שר התחבורה ישראל כץ קיבל את המלצות ועדת ההיגוי של רכבת ישראל, להקים את תחנת "הכותל" בקארדו שברובע היהודי בירושלים, שממוקם עשרות מטרים מהכותל המערבי. במקביל החליט השר כץ להעניק לתחנה החדשה שתיבנה את השם "דונלד ג'ון טראמפ", על שמו של הנשיא האמריקאי שהכיר בירושלים כבירת ישראל.
על פי הדיווח ב'ידיעות אחרונות', המתווה הסופי של מיזם הרכבת לכותל יכלול מנהרה תת-קרקעית באורך של כשלושה קילומטרים, שתחבר את תחנת הרכבת "האומה" (ע"ש הנשיא לשעבר יצחק נבון ז"ל) לכותל המערבי. על פי התוכנית, מתחנת "האומה" תיחפר מנהרה תת־קרקעית שבה יוקמו שתי תחנות בעומק של 52 מטרים מתחת לפני הקרקע - תחנת "מרכז העיר" שתוקם בצומת ה"איקסים" בהצטלבות הרחובות קינג ג'ורג' ויפו, ותחנת "דונלד טראמפ, הכותל", שתוקם בסמוך לקארדו שברובע היהודי בעיר העתיקה.
המנהרה ושתי התחנות החדשות שייבנו בה הן למעשה המשכו של קו הרכבת המהירה בין תל־אביב לירושלים - שהנסיעה בו צפויה להימשך 28 דקות בלבד - דרך תחנות נתב"ג, מודיעין ועד לתחנת "האומה" הסמוכה לבנייני האומה בכניסה לעיר.
"הכותל הוא המקום הקדוש ביותר לעם היהודי, והחלטתי לקרוא לתחנת הרכבת שמובילה אליו על שם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, בעקבות החלטתו האמיצה וההיסטורית להכיר בירושלים כבירת מדינת ישראל", הסביר השר כץ אתמול.
השר כץ מגדיר את הארכת קו הרכבת המהירה לירושלים עד לכותל כ"פרויקט הלאומי החשוב ביותר במשרד התחבורה", והנחה אתמול את אנשי משרדו להציב אותו בראש סדר העדיפויות של המשרד, מבחינה תכנונית ותקציבית. כץ, לדבריו, אף סיכם עם יו"ר המועצה הארצית לתכנון ובנייה, אביגדור יצחקי, שהתוכנית - שעלותה נאמדת בכ־2.5 מיליארד שקלים - תוכרז כפרויקט לאומי ותקודם במהירות בוועדה. עם זאת, בשל העובדה שהמנהרה צפויה להיחפר מתחת לאזור העיר העתיקה, כל תגלית ארכיאולוגית שייתכן ותימצא (או יותר מדויק - בטוח שתמצא) במהלך החפירות עלולה לעכב את הפרויקט לזמן רב לטובת הרחבת החפירות הארכיאולוגיות.
הקו אל הכותל מתוכננן לפעול עם ארבע רכבות בשעה, ובימי שיא בתקופת החגים אפילו שש רכבות בשעה. על פי התוכנית, ברכבת המהירה יוקצה קרון מיוחד לאח"מים, שיאפשר להסיע כל אורח רם מעלה שינחת עם פמלייתו בישראל, ישירות מנתב"ג לתחנת "טראמפ" בכותל.
הצגת כל התגובות