כיכר השבת

יוזמה חדשה

בשורה לנהגים: 'טסט' לרכב - פעם בשנתיים

עם אישור התקנה שמקדמים במשרד התחבורה, בעלי כלי רכב עד עשר שנים יהיו מחויביים להעביר את הרכב 'טסט', רק פעם בשנתיים ולא כפי שנהוג היום - "ללא צורך אמיתי" (תחבורה)

| 18 | כיכר השבת |
'טסט' לרכב
'טסט' לרכב (צילום: shutterstock)

במשרד התחבורה מקדמים בימים אלו יוזמה לטובת בעלי הרכבים: רכב משלוש עד עשר שנים, יצטרך לבצע טסט רק פעם בשנתיים ולא כפי שנהוג היום, "ללא צורך אמיתי".

על פי היוזמה של שר התחבורה הקודם בצלאל סמוטריץ' ובביצוע שרת התחבורה הנוכחית מירי רגב, היא תקדם תקנה חדשה לפיה כלי רכב פרטיים, שעלו על הכביש לפני שלוש עד 10 שנים, יחויבו כאמור בביצוע המבחן השנתי אחת לשנתיים.

על פי התקנות, רכב פרטי חדש פטור כיום מביצוע 'טסט' בשלוש השנים הראשונות לרכישתו, ולאחר מכן מחויב לעבור טסט במכון רישוי מדי שנה. לרכבי ליסינג חדשים, הפטור מטסט הוא של שנתיים בלבד.

השרה רגב הנחתה את מינהל התנועה במשרדה לעדכן את התקנות בהתאם למקובל במדינות אירופה המתקדמות, בהן כלי רכב חדשים מחוייבים במבחן שנתי לאחר שלוש שנים, ולאחר מכן מדי שנתיים. רק במלאת עשר שנים מיום עליית הרכב לכביש, נדרש ביצוע מבחן רישוי לרכב מדי שנה.

יצוין, כי כיום מרבית כלי הרכב החדשים מצוידים במערכות בדיקה המתריעות במקרה של תקלה במערכות הבטיחות ברכב וכן במנוע ובמכללים נוספים, המיידעים את הנהג על הצורך להגיע מידית למוסך.

כך יוצא שהחובה לערוך טסט כל שנה, היא לא נכונה מכיוון שבדגמים המתקדמים, מחשב הרכב מסוגל ליצור קשר ישיר עם מחשב היצרן ולעתים אף לפתור את הבעיה בעצמו.

כל אלה הופכים את חובת מבחן הרישוי השנתי מיושנת ומיותרת כאשר מדובר ברכב חדש. על פי בדיקות שביצע משרד התחבורה, היקף הליקויים הצפויים בכלי רכב פרטיים נמוך ביותר במהלך 10 השנים הראשונות לעלייתם לכביש.

עם אישור התקנה, כלי רכב פרטיים עד 3.5 טון שנרשמו בשנת 2018 ואילך, יידרשו לבצע מבחן רישוי ראשון לאחר שלוש שנים, ולאחר מכן בכל שנתיים.

רכבים החל מ-10 שנים, יידרש מבחן פעם בשנה. מהלך זה מתאפשר הודות להתפתחות הטכנולוגית ולקידמה של הרכב ומערכותיו.

לדברי שרת התחבורה רגב, "זה יחסוך לנהגים זמן, טירחה וכסף. כלי רכב חדשים מצוידים במערכות בטיחות מתקדמות ומטופלים היטב במסגרת תקופת אחריות היצרן".

"מדי שנה מאות אלפי כלי רכב חדשים ומתקדמים עוברים את הטסט לרכב בהצלחה אך לא צורך אמיתי. העומס על מכוני הרישוי פוגע בבעלי רכב ישן יותר, אשר נדרשים לבזבז זמן יקר לביצוע הטסט. המהלך יחסוך לציבור זמן המתנה במכון, כסף וביורוקרטיה מיותרת", הוסיפה השרה רגב.

תוכן שאסור לפספס
18 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
14
מה שבטוח שהתשלום יהיה כפול עבור השנתיים ... המחיר לא ישתנה
יצחק
13
איזה טרחה ואיזה כסף.... כשאתה מגיע בבוקר לעשות טסט לוקח בדיוק 10 דקות על השעון ושכחת כבר איך המקום נראה.... בא נראה שיעשו קיצוץ על התשלום המופרע הזאת של רשיון לרכב.... עושק במיטבו....
איזה טרחה ואיזה
אם כולם היו זריזים כמוך היית מחכה בבוקר קצת יותר מעשר דקות
בני
12
על מה משלמים רשיון רכב? גניבה לאור היום
שטויות נמשיך לשלם רשיון רכב על כלום

הצגת כל התגובות

11
זה הכסף הגדול והכואב בכיס
ומה עם האגרה?!!
10
מצידי שהטסט יהיה פעמיים בשנה אבל שהאגרה תהיה אחת ל-3 שנים.
מנחם
9
2018 זה לא עשר שנים! כתוב שרכבים שנרשמו משנת 2018 יצטרכו מבחן רישוי אחת לשנתיים.
חחח
רכבים מ2018 פעם ב3 שנים ואח"כ פעם בשנתיים.
א.ב.
8
קחו בחשבון שהעמלה נהיית כפולה
מני
7
זה בחיים לא יעבור כי חלק מתשלום האגרה שאנחנו משלמים על הרכב הולך לתאגיד השידור זה באיזור 160 שקל מכל רכב כל שנה תחשבו שעכשיו במקום שיצא להם לדוגמא מיליון שקל עכשיו ייצא להם חצי מיליון זה לא יעבור בדוק הם לא יתנו להם
איש
אז את מה הם חוסכים לנו את השעה המתנה בתור לטסט ? אהבתי פעם בשנה מדינת ישראל חוסכת לך שעה 👏👏
משה
אף לא יוותר על האגרת הרישיון מדובר רק על ביצוע בדיקת הרכב במכון רישוי (טסט)
בני
6
הלואי שייצא לפועל
יצחק
5
רכב בן עשרים שנה מה דינו? יש תקנה חדשה לגביו?
גב
4
אין קשר בין טסט לאגרה. אין צורך בטסט אבל אגרה שנתית יצטרכו לשלם. בדיוק כמו ברכב חדש שאין צורך בטסט אבל אגרה משולמת מידי שנה.
ללא שם
3
יששששש
דודו
2
לטובתכם הנהגים זה לא! אם עד היום שילמתם כ1500 שח לאגרת.טסט פעם בשנה, מכאן ולאבא תשלמו פעם בשנתים במכה אחת כ-3000 !!! וגם אם תפרסו לתשלומים, עדיין 3000 שח תופסים לכם מסגרת! הנחה בטסט, תשכחו מזה! מיום ליום מתחיל להיות פה יותר קשה וקשה! הממשלה מתעמרת באזרחים, לא כי היא אוהבת, אלא כי היא מנותקת לגמרי מח
דיכטמן
1
כסף ליודע אם זה יחסוך בדוק יעלו את מחירי הטסטים.פריירים הם לא
אני
אולי גם יעניין אותך
חדשות תחבורה