כיכר השבת

ללמוד בישול ואפייה עם מורן פינטו

מתלבטים מה לעשות עם הבנות בחופש? קבלו פתרון קונספט חדשני - קייטנה שהיא גם קורס בישול ואפייה מקצועי, עם מורן פינטו שפית הבית של 'כיכר השבת'. הרשמו עכשיו. מספר המקומות מוגבל (משפחה)

| 111 | כיכר השבת |
קונספט חדשני: השפית מורן פינטו
קונספט חדשני: השפית מורן פינטו (צילום: כיכר השבת)

מורן פינטו, שפית הבית של 'כיכר השבת' ובעלת קייטרינג 'אניני טעם', יוצאת ביוזמה חדשנית וראשונית מסוגה - קייטנה שהיא גם קורס בישול ואפייה לבנות בגיל 11 ומעלה.

הקורס שיתקיים בשבוע הבא בתאריכים א'-ד' באב בשעות הבוקר, יציע לימוד מקצועי בתחומי הבישול והאפייה, בצורה עשירה וחוויתית. הבנות יכינו מנות בזוגות תוך סיוע והכוונה אישית על ידי השפית מורן פינטו.

במהלך השיעורים ילמדו שימושים בחומרים מיוחדים, מוצרים חדשים והטכניקות שהופכות בישול יום-יומי למנת גורמה.

בסוף כל יום תערך ארוחה משותפת בה יטעמו הבנות ממעשי ידיהן.

כל יום, סגנון בישול חדש. הבטיחו את מקומכם כעת. מספר המקומות מוגבל.

לפרטים נוספים ולהרשמה: 052-5458472

111 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
19
◄ החזון איש: "לפאה יש יתרון"! מרן החזון איש, סבר שיש עדיפות לפאה על מטפחת, כיון שהיא מכסה את כל השערות כראוי, ובמטפחת לפעמים מתגלות שערותיה. והובאה דעתו בספר דינים והנהגות מהחזו"א (חלק ב' פ"ח אות ט'). כמו כן מעידים תלמידיו, הגר"י מאיר זצ"ל (שהעיד גם שהחזו"א התיר לאחותו לעשות פאה משערות עצמה, במעמד
המחזקים
18
בגלל שלמישהו זה לא מתאים. בעניין הפאות יש כאלה שלא מבינים - אין מצווה להיראות רע המצווה היא לכסות את הראש ותו לא ובפאה מכסים את הראש באופן מקסימאלי בלי פוני, קוקו או סתם שערות סוררות. הכל בפנים. אל תתימרו להבין את חוקי התורה טוב מהתורה עצמה. צריך לכסות ולא כתוב שהכיסוי צריך להיות כעור ובלתי מושך.
נחמן
17
גם יפה גם מוכשרת
שף

הצגת כל התגובות

16
◄ "ראתה במוחש שהפאה הביאה לה ברכה והצלחה"! "בנועם קבלתי מכתבו מל"ג בעומר, ונהניתי במאד לקרות בו ממה שכתב שהוא וזוגתו שיחיו רואים השגחה פרטית בעיני בשר שלהם, וצריך היה להסביר לזוגתו תחי' את הענין בביאור יותר, אשר כיון שראתה במוחש איך שהפאה הביאה לה ברכה והצלחה, הרי צריכה להיות עינה טובה גם בשל אחרים
מנחם מנדל
פאה נכרית ששכנה הניחה שם כדי להעבירה לחברתה לא הסכים בכלל וביקש בדרך ארץ שבביתו לא ישכון עוולה
מה תאמרו?
נגד גדולי עולם שהתירו. וגם אלה שאסרו, בזמנם, היו מודים כיום להתיר. שהרי איסור הפאה נובע מכמה סיבות, ומהם: דת יהודית, חוקות הגוי, פריצות, מראית העין, ועוד. בימינו הסבירו פוסקי ההלכה מדוע כל הטעמים הללו אינם שייכים, ולכן אוסרי הפאה באותו הזמן היו חוזרים בהם ומתירים כיום. וכן כתב הגאון רבי גבריאל צ
יואב
ראה בכתר מלכות חשיפת השקרים
צדי
◄ החזון איש: "לפאה יש יתרון"! מרן החזון איש, סבר שיש עדיפות לפאה על מטפחת, כיון שהיא מכסה את כל השערות כראוי, ובמטפחת לפעמים מתגלות שערותיה. והובאה דעתו בספר דינים והנהגות מהחזו"א (חלק ב' פ"ח אות ט'). כמו כן מעידים תלמידיו, הגר"י מאיר זצ"ל (שהעיד גם שהחזו"א התיר לאחותו לעשות פאה משערות עצמה, במעמד
יוסף חיים
ותראה שגדולי הדור אוסרים
יצחק
15
אני לא בקי בהלכה ולא תלמיד חכם אב יש לי עניים ברוך ה ואני גבר ורציתי רק לשאול האם בחורה שהולכת עם פאה בגאולה ושאני מסתכל עליה היא נראת ממש טוב סבבה מסובבת ראשים לא פחות מהיא עם החצאית מיני ברח יפו ! אבל לעומת זו אותה לאומית עם חצאית ארוכה וכסוי ראש חלקי או מלא עוברת לידי ואני אפילו לא שם לב אז לאח
מסתובב בגאולה
ובמקום להסתובב בגאולה, לך תפתח דף גמרא, אולי תצא מכל הסרטים שאתה חי בהם. אין שום בעיה לאשה להיות מושכת או מהממת, העיקר שהשיער שלה יהיה מכוסה, ואתה אסור לך להסתכל עליה גם אם היא יפה וגם אם היא מכוערת
גולן
זה כתוצאה מהתעמולה נגד פאה... וכדברים האלה ראיתי בספר "כפתור ופרח" להגאון רבי גרשון גולדשלגר שליט"א, ושם כתב בזה הלשון: "התועמלנים המפיצים כאילו יש בפאות משום פריצות ח"ו, גורמים שאנשים מתחילים לחשוב שזה באמת כך, והדבר מפריע להם וגורם הרהורים ח"ו. אך אם ידעו האמת, שאין בפאות כלום ואינם אלא כמטפחת,
לוי
אתה נורמלי? פאה זה כמו רווקה. כמו כל אשה לא נשואה, גרושה או אלמנה. כמו עוד מליון נשים חילוניות שהולכות עם השיער שלהן. מישהי מעניינת אותך בגלל השיער שלה? פשוט דחפו לך לראש שפאה זה בעייתי
דן
14
בבית
תלמידה
13
כשבאת לרב יורם אברג'יל שכולם יודעים, גם בחב"ד שהוא יודע מאוד מה דעתו של הרבי מחב"ד, אמרת לו: "נביא שכבש את נבואתו"... ואמר לך: "אתה נביא שקר". וכו' וצעק עליך ג"כ איך אתה מעיז לעשות נגד הרב עובדיה יוסף שליט"א..(את זה שמעתי ממנו בשיעור שנתן בבוקר, הייתי ביחד עם הראש כולל שלך לשעבר "הרב אברהם י
ציוה
12
דעת מרן הרב אלישיב זצ''ל בענין הפאה כל הנידון בענין הפאה הוא רק אם הולכים בפאות שלפני מאה שנה. פאות היום הם ממש ערוה זה בודאי אסור ואין שום היתר שהתירו עליהם. כ''ח תשרי התשסט. דעת הגר''ש וואזנר שליט''א על הפאה הארורה איזה זיוף זה שמכסים השערות בשערות שמגרות היצר יותר מהשערות בעצמם איזה זיוף
MOSHE NY
דברי הגרי"ש אלישיב:לשאלת השואל "רוב בנות ישראל הכשרות נוהגות בפאה. זה בסדר גמור או לא"? ענה הרב "יש פאה שהיא כשרה, ויש שהיא לא כשרה". ושוב הקשה השואל, "זה בסדר גמור או לא? זה לכתחילה או לא"? ונענה "היה פעם גדול הדור... כאשר הגיע כאן לארץ, התנו עמו ואמרו לו ´הסכת ושמע, רבי, בירושלים לא הולכים עם פאה´
אליהו סנדר
11
איך לא חשבו קודם על "קייטנה" כזו מועילה לילדות, שאפו:)
יוסי
10
הפוסק הראשון שהתיר פאה נכרית והעלה נדון זה על שולחן הפוסקים, היה הגאון הספרדי רבי יהושע בועז ברוך זצ"ל, שנולד בתקופת מרן רבי יוסף קארו זצ"ל, בשנת ר"ס לערך, למשפחה שמוצאה מספרד, וגלתה בגירוש ספרד לארץ איטליה (כך מובא בהקדמתו). בגאונותו העצומה, חיבר בצעירותו את הפירושים החונים על דף הגמרא, אשר הם לעי
משה פינטו
9
דעת הגר''ש וואזנר שליט''א על הפאה הארורה איזה זיוף זה שמכסים השערות בשערות שמגרות היצר יותר מהשערות בעצמם איזה זיוף זה הם חוטאות ומחטיאות את הרבים
מדהים
הוא דיבר בדרשה דוקא על הפאות המאוד ארוכות, ולא על פאות בכלל! בספרו שו"ת שבט הלוי חלק ד סימן קצ"ט הוא כתב במפורש להתיר!
אליהו סנדר
משחקניות מעולם התחתון
תתבייש לך
וחצאית מיני, ומסטיק בפה, כידוע. כי כש"אסור" ללבוש פאה אז מוציאים את יצר ההתקשטות בדברים אחרים
אלי
8
אם כבר מדברים על צניעות עדיף שאשה תלך עם פאה יפה ולבוש צנועה מאשר כיסוי ראש וחצאית קצרה מעבר לגבול המותר שבזמן שיושבת רואים לה את מה שלא צריך לראות , ואנשים מתעלמים מהענין הזה , וגבר שרואה אשה במצב כזה זה יכול להחטיא אותו יותר ממליון פאות יפות
אלי
אישה ששמה פאה זה בא גם עם חצאית קצרה וכו'...
moria
איזה מצומצמת...
אפרתוש
7
שיהיה ברור כמו השמש בצהרים בתמוז: פאה היא היפך מצניעות כל הפלפולים לא יועילו בשורה התחתונה: הפאה לא מוציאה ידי חובה ומטרת כיסוי הראש. נ''ס נקודה סופית
אשרי הנזהרת
אנחנו הולכים לפי פוסקי ההלכה שלנו, וכך נפסק גם בשמים, אף אחד לא יבוא בתביעה למי שהולכת כמו פוסק מסויים ולכן לובשת פאה! אם אתה החלטת על סמך ההרגשה האישית שלך שפאה זה לא צנוע, זה לא מעניין אף אחד! מחר תחליט שגרביים זה לא צנוע ומטפחת זה לא צנוע אז כולנו צריכות ללכת מעכשיו עם שאל...
חנה
הגאון בעל "כף החיים", רבי יעקב חיים סופר הגאון רבי רפאל ברוך טולדנו, אב"ד מקנאס הגאון רבי חיים כסאר, מגדולי חכמי תימן הגאון רבי עובדיה הדאיה, ראש ישיבת המקובלים בית אל הגאון רבי בן ציון אבא שאול, ראש ישיבת פורת יוסף הגאון רבי שלום משאש, רבה של ירושלים וגדול חכמי מרוקו הגאון רבי אליהו בקשי דורו
פנחס
כל הנשים ששמות פאה ארוכה זה לא צנוע!!לכי לפי הפוסקים שלך אבל כמו שהם פוסקים ולא מעבר לזה
moria
ואתם מרבים פריצות למה היום יש מדת הדין רוצים לגייס כל הבני ישיבות? אתה וכל אלה שדומים לך אשמים ימח שמכם אמן
אתם שלחי שטן
בן כמה אתה?
יוני
6
מכסים הראש כהלכה
פינטו צנוע
כמו שפסק גדולי פוסקי מרוקו, מרן רבי שלום משאש
מסעוד
◄ החזון איש: "לפאה יש יתרון"! מרן החזון איש, סבר שיש עדיפות לפאה על מטפחת, כיון שהיא מכסה את כל השערות כראוי, ובמטפחת לפעמים מתגלות שערותיה. והובאה דעתו בספר דינים והנהגות מהחזו"א (חלק ב' פ"ח אות ט'). כמו כן מעידים תלמידיו, הגר"י מאיר זצ"ל (שהעיד גם שהחזו"א התיר לאחותו לעשות פאה משערות עצמה, במעמד
אברהם ישעיה
אמר שהאוסר פאה "אינו מחמיר אלא מיקל מאוד"! מרן הגאון רבי משה שטרנבוך שליט"א, ראב"ד העדה החרדית, בשו"ת דת והלכה (סי' א'): "וביותר רצוני להדגיש, דהאוסר היום לכל אחד פאה נכרית מדינא, אינו מחמיר רק מיקל בזה מאוד, שאשה היום במטפחת אינה מכסה כל שערותיה תמיד, וזה מקום לחוש לאסור מדינא אפי' מהתורה לרשות
משי זהב
"בס"ד, י"ז סיון תשס"ד. למעלת כבוד הרב... על דבר אשר כמה שאלו בזה שחתמתי על כרוז שמשתמע ממנו קריאה להרחקת חבישת פאה נכרית, אפרש דעתי בענין. הנה דבר פשוט שלא היתה כוונתי לחוות דעתי בעצם היתרון של הפאה הנכרית, אשר נידון זה כבר עלה על שולחן מלכים גדולי הדורות הקדמונים זי"ע, ומגדולי הדורות ז"ל היו שהנה
שמואל
באתר "כתר מלכות" חפשו פוסט "חשיפת השקרים"..
כתר
כתב במפורש: "המטפחת הרבה פעמים מחליקה"! הגאון רבי יהודה טשזנר שליט"א, אב"ד ומו"צ באופקים, בספרו שערי תורת הבית: "חובה על כל אשה נשואה לכסות ראשה. והרבה נשים שואלות במה עדיף לכסות ראשן, עם מטפחת או עם פאה? והנה מעיקר הדין כל דבר המכסה הוא כשר, אלא שיש כאן ענין של הידור מצוה. כי לכסות עם מטפחת הוא
אשכולי
בפוסט "חשיפת השקרים" באתר "כתר מלכות".
דעת
עולם מרן הרב משאש זצ''ל התבטל מול מרן הרב עובדיה שליט''א שאסר הפאות הנכריות בתכלית האיסור אתה פרוץ ומנוול
אתה פרוץ
מרן הרב עובדיה שליט''א מכריע כולםםם לך תלמד אתה... היום עיין יביע אומר חלק ה' סימן ה' שם הסוגיה פרוסה לאורך ולרוחב
תלמד אדיוט
5
בפרק י"ז בספר חו"כ - "עדיפות הפאה", הביא הרב המחבר שליט"א שפוסקים רבים מגדולי הדור העדיפו פאה על מטפחת, ולהלן דבריהם בקצרה. מרן החזון איש זצ"ל: "על פאה נכרית שמענו שאמר פעם שלפעמים יש בזה גם יתרון על מטפחת, שמכסה יותר טוב את כל השיער" (דינים והנהגות חלק ב' פרק ח' אות ט'). מרן הגאון הרב שלום משאש
א. מ.
4
במפעלי מזון מחייבים העובדים והמבקרים לכסות הראש תאכלו שערות עם מיונז ושמן מגיע לכם
בעעעעעעעעעעע
בקטע שיש לך נגד פאות, גם כדורים לא יעזרו... אולי סירוס כימי
דן סגל
הוא יחרפן את כל המאושפזים האחרים
פסיכולוג
3
העתק הדבק הוא חמור נושא ספרים ראש בקיר
נמאס ממך
2
בשמחה הייתי שולח את בנותיי להשתתף בקורס המעניין הזה, אבל אנחנו מאלעד וזה רחוק בשבילנו.
פיני
1
אפשר להבין איך מקורס בישול הגעתם לפאות? אתם לא שפויים
אפרתוש
אבל כבר כתב רבנו הרמב"ם בתשובה: "שהראוי להתיר לבני אדם כל מה שאפשר להתיר ולא נטריח עליהם. ויש לאדם הפרטי להחמיר על עצמו בינו לבין עצמו כל מה שירצה כמו שבארנו וכו'" (הופיע בפרושו של הגר"י קאפח על משנה תורה, זמנים א, עמ' תקעח הערה ה). הליכה בפאה-נוכרית אינה אסורה מעיקר הדין, ולכן איני יכול לכפות על
תימני
בבית