כיכר השבת

קיבלה את האישורים הדרושים

מהפכה: החשמלית החדשה עם טווח נסיעה של 1002 ק"מ

יצרנית הרכב הסינית SAIC משיקה את גרסת 'שנת אור' של מכונית הדגל החשמלית שלה, המצוידת בסוללת מצב מוצק למחצה חדשנית המציעה טווח נסיעה חסר תקדים, טעינה מהירה במיוחד ובטיחות משופרת - והכל במחיר תחרותי של 47,600 דולר (רכב)

| 22 | כיכר השבת |
טווח טעינה חסר תקדים. IM
טווח טעינה חסר תקדים. IM (צילום: יצרן)

בשורה מרעישה מגיעה מסין, שם משרד התעשייה והטכנולוגיה אישר רשמית: מכונית IM L6 בגרסה הנקראת 'שנת אור' מסוגלת לנסוע למרחק מדהים של 1,002 קילומטרים בין טעינות, לפי תקן המדידה הסיני CLTC (כ-822 ק"מ לפי תקן WLTP האירופאי). מדובר בהישג טכנולוגי משמעותי שמציב רף חדש בתעשיית הרכב החשמלי.

הרכב, המפותח על ידי חטיבת הפרימיום של הענקית הסינית SAIC, מצויד בסוללת מצב מוצק למחצה חדשנית בעלת קיבולת של 123.7 קילוואט-שעה. המחיר בסין עומד על 47,600 דולר - תג מחיר תחרותי בהתחשב בטכנולוגיה המתקדמת.

הסוללה החדשנית, פרי פיתוח של Qingtao Energy בה SAIC מחזיקה נתח משמעותי, מציעה יתרונות רבים: מערכת חשמל במתח 900 וולט המאפשרת טעינה מהירה במיוחד - 400 ק"מ תוך 12 דקות בלבד, בטיחות משופרת הודות לאלקטרוליט פחות דליק, ואורך חיים משמעותי של 45,000 מחזורי טעינה.

פנים הרכב, הכל באווירה טכנולוגית מתקדמת (צילום: יצרן)

המכונית מצוידת בשני מנועים המספקים יחד 469 כוחות סוס, אם כי המחיר הוא במשקל - 2.33 טון, מתוכם 621 ק"ג רק עבור הסוללה. למרות היותה יצרנית צעירה, IM Motors כבר מכוונת לשוק האירופאי ומייצרת כ-10,000 מכוניות בחודש.

התחרות בתחום סוללות המצב המוצק מתחממת, כאשר יצרניות כמו BYD, גרייטוול, צ'רי, GAC ו-CATL צפויות להציג טכנולוגיות דומות בקרוב. SAIC עצמה מתכננת להציג את הדור השני של סוללות אלו בשנה הבאה, במאמץ לשמור על יתרונה הטכנולוגי.

תוכן שאסור לפספס
22 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
19
אין על הסינים. עקפו את אמריקה בלי וינקר
ממתין לקנות
18
משהו באמת מיוחד
מאיר
17
סתם כותרת.. אז בסוללה של 120קוטש עושים 820קמ. שזה דומה ואפילו פחות מבbyd atto3 ששם הסוללה 60קוטש והטווח 420קמ... שימו סוללה כפולה וזה אותו דבר. הטעינה המהירה זה החידוש היחיד.....
שא
פספסת את הפואנטה, שים לב כמה מחזורי טעינה, בהנחה שזה אכן אמיתי מדובר ברכב שיכול לשמש אותך 40-50 שנה באותה סוללה, זה מדהים
אא
מי נוסע כל שבוע 1000 קילומטר הסוללה נראה לי תספיק לאזרח הרגיל מעל 100 שנה
סאם
מנסה להיות חכם? בקושי מצחיק… BYD לא עושה 420 ק״מ. אז אם אתה מתחכם לפחות תיצמד לעובדות. 820 ק”מ בתקן האירופאי. ומה המשקל של פעמיים סוללה של BYD? לדידך, BYD היתה יכולה להציע זאת, אממה כנראה שזה לא! תמשיך לנהוג בקופסת הפח המצועצעת שלך
סתם תגובה

הצגת כל התגובות

16
זה היה צפוי, עכשיו טסלה תעדכן תוכנה גם לאלה שקנו כבר יהיה מושלם.
י.נ.
15
איזה חרטא רצינית 120 קילו וואט לסוללה יתן נתונים כאלה לכל חברה. דבר שני זה טעינה מהירה של 800v לא 900v קצת עצוב החוסר בקיעות, הרכב שוקל המון עכשיו טעינה קוראת באופן מהיר עד ה80 אחוז בכל רכב, ה50 אחוז הראשונים נטענים מהר ואז הקצב קטן, אני חי את העולם הזה כתבה מיותרת
טכנופוב
14
מזל שאין לי מניות ב רנו
צבר
13
47 אלף דולר שם. פה זה יעלה חצי מיליון
עמית
12
כל קוט'ש = לכ-5-5.5 קמ' (תלוי בצורת נהיגה ותנאי הדרך) Atos3 - לפי החישוב האמור הביצוע כ- 300-330 קמ' החידוש כאן הוא בסוללה עצמה המאפשרת כ-8 קמ' לכל קוט'ש (לפי היצרן) כנראה שבפועל 6.5-7 קמ', שיפור משמעותי (כ-30%) בטווח הנסיעה תוך הגדלת הסוללה..!
מס' 2 אתה סתם מקשקש בלי להבין
11
טווח של סוללה רגילה כ- 5-5.5 קמ' לכל קוט'ש (תלוי בצורת הנהיגה ותנאי הדרך) החידוש כאן הוא בסוללה עצמה עם כ- 8 קמ' ךכל קוט'ש (לפי היצרן) בפועל כנראה 6.5-7 קמ' שיפור משמעותי (כ-30%) בנוסף מחזורי הטעינה של 45,000 פותרת את כל הצרות של החלפת סוללה (בטעינה יומיומית מעל 120 שנה) כמובן שהגדלת הקיבולת מרחיב
מס' 2 אתה מקשקש בלי טעם
10
תוך שלוש ארבע שנים חשמלית שתיסע 1000-1500 ק״מ לטעינה עם סוללה בגודל דומה להיום רכבים חשמליים מתקדמים יותר מרכבים מנוע רגיל
שלמה
9
ברגע שמדובר בייצור סיני המשמעות היא רכב שכולו חיקוי, רכב עם רכיבים סינים סוג ז, רכב הסינים כל חודש מייצרים רכב חדש זו לא טכנולוגיה זה ייצור זול פשוט המוני וסוג ז
מור
8
טוב בארץ עם התאבון של המדינה ושל הסוחרים תכינו מיליון ש"ח לפחות
חיים
7
למה לתת פרנסה לאויבי ישראל
הדוקטור
6
מדהים!! 1000 ק״מ לפי הסינים, 800 לפי האירופאים ו600 בפועל ממש פלא
גאונות
5
רק טסלה
עוד עטיפה יפה ומתלהבים מהסיני הזה
4
חשבון הרכב עולה 50 אלף בו נאמר במדינת ישראל זה כפול 100 אלף כי פה משלמי המיסים פראיירים גדולים כי ככה זה אז זה שווה במדינת ישראל הלוקשים האלה יעלו בין 800 אלף ומעל מיליון שקלים למה ככה
מדינה פקק
3
אין שיפור בקיבולת הסוללה. הסך הכל זאת מכוניות עם גלגלים גדולים מאחור וגלגלים קטנים מלפנים כך נוצר מצב שהמכונית כל הזמן נוסעת בירידה ורוב הזמן לא צריכה את עזרת המנוע החשמלי. יש כבר רכבים חשמליים שהגיעו ליותר מ 2000 ק"מ בטעינה אחת באמצעות הטכנולוגיה הזאת.
באטמן
2
לדעתי טוב לחכות עם החשמליות ניתן להם עוד כמה שנים להשתדרג... יהיו פערים מאוד גדולים בהמשך ומי שקונה עכשיו יתקע עם גורטאה יחסית...
כגד
1
גם מחשב לא כדאי לקנות כי עוד מעט יהיה חדש וחזק יותר. והקודם עולה כלום. ועוד - הסוללה לא יודעת לשפר צריכת אנרגיה, זה תלוי בנתוני הרכב והסביבה (פרט למשקל הסוללה עצמה שכאן זה די כבד)
לב
אולי גם יעניין אותך
רכב