כיכר השבת

"מותר להתגלח בספירת העומר"

הרב אבישי טהרני מתיר בשיעורו להתגלח בספירת העומר, היתרו של הרב טהרני אינו חידוש שלו, הוא מסתמך על גדולי עולם כדוגמת שו"ת 'ישכיל עבדי', לדבריו יש לחלק בין תספורת שהיא "מגלח קצת ומשאיר קצת" לבין גילוח בו מסירים את השערת כולם. הרב טהרני טוען כי השארת זקן כאבל הוא חוקות הגויים • מסכימים? • צפו (יהדות)

| 30 | כיכר השבת |
הרב אבישי טהרני
הרב אבישי טהרני (צילום: ערוץ היוטיוב של הרב טהרני)
לחצו כאן
30 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
19
תמשיכו לגדל זקן. זה יפה לכם!
ב
18
והביא את דברי החיד"א שהעיד שמנהג כל הספרדים לקצץ זקנם בעומר. ושהרב וואלי כתב שהמנהג לא לגלח הוא חוקות הגויים.
אביהוד
17
המקור שציין כבוד הרב בישכיל עבדי חלק ה' סימן ה', אינו מדוייק כי זה נמצא בחלק ו' סימן ה' וס"ס ו'. כמובא ב"חזון עובדיה" יום טוב עמ' רסב סוף הערה נ'.
יוסף חדד

הצגת כל התגובות

16
לא מספיק הפריצות היום ורוח המרדות שיש יבא ''רב'' עם זקן וכיפה שחורה ומנסה להיות דומה לרפורמים תתבייש לך ''אלק רב'' לא כל מי שמצטלם מול ספריה ובעל זקן וכיפה הוא רב לפסקים שלך יש סמיכה מגדולי ישראל? לא אתה נוכל חפץ רעש ופרסום רב כזה לא הייתי מתפלל אתו בכלל
זה רב תאב פרסום
זה רב גאון גדול! איך אתה מעיז ככה לדבר כלפיו??!!
אורי
15
שהגמל הזה יחפש לו במה במקום אחר
אסור
תתבייש לך, נראה מדברך שאתה בור ועם הארץ ורשע גמור. נתבארו כמה דינים השייכים בעיקר לעניין כיבוד תלמיד חכם שהוא גדול הדור שדינו כדין רב מובהק, ומכאן ואילך הדינים שיבוארו הרי הם שייכים לכל תלמיד חכם, וכפי שיבואר.) כתב הרמב"ם (בפרק ו' מהלכות תלמוד תורה) עוון גדול לבזות את החכמים או לשנאותן, ולא חרבה יר
פנחס
14
לאחר שעיינתי במקורות שהרב הביא .מסתבר שלהמצאה הזו של איסור גילוח זקן אין כל בסיס בהלכה . ומדובר בהמצאה של פשוטי האחרונים . ומוטב שנעשה את התורה והמצוות ככתבם ואחר כך נחמיר בהמצאות . וחבל שאין רבנים אמיצים כמוהו שלא יחששו להתיר . כפי שפסק מרן זצל כוחה דהתירה עדיף
עובדיה
13
עורך נכבד ,הפנית אותנו לוידאו שאינו ניתן לצפיה, נא להביא עיקרי דבריו
מיכאל
12
כרב בילקוט יוסף יש התר. מעבר לזה בילקוט יוסף כתוב כי ראוי לבני הישיבות להחזיק במנהג . כשבאתי לקבל התר היה סייגים ולעשות סיום מסכת וסעודת מצווה. אז שיבואו הפוליטיקאים שמגלגלים עיניים ויחפשו סקופ אחר (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודה
11
לגבי שיעור הרב אבישי טהרני: "מותר להתגלח בספירת העומר" יצאו דברים מהקשרם!!!, גם שונה הכותרת "מהיתר גילוח זקן בעומר" ל מותר להתגלח בספירת העומר,
עזרא
10
וכי הוא יותר חכם מכולם כל הרבנים עד עכשיו אסרו
חיים
9
צפיתי בשיעור של הרב הגאון הרב אבישי טהרני, יצאו דברים מהקשרם
שלום
8
איני מזלזל במנהגים, אבל מנהג חשוב ככל שיהיה, הוא בסך הכל מנהג. הבעיה שאנשים מקפידים ושומרים על מנהגים בקנאות ואדיקות, יותר מלשון הרע, שמירת העיניים וכדומה.
נאור
7
עי' שולחן ערוך סי' תצג' סעי' ב'. ומשנה ברורה בס"ק ד'.
שלמה
6
הרב אבישי טהרני הוא רב גדול יש לשמוע את כל ההרצאה במלואה ואז תבינו שהדברים יצאו מהקשרם..
אני
5
ראיתי את השיעור "היתר גילוח בספירת העומר" וייצאו דברים מהקשרם !!!
פינחס
4
יותר מ-700 שנה (ואפילו הרמב"ם), לאחר ר' עקיבא, לא ידע איש על מנהגי אבלות בימי הספירה. מה קרה שפתאום נזכרו בתלמידי ר"ע?
צבי
3
האם הרב הנ"ל מתנגד גם לאי גילוח בימי השבעה או בימי השלושים מאותה סיבה של מנהגי הגויים? או שמא את זה הוא מתיר? האם הוא מחייב גילוח בימי חול המועד? אגב, הרב משה פיינשטיין זצ"ל פסק שבימי חול המועד מי שמתגלח חייב להתגלח ולא לנהוג מנהגי אבלות, מאחר שהנימוק לאי גילוח הוא כדי שלא ייכנס לחג כשהוא מנוול (ראה
הרב אגמון
בבקשה יש תשובות להכל, כבודו ייכנס לשיעור הרב וכבודו יכול גם להוריד את פסקי התשובות הרב אבישי טהרני, היתר גילוח זקן בעומר http://youtu.be/bKlDVji0 http://speedy.sh/ZXsvc/
אברהם
2
דברים לעניין.. רק היה חסר בסוף התייחסות נחרצת כלפי ה באייר... משמע שניתן לגלח ואין לומר תחנון וזהו יום טוב לכלל האומה... אני חושב שהיה צריך להדגיש זאת יותר.. חזק וברוך!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבנר
יום שבו נוסדה מלכות שחילנה עשרות אלפי ילדים זה יום טוב???????
יהודי לא ציוני
יום שבו ניצחנו בעזרת השם 7 צבעות שרצו להשמיד אותנו ? יום שבו חזרנו לארצנו אחרי 2000 שנה שלא היה לנו ישות עצמאית והינו בגלות לא הכול דבש במדינה שלנו אבל זה יותר טוב ממה שהיה לפני ותפקידנו לדאוג שהיה מדינה יותר דתית שהיא יותר בבחינת יהודית ופחות ככל הגויים
ום
1
איך קרה הדבר הנבלה בישראל שרב יפסוק כדבר הזה? הלא רשב"י אמר ווי למי שיגע בזקנו - והבחורי ישיבות לכבוד כביכול רשב"י מתגלחים הראיתם כדבר הזה? איפה התגובות של "יעבץ" נעלמו?
ישורון
מה הדין?