

רכבים חשמליים מותאמים היטב לצרכים היומיומיים של רבים, כמו נסיעה לעבודה או סידורים. הם חלקים ושקטים, והנסיעה היומית של 50-80 ק"מ, מרחק לא רב שאפשר להסתדר בטעינה ביתית, פחות או יותר. אולם ייצור רכבים חשמליים מהנים לנהיגה ומושכים עבור חובבי רכב הוכחה כמשימה מאתגרת, חסרה התחושה שיש במנוע בנזין. כעת, חברת סטארט-אפ חדשה בשם לונגבואו מתכוונת למשוך את חובבי הרכב עם צמד מכוניות ספורט חשמליות קלות משקל ומרהיבות.
החברה הבריטית מכנה את כלי הרכב המתוכננים שלה FEV (או Featherweight Electric Vehicles - רכבים חשמליים קלים כנוצה), ואף שמדובר בבירור במונח שיווקי, הוא חושף את כוונות המותג הצעיר. לבריטניה היסטוריה ארוכה של מכוניות ספורט קלות משקל, ולונגבואו רוצה להביא את המסורת הזו לעידן החשמלי, כשהיא קוראת לרכביה בשם ה-"יורשים" של הלוטוס אליס והיגואר E-Type.
הדגם ללא הגג ייקרא ספידסטר, בעוד שהקופה, באופן מבלבל, נקראת רודסטר - מתוך כוונה לשגר עקיצה לטסלה, שעדיין לא סיפקה את הרודסטר שחשפה ב-2017. שני דגמי לונגבואו בנויים על שלדת אלומיניום ייעודית ומציגים עיצוב מלוטש עם מכסה מנוע ארוך ומראה המדגיש את העמידה הדינמית. שני הדגמים הם בעלי הנעה אחורית וכוללים רק שני מושבים.
הספידסטר תשקול רק 895 ק"ג, כך לפי לונגבואו, ותזנק מאפס ל-100 בתוך 3.5 שניות בלבד. לונגבואו אומרת שלספידסטר יהיה טווח של 440 ק"מ, בהתבסס על מבחן WLTP האירופאי האופטימי, אך ההערכה היא לכ-375 ק"מ במבחן המציאות. המחיר המתוכנן הוא בערך 110,000 $ ולונגבואו אומרת שרק 150 רכבים ייבנו, כולם בעבודת יד.


הרודסטר מגיעה אחר כך, במשקל של 995 ק"ג ומבצעת את הזינוק מאפס ל-100 קמ"ש רק עשירית שנייה פחות מהספידסטר. המחיר ההתחלתי שלה נמוך בהרבה, כ-84,000 $. לא צוינה הערכת טווח לרודסטר, ובניגוד למכונית הפתוחה, הרודסטר לא תהיה מוגבלת בייצור.
לפי פרסום ב-TopGear, רבים מהחלקים המכניים - כגון הסוללות, המנועים והבלמים - יגיעו מחברות אחרות ויעבדו יחד באמצעות מערכת ייעודית.




לונגבואו אף אמרה שהיא תשתמש במנוע חשמלי אחורי בהספק של 321 כ"ס ושיש לה "יחסים טובים עם כל העסקים והספקים הסיניים הגדולים של המנועים החשמליים". החברה גם רמזה שגרסה דו-מנועית עשויה להגיע מאוחר יותר.
באופן די טבעי, יש סקפטיות לגבי סטארט-אפים של רכבים חשמליים המציגים טענות נועזות, אך מצד שני, האנשים שעומדים מאחורי החברה מציגים קורות חיים מרשימים. המייסדים עבדו בתחום הרכב החשמלי במשך עשרות שנים ומילאו תפקידים בכירים בלוסיד ובענקית הסינית BYD. הצוות כולל גם אנשים שעבדו בטסלה, פורמולה E, לוטוס, ואסטון מרטין לדברי החברה.
ההזמנות מראש עבור הספידסטר והרודסטר פתוחות כעת. כל דגמי לונגבואו מתוכננים ומהונדסים בבריטניה, שם הם גם ייבנו בעבודת יד, כשיצרנית הרכב הצעירה שואפת להפעיל את האב-טיפוס שלה עד הקיץ הקרוב, עם תחילת הייצור ב-2026.