87% מהציבור החרדי מתכוונים לרכוש בגדים חדשים לחג הפסח, כך עולה מסקר שערכה חברת דואר ישראל באמצעות מכון הסקרים Shiluv I2R.
הסקר הוא סקר אומניבוס טלפוני שמנה 396 נשאלים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה החרדית בישראל. עוד עולה מהסקר כי 11% מהציבור החרדי מתכוונים לרכוש את הבגדים לפסח באתרי אינטרנט, רובם אתרים בחו"ל.
• 87% מהמדגם ציינו כי הם מתכננים לקנות בגדים חדשים להם או למישהו אחר מבני ביתם לקראת חג הפסח. קנית הבגדים מתוכננת יותר בקרב גילאי 18-49 (91%-93%) ופחות מתוכננת בגילאי מבוגרים יותר, 50+ (70%) , וכן גבוהה יותר בקרב משפחות בהן יש ילדים (90% לעומת 74% שאין להם ילדים).
• קרוב למחצית מהמתכננים לקנות בגדים ציינו כי הם יקנו בגדים לכל בני הבית, וכשליש ציינו כי יקנו עבורם או למבוגר אחר מעל גיל 18. בקרב המתכננים לקנות בגדים לילדים, ציינו יותר כי יקנו בגדים עבור ילדים בגילאי 0-12 שנים מאשר לבני נוער בגילאי 13-17 (27% לעומת 16%, בהתאמה). גילאי 30+ ציינו כי יקנו יותר עבור ילדים בגילאים שונים מאשר גילאי 18-29. קניה עבור מבוגר מעל גיל 18 בולטת יותר בקרב גילאי 18-29 ו-50+ מאשר בקרב גילאי 30-49 (49% לעומת 20% בהתאמה).
• חנויות בגדים הם המקום האולטימטיבי לקנית בגדים, שכן שיעור אבסולוטי מאלה שמתכננים לקנות בגדים לקראת החג ציינו תשובה זו. 11% מהמתכננים ציינו יקנו בגדים באמצעות האינטרנט ויותר מאתרים מחו"ל בהשוואה לאתרים בארץ (10% לעומת 2%, בהתאמה).
מסקר אחר שערכה חברת דואר ישראל באמצעות מכון Shiluv I2R עולה כי האתרים הפופולאריים בקרב 504 גברים ונשים יהודים דוברי עברית בני 18 ומעלה להזמנות מחו"ל הם עלי אקספרס, איביי, נקסט הבריטי, אמזון ואסוס. הציבור הישראלי קונה בעיקר ביגוד, הנעלה, מוצרי אלקטרוניקה וכלי בית אף בחג הפורים רבים קנו תחפושות מחו"ל במחירים נמוכים בעשרות אחוזים מהמחירים בארץ.
חיים מזעקי, סמנכ"ל התפעול בחברת דואר ישראל מסר "בשנים האחרונות צמח קצב הזמנת החבילות מחו"ל בכ-30% מדי שנה, כאשר בשנת 2016 הוזמנו מחו"ל כ – 52 מיליון חבילות. הציבור הישראלי הבין שהוא יכול לחסוך סכומי כסף גבוהים בהזמנות מחו"ל בעיקר בתקופת החגים, בהם האתרים השונים מציעים מבצעים והוזלות. בקרב הציבור החרדי שהוא ציבור בעלת הבנה צרכנית גבוהה, אנו רואים ביקושים רבים לרכישות באתרים בחו"ל שמאפשרים להם להוזיל משמעותית את סל הקניות שלהם בעיקר בתחומי ביגוד, הנעלה ומוצרי אלקטרוניקה. דואר ישראל היא שותפה להורדת יוקר המחיה בישראל שכך שהיא מאפשרת ליותר לקוחות להזמין מוצרים מחו"ל בעלויות נמוכות המאפשרות חיסכון של עשרות ומאות שקלים בכל קניה".
בשנה האחרונה חנכה חברת דואר ישראל למעלה מ-320 מרכזי מסירת חבילות ברחבי הארץ, הפועלים בשעות פעילות מורחבות, זאת בנוסף ל-700 יחידות הדואר הקיימות. בנוסף נשלחים מסרונים ללקוחות (שמספר הטלפון שלהם מופיע על גבי החבילה) כשחבילתם מגיעה לסניף, הוארכו שעות פעילות של מאות סניפים ברחבי הארץ עד השעה שמונה בערב, שלוש פעמים בשבוע. במקביל, נערכת החברה להמשך יישום הרפורמה לשיפור השירות, ובחודשים הקרובים ייפתח בית מיון מקוון לחבילות שיאפשר מיון ומסירה מהירה עוד יותר של החבילות המגיעות מחו"ל.