילחץ יד לאשה ,
10
שימו לב: "רוב האחרונים הסכימו עם הש"ך שנגיעה שאינה של חיבה אינה אסורה מן התורה"!!! אז מכוער או לא, מן הדין אין בעיה בזה, ושאף אחד לא יבלבל את המח. רוב האחרונים מסכימים עם הרב שרלו, רק יושבי קרנות שאין להם מושג בהלכה מערערים עליו.
ניכר מתגובתך שלחיצת יד אצלך, לא תהיה סתמית. אלא תהווה חשש של חיבה. ולכן אסורה עליך הלחיצת יד.
הבדרן גם מגיב לעצמו, חבל"ז
חלק סברו שאסורה מדרבנן
9
ליצור חדשות וראו איזה נושא עסיסי מביאים לכאן , האובססיה של הדור כנראה , וגם כאן ליפי להט הכותבים. מגע שאין בוא חיבה לא אסור בין באוטובוס בין שאדם איש מקצוע כבאי או רופא טרוד במלאכתו. לחיצת יד היא איננה ממנהג עם ישראל ובוודאי שיכולה להוליד עם הזמן לחיבה. דעו לכם שגם בין אותו בני מין יש סטיות אז מה תע
8
שכל הרבנים יצאו נגדו, רק אותו מצאתם?
7
כולם כאלה בורים ועמי ארצות לא יודעים שיש הלכות שאין מפרסמים "הלכה ואין מורים כן"
הסכמות יש לכבודו
6
וגם הרב שרלו לא אמר שזה דבר "מכובד", וגם היו הרבה פוסקים לפניו שהתירו, וגם הרב שרלו כתב את הפסק הזה לפני שנים רבות. בקיצור, ההר הוליד עכבר...
5
אבינר. הוא והרב שרלו באותה סירה של מקילים. הרי הוא כתב בסיפרו כי מותר ללכת לבני עקיבא אע"פ שזה מעורב משום שהטובה שיוצאת משם עדיפה על הרע, אז סלחו לי אם אני לא מתמוגג מאיסור כזה או אחר של רבני הציונות הדתית.
4
שרישמי נאסר עליו ''לפסוק'' בשלל נושאים אין!!! אין על הרבנים המגוכחים הללו. תוצרת מוסדות לייט והכל מותר
3
וזה בנוסף להתנגדות שלו לנסיעה לאומן ברה"ש.נמר בלבוש כבש.אתה לא מחדש לנו כלום.חביריך ותלמידיך מהציונות הדתית,מהמזרחי ומבני עקיבא,הם היו הראשונים ש"פרצו חומות מגדלי וטימאו כל השמנים"
חוצפן שכמותך.הם לא פרצו כלום.גם אצל החרדים יש פרוצים ואין טעם לפרט כאן ואין זה המקום אבל כולם ודעים את זה. אז שתוק ותחזור בתשובה! וברור שר' יובל שרלו אינו צודק בפסק הזה.
2
לפי הכתבה הרב אבינר נשאל על כך, וענה לתומו. מהכותרת אפשר להבין שהוא הגיב בדווקא לדברי הרב שרלו. נא לדייק!!!!!!!!!
1
מתיר בכהאי גוונה
לא נראה לי שמרן השו"ע אוהב את זה...
ככל שאתה 'מתיר' יותר כך 'מרנותך' חשובה יותר ככל שאתה מחניף יותר לחילונים כך מתעצם תואר המרן שלך
עושים את התורה קרדום להתחפר בה רק בשביל כסף וכבוד מסורתים שמנסרים בתורת ישראל המשיח מחכה לכם!
זה רק שתדע, דרך אגב
מה הדין?