

פורד, יצרנית הרכב האמריקאית, הגישה בארה"ב בקשה לרישום פטנט על תיבת הילוכים ידנית המיועדת למכוניות חשמליות, לאחר תקופת פיתוח של כשנתיים. מדובר בחידוש טכנולוגי משמעותי המשלב בין העולם החשמלי המתפתח לבין חוויית הנהיגה המסורתית האהובה על חובבי רכב רבים.
הטכנולוגיה החדשנית כוללת תיבת הילוכים שתמוקם על קונסולה מוגבהת ברצפת הרכב, ותתחבר למנועים החשמליים באופן אלקטרוני - ללא מערכת גלגלי שיניים מכנית וללא דוושת מצמד. לפי הפרטים בבקשת הפטנט, התיבה תכלול שישה יחסי העברה שדרכם תנוהל זרימת האנרגיה החשמלית מהסוללות, ובכך תשלוט במהירות המנועים ובמומנט שהם מייצרים.
אף שהפעלת המערכת עשויה להביא לפגיעה מסוימת בביצועים בהשוואה לתמסורת ישירה המספקת כוח מרבי, היא תעניק לנהג תחושת מעורבות ושליטה שלרוב חסרה ברכבים חשמליים. למרות זאת, המערכת תאפשר גם להפעיל מצב אוטומטי למי שיעדיף לוותר על החלפת ההילוכים הידנית.
כדי להעצים את חוויית הנהיגה המסורתית, פורד מתכננת להתקין בבסיס ידית ההילוכים מנועים חשמליים זעירים שיספקו רטט הדומה לתחושה המתקבלת ממנועי V8, וכן יצרו משוב של התנגדות בעת החלפת ההילוכים.
בשלב זה, פורד טרם הודיעה באיזה דגם תשולב הטכנולוגיה החדשה - אם בכלל - אך ההערכה היא שהיא עשויה להיות חלק ממוסטנג חשמלית עתידית.
פורד אינה החברה הראשונה המפתחת טכנולוגיה מסוג זה. יונדאי כבר הטמיעה מערכת להחלפות הילוכים מדומות בדגם איוניק 5N באמצעות מנופים מגלגל ההגה, וטויוטה פיתחה תיבת הילוכים ידנית מלאה, כולל דוושת מצמד, עבור דגמי לקסוס UX, אם כי אלה לא הגיעו לייצור סדרתי.