כיכר השבת

אין כניסה להר הבית / שלמה בניזרי

מאז כיבוש ירושלים בשנת התשכ"ז, הותרה הרצועה, ורבים, בעיקר מהציונות הדתית מתירים לעצמם לעלות להר הבית. ספר חדש של הרב שלמה בניזרי מסביר למה זה אסור (ארץ)

| 39 | כיכר השבת |
הר הבית. אין כניסה
הר הבית. אין כניסה (צילום: פלאש 90)

מאז שחרב בית המקדש, רבים מעם ישראל ציפו לעלות להר הבית ולהתקרב כמה שיותר אל השכינה, אך הם ידעו את הגבולות ולא העזו לעלות מעבר למה שמותר, והסתפקו בהגעה עד הכותל המערבי, או תצפית מהר הזיתים.

לצערנו הרב, מאז כיבוש ירושלים בשנת התשכ"ז (1967)הותרה הרצועה, ורבים, בעיקר מהציונות הדתית מתירים לעצמם לעלות להר הבית, ואף מעודדים רבים אחרים לעלות להר, בטענות הבל שאין בהם ממש.

להורדת הקובץ הספר המלא לחץ כאן

בקונטרס זה הבאתי את דעת רוב ככל גדולי רבני ישראל, הן מהחרדים והן מהציונות הדתית האוסרים כל עלייה להר, וללא שום חילוק ובילוק.

העולה להר צריך לדעת שהוא יכול לעבור על איסורים חמורים מדאורייתא, ואף להיכשל בכרת החמור מכל.

אני תקוה שקונטרס זה יאיר את עיניהם של רבים מישראל, וימנעו מכל עלייה, עד שנזכה לגאולה הקרובה בבניין בית מקדשנו ותפארתנו, אמן.

תוכן שאסור לפספס
39 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
34
הטענות שגויות ואף מרן הגר"ע ביביע אומר (יו"ד חלק ט' סימן י"א) כתב כהנחה פשוטה וברורה שקודש הקודשים הוא כפי המסורת בכיפת הסלע (וכן מסורת כל העמים), וכמו שכתבו הראשונים והאחרונים וגן בפרקי דרבי אליעזר ועוד מדרשים ולמי שמפקפק בזה (ואולי גם מפקפק בכל מסורת התורה הקדושה) מוזמן לחפש את הר הבית בבית שמש או
דוב
33
דעת המקובל רבי דב קוק שליט"א. הגאון רבי דב קוק שליט"א מטבריה, עלה בעצמו להר הבית. [ראה בויקיפדיה "כניסה להר הבית (הלכה)". וכן באתר "חדשות הר הבית", שהוזכר ברשימת "רבנים שמתירים או מעודדים כניסת יהודים להר הבית"].
הגר"ד קוק
32
דעת רבי יחיאל מיכל טיקוצינסקי זצ"ל כתב בספרו "עיר הקודש והמקדש" (חלק ה' עמוד פ') לבנות בית כנסת ליהודים בהר הבית, וזה לשונו: גם בזמן שביהמ"ק היה קיים היו בתי תפילה לקהל הציבור הישראלי בהר הבית, כמוכח בסוכה (מא: - מג. נג.) .. ולכשיהיה לנו הרשות והיכולת לבנות בית תפילה אשר כזה בהר הבית בטרם הופעת ב
הג" טיקוצינסקי

הצגת כל התגובות

31
בספר כפתור ופרח (פרק ו) מובא: שרבינו יחיאל בעל התוספות רצה לילך להקריב קרבנות בירושלים.
רבינו יחיאל
30
שלמה עם לא יכול להיות כובש בארצו. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בניזרי
29
ידוע לכל מדורי דורות שאסור לעם ישראל לעלות להר הבית כ"ז שמשיח צדקנו לא הגיע, עם ישראל לא המתין לספר של בניזרי בכדי לדעת שאסור לעלות להר הבית, אולי בניזרי יחבר כעת ספר תולדות חברי הכנסת של ש"ס שישבו בכלא הוא ודרעי ועוד, והוא יוכיח בספר שחובה לחברי ש"ס לשבת בכלא, כי בכך הם מקדשים שם שמים ברבים...
רמי
28
דעת רבי יעקב ניסן רוזנטל זצ"ל גאב"ד חיפה. כתב הגאון רבי יעקב ניסן רוזנטל זצ"ל (ראש רשת הכוללים "ישיבת הגר"א" בארץ הקודש, וגאב"ד חיפה), בספרו "משנת יעקב" (עבודה, הלכות בית הבחירה, פרק ז', הלכה א' – עמוד ל"ה): וזה לשונו: "ועיין במאירי בשבועות טז,א, שאחר שהביא את דברי הראב"ד לעיל בפ"ו הט"ו, שס"ל שהנכנ
הגרי"נ רוזנטל
27
דעת רבי ישראל יעקב פישר זצ"ל. ראב"ד העדה החרדית. שו"ת אבן ישראל [להגרי"י פישר] חלק ט' סימן קס"ג. מה ששאל מע"כ דנראה לו דלענין כניסה להר הבית אחרי טבילה במקוה, דלא יהני בזמן הזה כיון שגזרו חז"ל על ע"ה שיהיו כזבים לכל דבריהם, וא"כ צריך לספור ז' נקיים וטבילה במים חיים דווקא. לדעתי אין לחוש לזה .. דלא ג
הגרי"י פישר
26
דעת רבן גמליאל ורבי אלעזר בן עזריה ורבי יהושע ורבי עקיבא. [מסכת מכות דף כ"ד] "וכבר היה רבן גמליאל ורבי אלעזר בן עזריה ורבי יהושע ורבי עקיבא מהלכין בדרך... שוב פעם אחת היו עולין לירושלים, כיון שהגיעו להר הצופים קרעו בגדיהם, **כיון שהגיעו להר הבית** ראו שועל שיצא מבית קדשי הקדשים, התחילו הן בוכין ור''
דעת רבן גמליאל
25
נראה לי שכל התגובות נכתבו ע"י כותב אחד בעל אינטרסים. אני מציע לא להתרשם יותר מידי מכל הרבנים שהזכיר, אלא לקרוא קודם בעיון רב את הקונטרס הר קודשי שהוא למעשה מלאכת מחשבת שחל הרב בניזרי, ואחרי שתקראו תבינו שדבריו נכתבו אחרי מחקר מעמיק ולא סתם שליפות. דבריו מבוססים על דעת כל גדולי ישראל עם ציטוטים מדויי
עידו
24
דעת רבי משה דוד טנדלר שליט"א – חתנו של רבי משה פיינשטיין זצ"ל. "בין הרבנים שעלו היום להר הבית היה הגאון ר' משה דוד טנדלר שליט"א מאמריקה, חתנו של רשכבה"ג הגר"מ פינשטיין זצוק"ל, אשר עלה להר הבית בקדושה ובטהרה ואף נשא שיעור כללי בפני עשרות מתלמידיו בענייני תשעת הימים, מקום המקדש, סדר העבודה, ובניין
הגרמ"ד טנדלר
23
מנהג "אנשי ירושלים החרדים" בדורות קודמים בספר "ימי שמואל" (ר' שמואל הורוויץ זצ"ל) מובא: שברגלים אנשי ירושלים החרדים עלו למצוות ראייה למקומות המותרים בהר הבית. - מתוך אתר "הר הבית חדשות". יום ראשון, 1 במרץ 2015 "תיאור עליה להר הבית משנת התרפ"ה – 1925, מפי הרב שמואל הורוויץ, מזקני ברסלב בדור הקודם, מ
הגר"ש הורוויץ
22
. דעת רבי עקיבא איגר, ורבי שמעון סופר, בן ה"כתב סופר", ובעל ה"התעוררות תשובה" ד' שבט התרפ"ה. ... הנה בחסד עליון אשר נתן קצת חירות ויט עלינו חסד בעיני חמלכים ונתן כבוד לישראל וממשלה בארצנו הקדושה להתנהג הכל עפ"י התורה והמצוה, אולי הגיע עת דודים באתערותא דלמטה לתת לנו חן להרשות לנו לבנות מזבח להקריב ע
הג"ר עקיבא איגר
21
ב"ה- כמובן במקום המותר (שזה רוב ההר חוץ מהעזרה ומקום המקדש) ועל פי ההלכה. וכל האוסר לעלות להר הבית איסור גורף, מצער את בורא עולם ביותר ומרחיק את רוח המשיח, ועליו לחזור בתשובה מיד !
משה
20
דעת רבי מרדכי אליהו זצ"ל – ארבע מכתבים מכתב א': קריאה לרבנות הראשית בארץ ישראל בית קדשנו ותפארתנו אשר הללוך אבותינו היה לשריפת אש, וכל מחמדינו היה לחרבה. ומקום המקדש המקודש אשר קדושתו לא פקעה ממנו, נהיה למקום פריצים משוקץ ומתועב, נהפך למרמס ברגל תועבה ע"י חילול המקום בכניסת זרים לתוכו וכניסת יהודים
רבי מרדכי אליה
19
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גדעון
18
ולא מדויקים כדרכם של עורכי תעמולה, שמצטטים חלקי דברים כדי להוכיח את דעתם.
אמיתי
17
הגאון רבי משה פיינשטיין זצ"ל סובר שבעיקרון מותר בהיתר גמור לעלות בימינו להר הבית לאחר טבילה כהלכתה. וכאשר הגבולות מבוררים. וזה לשונו (אורח חיים חלק ב סימן קיג): ומה שתירצת מה שהקשה בספר אומר השכחה מה שבטור וש"ע לא הוזכר הדין דאסור לרקוק בזה"ז בהר הבית, משום שלא יצוייר למעשה דאסור ליכנס טמאי מתים לש
הגר"מ פיינשטיין
16
דעת הרב שמואל אליהו שליט"א תשובה שהתקבלה מהרב שמואל אליהו' בתאריך ח´ אב ה´תשס"ג, מתוך האתר כיפה השאלה: שלום כבוד הרב. מדוע אסור ליהודים להכנס להר הבית(לפי ההלכה)? בברכה, בתודה מראש! התשובה: אין איסור לעלות על כל הר הבית. יש איסור למי שהוא טמא להכנס לעזרה. ויש איסור למי שאינו כהן להכנס למקום הקודש
רבי שמואל אליהו
15
אפשר לראות קונטרס כפרס, אך לעם ישראל, בכך שיציל רבים מאיסורי כרת החמורים ואיסורי דאורייתא. למה להשמיץ? בשנתיים האחרונות הוציא הרב בניזרי תחת ידו 5 קונטרסים מדהימים וכולם סותרים את ההסתה החילונית נגד החרדים, ויותר מכך את ההסתה של הציבור הדתי לאומי שהוא חמור יותר. עד היום לא שמענו מישהו שהצליח לסתור א
עידו
14
הרדב"ז בשו"ת סימן תרצ"א פוסק ברור שאבן השתיה שעליה הארון היה מונח בקודש הקודשים, נמצאת ועומדת תחת "מסגד עומר" (הזהב. - אפשר גם לראות אותה כיום). וממשיך הרדב"ז ומפרט היכן הם המקומות המותרים בכניסה. והיכן אסור. [אי אפשר לומר שהכותל המערבי הוא כותל העזרה, אלא בודאי הוא כותל הר הבית, ומותר ליכנס לפנים
הרדב"ז
13
מדוע כל הפוסקים נגד מתעלמים מדעת הנשר הגדול? הרמב"ם הרי עלה בעצמו? גדולת הרמב"ם כפי שעולה מספריו, מעבר לידיעתו העצומה היא בעיקר ראייתו הפשוטה של הדברים בלי הערמות של איסורים סתם
משה
12
מסופקני אם תשלים את שנתך על פגיעה כ"כ חמורה בת"ח. מציע להתקשר דחוף לרה"ג בניזרי מגדולי מזכי הרבים בדורנו ותבקש מחילה ואולי עוונך יכופר.
ל-30
תקשיב לו ברדיו ותראה שהוא סתם מעוות. מתנשא שמרבה שנאת ישראל
ישראל
11
תואמת להפליא את דעת בניזרי: הר הבית - יודען ריין. בטח לא ציפו לקבל בהפתעה כזה פרס.
דעת החמאס
10
משיחתו בליל ב' דחג הסוכות התנש"א: "ועורכים עכשיו שמחת בית השואבה במקום המקדש במקומות המותרים להכנס שם, ואדרבה צריך להכנס שם ולערוך שמחת בית השואבה בשלימות כפי שיהי' לעתיד לבוא". והנה ציטוט מדברי הג"ר יצחק גינזבורג שליט"א מחשובי רבני חב"ד (מתוך הספר "קומו ונעלה" עמוד 301): "ברור הדבר, וכך אמר הרבי מ
ליובאוויטש
9
רמב"ם הלכות ביאת מקדש פרק ג' הלכה ד': "טמא מת אפילו המת עצמו מותר להכנס להר הבית. שנאמר (שמות יג-יט) 'ויקח משה את עצמות יוסף עמו' - עמו במחנה לוויה". - ביאור דבריו: כתוב בפרשת חוקת (במדבר יט יג) כָּל הַנֹּגֵעַ בְּמֵת בְּנֶפֶשׁ הָאָדָם אֲשֶׁר יָמוּת וְלֹא יִתְחַטָּא אֶת מִשְׁכַּן יְקֹוָק טִמֵּא וְנִ
רש"י והרמב"ם
8
חכמי ישראל עלו אחרי החורבן להר. הוא לא יכול להכחיש את הכתוב. הרמב"ם עלה ועשה את היום יום טוב ולזרעו. הרדב"ז עלה ומדד עד היכן מותר לעלות והיכן הוא מקום המקדש האסור לכניסת טמאי מתים. אבל מה לעשות שהגויים אסרו עליה להר ומאז החרדים ממשיכים את גזרתם כאילו היתה הלכה למשה מסיני. (נשלח באמצעות כיכר הש
דוד
7
חבל סתם להשמיץ וכד', קראו את הקונטרס ותראו חידושים מדהימים שלא שמעתם עד היום. המחקר שהרב בניזרי ערך הוא מעמיק ונטול פניות לאומיות המטשטשות את ההלכה ואת האמת.
אלחנן
6
דעת רבי מאיר הייזלר חבר בית דין של הגר"נ קרליץ שליט"א מידי ליל שבת - מתקיים בביהכ"נ המרכזי של שכונת נווה אחיעזר בבני ברק - מניין מאוחר של קבלת שבת (מניין ר"ת) - בראשות הרב מאיר הייזלר - חבר ביה"ד של הגר"נ קרליץ, ובשיחתו השבועית בפני המתפללים - אזי הרב הייזלר התעכב על דברי הבית יוסף בהלכות חנוכה (ס
הגר"מ הייזלר
5
דעת החפץ חיים זיע"א, והג"ר צבי הירש קלישר זיע"א. הגאון רבי צבי הירש קלישר זצוק"ל בספרו "דרישת ציון" מדבר על כך שיש לחדש עבודת הקרבנות בזמן הזה על הר הבית. ובהקדמת המו"ל הרב דז'ימטרובסקי לספר "דרישת ציון" עמוד 3. כתב: "ושמעתי מאבי מו"ר מוה"ר יצחק שליט"א, כי בעת שיצא הספר הזה (דרישת ציון) בפעם הראשונה
החפץ חיים זיע"א
4
דעת רבי חיים פסח הורביץ, ממנהיגי הציבור החרדי באשדוד, חבר בית הדין "רבני הקריות", ורבם של חסידי בעלזא באשדוד. בחילוקי הדעות בין החזון איש הסובר שמצוות כיבוש ארץ ישראל היא אף בזמן הזה לשיטת סאטמר שאסור למרוד באומות עד בוא המשיח. סבור הרב הורביץ כשיטת מרן החזון איש זצ"ל, בעקבות כך פנו פעילי הר הבית
הגרח"פ הורביץ
3
בס"ד ירושלים, טבת ה'תשמ"ו. מצוה רבה להשתדל ולהציל כל שניתן משטח הר הבית המקודש, ולהתפלל שם על הפדות והגאולה לשכינה ולישראל, רק במקומות המותרים להתפלל כפי שנהגו רבותינו הקדמונים, ועל פי הוראת חכמינו בדור הזה. עיין זוהר חדש פרשת ויצא – מדרש הנעלם – ענין ר' אלעזר בן עזריה על אבן השתיה. בן ציון בכמוהר"
הגרב"צ מוצפי
2
המקובל רבי חיים כהן (החלבן) שליט"א כתב בכתב ידו: "מברך על המפעל העצום בהקמת בית כנסת בהר הבית, ומברך על זה בברכת כהנים, עלו והצליחו להקים שכינתא מעפרא אמן". הרבנים יוסף אלבום ויעקב היימן מחשובי העולים החרדים להר הבית פנו אל המקובל 'החלבן', הרב חיים כהן, ותיארו בפניו את הפעילות העניפה של החרדים העול
רבי חיים כהן
1
. הרב מאזוז - מגדולי רבני דורנו מתיר עליה להר הבית "מותר מן הדין לעלות להר הבית". כך כותב הגאון הרב מאיר מאזוז שליט"א ראש ישיבת כסא רחמים וחבר מועצת החכמים בפסיקה מפתיעה בעולם החרדי הרב מאזוז מסייג את פסיקתו התקדימית, בכך שעל כל אחד שמבקש לעלות להר הבית, לדעת את המידות המדויקות של התחומים המותרים בכ
הגר"מ מזוז
אולי גם יעניין אותך
אקטואלי