כיכר השבת

ירידה של 6%

המבקר: הרפורמה בטסטים פגעה בתלמידים

בדו"ח המבקר שפורסם היום, הוא מותרח ביקורת על כך ששיעור הנבחנים שעברו את הטסט ירד מאז נכנסה לתוקפה הרפורמה. המבקר ציין לטובה את הירידה בזמן ההמתנה לטסט (ארץ)

| 15 | כיכר השבת |
מחאת ה'טסטרים'
מחאת ה'טסטרים' (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

הרפורמה במבחני הנהיגה החלה ביולי 2018, לאחר שמשרד התחבורה הכריז על שתי החברות שזכו במכרז לביצוע מבחני הנהיגה במיקור חוץ. בדו"ח מבקר המדינה שפורסם היום (שני), ציין המבקר לטובה את זמן ההמתנה לבחינה שקוצר בעקבות הרפורמה. אם בעבר זמן ההמתנה עמד על 60-90 ימים, אחרי הרפורמה הוא קוצר משמעותית ל-7-14 ימים בלבד.

אך מלבד זאת, מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, שוטח בדבריו שלל כשלים בתפקוד ובניהול משרד התחבורה את הרפורמה, אחרי משא ומתן שנוהל מול שתי חברות.

המבקר מציין כי מספר העוברים בהצלחה את מבחן הנהיגה ירד ב-6%. בנוסף, מספר הצודקים בערעור עלה בכמעט 7%.

יתר על כן, מנתוני הדו"ח עולה כי הרפורמה עלתה למדינה יותר כסף והטיבה בראש ובראשונה לטסטרים: התשלום שניתן להם עבור כל מבחן עלה ביותר מ-20 ש"ח, ובסך כל מבחני הנהיגה שהתקיימו מאז החלה הרפורמה מדובר על 12.5 מיליון ש"ח שהמדינה שילמה לטסטרים יותר מבעבר.

בנוסף, לדברי המבקר, עקב הקושי של הזכיינים לעמוד בתנאי המכרז העניק להם משרד התחבורה הקלות שונות. בדו"ח שפרסם התריע המבקר: "הגם שחלק מההקלות ניתנו בהחלטת ועדת המכרזים, הדבר עלול להוות תמריץ למציעים עתידיים במכרזים דומים למיקור-חוץ של שירותים חיוניים להגיש הצעות כדי לזכות במכרז, ולאחר מכן לבקש הקלות ושינויים".

מבקר המדינה ציין בדו"ח כי "מומלץ שמשרד התחבורה יפיק לקחים מיישומה של רפורמה זו, כדי שבעתיד לפני פרסום מכרז לקבלת הצעות תתבצע עבודת מטה מעמיקה לצורך הקטנת רמת אי הוודאות והצגת נתונים מדויקת ככל האפשר. כמו כן, מומלץ כי משרד התחבורה יבצע סקר שביעות רצון בקרב התלמידים ומורי הנהיגה
לצורך הפקת לקחים מהרפורמה וטיוב השירות לציבור".

תוכן שאסור לפספס
15 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
9
שיבקר את זה שנדרשים 28 שיעורים לפחות-גם באוטומט-מילא בידני, אבל באוטומט-זה פשוט עושק של התלמידים-וגם לוקחים לנו 140 ש''ח לשיעור אחד-זה לא נורמלי, כמו שאר הדברים במדינה הזאת.
יאיר
אשכרה אוטומט זה בימבה תוציאו על ידני!!!
ללא שם
8
מדינת חלם רק לדרדר הם יודעים ביבי לך
לך כבר
7
לא מזמן סיימתי את שיעורי הנהיגה, לדעתי יש שתי בעיות: 1. שבערים גדולות מחיר שיעור נהיגה עולה 150 שקל (X28) + על כל שלב שאתה עובר בדרך לרישיון, גובים עוד כסף 2. שיש חובת ליווי אחרי הטסט. יש הרבה מקומות בעולם שיש בהם חובת ליווי, אבל זה לפני הטסט ולא צריך בכלל שיעורי נהיגה. ולדעתי הרפורמה רק הועילה לתל
טסט ראשון חברים
אבל הם מאד קשוחים בחול עולה אלפית ממה שעולה בישראל רישיון
46

הצגת כל התגובות

6
איזה 14 יום עשיתי טסט לפני חצי שנה וחיכיתי לודש וחצי !!!
ללא שם
5
לי לקחו 160 ש"ח ועברתי טסט ראשון...ב"ה ישתבח שמו לעד!!!!!!!אמן!!!!!!!!
yx
4
א השיעורים יקרים נורא ב קשה מאד לעבור טסט! ג שום עירור שלי לא התקבל 3
עם ישראל
3
הגיע הזמן להפסיק את העושק בלימודי הנהיגה. זה מוצר צריכה בסיסי ולא הגיוני שיעלה 140 ומעלה לשיעור של 40 דקות, גם על אוטומט, וזה עם חיוב של 28 שיעורים לפחות, ומהצד מוסיפים משרד התחבורה וגופים נוספים עוד אגרות רבות שמגיעות למאות רבות של שקלים ואף יותר, וזה בעוד רוב הלומדים הם נוער שאינו עובד ואין לו מאי
די לסחטנות!
2
הרגו אותי אי אפשר להוציא רישיון במדינה המתורללת הזאת
ללא שם
למי זה מעניין צריך לעשות חרם
123
צודק
עם ישראל
מוטרללת עם ט אחי
ללא שם
1
גם אני לא עברתי טסט ראשון בגלל זה
יהודי
אני ב4
][
אולי גם יעניין אותך
חדשות תחבורה