כיכר השבת

כיצד פסקו הדיינים?

דרשה מבעלה 5,555,555 שקלים דמי כתובה

האישה דרשה מהגרוש, ספר מחיפה, 5,555,555 שקלים דמי כתובתה. הדיינים, ישבו ארוכות לדון בפרשה ולבסוף פסקו כי הבעל ישלם לאישה 240 אלף שקלים בלבד (יהדות, אקטואלי)

| 20 | כיכר השבת |
דרשה מבעלה 5,555,555 שקלים דמי כתובה
(צילום: שאטרסטוק)

ספר נשים חיפאי נדרש לשלם לגרושתו סך 5,555,555 שקלים כדמי כתובה. ראש אבות בית הדין בחיפה הגאון רבי אברהם שלוש והדיינים הרב אברהם חזן והרב רפאל גלב ישבו ארוכות על המדוכה ולבסוף פסקו כי הבעל ישלם לאשה סך 240 אלף שקלים.

הסיפור המוזר החל כאשר יחסיהם של בני הזוג, הורים לשלושה ילדים, עלו על שרטון והאשה טענה מספר טענות קשות נגד הבעל.

בשלב זה הציגה האישה את הכתובה המקורית שבין בני הזוג ובה נכתב כי הבעל מתחייב בשבועה חמורה ובקניין גמור ונקב בדמי הכתובה בסך 5,555,555 שקלים.

הדיינים דנו ארוכות במידת הסבירות והמחויבות של חתן מתחת לחופה כפי שהיא נדונה בספרות ההלכתית החל מהשולחן ערוך וכלה בדיינים בני דורנו שהאחרון שבהם הוא הראשון לציון ונשיא בית הדין הגדול רבי יצחק יוסף, שהתייחס לנושא בספרו והתבסס על אביו מרן פוסק הדור רבינו עובדיה יוסף זצ"ל. בסופו של דבר החליטו הדיינים לאמץ שלושה פסקי דין של דיינים בני זמננו ולשלב ביניהם.

חבר בית הדין הגדול הגאון רבי שלמה דיכובסקי, מי שהיה מנהל בתי הדין הרבניים, כתב כי "במקרה של כתובה בלתי סבירה על הדיינים להעריך את סכום הכתובה בהתאם לפרנסה של כעשרת אלפים שקלים לחודש במשך שנה – דהיינו כ-120 אלף שקל".

הדיין הגאון רבי חיים שלמה שאנן כתב לעומת זאת במקרה דומה כי לדעתו "ניתן להשית את דמי הכתובה בסכום שאדם יכול לצבור כל ימי חייו - דהיינו בסכום הרבה יותר גבוה מזה של הרב דיכובסקי".

הגאון רבי יקותיאל כהן, לשעבר אב בית הדין הרבני באשדוד, שנדרש לדון במקרה דומה כתב כי דעתו של הרב דיכובסקי, היינו 120 אלף שקלים: "נמוכה מדי ולעומת זאת פסיקתו של הרב שאנן גבוהה מדי ולכן הוא מציע לפסוק סכום ביניים על פי שיקול דעתו של בית הדין".

אשר על כן החליטו הדיינים הרבנים שלוש, חזן וגלב לאמץ את שיטתו של הרב יקותיאל כהן ולפסוק בממוצע על פי שיקול דעת בית הדין.

בהחלטתם קבעו הדיינים כי "לאור האמור מחליט בית הדין כדלהלן: בית הדין מחייב את המשיב בסך 240 אלף שקלים כדמי כתובה".

תוכן שאסור לפספס
20 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
11
וגם משתלם
10
שכל ה'פרענקים' המדומיינים שכותבים כאלה סכומים מטורפים בכתובה בעוד שאצלם אחוזי הגירושין גבוהים עשרת מונים הגיע הזמן לעשות לזה סוף במיוחד עם שבועת וכו' כמנהגם...
כאילו אצל האשכנזים אין גירושין בכלל. אם כבר אצלכם האחוזים גבוהים בהרבה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבל צודק בקשר לסכומים המוגזמים..
9
אישית מציע לאישה לתבוע את הסכום הזה מביטוח ישיר כיון שזה מספר הטלפון שליהם רק לא לשכוח להשים את הקידומת 03 שיהיה לה בהצלחה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
זה היה טוב -שווה לצחוק והרבה!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חחחחחחחחחחחחחח קורע (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)

הצגת כל התגובות

8
והותירו אותו עם חובות. . הכתובה היא כדי " שלא תהיה קלה בעיניו להוציאה". ובימינו זאת האשה שרודפת את הבעל בדרישה לגט. אז יש להפוך את היוצרות. והיא זאת שצריכה לשלם לו. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
במקרה שהאישה מבקשת את הגט היא לא מקבלת כתובה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
7
רואים שיש כאן הרבה מפגרים שאינם יודעים בין ימינם לשמאלם לא אשכנזים ולא ספרדים המינהג לרשום את הסכום הזה היה נהוג רק בבבל עוד מיזמן הבן איש חי והעיראקים ממשיכים אותו כאן בישראל
6
גברים תלמדו... לא לחתום מעל 50 שקל
5
הייתה מקבלת יותר מביטוח ישיר :-)) ואם היא תבעה היא חשבה שהיא תקבל ?! כמה אנשים הזויים יש בעולם הזה אישרו לה 240,000 הרס לה את כל הציפיות לעתיד ...חבל היה כבר עדיף להישאר נשואה בסכום הזה מי יסדר אותה בחיים עכשיו ?!
4
אני לא מבין למה מפרסמים את זה הרי אישה יכולה לבקש מיליונים זה לא אומר שהיא תקבל ולדעתי כל הנושא של כתובה חייבים לבטל כי זה הונאה מלכתחילה כי איך ילד גבר איש אדם או איך שניקרה לזה מיתחייב על דבר שאין לא ולא יהיה לו הרי בקושי הרוב הם יכולים לפרנס את עצמם אז על איזה סמך
3
צריך משהו שיכלו לעמוד בזה סתם סכום זה לא תופס כך נראלי ואני לא רב (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
2
יותר מחצי מיליון ש"ח. גם למי שיש
1
מעניין איך אשה הייתה מגיבה אם היו מחייבים אותה ב240,000 ש"ח!
אולי גם יעניין אותך
אקטואלי