
תערוכת אוטו שנגחאי 2025 נפתחת השבוע, כך שככל הנראה אנו צפויים לשטף של מכוניות חדשות מסין. ביואיק האמריקאית מוכיחה שוב שסדאנים עדיין חשובים בשוק הרכב הגדול בעולם עם חשיפת קונספט האלקטרה GS. הרכב החשמלי הזה תוכנן על ידי מרכז העיצוב המתקדם של GM סין, אחד מארבעת הסטודיואים הגלובליים שתחת מטריית ג'נרל מוטורס.
האם תהיה גרסת ייצור סדירה בהמשך? עדיין לא ברור, אך כרגע הרכב משמש כ"מניפסט עיצובי", לפי דברי סטיוארט נוריס, מנהל העיצוב של SAIC-GM. האלקטרה GS היא גדולה ומרשימה, באורך של 5.3 מטרים, מה שהופך אותה לארוכה מעט יותר ממרצדס-בנץ EQS. היא נעה על גלגלי ענק בקוטר 23 אינץ' ויושבת על בסיס גלגלים נדיב של 3.2 מטרים.
למרות קו הגג המשתפל, קונספט זה הוא סדאן מסורתית עם תא מטען רגיל. יש שיטענו שהחזית נראית במעורפל דומה לטויוטה, בעוד שפנסי הזנב בצורת האות C מזכירים מעט את אסטון מרטין.
מראות הצד המסורתיות הוחלפו במצלמות צד, שהפכו לחוקיות במכוניות ייצור סיניות לפני מספר שנים. יש גם בליטה על הגג, כנראה המכילה חיישן LIDAR. גג הזכוכית לכל האורך עוזר להציף את הפנים באור טבעי. בפנים, ביואיק ברור מכוונת לקונים צעירים, אוהבי טכנולוגיה, עם מסך מגע ענק של 16.3 אינץ'.
הנהג מקבל לוח מחוונים דיגיטלי ייעודי המשולב עם תצוגה עילית עם מציאות רבודה. קונסולה מרכזית ארוכה נמשכת מהחזית לאחור, מה שאומר שאין מושב אמצעי מאחור. הפנים בשני גוונים משלבים עור, בד ארוג ואלמנטים מתכתיים כדי לשדרג את תא הנוסעים. מכיוון שאין חלקים מכניים מתחת למכונית, לאלקטרה GS יש רצפה שטוחה לחלוטין שהתאפשרה בזכות פלטפורמת הרכב החשמלי.
נצטרך להמתין ולראות אם ביואיק תמשיך עם דגם ייצור. עד כה, החברה מכרה למעלה מ-10 מיליון כלי רכב בסין מאז שהושקה שם בשנת 1998. מכוניות סדאן כמו וראנו, רגאל ולהקרוס, שנעלמו מזמן מהקו האמריקאי, עדיין נמכרות על ידי הזרוע הסינית של ביואיק, מה שהופך את הקו המקומי למגוון הרבה יותר ממה שביואיק מציעה בארה"ב.