כיכר השבת

בלעדי

בלעדי: כתב-היד של הפסיקה ההיסטורית

"יעשו החופה מיד לאחר חג הפסח, ואפילו הוא בימי הספירה, בנידון זה יש להתיר לעשות החופה מיד לאחר חג הפסח" - כך כתב מרן הרב עובדיה יוסף למשפחת אוחנה מאשדוד, בעקבות הטרגדיה הקשה שפקדה אותם עם פטירת אמם. פסק הדין יוצא הדופן נחשף לראשונה (יהדות, מה הדין)

| 48 | כיכר השבת |
פסק הרב עובדיה.
פסק הרב עובדיה. (צילום בלעדי: ישי כהן)

אתמול דווח בכיכר השבת על הטרגדיה שפקדה את משפחת אוחנה מאשדוד שהיתה אמורה לחתן הערב את בנם, אך האם, הרבנית פנינה אוחנה ע"ה הלכה לעולמה.

בעקבות הטרגדיה, הונחה על שולחנו של מרן הראשל"צ הרב עובדיה יוסף השאלה האם לדחות את החתונה. הרב השיב שיש לדחות את החתונה לאחר חג-הפסח, ובשל הטרגדיה הקשה הוא התיר לבני הזוג להינשא למרות האבל וימי העומר.

לאחר שהגר"ע השיב לערוך את החתונה מיד לאחר חג הפסח, ביקשו בני המשפחה מהרב שיכתוב את הפסק בכתב ידו וזה בכדי להגיש אותו לרשם הנישואין על מנת שיסכים לרשום את הזוג לנישואין בימי הספירה.

הגר"ע נענה לבקשה ושלח את הפסק בכתב ידו והדגיש כי אין ללמוד מכך למקרים אחרים, ובכל מקרה יש לדון לגופו עניין ולגופו של מקרה.

לידי 'כיכר השבת' הגיע הפסק בכתב ידו של הגר"ע: "יעשו החופה מיד לאחר חג הפסח, ואפילו הוא בימי הספירה, בנידון זה יש להתיר לעשות החופה מיד לאחר חג הפסח".

תוכן שאסור לפספס
48 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
16
הלב מסרב להאמין!!!!! בתחילה לא קישרתי בין המשפחה לבין החתן..... מסכנה ועוד יותר מסכן החתן!!!!
פלפלית
15
הרמבם בכלל לא פסק את זה להלכה. אז.. תרגישו חופשי אם מישהו חייב להתחתן, שיתחתן! תורה מול מנהג מפוקפק.. אין שאלה בכלל. פאה.. זה בטוח איסור יותר משמעותי ממנהגי העומר גם לשון הרע..
ייקס
שו״ע בעיניך הביא בספרו מנהגים מפוקפקים?!
shaul
תתבייש לך !!! לך תלמד הלכות ספירת העומר
משה
14
מה סיבת ההיתר????? מישהו יודע???? תודה מראש.
רועי אפללו

הצגת כל התגובות

13
ישראל חד בדרא מרן הראשון לציון פוסק הדור שליט"א.
ישראל מאיר
12
אף אחד כאן לא מסביר מה טעם ההיתר
תלמיד שואל
11
כיון שהחתונה נדחית מדוע לא תדחה עד לאחר הספירה?
מני
מה החפזון?
חיים
וכי קל בעיניך חתן וכלה שבליל חופתם ישבנו לנחם את החתן היקר במקום להיות בחופתו??????? אתה חושב שכל כך קל לחכות עוד חודש חודשיים? יה"ר שלא תתנסה ולא תבין את הקושי והמשבר שעוברים הזוג!
אלי
שממילא נמצאת בצער, בסימן שאלה. מה גם שבטוח שמרן כבר דן בשאלה כגון זאת בעבר.. הוא ודאי יודע על מה הוא מדבר! רק הייתי רוצה לדעת מה הנימוקים. תורה היא וללמוד אנו צריכים!
חפץ בתורה
שהרי מדינא דגמרא מותר לינשא בימי הספירה, ורק נהגו שלא לינשא, ובמקרים מיוחדים כמו כאן, שיש צער לחתן והכלה להתעכב כל כך הרבה אחרי שכבר קבעו את מועד החתונה - הדבר נתון להכרעת הפוסקים. [ועיין עוד כתובות ד.]
י
חילוקי מנהגים בזה כידוע ולכן הורה מיד ולא סתם אחר הפסח כי רק עד ר"ח אייר ניתן להקל ע"פ זה אבל יצטרכו אולי השנה במקרה הזה לנהוג את 33 ימי האבילות בהתאם ולא עד לד לעומר ויש עוד מה להאריך בזה
המגיב בכאב רב
ואם מוכרחים, אז דוחים כמה שפחות.
חסיד
10
התחקמויות אל תנסה להרהר אחרי פסקיו של מרן, לא מספיק המקרה? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
באר שבעי
9
הרב עובדיה צדיק הדור (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בומבה
8
מנהגי אבלות רק החל מר"ח אייר..
משה
7
מה שפוסק מרן כך פוסקים בית דין של מעלה כי לא בשמים היא!!!!!!!
שושו
6
אם על גאולה פרטית אישית כך - גאולה כללית כמו יום העצמאות - על אחת כמה וכמה.
דוד
5
גדול עולם אשרי הדור חזה פניו בזכותו עומד העולם .
יהושע
4
ים כמותו שהלכה כמותו בכל מקום.
דוד
3
לפי מה שזכור לי שבחו"ל יש מקומות שמתירים להתחתן עד לחודש אייר ואז להתחיל את מנהגי אבילות ויש הנוהגים מל"ג בעומר להתיר להתחתן והעיקר שלא נדע יותר מצרות ושהזוג יקימו בית נאמן בישראל עם הרבה שמחה ושמחה.
אריה
2
מי שמכיר את כתב ידו של הרב יכול לראות שזה לא שלו
משה
1
מ
M711
אולי גם יעניין אותך
מה הדין?