כמה עולה התחזוקה של בוגאטי?

האתגר האמיתי של בעלי רכבי היוקרה בשווי מיליונים: התחזוקה 

מאחורי יוקרת המותג: הסיפור הלא מסופר של עלויות התחזוקה המסחררות של היפר-רכב, כאשר החלפת שמן פשוטה עולה כמחיר רכב משפחתי חדש והבעלות האמיתית נשמרת לאלפיון העליון בלבד (רכב)

|
1
| כיכר השבת |
תחזוקה שעולה יותר מרכבים רגילים. בוגאטי שירון (צילום: Shutterstock)

רכישת מכונית-על כמו בוגאטי נתפסת כהגשמת חלום עבור רבים, אך המציאות מציבה אתגרים כלכליים שהופכים חלום זה לבלתי אפשרי עבור מרבית האנשים. בעוד שהקסם ההנדסי של רכבים אלה בלתי ניתן להכחשה, העלויות המופרזות של תחזוקתם חושפות את הפער בין הפנטזיה למציאות.

טיפול שגרתי או רכב חדש? בחירה מפתיעה

עלויות הרכב עלו משמעותית בשנים האחרונות, אולם כאשר משווים את הוצאות התחזוקה של רכבי-על כדוגמת בוגאטי לאלו של כלי רכב רגילים, הפער מדהים. בכתבה שפורסמה ב-Twoday נכתב כי לפי מנדי כושבין, אספן רכבי יוקרה ויוצר תוכן מוכר, החלפת שמן בבוגאטי וויירון עולה כ-25,000 דולר. סכום זה שווה ערך למחיר רכב משפחתי חדש, כולל הביטוח.

הסיבה לעלות הגבוהה נעוצה במורכבות ההנדסית של הבוגאטי. בניגוד לרכבים סטנדרטיים, החלפת שמן בויירון מחייבת הסרת 16 פקקי ניקוז שמן, הגלגלים האחוריים, מערכת הבלמים וחלקים נוספים. תהליך זה דורש מיומנות מקצועית ייחודית ומהווה רק את תחילת מסע התחזוקה היקר.

העלות האמיתית של אחזקת בוגאטי תקינה

ההוצאות אינן מסתכמות בהחלפת שמן בלבד. סט גלגלים חדש לבוגאטי עשוי לעלות 38,000 דולר, וצמיגים חדשים יכולים להגיע ל-50,000 דולר. היצרן ממליץ על טיפול תקופתי כל 15,000 קילומטר או אחת לשנה. תוכנית תחזוקה לארבע שנים עבור בוגאטי שירון מוערכת בכ-340,000 עד 405,000 אירו (לפני מסים) – סכום השווה למחיר דירה במקומות רבים בעולם.

אפילו אספנים מנוסים כמו כושבין, המחזיק שלושה רכבי בוגאטי, מודים כי רכבים אלה מבלים זמן רב יותר במוסכים מאשר בכבישים. "למזלי, הם אינם נוסעים הרבה," מציין כושבין, ובכך מדגיש את המציאות המורכבת שבבעלות על רכבי-על.

יוקרה אינה נחלתה הבלעדית של בוגאטי

בוגאטי אינה לבדה בעולם עלויות התחזוקה המופרזות. פרארי, שם נרדף נוסף ליוקרה אוטומוטיבית, מציעה תוכנית אקסקלוסיבית לבעלי דגמי המסלול שלה, כגון סדרת FXX או לה-פרארי FXX K. רכבים אלה מיועדים אך ורק למירוצים ואינם מאוחסנים אצל הרוכש. פרארי שומרת לעצמה את הבעלות על הרכב, מנהלת את תחזוקתו ואחסונו, ומאפשרת לרוכש גישה לסדרת מירוצים ייחודית.

ב-2014, פרארי FXX K נמכרה בכ-2.5 מיליון אירו לפני מסים. המחיר כלל תמיכה לוגיסטית, מכונאים מומחים ואף שפים במהלך אירועי מירוצים, למרות שהרוכש אינו הבעלים המסורתי של הרכב. הסדר זה ממחיש את המחויבות הכלכלית העצומה הנדרשת מבעלי רכבים מסוג זה.

מותרות השמורות למעטים בלבד

בעלות על רכבי-על כדוגמת בוגאטי או פרארי היא יותר מאשר סמל עושר – זוהי מחויבות בלתי מתפשרת. כלי רכב אלה מייצגים את פסגת העיצוב וההנדסה האוטומוטיבית, אך דורשים רמת אחריות המבדילה אותם מרכבים רגילים.

עבור רוב האנשים, העלות המופרזת של תחזוקת רכבים אלה מזכירה כי לעתים החלומות הגדולים ביותר נותרים בגדר פנטזיה בלבד. ארגונים כמו הפדרציה הבינלאומית לרובוטיקה מדגישים את חשיבות הדיוק וההנדסה המתקדמת בתעשיות שונות, ותחזוקת רכבי יוקרה משקפת מגמה זו.

סיכום: המחיר האמיתי של החלום

לרוב בעלי הרכב, הוצאת 25,000 דולר על החלפת שמן אינה רק בלתי מעשית – היא בלתי אפשרית. בעוד שקסם הבעלות על בוגאטי נותר חזק, המכשולים הכלכליים והלוגיסטיים מבטיחים כי היפר-רכבים אלה יישארו נחלתם הבלעדית של העשירים במיוחד.

בסופו של דבר, אף שמחיר הרכישה של בוגאטי עשוי להיראות בהישג יד עבור אחדים, האתגר האמיתי טמון באחזקתו לאורך זמן. העלויות העצומות של תחזוקה שגרתית ותיקונים הופכות את הבעלות על רכב כזה למחויבות מרתיעה.

הכתבה עניינה אותך?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
תוכן שאסור לפספס

1 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

1
שיעשו על למבורגיני וניראה כמה יצא....
נתנאל
תוכן שאסור לפספס

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות