הרבה זמן לקח לחברת לקסוס מבית היוצר של טויוטה ליצר רכב חשמלי. משום מה, דווקא אחת מחברות הרכב הגדולות בעולם שדגמים שונים ממנה תמיד שברו שיאי מכירות, ברכב חשמלי הם לקחו את הזמן ופיגרו אחרי חברות קטנות יותר, חברות חדשות ואפילו חברות סיניות.
אבל הנה זה קרה והיא בדרך לישראל: לקסוס RZ450e.
ה-RZ450e מבוסס על שלדת BZ4X - החשמלית של טויוטה, אך גדול ממנה משמעותית מה שמציב את ה-RZ מול אודי אי-טרון, מרצדס EQC, ב.מ.וו iX3 וג'נסיס GV70.
על מערכת ההנעה הופקדו שני מנועים חשמליים המפיקים יחד 313 כ"ס, כאשר זינוק ל-100 קמ"ש אורך 5.3 שניות.
הסוללות בנפח 71.4 קוט"ש מספקות טווח לא מרשים במיוחד של 435 קילומטר לגרסה הבסיסית, בעוד בגרסה הבכירה טווח הנסיעה יורד ב-30 ק"מ ל-404 ק"מ בלבד הודות לחישוקי "20.
בגזרת האבזור ניתן למצוא את כל מה שרכב חשמלי של לקסוס אמור לתת לנו: בגרסה הבסיסית נקבל בין היתר מצלמות היקפיות, מושבים דמויי עור עם כוונון חשמלי וחימום מלפנים, מסך מגע בגודל "14, דלת תא מטען חשמלית, משטח לטעינה אלחוטית וגג שמש פנוראמי. גרסת הביניים (470 אלף שקל) כוללת בנוסף זכרונות למושב הנהג, אוורור למושבים הקדמיים וחימום לאחוריים, תצוגה עילית ומערכת לחניה אוטומטית. הגרסה הבכירה (500 אלף שקל) מוסיפה גם ריפוד אלקנטרה, מערכת שמע מתוצרת מארק לווינסון, גלגל הגה מחומם וגג שמש עם כפתור הכהייה חשמלי.
מה אנחנו חושבים? בכל מה שקשור לביצועים, טווח הנסיעה וקצב הטעינה קצת התאכזבנו. נכון, מדובר ברכב עם הרבה כוח, גדול יותר בהשוואה למתחרות, נאה וטכנולוגי אבל כשלוקחים בחשבון את כל הנתונים מול המחיר הגבוה (חצי מיליון ש"ח) קשה לנו לחשוב על זה כעסקה משתלמת במיוחד. נקודת האור שלנו היא האמינות של חברת לקסוס שרכביה דורגו לרכבים האמינים ביותר לשנת 2023 כפי שציינו בסקירה זו. נקודת האור של החברה היא הנאמנות ששומרים לחברה קהל הלקוחות הוותיק שלה.
רגע לפני שאתם רצים לאולם התצוגה הקרוב לביתכם, חשוב שתדעו שיש בעיה, אין מלאי. זאת אומרת היה מלאי של 200 רכבים אבל כולם הוזמנו עוד לפני שהרכב הגיע לארץ ללא צפי כרגע למלאי נוסף. אז אם חשקה נפשכם ברכב, קחו נשימה עמוקה ותמתינו...