כיכר השבת

למעלה מ-100,000 החלפות

סוללה מלאה ב-5 דקות | חברת Nio בחלופה לטעינה חשמלית

חברת הרכב החשמלית מסין Nio מבצעת כבר תקופה החלפה של סוללה ברכב חשמלי במקום טעינה שלה, כיצד זה פועל? | לאחרונה שיא חדש נרשם ב-25 בינואר עם כמעט 120,000 החלפות סוללה ביום אחד, על רקע חגיגות השנה החדשה הסינית (רכב)

| 14 | כיכר השבת |
עמדת החלפת סוללה של Nio
עמדת החלפת סוללה של Nio (צילום: יצרן )

חברת NIO, יצרנית הרכבים החשמליים מסין, פיתחה גישה חדשנית לטעינת רכבים חשמלייםהחלפת סוללה (Battery Swap). במקום להמתין לטעינה ממושכת בעמדות טעינה מסורתיות, נהגי NIO יכולים להגיע לתחנה ייעודית ולהחליף את הסוללה המרוקנת בסוללה טעונה תוך כ-3 עד 5 דקות בלבד.

תהליך ההחלפה מתבצע באופן אוטומטי לחלוטין. הנהג מגיע לתחנת ההחלפה, שם המערכת מזהה את הרכב ומתחילה את תהליך ההחלפה. רובוטים משוכללים מפרקים את הסוללה המרוקנת מתחתית הרכב ומתקינים במקומה סוללה טעונה במלואה. תוך דקות ספורות הנהג יכול להמשיך בדרכו ללא צורך בהמתנה לטעינה.

השיטה מציעה יתרונות רבים. ראשית, היא חוסכת זמן משמעותי לעומת טעינה מהירה או אולטרה-מהירה. שנית, היא משפרת את חיי הסוללה, שכן הרכבים משתמשים תמיד בסוללות חדשות יחסית ובמצב תקין. יתרון נוסף הוא הגמישות הכלכלית – לקוחות יכולים לרכוש את הרכב ללא סוללה ולהשתמש במודל של "Battery as a Service" (BaaS), מה שמוזיל את עלות הרכב הראשונית. בנוסף, הפתרון מפחית עומסים על רשת החשמל, מאחר שהסוללות בתחנות נטענות בקצב מבוקר, מה שמאפשר ניהול חכם של צריכת החשמל.

כיום, שיטת ההחלפה של NIO נפוצה בעיקר בסין, אך החברה מתרחבת גם לאירופה, בעיקר לנורווגיה, גרמניה ומדינות נוספות. יצרניות רכב אחרות בוחנות טכנולוגיות דומות, אך רובן עדיין מתמקדות בטעינה מהירה.

לאחרונה, בין התאריכים 23-27 בינואר, חברת ניו ביצעה למעלה מ-100,000 החלפות סוללה מדי יום במשך חמישה ימים רצופים, כאשר שיא חדש נרשם ביום ה-25 בינואר, עם 119,765 החלפות. העלייה בתנועה בתחנות ההחלפה נבעה מחגיגות השנה החדשה הסינית, כאשר אזרחים רבים נוסעים לבקר את משפחותיהם.

ביום השיא, ניו ביצעה בממוצע 4,991 החלפות בשעה, או כ-83 החלפות בדקה. כל תחנת החלפה סיפקה בממוצע 37 החלפות ביום. מתוך סך ההחלפות ביום השיא, 5,000 החלפות שירתו את מותג Onvo, כאשר כ-40% מתחנות ההחלפה של ניו תומכות ברכבי Onvo.

כיום מפעילה החברה הסינית 3,106 תחנות החלפת סוללה בסין, עם מספר מצטבר של 64.3 מיליון החלפות. נתונים אלו אושרו במכתב פנימי של וויליאם לי, מנכ"ל ומייסד-שותף של ניו.

בנוסף לתחנות החלפת הסוללה, ניו מחזיקה ברשת הטעינה הפרטית הגדולה ביותר בסין, עם כמעט 4,400 תחנות טעינה המציעות 25,000 נקודות טעינה. למרות זאת, 80% מהטעינה של רכבי ניו בכבישים המהירים מתבצעת בתחנות החלפת הסוללה.

בשנת 2024, קבוצת ניו מכרה 221,970 מכוניות, עלייה של 38.7% לעומת 160,038 יחידות ב-2023. יעד המכירות ל-2025 עומד על 440,000 יחידות, מתוכן 220,000 תחת מותג Onvo, והיתר מכוניות ניו ודגמי Firefly החדשים. ב-2024, Onvo מכרה 20,761 יחידות של דגם ה-SUV היחיד שלה, ה-L60, שהושק בספטמבר.

תוכן שאסור לפספס
14 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
12
קטלני ביותר
אורן
11
זו השיטה של חברת אלקטריק פיול הירושלמית לפני שלושה עשורים
הארי
10
זה היה המודל של שי אגסי עם בטר פלייס …
אהוד
בול, רק שכאן המדינה במקום לעודד קטלה
גיא

הצגת כל התגובות

9
WOW 😃
EV
8
שי אגסי הקדים את זמנו
יוסי
7
זו הייתה השיטה של שי גסי ולמה היא נכשלה כי הטמבל הזה חשב לעשוק את האנשים לפי חבילות הכריח בן אדם לקנות מראש חבילה ל-15 אלף קילומטר בשנה 20 אלף קילומטר בשנה ואם הבן אדם עשה 6000 קילומטר הפסיד כסף ובדיוק כל זה אחרי שביטל כחלון את הניות בטלפונים ואנשים הפסיקו לשלם על חבילות ושי אגסי לא הבין שהעם התפקח
זה אני
זו לא הסיבה היחידה גם אם הנסועה השנתית מגיעה ל 15000 ק"מ זה היה מחייב לבצע 150 החלפות או יותר כל שנה. מול כ 30 תדלוקים בשנה על אותו קילומטרז'. שללא נדבר על חוסר היכולת לבצע טיול ספונטני בסוף שבוע בטווח של יותר מ100 קמ' מהבית.
Ty
6
הרעיון של בטרפלייס הקדים את הטכנולוגיה שנדרשה לו. סוללות גדולות ולא יעילות, טעינה איטית,מסורבלות ויקרות. שילוב של הרעיון עם הטכנולוגיה של ימנו יכול בהחלט להצליח.
שון
5
הרעיון המקורי של "בטר פלייס" היה טוב. אבל הביצוע היה מוקדם מידי וגרוע. עם טווח ריאלי של 100 קמ' רק הדרך לתחנת החלפת הסוללה היתה גוזלת בין 15-20% מהסוללה. זה היה אולי מתאים רק לאלה שלא יוצאים מהעיר ויש להם תחנת החלפה ליד הבית.
Ty
4
הקונספט של של בטר פלייס היה מעולה, מחליף זריז סוללה וממשיך לנסוע. הבעיה שהתמחור היה הזוי והפך את כל העיסקה ליקרה מאוד וללא משתלמת כלל. אם המחיר בזמנו היה סביר היינו מזמן מובילים את העולן בתחום
אלי
3
איפה בטרפלייס של שי אגסי הקדימה את זמנה בעשרים שנה... זה בדיוק מה שהם עשו...
יוסי
2
Better place הישראלית של שי אגסי הקדימה את זמנה בקרוב לשני עשורים עשורים. בכתבה אפילו לא זוכרים או יודעים שלא מדובר בהמצאה חדשה
י
1
יש איזה אופנוע שגם מחליפים לו את הסוללה
נתנאל
אולי גם יעניין אותך
חדשות תחבורה