כיכר השבת

14 מיליון אירו

453.91 קמ"ש | בוגאטי מיסטרל קבעה את שיא המהירות לרכב פתוח

הגרסה המיוחדת של המכונית הפתוחה האחרונה מבית בוגאטי, המצוידת במנוע ה-W16 האגדי, רשמה הישג היסטורי במתקן הבדיקות בפפנבורג, גרמניה | המיסטרל, שמחירה 14 מיליון אירו, היא הנציגה האחרונה של עידן מנועי ה-W16 של היצרן היוקרתי | כל 99 היחידות שתיווצרנה כבר נמכרו במחיר התחלתי של 5 מיליון אירו ליחידה במכירה המוקדמת (רכב)

| 7 | כיכר השבת |
קבע מהירות שיא לרכב פתוח. הבוגאטי מיסטרל
קבע מהירות שיא לרכב פתוח. הבוגאטי מיסטרל (צילום: יצרן)

בוגאטי מיסטרל, המכונית הפתוחה החדשה של היצרן הצרפתי המיתולוגי, קבעה שיא עולמי חדש למכונית ללא גג כשהגיעה למהירות של 453.91 קמ"ש (282.05 מייל לשעה) במתקן הבדיקות ATP Automotive Testing בפפנבורג, גרמניה. השיא החדש מצטרף לשורת הישגים מרשימה של בוגאטי, הכוללת את שיא המהירות של וירון סופר ספורט ב-2010 (431.07 קמ"ש) ושל שירון סופר ספורט 300+ ב-2019 (490.48 קמ"ש).

את הנהיגה המרשימה ביצע אנדי וואלאס, נהג המבחן הרשמי של בוגאטי וזוכה מרוץ לה מאן. וואלאס התחיל בנסיעה על השיפוע במהירות של 200 קמ"ש והגביר בהדרגה עד להשגת השיא החדש. גרסת שיא העולם של המיסטרל, המוערכת ב-14 מיליון אירו, מתאפיינת בעיטורי "כתום סילון" בפנים ובחוץ, בדומה למכוניות השיא הקודמות של החברה.

"מכוניות השיא של בוגאטי לאורך ההיסטוריה של המותג ייצגו תמיד את פסגת המהירות והעוצמה, תוך קביעת גבולות חדשים והגדרה מחדש של היכולות של כלי הרכב שלנו," אמר מאטה רימאק, מנכ"ל בוגאטי. "כעת, עם ההישג חסר התקדים של מיסטרל W16, אנחנו לא רק חוזרים על ההיסטוריה, אלא יוצרים היסטוריה חדשה."

פנים המיסטרל (צילום: יצרן)
פנים הרכב (צילום: יצרן)

המיסטרל היא הגרסה הפתוחה של השירון, בדומה למה שהייתה הוירון גרנד ספורט לוירון הרגילה. השם "מיסטרל" מתייחס לרוח צרפתית הנושבת מעמק נהר הרון דרך הריביירה הצרפתית אל הים התיכון, ומדגיש את המורשת הצרפתית של המותג למרות הבעלות הגרמנית והמנכ"ל הקרואטי.

המכונית מצוידת במנוע ה-W16 בנפח 8.0 ליטר המפיק 1,578 כוחות סוס, והיא תהיה המכונית האחרונה של בוגאטי שתשתמש במנוע האגדי הזה. מהירות השיא המתוכננת למכונית הסדרתית היא 420 קמ"ש. העיצוב החיצוני כולל פתחי אוויר על הגג מאחורי ראשי הנוסעים, המשמשים גם כקשתות התהפכות, ופנסים אחוריים בצורת X עם מרווחים המשמשים לאוורור המצננים הצדדיים.

תא הנוסעים שומר על הפשטות המאפיינת את בוגאטי, עם רכיבי טיטניום ואלומיניום משולבים בלוח מחוונים מעוגל. בוגאטי בחרה במודע להימנע משימוש נרחב במסכים, מתוך רצון ליצור מכוניות אספנות שיתפקדו היטב גם בעוד עשרות שנים.

כל 99 היחידות של המיסטרל, שמחירן ההתחלתי עומד על 5 מיליון אירו, נמכרו עוד לפני החשיפה הרשמית. רוב המכוניות צפויות להפוך לחלק מאוספים פרטיים - יצירות אמנות אוטומוטיביות שנועדו קודם כל להיות מוערכות ורק אחר כך להיות נהוגות. "החיבור בין פורמט הרודסטר למנוע ה-W16 שלנו הוא שלמות מוחלטת," אמר מאטה רימאק. "ללא הגג, ועם שני פתחי אוויר גדולים מאחורי הראש המזרימים כ-70,000 ליטר אוויר דרך המנוע בכל דקה במהירות מלאה, הנהיגה במיסטרל W16 מחברת אותך לפעולה המורכבת של מערכת ההנעה המהפכנית הזו כמו שום בוגאטי אחרת עד היום."

המיסטרל בצבע צהוב (צילום: יצרן)
תוכן שאסור לפספס
7 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
6
מזל שהנהג לא עף
חחח
5
מעוניין לקנות 4 יחידות למישהו יש טלפון של הסוכן?
קונה
4
עקפתי אחת בפקק ליד שפיים
מנחם

הצגת כל התגובות

3
עדיף לאכול טשולנט בליל שישי ולישון טוב אחרי זה
אימנון
2
נו שויין פח ומנוע
חחחח
1
גולדנקוף ודרעי יכולים לקנות
יובי
אולי גם יעניין אותך
חדשות תחבורה