פרארי חושפת את דגם הדגל החדש שלה, ה-F80, יורשת ראויה ללה-פרארי ולמורשת ה-F40 המיתולוגית. ה-F80 מייצגת את פסגת הטכנולוגיה והביצועים של היצרן האיטלקי, עם מערכת הנעה היברידית מתקדמת המפיקה הספק משולב של 1,200 כ"ס.
בליבה של ה-F80 נמצא מנוע V6 טווין-טורבו בנפח 3.0 ליטר, המבוסס על זה של ה-296 GTB אך עם שדרוגים משמעותיים. המנוע לבדו מפיק 900 כ"ס, נתון מרשים של 300 כ"ס לליטר. לצידו פועלים שלושה מנועים חשמליים בפיתוח עצמי של פרארי, שניים בציר הקדמי ואחד בציר האחורי, המוסיפים עוד 300 כ"ס למערכת.
הביצועים מרשימים: תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-2.15 שניות, ומ-0 ל-200 קמ"ש ב-5.75 שניות. המהירות המרבית עומדת על 350 קמ"ש. אך ה-F80 אינה רק מהירה בקו ישר; היא תוכננה להיות מכונת מרוצים אמיתית עם יכולות מסלול מרשימות.
השלדה עשויה מונוקוק קרבון קל משקל, עם שימוש נרחב באלומיניום וטיטניום. התכנון האווירודינמי המתקדם מייצר כוח הצמדה של טון אחד במהירות 250 קמ"ש. המתלים האקטיביים, מערכת הבלימה הקרמית ומגוון מערכות הבקרה הדינמיות מבטיחים ביצועים יוצאי דופן בכל תנאי נהיגה.
ה-F80 מציעה ממדים מרשימים: אורך של 4,840 מ"מ, רוחב של 2,060 מ"מ, גובה של 1,138 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,665 מ"מ. משקלה עומד על 1,525 ק"ג, עם חלוקת משקל של 42.2/57.8% לטובת הציר האחורי.
כיאה למכונית על, ה-F80 תיוצר במהדורה מוגבלת של 799 יחידות בלבד, במחיר של 3.9 מיליון אירו ליחידה. בהתאם למסורת פרארי, הרכישה מוגבלת ללקוחות נאמנים של המותג שכבר החזיקו בעבר בדגמי קצה של החברה.
הצגת כל התגובות