כיכר השבת

מחקר מדאיג

"אלפי טייסים לוקים במחשבות אובדניות"

הנוסעים יודעים? מחקר חדש שהתפרסם בכתב עת מדעי נחשב, חושף את השיעור העצום של טייסים שלוקים במחשבות אובדניות. הסיכון לחיי הטסים ברור (חדשות, תחבורה)

| 2 | כיכר השבת |
אילוסטרציה
אילוסטרציה (צילום: shuttersock)

מחקר פורץ דרך בתחום התעופה חושף: למעלה מ-4,000 טיסות מסחריות עושות את דרכן בשמי העולם מדי יום, בידי טייסים שסובלים ממחשבות אובדניות. 4.1 אחוז מהטייסים שקלו להתאבד במהלך השבועיים שקדמו למחקר, ואצל 12.6 אחוז מהם נמצאו סימפטומים של דיכאון קליני.

מהמחקר, שנערך באוניברסיטת הרווארד וכלל סקר בינלאומי, עולה כי אף שטייסים המאובחנים כסובלים מדיכאון חמור מקורקעים באופן מיידי, רבים מהם מסווים סימפטומים אלו, רק בגין החשש לאבד את מקום העבודה. כמו כן, במחקר הוכח כי הטייסים דיווחו על מצבים שבהם איבדו עניין יומיומי במטלות שונות, תחושת כישלון ומחשבות אובדניות. זאת ועוד, המחקר מצא קשר ישיר בין דיכאון לבין שימוש מוגבר בגלולות שינה.

מה שהוביל לעריכת המחקר, הוא האסון שפקד את טיסת ג'רמן ווינגס בחודש מרץ 2015, בו נספו 150 איש, כשטייס המשנה אנדריאס לוביץ שלקה בנפשו, ריסק את המטוס באלפים הצרפתיים.

ישנו מעטה של סודיות סביב נושא הבריאות הנפשית של טייסי טיסות מסחריות, לטענת עורכי המחקר: "גילינו שטייסים פעילים רבים חווים תסמיני דיכאון ואינם פונים לקבל סיוע בשל ההשפעה ההרסנית שעלולה להיות לכך על הקריירה שלהם", הם אומרים.

הירחון המדעי Environmental Health שמפרסם את המחקר החדש מציין, כי הוא נחשב לבעל משמעות רבה, לנוכח העובדה כי המידע אודות מקרי דיכאון של טייסים נשמר בדיסקרטיות מכוונת בתוך חברות התעופה. לדברי רוב האנטר, ראש אגף בטיחות באיגוד התעופה הבריטי, "עלינו לעודד אווירת תמיכה והבנה בקרב הטייסים, ועל הטייסים לדעת, ללא חשש, שיש מי שיבוא לקראתם".

יצויין, כי כ-3,500 טייסים הסכימו לענות על השאלון האנונימי שנשלח אליהם על ידי עורכי המחקר, אך כ-1,100 מהם לא הסכימו להשיב לשאלות העוסקות ישירות בבריאות נפשית.

תוכן שאסור לפספס
2 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
2
או לפחות עם טייס רק לצרכי גיבוי עם שליטה ידנית רק באישור מגדל הפיקוח כך שימנע גם הסיכון הזה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוני
1
כי הם הכי הרבה קרובים לאביהם שבשמים והם כבר בזים לעולם התחתון והשפל ורוצים כל הזמן להישאר בעולם העליון קרוב לאבא בשמים. מסכנים.. הם כל הזמן יורדים מאיגרא רמה לבירא עמיקתא... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אור
אולי גם יעניין אותך
חדשות תחבורה