אחרי כמעט שני עשורים של פיתוח, הרכב התלת-גלגלי הייחודי של אפטרה (Aptera) צפוי להיכנס לייצור השנה כרכב חשמלי במחיר של 40,000$, עם טווח נסיעה של 640 ק"מ ויכולת לאגור אנרגיה סולארית שמספיקה ל-64 ק"מ נוספים מדי יום. אולי. החברה הקליפורנית הבטיחה הבטחות דומות ב-2008, 2009, 2012, ו-2022, אך מעולם לא סיפקה אפילו רכב אחד עד כה, אך הפעם הם נראים רציניים מתמיד.
בביתן צנוע בתערוכת CES 2025, אפטרה הציגה את העיצוב הסופי שלה עם פנים חדש ופרטים על המכוניות הראשונות שיגיעו לכביש. מה שהתחיל ב-2007 כרכב היברידי עם צריכת דלק חסכונית במיוחד, התפתח לרכב חשמלי עם טווח מרשים, תוך שמירה על העיצוב המקורי בצורת טיפה עם שלושה גלגלים ושני נוסעים.
המכשול העיקרי: מימון
למרות שלחברה יש יותר מ-50,000 הזמנות מוקדמות וגייסה 140 מיליון דולר מ-20,000 משקיעים פרטיים, היא עדיין זקוקה ל-60 מיליון דולר נוספים כדי להשלים את הפיתוח, לרכוש את הציוד הנדרש ולבנות את מפעל ההרכבה בקרלסבד, קליפורניה. החברה מקווה לגייס 20 מיליון דולר ברבעון הראשון של השנה.
מבט מקרוב
במהלך נסיעות מבחן שנעשו לרכב, הרכב הפגין תא נוסעים מרווח להפתיע עם 920 ליטר נפח אחסון. במשקל של כ-1,000 ק"ג בלבד, הרכב מסוגל להאיץ במהירות, למרות שביצועיו עדיין מוגבלים בגלל תוכנה שאינה מושלמת. החברה מבטיחה האצה מ-0 ל-100 קמ"ש בפחות משש שניות.
הדרך לייצור
אפטרה מתכננת לייצר עד 80 מכוניות ביום. המבנה בנוי מ-6 חלקים בלבד, והרכב כולו תוכנן להרכבה ב-12 תחנות הרכבה בלבד. התוכנית היא להגיע לייצור של 20,000 רכבים בשנה תוך תשעה חודשים מתחילת הייצור בסוף 2025 - בתנאי שהחברה תצליח לגייס את המימון הנדרש.