מה קרה לדנדרוביום D-1? המכונית החשמלית הסינגפורית, שפותחה בשיתוף עם Williams Advanced Engineering ובהובלת מוחות לשעבר ממקלארן, לוטוס ופגאני, ונקראה על שם הפרח הלאומי של סינגפור פשוט נעלמה.
דגם הקונספט המרשים D-1 נחשף לראשונה ב-2017. המספרים היו מרשימים: 1,800 כוחות סוס מארבעה מנועים חשמליים, מהירות מרבית של מעל 320 קמ"ש, ומחיר של כ-1.2 מיליון ליש"ט. דנדרוביום העריכה שהמכונית תוכל להאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש ב-2.7 שניות - אך כיום למעשה אנחנו יודעים שזה לא כל כך מטורף עבור מכונית על חשמלית - במשקל של כ-1,750 ק"ג, עם מרכב סיבי פחמן העוטף את הסוללה.
האם היא יוצרה בכלל?
דגם לבן של ה-D-1 צולם בהרחבה בתקופת החשיפה, בעוד דגם ירוק הוצג למעריצים במרוץ 24 השעות של לה מאן ב-2019. החברה רמזה על כניסה למרוץ היוקרתי ביותר בעולם, ברגע שטכנולוגיית הסוללות תתאים להפעלה במהירות מרבית למשך יום שלם.
ייצור מכוניות הכביש תוכנן ל-2022, אך הסיבה שלא יוצר בסופו של דבר היא שהשאיפה להשתמש בסוללות מצב מוצק לא מוכחות (לצד מכשולי השקעה שהיו לרכב) כנראה עצרו את חלום הדנדרוביום, התוכניות נגנזו ואיתם החלום של סינגפור.
היכן הם היום?
אתר האינטרנט של החברה הפך לג'יבריש המקשר לסוכנות בריטית בשם ג'נסיס, בעוד חשבון הטוויטר הרשמי נותר רדום מאז 2019.
בינתיים Williams Advanced Engineering - שהייתה שחקן מפתח בבניית והגדרת ה-D-1 - נמכרה מחברת האם וויליאמס לחברת מתכות אוסטרלית תמורת כ-164 מיליון ליש"ט.
FMG, או Fortescue Metals Group, ביצעה את העסקה כדי לשלב טכנולוגיית סוללות במשאיות התעשייתיות והקטרים שלה. אין כיום אזכור לצורך במכונית על חשמלית בצי הרכב שלהם. וכל אלו שכבר חסכו עבור הרכב יצטרכו לבכות כל הדרך חזרה אל הבנק...