בכנס של עמותת משאבי אנוש ישראל, זכתה מכבי שירותי בריאות במקום הראשון בתפקוד משאבי אנוש בזמן מלחמה. בכנס השתתף עו"ד שימי פרג' – סמנכ"ל משאבי אנוש במכבי, שהציג את העשייה הנרחבת של מכבי במסגרת פאנל שעסק בארגונים הפועלים באזורי לחימה ושיתף בפעילות הענפה שהובילה מכבי מהיום הראשון של המלחמה.
"מכבי שירותי בריאות, ארגון הבריאות המוביל והחדשני בישראל, מספק שירותי רפואה בפריסה גיאוגרפית רחבה באמצעות כ-10,000 עובדים וכ-8,000 רופאים ומטפלים עצמאיים. המחוברות של כולם נובעת מרוח מכבי וערכיה ובראשם תחושת השליחות והמשמעות.
כארגון גדול וכחלק מקבוצה, חוו עובדי מכבי את מלחמת חרבות ברזל ברבדים שונים. מספר גדול של עובדים נפגעו מהמלחמה והשלכותיה – מגויסי מילואים ומשפחותיהם, מפונים מבתיהם, נפגעי רכוש, נפגעי גוף, משפחות חטופים, נרצחים, פצועים ועוד. אירועי ה- 7.10 אילצו את כולנו להסתגל למציאות חדשה, מטלטלת ומורכבת. עבודה זו מציגה את מכלול העשייה של אגף משאבי אנוש, צוותי מש"א במחוזות מכבי וכן קבוצת מכבי כולה. עשייה זו גובשה לכדי תמונה אחת כוללת, שאפשרה לנו להתגייס למען עובדי מכבי וקבוצת מכבי בזמן מלחמה.
אנו במשאבי אנוש, כחלק מארגון המקדם חוסן אישי וארגוני ומחוברות תוך יצירת חווית עובד מיטבית, שמנו לעצמנו למטרה לתמוך באופן מתמשך בכלל עובדי מכבי, ובפרט בעובדים אלה ובמשפחותיהם. כבר בשעות הראשונות של ה-7.10 פעלנו בהיבטים שונים ובהם תקשורת עם כלל העובדים, הפעלת חמ"ל וחדר מצב ומענה מידי למי שנזקק לעזרה. הרציפות התפקודית נדרשה כבר מהיום הראשון, בו החלה מכבי לפעול במתכונת חירום; הסטת שירותים רפואיים, פתיחת מרפאות באזורי מפונים, פיתוח מענים לבריאות הנפש ועוד. המערכת הארגונית כולה התגמשה, נמתחה והתאימה עצמה למציאות החדשה, הכאוטית והמורכבת בפניה ניצבנו. צרכים חדשים עלו תוך כדי תנועה וחייבו את מכבי להפגין יכולות ביצועיות בלתי מתפשרות. זאת על מנת להמשיך ולהבטיח מתן שירות וטיפול רפואי איכותי ולפתח מענים מקצועיים, טיפוליים ובפרט רגשיים, לטראומה המורכבת במעגלי ההשפעה השונים.
הקמנו ועדת היגוי שפעלה במטרה לספק מענה לכל האוכלוסיות והסקטורים במכבי, למרות מספר העובדים הגדול, השונות והפריסה ארצית רחבה. המגעים השונים עם העובדים התבססו על עשיה רחבה לכלל לצד תמיכה בפרט, באופן מותאם לצרכים האישיים מתוך בחירה לצמוח ולהתחזק על אף התקופה המאתגרת. את התוכניות שגיבשנו, הובלנו ב5 צירים מרכזיים: משמעות, שייכות, ביטחון, גמישות והתפתחות וחיזוק הרווחה האישית (WELLBEING). הקפדנו על תקשורת פנים ארגונית בזמן אמת בכדי לספק מידע ולהפחית עמימות, ולחזק חווית עובד מותאמת אישית, רציפות וגמישות תפקודית. התמיכה והעשייה עבור העובדים היא זו שאפשרה לנו רציפות תפקודית ומקצועית, במינימום פגיעה בשירותים לחברי מכבי, גם באזורי קו העימות בדרום ובצפון".
בסיום הדברים אמר עו"ד שימי פרג': "אנחנו גאים בעובדי מכבי ובצוותי מכבי שממשיכים לתת שרות חיוני לחברי מכבי תחת אש וטילים במסירות גדולה. זוהי השליחות שלנו במש"א לטפל בצוותים ואני שמח שהצלחנו לגעת בכל האוכלוסיות ולתמוך בהם מתוך בחירה לצמוח דווקא בזמן לחימה. למרות הגודל והפריסה הארצית הרחבה, הצלחנו לגעת בפרט, באופן מותאם לצרכים האישיים. נמשיך להעניק מעטפת של תמיכה רגשית, אישית, ביטחונית ומקצועית, סיוע כלכלי ואחר, ולתת לעובדנו יציבות תעסוקתית ועוגן בטוח בזמן של חוסר ודאות, חשש וחרדה.
מכבי היא לא רק מקום עבודה אלא מקום של הגשמה ונמשיך לעמוד לצד נשות ואנשי מכבי במקום בו הם צריכים אותנו, במיוחד בזמנים אלו".