טור חובה להורים!

המטפל הרגשי מרדכי רוט, מספר השבוע סיפור מצמרר על האברך שלא הבין את בנו, צעק, צרח וביזה אותו - ורק אחרי שהוא עזב את הבית ועבר להתגורר עם חברים בתל אביב, הוא הבין את הטעות שעשה וכתב לו מכתב מצמרר במיוחד (מגין כיכר)

19
| |

גבולות ואהבה

כולנו מכירים את הרגעים המתישים בהם אנו מוצאים את עצמנו שוקעים בדיונים אינסופיים על סוכריות, שעת שינה, או צעצועים- אז כיצד מצליחים להציב גבולות ברורים מבלי להרגיש שאנחנו מוותרים על החיבור וההבנה? ומה עושים כשהילד לא מבין, אבל גם לא מפסיק לשאול? יש דרך שבה גם גבולות ברורים, גם הסברים וגם אהבה יכולים להתחבר (חינוך ילדים)

4
| |

הסוף לוויכוחים מתישים

אם גם אתם מוצאים את עצמכם כל יום מנהלים דיונים אינסופיים עם הילדים, תוך שאתם ממציאים תירוצים יצירתיים לשאלה המפורסמת "למה לא?", כנראה שאתם מבינים בדיוק את מה שאני מרגישה | אז זהו- יתכן והפתרון לכל העניין נמצא במשפט אחד פשוט, שלפני כמה דורות היה נחשב לדבר מובן מאליו (חינוך ילדים)

85
| |

אנחנו יכולים לעצור את החרם הבא

דפדפתי הלאה, ומול עיניי ראיתי תיעוד יום-יומי ממה שיוכי עברה. את הסבל, הבושות והפגיעה בנפש הרכה שלה. נשברתי, מעיניי זלגו דמעות. הבנתי פתאום את השינויים הגדולים של יוכי, את האימפולסיביות, ההסתגרות, הדיכאון שהבת שלי נמצאת בו (משפחה)

29
| |

הניצוץ הקטן

חנוכה. עם כל הסופגניות הטבולות בשוקולד, אנו עשויים לשכוח את המשמעות העמוקה של האור הזה | בשגרת היום-יום, אנחנו כהורים מוצפים בכמויות של משימות ודרישות: הבית רועש, הציונים לא תמיד כמו שציפינו והמריבות לא נגמרות, אבל בתוך כל הרעש הזה, מסתתר אור אחר- לא האור של הנרות, אלא האור של הילד שלנו | איך אנחנו, כהורים, יכולים להפסיק לרגע, להתמקד ולראות את האור הייחודי שבו? 

|

שיעור לחיים

ילדים ודמי כיס – האם זו הזדמנות ללמד אותם אחריות כלכלית, או מתכון לתרבות צריכה מופרזת? כמו הרבה סוגיות הוריות, גם כאן יש דעות חלוקות | אז מה אומרים המחקרים? מהם היתרונות והחסרונות של דמי כיס? ואיך ננצל אותם ככלי חינוכי? (ילדים, מאמע, משפחה)

2
| |

המדריך המחקרי המקיף

מדריך מעשי ומקיף להורים המעוניינים לפתח ולחזק את הביטחון העצמי של ילדיהם - עם שיטות עבודה מוכחות, כלים פרקטיים ודרכים יעילות מבוססות-מחקר | מותאם לכל הגילים ושלבי ההתפתחות: החל מהגיל הרך, שנות בית הספר היסודי ועד ההתבגרות |  'וזכני לגדל' (חינוך)

2
| |

המשולש החינוכי

כשמילים נכתבות מתוך כאב, הן נושאות עימן משקל שלא תמיד נשמע בין השורות. בשדה המורכב של חינוך, בין כיתה עמוסה לתוך הבית הפרטי, ישנם רגעים שבהם המורה וההורה מוצאים את עצמם ניצבים משני צידי המתרס, כל אחד עם תחושותיו, כאביו ותסכוליו | שני מכתבים חשופים שכתובים בלב גלוי משקפים את המתח הזה – אך האם מאחורי המילים מסתתר גם מפתח להבנה חדשה? (חינוך ילדים, משפחה, מאמע)

1
| |

"מעל הזמן"

השמש זורחת, הציפורים מצייצות, והיום החדש התחיל. רק אצלכם בבית, נראה שמישהו שכח לעדכן את הילד שלכם שהזמן זז קדימה. בעודכם עומדים מול הדלת עם תיק, מפתחות ופרצוף לחוץ, הוא יושב ברוגע על הרצפה, מתבונן בנעל כאילו היא יצירת אומנות מהמוזיאון הלאומי | שוב פעם הוא מוכיח שהזמן, לפחות מבחינתו, הוא מושג גמיש מאוד- ואתם מתפוצצים- אבל אל דאגה, עם קצת אסטרטגיה, אפשר ללמד גם את הילד הכי "רגוע" בעולם לגלות את קסם השעון (ילדים, נשים, מאמע)

|

מלמדים, דעו נא

מלמדים, דעו נא! יש בעולם אלפי אברכים, וכאלו שכבר מחתנים צאצאים, והם לא מסוגלים לפתוח דף גמרא, הם יושבים ובוהים בגמרא ולא חשים חיבור בגלל הצלקות שהותירו אחריהם המלמדים משיטת 'שתי הסתירות' | חיים רוזנבוים דמע וכתב בתקווה שמי שצריך להפנים - יקרא את זה וילמד לקח לדור הבא, כי את מה שעברנו אי אפשר לתקן (מגזין כיכר)  

13
| |

יש לכם בעיה? תשתפו!

לאשתי, לה אני נשוי 20 שנה, ישנה בעיה קטנה, כאשר היא מתרגזת היא יכולה לפגוע ולעקוץ אותי והיא יודעת לעשות את זה היטב! עד שהגיע הרגע שלא יכולתי לעמוד בזה | מרדכי רוט בעוד סיפור חשוב על שלום בית (מגזין כיכר)

15
| |

המדריך למבולבלים

כולנו רוצים לגדל ילדים עצמאיים שיצליחו להתמודד בכוחות עצמם עם אתגרים קטנים כגדולים, שישדרו תחושת ביטחון ויוכלו לשחרר אותנו מתפקיד ה"משרתים האישיים" שלהם. אבל לפעמים הדרך לעצמאות נראית כמו מסע בין קצוות: מצד אחד, הילד שרוצה עזרה בכל דבר קטן ומפחד לנסות לבד, ומצד שני – הקטנטן שמרגיש מספיק לבד כדי להכין לבד ארוחת צהריים | איך מוצאים את האיזון? איך נותנים לילד כלים לעצמאות אמיתית בלי לאבד שליטה? (הורות, מאמע, נשים, משפחה)

1
| |

סיפור עם מוסר

יצאתי באמצע תפילת מוסף של ראש השנה להתרעננות קצרה בחדרי שבפנימייה, ישבתי על המיטה בחדר, בוהה בתקרה. אחרי כרבע שעה, המשגיח, שככל הנראה שם לב לכך שה'תכשיט' לא במקומו זמן רב, בא לחפשני בחדרי | מרדכי רוט בעוד סיפור עם מוסר השכל על בחור ישיבה שהיו לו קשיים ברוחניות (מגזין כיכר)

5
| |

מטלטל

גיליתי שהבן שלי הפסיק לצאת החוצה בהפסקות, הפסיק לצאת לנטילת ידיים- מפחד שיהיה מושפל לעיני כל התלמוד תורה... אנחנו אומרים לעצמנו, "זה לא יכול לקרות כאן. הילדים שלנו לא היו מתנהגים ככה". ועדיין, זה קורה. אני יודעת שזה קורה, כי זה קרה לילד שלי" (מאמע, נשים, משפחה)

8
| |

א – צענטער 

מי העיקר - התלמיד או המורה? | שאל בני ונען - שאלה מגרה את הסקרנות | אנושיות משברת חומות ומקרבת בין המורה לתלמיד | עלה והצלח - על מחמאות שלא עולות כסף | לאתגר את הילד שינסה לענות על השאלה שלו בעצמו | ועל מורים שלא מספיקים ללמוד (יהדות) 

1
| |

חנוך לנער

ראשי פרקים בחינוך תורני | מדוע מסירות היא המפתח לכל הדלתות | "ביום אכלני חורב" וכו', מלאכת ה' על כמה וכמה | תחושת שליחות אין מקום לעבודה נוספות |אמונה וביטחון עצמי – על הצורך של התלמיד במלמד עם חוט שדרה (יהודת)

|

דף חדש

בקל וחומר – הנגשת החומר הלימודי בשני אופנים | אין ילד רע יש ילד וכו' | הילד והכיתה - פעם הם ופעם הוא | ילד שמעד אך לוקח אחריות מלאה | 'משיב כהלכה' אינו דומה ילד שמודה באשמה | בכל ויכוח נעדר עמק השווה יבוא המלמד ויכריע | חינוך תורני (יהדות)

|

אם רעב שונאך האכילהו לחם

וכך המשכתי לערב את ראש השיבה בכל דבר. גם אם בחור רצה לשוחח איתי בעניין מסוים, שלחתי אותו לרה"י. "תגיד לרה"י שאני שלחתי אותך ורק הוא יכול לענות במקרים כאלו". לא תאמינו אבל לא עבר חודש ורה"י הפסיק לשאול שאלות בשיעור שלי, להיפך, הוא הביא ראיות לדבריי (חרדים, חינוך)

5
| |

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר