![על סף קריסה?. שלושת המנכ"לים](https://images.kikar.co.il/cdn-cgi/image/format=jpeg,fit=contain,width=1200/2025/02/09/fc72eb30-e6ba-11ef-a4d3-d3790dace9dd__h933_w1400.webp)
![על סף קריסה?. שלושת המנכ"לים](https://images.kikar.co.il/cdn-cgi/image/format=jpeg,fit=contain,width=1200/2025/02/09/fc72eb30-e6ba-11ef-a4d3-d3790dace9dd__h933_w1400.webp)
בעבר דווח כי חברות הרכב הונדה וניסאן החלו במשא ומתן על מיזוג אפשרי. כעת, על פי מקורות המקורבים לעסקת הענק שעל הפרק, ניסאן עומדת לבטל את שיחות המיזוג עם המתחרה הונדה, ולנטוש את העסקה בשווי 46 מיליארד ליש"ט. כאשר המקורות מציינים כי השיחות הסתבכו בשל פערים גדלים בין שתי יצרניות הרכב היפניות.
החדשות השפיעו על מחיר המניות של שתי החברות - מניית ניסאן צנחה בכמעט 5%, והמסחר אף הושעה זמנית לאחר שהעיתון 'ניקיי' דיווח כי החברה ביטלה את שיחות המיזוג עם הונדה. לעומת זאת, מניות הונדה, שהמשיכו להיסחר, זינקו ביותר מ-8%.
לפי הדיווחים, ניסאן אינה מרוצה מכך שהונדה הציעה שהיא תהפוך לחברת בת, במקום שהחברות יתמזגו כשוות.
על פי סוכנות הידיעות רויטרס, ניסאן והונדה מסרו בהודעות נפרדות כי הדיווח בניקיי אינו מבוסס על מידע שפורסם על ידי החברות, וכי הן מתכוונות לגבש החלטה סופית עד אמצע פברואר ולהודיע עליה באותו מועד.
החדשות על כך שהונדה, ניסאן ומיצובישי נמצאות במגעים לגבי מיזוג אפשרי התפרסמו לפני ינואר האחרון. אם המיזוג היה מושלם, הוא היה מאחד את יצרניות הרכב השנייה והשלישית בגודלן ביפן, יחד עם מיצובישי הקטנה יותר, במאמץ הגנתי לאחד כוחות בזמן שתעשיית הרכב עוברת את התקופה התנודתית ביותר בתולדותיה.