

חברת קיה חשפה את ה-PV5, הואן החשמלי החדש שלה, לאחר שהציגה את הקונספט בשנה שעברה בתערוכת CES 2024 בלאס וגאס. הרכב החדש מציע מספר קונפיגורציות שונות, ביניהן גרסאות להסעת נוסעים, הובלת מטען, ובעתיד מתוכננות גם גרסאות לטיולים ושטח. טרם הוכרז האם הדגם יגיע לשוק הישראלי, אך הוא צפוי להגיע לאירופה בשנה הבאה וכן לקנדה.
מאפיינים טכניים
ה-PV5 הוא ואן חשמלי בגודל בינוני המתבסס על טכנולוגיות הנעה חשמלית מפלטפורמת E-GMP-S של קיה-יונדאי. מידותיו: אורך 4.69 מטר, רוחב 1.89 מטר, גובה 1.9 מטר, ובסיס גלגלים של 2.99 מטר. למרות שהוא מוגדר כ"בינוני" על ידי קיה, מבחינת השוק הוא נחשב לקומפקטי יחסית, עם מידות אורך הדומות למכונית משפחתית כמו הונדה סיוויק, אך עם גובה משמעותי יותר.
החברה מציגה את הרכב כחלק ממשפחת ה-PBV (Platform Beyond Vehicle), המציעה גמישות ואפשרויות התאמה מגוונות. הארכיטקטורה המודולרית מאפשרת גרסאות באורכים שונים, גבהים שונים וקונפיגורציות מגוונות. כרגע מוצגות שתי גרסאות עיקריות: גרסת נוסעים וגרסת מטען, וכן מתוכננת גרסת שלדה-תא.
בין שתי הגרסאות קיימים הבדלים בולטים: גרסת הנוסעים מצוידת בדלת אחורית מתרוממת עם קו גג מעוגל יחסית, בעוד גרסת המטען מציעה קו גג מרובע יותר ושתי דלתות אחוריות נפתחות לצדדים.
מערכת ההנעה וביצועים
ה-PV5 יוצע עם שלוש אפשרויות סוללה:
- 43.3 קוט"ש (זמינה בגרסת המטען בלבד)
- 51.5 קוט"ש (זמינה בכל הגרסאות)
- 71.2 קוט"ש (זמינה בכל הגרסאות)
טווח הנסיעה המרבי לפי מחזור הבדיקה האירופי WLTP מוערך בכ-400 ק"מ. הרכב מצויד במנוע חשמלי בהספק של 120 קילוואט (161 כ"ס) ו-250 ניוטון-מטר של מומנט פיתול. ההנעה היא קדמית בכל הדגמים.
ה-PV5 מבוסס על ארכיטקטורה חשמלית של 400 וולט. על פי נתוני היצרן, טעינה מהירה DC תאפשר טעינה מ-10% ל-80% תוך 30 דקות.




ייצור וגרסאות עתידיות
קיה תייצר את ה-PV5 במפעל ייעודי בקוריאה המאפשר ייצור מותאם של מגוון גרסאות. המפעל מתוכנן לאפשר התאמות מדויקות כגון גגות בגבהים שונים, קונפיגורציות דלתות ומושבים מגוונות, וגרסאות מיוחדות.
מחיר ותחרות
לפי הערכות ראשוניות, מחיר הבסיס העולמי של ה-PV5 צפוי לעמוד על כ-30,000 דולר. בשוק הישראלי, במידה והרכב ישווק בו, המחיר יהיה יקר משמעותית בשל המיסוי שעל הרכב.
ה-PV5 עשוי להתחרות במגוון רכבים חשמליים בשוק, ביניהם הגרסאות החשמליות של ואנים מסחריים כגון ראם פרומאסטר, פורד טרנזיט ומרצדס-בנץ ספרינטר, וכן בפולקסווגן ID Buzz החשמלי. בנוסף, הוא עשוי להתחרות גם ביונדאי סטאריה, המשתייכת לאותה קבוצת יצרניות.