כיכר השבת

בשורה לירושלמים

החל מחמישי: קו רכבת מירושלים למודיעין

מהפכה בשירות הרכבתי בירושלים ומודיעין - יחנך קו רכבת חדש חשמלי ומתקדם שיגיע ממודיעין לירושלים בתוך פחות מחצי שעה, בנוסף, ישופרו זמני ההגעה של קווים קיימים (רכב)

| 7 |
החל מחמישי: קו רכבת מירושלים למודיעין
(צילום: Yossi Aloni/Flash90)

החל מיום חמישי הקרוב: מהפכה בשירות הרכבתי בירושלים ומודיעין - יחנך קו רכבת חדש חשמלי ומתקדם שיגיע ממודיעין לירושלים בתוך פחות מחצי שעה, בנוסף, ישופרו הקווים הקיימים.

החל מיום חמישי תחל הפעלתו המסחרית של קו הרכבת לנוסעים ממודיעין מרכז לירושלים יצחק נבון. רכבות בקו תופעלנה לאורך כל שעות הפעילות, בכל ימי השבוע (כולל ימי שישי ומוצאי שבת).

בשלב ראשון הקו יפעל בתדירות של רכבת אחת מידי שעה לכל כיוון ובהמשך בקצב של שתי רכבות לכיוון בשעה, זמן הנסיעה מתחנת מודיעין מרכז לירושלים יעמוד על כ-29 דקות, ומתחנת פאתי מודיעין לירושלים כ-22 דקות.

הפעלת הקו מתאפשרת לאחר שרכבת ישראל השלימה את הפרויקט ההנדסי "קשת מודיעין" המחבר את העיר אל מסילת הקו המהיר לירושלים וכלל הקמת תשתית מסילה כפולה ומחושמלת באורך כולל של כ-5.2 ק"מ.

במסגרת הפרוייקט הקימה הרכבת שלושה גשרים ומנהרה, באורך כולל של כ-650 מטרים, וביצעה שדרוג והרחבה של תחנת "פאתי מודיעין" שכלל הוספת שני רציפי רכבת, הרחבה ושיפור המעבר התת קרקעי בין הרציפים, החלפת כל הריצוף בתחנה, שדרוג התאורה ל-LED, הקמת חניון כלי רכב חדש הצמוד למרכז עינב עם כ-700 מקומות חניה, והקמתו של גשר הולכות והולכי רגל באורך 165 הכולל מעליות לנגישות מלאה.

עם סיום עבודות ההנדסה והחישמול בקו, רכבת ישראל משפרת גם את השירות בין ירושלים, ת"א והרצליה. החל מיום שישי יופעל קו ירושלים יצחק נבון-ת"א-הרצליה גם בימי שישי, בתדירות של רכבת אחת מידי שעה, לכל כיוון.

לצד הפעלת הקו החדש לירושלים, ישופר השירות בקווים הנוסעים בין מודיעין לת"א ויעדים נוספים, ושעות הפעילות שלהן יוארכו עד כחצות וכן יופעל שירות בימי שישי ומוצאי שבת.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי אמרה: "השירות החדש מהווה קפיצת מדרגה ביכולת לנוע בתחבורה הציבורית ובהסעת המונים שמהווה חלופה טובה ומהירה יותר לרכב הפרטי. הרכבת היא עורק התחבורה הראשי של מדינת ישראל ואנחנו עובדות ועובדים במלוא הכח כדי להפוך אותה להיות כמה שיותר נגישה, זמינה ומהירה עבורכם ועבורכן".

"התהליכים לוקחים זמן, ולפעמים כרוכים בפגיעה בשירות, אבל השדרוג שאנחנו עושות בפתיחת קווים חדשים וחשמול הקווים הקיימים ישפר משמעותית את השירות שאתן ואתם מקבלים. נסיעה טובה!".

תוכן שאסור לפספס
7 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
3
למה לא עושים רכבת מבית שמש ליצחק נבון
בית שמש
כי אין מסילה קיימת במסלול זה. בשביל לעשות קו צריך לעשות בין ירושלים ללוד ומשם לבית שמש.
א
2
הרכבת ביום ראשון בשעה 19:00 מתל אביב לראש העין היתה מלאה בנוסעים! זה לא סופשבוע. צריך להגדיל את התדירות לפחות ל-3 רכבות בשעה, קרי כל 20 דקות ולא כל חצי שעה. במידת הצורך, כל 15 דקות רכבת וכן הלאה לבדוק. אם רוצים שיותר אנשים ישתמשו ברכבת. וגם להוזיל את מחיר הנסיעה ברכבת.
להגדיל תדירות רכבת בשעה
שמי שעומד לא ישלם. נראה אותם נותנים קנסות לכולם, זה גם תהיה בעיה משפטית.
מענדי ברגר
1
למה לא עושים תחנת רכבת בצומת שילת????
כרטיסן
כי אין פסים שם. אי אפשר לעשות תחנה עם אין פסים באותו מקום. בונים תחנות רכבת על מסילות קיימות
א
כי הרכבת לא באזור שם וזה מספיק קרוב למודיעין
פלוני
אולי גם יעניין אותך
חדשות תחבורה