כיכר השבת

פולמוס נהיגת נשים • מיוחד

הרבנים מגיבים: 'אולי נאסור על נשים גם ללכת ברחוב?'

בעקבות פולמוס "נהיגת נשים" שעלה לכותרות, פנה כתב "כיכר השבת" לרבני הערים אלעד ואשדוד - הגאון רבי מרדכי מלכה, והגאון רבי יוסף שיינין, והניח את הסוגיה לפתחם • "אולי צריך היה לשלול מנשים ללכת ברחוב" הגיב בציניות הרב שיינין • הרב מלכה פוסק: "נהיגת האישה לפעמים היא מצווה" (יהדות, אקטואלי)

| 119 | כיכר השבת |
הרב מלכה והרב שיינין
הרב מלכה והרב שיינין (צילומים: כיכר השבת)

זה שנים שגדולי הרבנים מתחבטים בשאלה ההלכתית האם לאישה מותר לנהוג ברכב? הדעות חלוקות ונשמעת לא מעט ביקורת בעיקר כנגד אלו האוסרים זאת. השבוע, עלתה הסוגיה שוב לכותרות בעקבות דברים שפורסמו מתוך הרצאה שמסר הרב אמנון יצחק בשבוע שעבר. "אין דעת חכמים נוחה מנהיגת נשים כלל וכלל" אמר הרב יצחק שציטט את בעל "השבט הלוי" מרן הרב שמואל הלוי וואזנר.

לאור הפולמוס שפרץ, והעיסוק המחודש בנושא, הפנה "כיכר השבת" את השאלה אל שני רבנים - פוסקי הלכה, אלו הגיבו פה אחד כי מותר לאישה לנהוג ברכב וכי אין בכך בעיית צניעות. יצויין, כי לצדם של רבני הערים שצידדו בנהיגת נשים, חשוב לזכורת שמלבד פוסק הדור החסידי הרב וואזנר, לנהיגת נשים מתנגד גם בנו של הרב עובדיה יוסף זצוק"ל - הרב אברהם יוסף.

"לא נראה לי שיש בכך בעיות צניעות"

הרב יוסף שיינין, רב העיר אשדוד, הגיב למחלוקת בנושא בין הרבנים, ואמר: "תלוי איזה חכמים, יש חכמים שדעתם לא נוחה ויש חכמים שדעתם כן נוחה. לא נראה לי שיש בכך בעיות צניעות. אישה הולכת ברחוב היא יותר נראית מאשר היא בתוך הרכב, ולכן בעיני אין בעיה".

הרב הפוסק הגיב בציניות לאיסור נהיגת נשים, ואמר: "ידוע לי שישנם רבנים ששוללים את זה, אני לא יודע למה, לא באתי איתם בדברים ולכן אינני יודע מה הנימוק להם. אולי צריך היה לשלול מנשים ללכת ברחוב. לדעתי מאישה שהולכת ברחוב יש בעיה יותר מאשר אישה שנוהגת ברכב".

הרב מרדכי מלכה, רב העיר אלעד, אומר כי לדעתו מותר לאישה לנהוג ברכב. לדבריו, עיקר המחלוקת היא בעניין צניעות: "אני כתבתי תשובה ארוכה שיש להתיר לאשה, והבאתי לכך מקורות בהלכה. כל הנקודה היא השאלה של גדר דבר שלא ילבש, וצניעות".

הרב מפרט את פסק ההלכה שכתב בנושא: "למעשה, הנהיגה היתה גם בבהמות בזמנם - אנחנו קוראים בפרשות השבוע, אם זו רבקה כאשר היא נעזרת כשהיא רכבה על גמלים. יש גמרות על זה שכשהאישה נוהגת היא יושבת בצורה יותר צנועה מאשר האיש".

"על כל פנים, מבחינת מעשה הנהיגה אנחנו מוצאים שעצם הנהיגה לא אסורה אלא העניין שהאישה צריכה לנהוג בצניעות, עכשיו בימינו שמדובר בכורח המציאות למשק הבית שזהו קיומו של הבית - אם זה הסעת הילדים או קניות, ובמידה והאישה לא תנהג, הבעל יצטרך לעשות זאת ויהיה זה ביטול תורה, אז ודאי שנהיגת האישה היא מצווה".

"לכן כתבתי שבהחלט אפשר להקל, רק לנהוג בצורה צנועה. ישנם הסוברים שהיא מתאפרת בגלל הנהיגה למרות שאני לא חושב כך". הוסיף הרב.

"תורת ישראל שומרת על כבוד האישה"

הסוגיה שעלתה לכותרות, עוררה סערה בקרב פוליטיקאים חילונים, בעיקר מקרב הנשים שבהם. חברת-הכנסת, פנינה תמנו-שטה (יש עתיד), הביעה תקווה בשיחה עם 'כיכר השבת' כי הדברים שפורסמו הוצאו מהקשרם: "הדברים מבזים את תורת ישראל אשר שומרת על כבוד האישה ואף מהללת את חכמת האישה. נדמה שרבנים שמחליטים להתבטא כך מנותקים מהמציאות ואף לטעמי מובילים לסלידה מהדת שלא לדבר על הגברת התופעה החמורה של הדרת נשים".

תמנו-שטה הדגישה: "אני מקווה שהדברים הוצאו מהקשרם וזו לא הייתה הכוונה. אין ספק שזה ביטוי לניתוק מהמציאות".

הרב וואזנר על נהיגת נשים: דבר שראוי לאוסרו איסור גמור

כזכור, במהלך השיעור שמסר הרב יצחק בשבוע שעבר, אמר כי "אין דעת חכמים נוחה מנהיגת נשים כלל וכלל. הרב וואזנר אוסר את זה בתכלית האיסור ויש רבים מן הרבנים שאוסרים".

"הרי מה זו מכונית?" שאל הרב יצחק, "זו חלופה של עגלה. לא הייתה עגלונית אף פעם".

הרב אמנון יצחק עקץ ברמז רבנים המתירים נהיגת נשים ואמר: "רבנים מהשורה הרביעית והחמישית שנוהגים להתיר כדי למצוא קצת חן בעיני הבריות". במענה לשאלת משתתפת אמר הרב יצחק כי זו ההלכה, וכי "זה לא צנוע לאישה להיות נהגת".

פוסק הדור מרן הרב וואזנר, שכאמור התייחס גם הוא לנושא, כתב בעבר כי: "מה שנשים לומדות ומרגילות עצמן לנהוג מכונית אוטו, הנה מן הניסיון למדתי שהוא דבר שראוי לאוסרו איסור גמור, כי עצם הלימוד גרם כבר וגורם לפריצות... שהאישה חושפת עצמה בזה בשוקים ורחובות לעין כל רואה נכשלת ומכשלת את האחרים".

לא רק הרב וואזנר מתנגד לנהיגת נשים, גם בנו של מרן הרב עובדיה יוסף, הגאון הרב אברהם יוסף, אמר בעבר כי "אין לתת לאישה ללמוד לנהוג למותרות, אלא אם כן מדובר בהכרח גדול" ועורר סערה.

בואו לדבר על זה בפייסבוק שלנו

119 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
47
אתם שואלים את הרב גם איזו מכונית לקנות? האם לבטח מקיף או לא? למה בכלל יש פה שאלה לרב? שמישהו יואיל להסביר. עדר.
46
אמנם יש בודדים שאסרו נהיגה לנשים, כהגר"ש וואזנר והגר"מ גרוס. אולם טעם האיסור אינו ברור כלל, וכן תמה עליהם מרן הגר"ב זילבר בשו"ת אז נדברו חלק י"ג סימן פ'. ונפרט להלן את הטעמים והדחיות: א. הדבר מבליט את האשה וגורם משיכת תשומת לב רבה - טעם זה אינו שייך בימינו כלל, כי בכל מקום (כולל כל הערים החרדיות) פ
45
נמאס כבר מגברים שרוצים לשלוט על נשים ולהפוך אותנו לרכוש פרטי שלהם. האמת היא שהגברים לא יכולים להסתדר בלי נשים, במיוחד במגזר החרדי, כאשר הנשים עושות הכל - מפרנסות, דואגות לבית, ומחנכות את הילדים. כל רב שאומר שאשה לא צריכה לנהוג - צריך לשבת בשקת ולבדוק את המניעים שלו. ה"רב" אמנון יצחק הוא בכלל control
מה את נואמת כמו יאיר לפיד?! אם יש לך בעיה תפני לרב וואזנר! זה פסק הלכה שלו ולא של הרב אמנון יצחק.

הצגת כל התגובות

44
אלו צודקים ואלו צודקים. יש בנהיגה של אישה חוסר צניעות מסויים!!! אבל ולדעתי הקטנה בהתחשב בדור הזה שהנשים עצמאיות עדיף שינהגו את רכבם מאשר יעמדו בתחנות האוטובוס המפוצץ והדחוס בגברים ונשים. צריך לקחת הכל בחשבון בהתאם למצב הדור. ולאלו שמדברים על הרב אמנון יצחק שכביכול אוסר אז זהו שלא... הוא סך הכל צ
מכל הבחינות הוא יצא אידיוט
43
ואז לא יכשלו בראיית אשה?
אני לא יכול כל יום להחליף שם
42
לאלו שרצו לאסור את הנהיגה לנשים... למה למשל: אתם לא יוצאים נגד "קופאיות"? והרי בקופאיות - יש הרבה יותר חוסר צניעות מדברים איתה... מסתכלים עליה... הרבה זמן... מאות גברים כל יום!!! וזה לא איכפת לכם?!
41
הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו שליט"א, העיד בשם הגרי"ש אלישיב זצ"ל להתיר נהיגה בכל מקום שנהגו בכך, אף בירושלים (דלא כמו שטוענים בשמו שהתיר רק במקומות מרוחקים), והתיר גם הוא עצמו: "מפי הגרי"ש אלישיב למדתי שתלוי הדבר בחילוק המקומות. יש מקומות שבהם אישה הנוהגת חרגה מהמקובל במקומה (הוא הזכיר את שכונת מאה
40
כל המטרה של הרבנים זה לשמור על הנשים/ילדות/אחיות של כולנו, אז שאתם מדברים נגד הרבנים אתם מדברים נגד עצמכם.
39
חוץ מהרב וואזנר...מה עם הרב שטיינמן והרב קנייבסקי? ומה הייתה דעת הרב עובדיה זצוק"ל?
הלכות פסח "כי בא מועד"
הרב אלישיב ז"ל התיר,הרב קנייבסקי גם מתיר. הרב שטיינמן עוד לא הביע דעתו בנושא
38
רוב המתים החרדים בטרם עת זה מהסרטן כתוצאה מאכילת ירקות ללא תולעים אבל מלאים חומר מסרטן שלא יורד בשטיפה. מקום שני, הרוגי תאונות דרכים בהם נהג חרדי. כי הגבר החרדי אינו מרוכז בנהיגה, כי ראשו טרוד כל השנה בריצה אחרי גמ"חים כאשר צריך לחתן כל שנה ילד, ואין לו 40 אלף דולר כל שנה. לכן ה' ברא לחרדים אוטובוס
תהיה שמח.
37
חבל מאוד שעוסקים בקטנות אני אשה חרדית נשואה + ילדים כ"י חושבת שאשה שנוהגת לא עושה זאת משום פריצות מי שפרוצה ישנן הרבה דרכים להראות פריצות אשה שנוהגת כגבר עושה זאת לצורך היא לא חולת נפש או מבזבזת כספים ונוסעת בכבישים ללא מטרה נהיגה בכביש היא מאד אחראית ואין זמן לעשות שטויות אחרת משלמים בחיים כמו שה
36
ולא של 2 מזוקנים לא מוכרים. נראה אתכם גברים! אבל זה לא יקרה, יודעים למה? כי הוא ב100% עם הרב אמנון/ הרב וואזנר
אברך אחד שאלו, מאחר והוא מעניין לקנות רכב לצרכי המשפחה, הוא מתלבט מי עדיף שיעשה את רשיון הנהיגה הוא או אשתו, והשיב לו הגר"ח שמאחר ומי שנוהג מטבע הדברים הופך לנהג של המשפחה שלוקח/מחזיר את הילדים מהגן, קניות, הקפצות, הובלות וכו' וכו' וכל זה יגרום לו לביטול תורה, ולכן עדיף שאשתו תנהג, כי ממילא היא עסוק
הידוע הוא שר' חיים מתנגד גם לגברים שיעשו רשיון וינהגו. פעם הסבירו זאת משום ונשמרתם... מכיוון שיכול לצאת מזה הריגה בשוגג ובעיות ממוניות גדולות.
35
איך אפשר להעיז לחלוק על פוסק הדור בקי בסיפורי התנך כבוד קדושת הוד מלכותו וגלימתו מרן אמנון יצחק
סתם מתייפייפים שצוחקים על ההלכה בשביל כסף. אלה רבנים? זה ערב רב
34
די כבר עם הדיעות החשוכות האלה של כל מיני עסקנים ורבנים אינטרסנטים
33
כָּל כְּבוּדָּה בַת מֶלֶךְ פְּנִימָה מִמִּשְׁבְּצוֹת זָהָב לְבוּשָׁהּ.
32
בס"ד שוטה קם ושוטה הולך! אמנון יצחק ומוטק'ה בלוי מחפשים קצת צומת לב כמו ילדים אוטיסטים. מותר לנשים לנהוג ואם הם רוצים שמירת עיינים עלק (שני העבריינים האלה רשעים גמורים) אז שישארו בבית ולא יכפו על הציבור את הדבילויות שלהם.
31
אין צורך להתלהב, זו מחלוקת פוסקים שהיא לשם שמים והיא עתיקת יומין. ראש ישיבת מיר בזמנו התיר זאת לפני עשרות שנים ואילו רבנים אחרים אוסרים. אשתי טוענת שזה מצויין בשבילה לשמור כך על הצניעות. כל אחד יילך לפי רבו - והאמת והשלום אהבו. ולכל מעוררי המחלוקת: תבינו מה זה ללבן סוגיא. יש דעות שונות. וכך נמסרת ה
30
בס"ד מוישל'ה בשיחה עם משפחתו, ירושלים, כ"א חשון תשע"ד, "תארזו את חבילותיכם" ! יהודי-אמריקה היקרים שלי! תארזו את החבילות, ותצאו משם! אל תהיו טפשים! אל תסגרו את העינים שלכם! אל 'תשחקו' כאילו אינכם יודעים! תצאו משם כל עוד אתם יכולים עדיין לעשות זאת! המקום היחיד ללכת אליו - זה ארץ ישראל, מפני שכל
מוישל'ה אתה צודק !!! גם פה בארץ אנחנו שבויים, אני שומעת הרבה , יהודים יקרים ,מכל המגזרים, ואפילו חוזרים בתשובה זה מקרוב באו, ברגע שהתחתנו הביאו צאצאים, מה שנקרא בנו את ביתם, הגשמי והרוחני מתעסקים בכל הדברים שהסיטרא אחרא מציע, ושכחו את הקדוש ברוך הוא. מדי פעם נזכרים ואומרים בעזרת השם. במיוחד לחו
כאילו אנחנו לא יודעים שזה אתה כתבת את שתי התגובות המפגרות האלה... כמו בעוד אתרים? זה ידוע שכל מה שכותבים ה"אוטיסטים" אסור להאמין לשום מילה, כי נוכלים עלו על הגל הזה וממציאים בשמם חופשי מה בא להם, כשציבור התמימים מאמין ומתייחס לזה כתורה מסיני
במיוחד בימינו, חובה עלינו לשנן שוב ושוב את דברי יהושע וכלב בפרשת שלח (חומש במדבר, פרקים יג, יד): שמאחר שראינו שנתקיים בנו הכתוב: "אִם חָפֵץ בָּנוּ יְהוָה וְהֵבִיא אֹתָנוּ אֶל הָאָרֶץ הַזֹּאת וּנְתָנָהּ לָנוּ אֶרֶץ אֲשֶׁר הִוא זָבַת חָלָב וּדְבָשׁ" – שראינו שה' חפץ בנו והביא אותנו אל הארץ הטובה בניסי
"אם לא יעלו מרצון – יעלו מהכרח של צרות" ודרוש דרש הגאון רבי משה מגיד משקלוב, ממנהיגי ירושלים בשנים ת"ר – תר"ז, ובן רבי הלל משקלוב תלמיד הגר"א (בספר דורש לציון - עמ' רכב): "דבר הנבואה (יואל ג) "בהר ציון ובירושלים תהיה פליטה כאשר אמר ה' ובשרידים אשר ה' קורא" – הדאיג מאד את רבינו הגר"א, שלפי זה יבוא זמ
29
רוב הרבנים מתירים לנשים לנהוג. לדוגמא, הגר"ש מחפוד שליט"א התיר לאשה לנהוג, כך ע"פ השמועה, ובלבד שתלמד נהיגה אצל אשה, משום שבשנים האחרונות הדבר נפוץ יותר ואין בזה משום חוסר צניעות, וכן הגראי"ל שטיינמן שליט"א הורה לאחת שנוהגת וגרה בקרית ספר שהיא יכולה לנהוג שם. עוד התירו ע"פ השמועה, הרב יעקב אדלשטיין,
28
אלו צודקים ואלו צודקים. יש בנהיגה של אישה חוסר צניעות מסויים!!! אבל ולדעתי הקטנה בהתחשב בדור הזה שהנשים עצמאיות עדיף שינהגו את רכבם מאשר יעמדו בתחנות האוטובוס המפוצץ והדחוס בגברים ונשים. צריך לקחת הכל בחשבון בהתאם למצב הדור. ולאלו שמדברים על הרב אמנון יצחק שכביכול אוסר אז זהו שלא... הוא סך הכל צ
27
מצד פיקוח נפש!!!!!!!!!!!!!
יותר. רוב הנשים בכל אופן. בדוק על פי סטטיסטיקה של המועצה לבטיחות בדרכים. יש חברות ביטוח שאף גובות מהן פחות פרמיית ביטוח. רק הן צריכות בעיקר להיזהר לא לעבור נתיב(בפרט בבינעירוני) בלי להסתכל מי עובר באותו נתיב באותו רגע ולא לנסות להכנס מכביש אחר "להתפרץ" מבלי להיזהר מנהגים חולפים ולתת להם זכות קדימה ב
26
ספרדי
25
אנשים הקוראים לעצמם רבנים מנסים להעתיק מאנשי דת מוסלמים פנדמנטליסטים, קיצוניים, מערב הסעודית . גם שם נהיגת נשים היתה אסורה בעבר וגם שם נשים מתעטפות בשחור כמו "נשות הטאליבן", שמשפיעות על האופנה ברחוב החרדי בשנים האחרונות. אגב, אפילו באיראן החשוכה אין הגבלה על נהיגת נשים... מסכנים החרדים/ות שבאמת חוש
24
יש "חיידר" חסידי שאם האמא באה לקחת את הבן מהחיידר ברכב, הילד מוצא מהחיידר. זהו זה .נכון שהחיידר הזה הוא צדיק? אבל רק בזה הם צדיקים...
23
בציבור החרדי!! אני מניח שמה שאמנון יצחק אמר לגבי נהיגת נשים דומה למה שהוא אמר לגבי שימוש באייפון כלומר מי שהרב שטיינמן מתיר לו יכול !! ו.. הרב שטיינמן מתיר לנשים לנהוג !!
22
מעשה אבות סימן לבנים. האישה צריכה להיות מוחבאת מעיני גברים זרים. רק לבעל מותר לשזוף עינו באישתו. כמה משפחות כבר התפרקו מנהיגת האישה שפגעה ברכב של גבר זר, וכשהחליפו פרטים ניצל הגבר זאת, חיזר אחריה, ולבסוף התגרשה והתחתנה איתו.
21
לא למדתם לקח מהרבנים הקודמים שקיבלו עונש,,,,,,,,,,,תזהרו
הוא 0 אחד גדול!
20
א. הדבר מבליט את האשה וגורם משיכת תשומת לב רבה - טעם זה אינו שייך בימינו כלל, כי בכל מקום (כולל כל הערים החרדיות) פשט המנהג שנשים נוהגות, ואיזה הבלטה יש כאן? וגם בקהילות סגורות שמקובל שם שנשים אינן נוהגות, מצויות נשים מבחוץ שנוהגות ובאות עם רכבן לאותו מקום. מה גם שהאלנטרטיבה גרועה הרבה יותר: במוניו
19
אמנון פוסק הדור דוחף את האף בכל נושא
18
תפסיקו לחרחר ריב על כל שטות
17
כי פעם העגלון היה כמו נהג אוטובוס. למי היתה עגלה פרטית? מי שהיתה לו עגלה פרטית, היה לו גם נהג פרטי...
16
אלו צודקים ואלו צודקים. יש בנהיגה של אישה חוסר צניעות מסויים!!! אבל ולדעתי הקטנה בהתחשב בדור הזה שהנשים עצמאיות עדיף שינהגו את רכבם מאשר יעמדו בתחנות האוטובוס המפוצץ והדחוס בגברים ונשים. צריך לקחת הכל בחשבון בהתאם למצב הדור. ולאלו שמדברים על הרב אמנון יצחק שכביכול אוסר אז זהו שלא... הוא סך הכל צ
15
בטל אני לדעת הרבנים, אבל כיום שנהיגת נשים כמוה כגילוי שיער ראש, ואת הילדים לא יכניסו לבתי ספר, חייבים להשמיע יותר את הרבנים המתירים.
14
הגר"מ מאזוז התיר, וכך כתב בתשובה: "הרב שבט הלוי נר"ו אוסר ויש מתירין. אבל גם למתירין אין לאשה ללמוד נהיגה אצל נהג רק אצל נהגת. כי כמה מכשולות יצאו מזה. ואחר שלמדה מותר לה לנהוג בעת הצורך".
13
על מנת למצוא חן בעיני הציבור
12
למה הרבנים לא מבינים שהכל תלוי בפסיקה שלהם, אם הם יפסקו שאסור לנשים לנהוג אז באמת יהיה חוסר צניעות בזה שאשה נוהגת, כי כשזה לא רגיל זה באמת בולט ומושך את העין, אבל אם יפסקו שמותר לנשים לנהוג לא יהיה בכך שום חוסר צניעות כי הדבר יהיה רגיל כמו שגברים ונשים הולכים ברחוב, (ובאמת במקום שעושים הפרדה ברחוב ב
אם כל הנשים ילכו עם פאות, מי יסתכל עליהם? לך לכפר חב"ד, ותגיד לי אם יש איזה מישהי יוצאת דופן...
11
לא חולקת על רבנים חלילה אבל.... א. כשאני נוהגת דוקא אני פחות מקפידה להתאפר מאשר כשאני נוסעת באוטובוס שאז רואים אותי יותר... ב. כמה פעמים נוסעים באוטובוס דחוס שזה מכשיל מאוד במיוחד לגברים וגם יוצר אי נעימות עצומה לנשים כאשר אני לא יודעת איפה למצוא מקום להחזיק את היד שלי, ולהדחס באי נעימות, שמא גבר יג
10
לשונו של פוסק הדור בעל שבט הלוי ח"ד סימן א' אות ב' בענין הצניעוח מה שנשים לומדות ומרגילות עצמן לנהוג מכונית אוטא, הנה מן הנסיון למדתי שהוא דבר שראוי לאסרו איסור גמור, כי עצם הלמוד גרם כבר וגורם לפריצוח,והוא ההיפך הגמור מכל כבודה בת מלך פנימה, כמו שעצם הנהיגה הוא ממש להיפך כל כבודה וגו', האשה חושפת
בציבור הספרדי אף אחד לא שמע עליו
זה כבר הופך אותו לפוסק הדור, כי כידוע מאוד קשה לאסור
9
בתשובה כת"י שהובאה בחוברת "כי בא מועד" הלכות פסח, התיר נהיגה לנשים. גם בנו הגר"א, שכתבתם בכתבה שהוא אוסר, למעשה הבהיר את עצמו בתשובה יותר מאוחרת, וכתב: "אין תשובה אחת לשאלת הנהיגה, ובמקום שהורו שלא תנהג חובה לקיים את הוראת הרבנים, ובמקום שאין הוראה, פעמים הרבה שהנהיגה מונעת תקלות אחרות, לכן יש לדון
8
יוצאים נגד הרב וואזנר? ועוד בלעג שכזה.. תתביישו לכם! ולדעתי גם הזקן והכיפה מיותרים. אם אלה הרבנים לא פלא שככה הדור נראה
חוץ ממנו כולם אפסים, ומצווה לבזות אותם ע"י תגובות עלובות בשרשרת של ניקים נשיים.
7
אלו צודקים ואלו צודקים. יש בנהיגה של אישה חוסר צניעות מסויים!!! אבל ולדעתי הקטנה בהתחשב בדור הזה שהנשים עצמאיות עדיף שינהגו את רכבם מאשר יעמדו בתחנות האוטובוס המפוצץ והדחוס בגברים ונשים. צריך לקחת הכל בחשבון בהתאם למצב הדור. ולאלו שמדברים על הרב אמנון יצחק שכביכול אוסר אז זהו שלא... הוא סך הכל צ
6
ולהתחכך עם אנשים.........
5
מה הם מנסים בדיוק? לשאת חן בעיני כמה שבאבניקים...?!
4
מי הם הערב רב? = (השמאלנים של היום) כשמשה רבנו נצטווה ללכת לפני פרעה ולעשות אותות ומופתים, היו לפרעה חכמים, ומכשפים, ובשם כולל נקראו חרטומי מצרים, מטרתם הייתה להכחיש את האותות והמופתים שמשה עושה על ידי בורא עולם, מטרתם הייתה לומר שכל אדם, יכול לעשות אותם. כשיצאו בני ישראל מארץ מצרים, יצאו חלק מהחרטו
הערב רב נמצא בעיקר אצל מי שמתנגד לכיבוש ארץ ישראל, כמש"כ הגר"א בקול התור פרק ב' חלק ב' סעיף ב'. ונכון מה שכתבת שהשמאלנים הם ערב רב, אמנם אח"כ כתבת (ואולי בלי מתכוין) הערב רב הציונים, וצריך לזכור שהמושג "ציוני" - זה מושג קדוש מאד, וכמש"כ "ימלוך ה' אלקיך ציון". ולכן את כל המוסר שכותבים נגד מהרסי התורה
3
מי שרוצה יכולה ללכת לשאול אותו. אני שאלתי.
2
אלו צודקים ואלו צודקים. יש בנהיגה של אישה חוסר צניעות מסויים!!! אבל ולדעתי הקטנה בהתחשב בדור הזה שהנשים עצמאיות עדיף שינהגו את רכבם מאשר יעמדו בתחנות האוטובוס המפוצץ והדחוס בגברים ונשים. צריך לקחת הכל בחשבון בהתאם למצב הדור. ולאלו שמדברים על הרב אמנון יצחק שכביכול אוסר אז זהו שלא... הוא סך הכל צ
1
"עוררה סערה בקרב פוליטיקאים חילונים" !? ואת מי זה מעניין? תורת ה' לא שואלת את דעתם של פושעי העם ועוקרי דת ישראל !
אי נהיגה בשם התורה, למרות שאין דבר וחצי דבר בין זה לתורה. הפוליטיקיים החילונים לא רלוונטים לנו אנכנו צריכים לא לגזור על נשותינו נכות תחבורתית
בלי חכמות ובלי להתמסכן. יש לנו גדולי דור חכמים וגדולים מאיתנו בכל המובנים, ואם הרב וואזנר אמר משהו הוא בטוח מבין יותר טוב ממך! אז אל תהיה דתי איפה שנח לך.
אז עד היום נשים היו נכות בהרבה תחומים לפי דבריך.. בינתיים הם המקור ואנחנו החיקוי העלוב שמנסים להידמות לגויים. לא צריך יותר מידי, מספיק 3 דורות אחורה. אלה היו נשים עם צניעות וכבוד עצמי.
זה בשבילם פוליטיקאים. אחת שמשתייכת לקבוצה ששונאת חרדים ורוצה לעקור תורה. אבל בשביל ללעוג לרב אמנון ולרב וואזנר מותר לצטט אותה.. היא פתאום יהודיה נפלאה ועדינת נפש.
מה הדין?