כיכר השבת

מגזין כיכר

המופע המסוכן של השנה? נפתלי קמפה כבש את בנייני האומה, שוב

מבקר המוזיקה של 'כיכר השבת', נתנאל לייפר, הגיע רגע לפני בדיקת חמץ למופע ההשקה המאוחר של נפתלי קמפה לאלבומו "ליבי" וחזר כדי לספר לכם מה דעתו על המופע וההפקה (מגזין מוזיקה)

| 15 | כיכר השבת |
המופע המסוכן של השנה? נפתלי קמפה כבש את בנייני האומה, שוב
(צילום: דניאל נפוסי)

אני חושב שזו הפעם הראשונה שהלכתי להופעה ופשוט פחדתי... מי יודע מה כבר יכול לקרות הפעם? האם זה יהיה צונמי? הוריקן או עוד פעם מתקפת טרור?

>> למגזין המלא - לחצו כאן

ועכשיו ברצינות :), מופע ההשקה של הזמר והיוצר נפתלי קמפה לאלבומו "ליבי" בבנייני האומה בירושלים, היה אמור להתקיים שלושה ימים לאחר שמחת תורה. כולנו כמובן זוכרים מה קרה באותו חג. ההופעה נדחתה ונקבע כי תתקיים ביום ראשון של תחילת חודש ניסן. אלא שגם הפעם לא האיר המזל לקמפה ומפיקו ומתקפת הטילים המטורפת מאיראן דחתה את המופע שוב והפעם למוצאי שבת האחרון, יום לפני בדיקת חמץ... תאריך לא אידיאלי בלשון המעטה. הפרטנר שהיה אמור להגיע איתי למופע, קיבל "כרטיס אדום" ממשפחתו בשל ההכנות לחג ואני בטוח שעוד רבים נאלצו שלא להגיע, אך עדיין האולם היה מלא מפה לפה בעיקר בבחורי ישיבה צעירים, אך לא רק.

קמפה שכבר יש לו מסורת של הופעות מוצלחות בבנייני האומה, היה נרגש בהחלט, ככל הנראה גם הוא חשש שגם הפעם המופע יידחה שוב. המופע נפתח עם הלהיט "אור אין סוף" שפותח את האלבום וברגע שכל האולם החל לשיר יחד איתו בעוצמה אדירה היה זה כרגיל הרגעים הנפלאים שבהופעותיו של קמפה שם תמיד הקהל מצטרף בשירה שגורמת לשערות הידיים לסמור.

(צילום: דניאל נפוסי)

קמפה שהוציא את "ליבי", אלבומו המקורי הרביעי בסוף הקיץ לפני המלחמה והספיק לקבל אצלנו ב"כיכר השבת" במצעד השנתי את התואר "אלבום השנה" בפער אדיר על מתחריו, ביצע לראשונה עם הקהל את מיטב השירים מהאלבום החדש כמו גם להיטים רבים מאלבומיו הקודמים. קמפה שפרץ בגדול רק לפני כשש שנים, הוא ללא ספק מהזמרים החסידיים המצליחים והבולטים. הייחודיות שלו היא ביכולת לשמור על גבולות הז'אנר בצורה שמרנית יחסית מבחינת התכנים והאווירה, אך עדיין להישמע עכשווי ולא כזה שרק נסמך על אדי הצלחות העבר של המוזיקה החסידית. קמפה לא מתפשר על האווירה הישיבתית של יצירתו, כשהוא גם מצליח לתת את האווירה הישראלית יותר עם שירים בהברה ספרדית.

גם הפעם ליוו את קמפה על במת בנייני האומה תזמורת 'המנגנים' בניצוחו ועיבודיו של יהודה גלילי המקצוען. בניגוד לפעמים קודמות, היה ניכר שנעשתה חשיבה מקצועית כיצד לגרום לתזמורת להישמע יותר להקת מופעים ופחות להקת חתונות. גלילי עשה שימוש במחשב על הבמה כשהוא מוסיף לעיבודים נפח וכלים נוספים. בגרסת העניין צורף לבמה עומרי זליג, נגן הבגלמה והבזוקי שהוסיף את הטעם היווני המתוק שאנו מכירים מאלבומיו של קמפה ובהחלט נתן לסאונד על הבמה משהו שונה וייחודי. גם סאונד כלי הנשיפה היה עדין יותר ופחות בסגנון הבראס של תזמורות החתונות הקלאסיות.

במופע התארח ה"רכש" החדש של המפיק של קמפה, שלום וגשל - הזמר והיוצר אהרן רזאל ששר יחד עם קמפה כמה משיריו וגם לראשונה שר מול הקהל את הסינגל החדש שלו "אני נצחי" שמושמע רבות בתחנות הרדיו החרדיות. רזאל שמכוון ככל הנראה לקהל חרדי יותר בשנים האחרונות, יכול להסתכל על המופע עם קמפה כבדיקת כוונות מעניינת. כשרזאל שר מחרוזת של כמה מלהיטיו (עוד קצת חזרות עם התזמורת, היו עושות את השילובים טובים הרבה יותר), היה ניכר לחלוטין מתי הקהל החרדי הצעיר מכיר את השיר ומתי קצת פחות ויהיה בהחלט מעניין לראות האם השינוי בכיוון של רזאל יוביל להיכרות טובה יותר של הצעירים החרדים עם יצירתו הרחבה והמגוונת בהחלט של רזאל.

(צילום: דניאל נפוסי)

לקראת סיום המופע שארך כשעתיים וחצי, אירח קמפה בהפתעה את הכוכב החדש - שמוליק סוכות, עם הלהיט הנפלא שלו "עברתי בחושך". סוכות שכבר שר את השיר כמה פעמים על במת בנייני האומה, היה נראה דווקא נרגש וחוסר הניסיון שלו היה ניכר כאשר לא שמעו אותו כמה פעמים בעת שהרחיק את המיקרופון, אבל הבחור הזה פשוט מתוק ומרגש והשיר המצוין הזה ראוי לכל פיסת הכרה והערכה. אין ספק שלסוכות יש פוטנציאל אדיר ואני מאמין ומקווה שהוא יגשים אותו עם עוד חומרים איכותיים כאלה.

(צילום: דניאל נפוסי)

לסיכום, מופע ההשקה של קמפה קודם כל קרה וזה לא מובן מאליו בימים אלו. רק שבוע לפני, נאלץ מרדכי שפירא לרדת מאותה הבמה אחרי 20 דקות בלבד, בשל המתקפה האיראנית. המופע עצמו היה מושקע, הן מהצד הויזואלי עם מסכי ענק רחבים במיוחד, שממש העניקו תצפית טובה מכל מקום באולם והן מצד העיבודים המוזיקליים שניכר שנעשתה חשיבה מעמיקה ביצירתם. נפתלי קמפה היה נהדר כרגיל, בדרכו המאופקת האופיינית לו כל כך והקהל ששר איתו העניק לאמן ולעצמו שוב את התענוג הייחודי שבהופעות של קמפה.

  • להערות, הארות ושירים ווקאליים שנשמעים כמו מוזיקה, נראים כמו מוזיקה ואסור לרקוד איתם כמו עם מוזיקה: nl@kikar.co.il
תוכן שאסור לפספס
15 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
14
נפתלי קמפה זה כישרון מיוחד. כיף לשמוע.
13
היה מופע גרוע
12
הייתי בהופעה ישבתי בשורות הראשונות של האולם, וכל המופע, הסאונד היה ממש נורא, לא שמעו כמעט את הזמרים, הגיטרות לא עבדו, מופע כישלון!!!

הצגת כל התגובות

11
אחלה של טור, אני מסכים מאוד עם נתנאל שהפעם הכלי נשיפה היו נשמעים הרבה יותר נעימים וזה היה פשוט מופע מעולה...
10
שמוליק סוכות - אנחנו מאחוריך!
9
לא הבנתי מה 'מסוכן'.
8
בינינו אין כמו קמפה
7
מופע נחמד בסך הכל, הכי נהניתי משירת הקהל. המוזיקה הייתה קצת יותר מדי קצבית עבורי (במיוחד בתפילת חנה...) וקצת 'מהונדסת'- הייתי מעדיף UNPLUGED, הגיטרה של נפתלי לא עבדה וזה היה בולט מאד אצל רזאל. גם פרק תהילים או 'אחינו' בגלל המצב לא היה מזיק
6
אין על קמפה בעולם מי שיורד עליו לא מבין במוזיקה בכלל
5
המופע הכי גרוע שהייתי בתקופה האחרונה מכל הבחינות
4
אוהב את קמפה אבל ההופעות האלו גדולות עליו וגם הלהקה זה היה מתאמץ אני מעדיף להשאיר אותו לשמוע באוטו ברדיו
3
"בהברה ספרדית"... איזה סגנון כתיבה חרדי...
2
מופע מנותק כמו כל הציבור שלנו בלי יחס לחײַלים, לחטופים, למצב במדינה. לא נהנתי
כתיבה של איש חילוני צר עין ונטול רגשות. כלומר חושב רק על עצמו ורגשותיו ורחמיו העצמאיים. בלעז אגואיסט
1
היה מופע יפה! (יש סיכוי שעם מוישי רוט זה היה עובד טוב יותר..)
מגזין