כיכר השבת

אסר את הפאה והתיר את הנכרית

אני יודעת ובטוחה שאלמלא ידם של הנוגעים בדבר (קרי המשמשים והעסקנים המסתובבים סחור וסחור סביב הרבנים) שנהנים ומרוצים להצית אש מזמן היתה מתקיימת פגישה בין הרבנים שידונו בסוגיה יתפלפלו ויגיעו להבנה ולהחלטה. כלום לא שמענו על מחלוקות בגמרא? שמענו רק תתנו לרבנים לריב לבד ואל תסחפו את הציבור

| 65 | כיכר השבת |
אילוסטרציה: פלאש 90
אילוסטרציה: פלאש 90

זה כואב לי למרות שאיני ספרדיה. נכון ישנה מחלוקת אבל מי התיר ללבות אש? אני מאד מבינה ומעריכה את ההתנגדות ההמונית לגיורי צה´´ל אך מכאן ועד הדרך להשמיץ ולבזות בכל דרך אפשרית הדרך רחוקה.

איזה מן משפט זה? התיר את הנכרית. כן התיר נכרית שעלולה להיות טובה יותר מכם עסקנים חרדים צבועים שמלבים אש בכל אופן וצורה. תתמקדו בעצמכם! האם הציבור שלנו מושלם? איסור לשוה´´ר לא פחות חמור.

אני יודעת ובטוחה שאלמלא ידם של הנוגעים בדבר (קרי המשמשים והעסקנים המסתובבים סחור וסחור סביב הרבנים) שנהנים ומרוצים להצית אש מזמן היתה מתקיימת פגישה בין הרבנים שידונו בסוגיה יתפלפלו ויגיעו להבנה ולהחלטה.

כלום לא שמענו על מחלוקות בגמרא? שמענו רק תתנו לרבנים לריב לבד ואל תסחפו את הציבור במריבות של צדיקים. ממני חובשת פאה שחושבת שיש זכות דיבור לפוסק שבדק והחליט כי מותר להתיר את הנוכרית.

תוכן שאסור לפספס
65 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
21
◄ החזון איש: "לפאה יש יתרון"! מרן החזון איש, סבר שיש עדיפות לפאה על מטפחת, כיון שהיא מכסה את כל השערות כראוי, ובמטפחת לפעמים מתגלות שערותיה. והובאה דעתו בספר דינים והנהגות מהחזו"א (חלק ב' פ"ח אות ט'). כמו כן מעידים תלמידיו, הגר"י מאיר זצ"ל (שהעיד גם שהחזו"א התיר לאחותו לעשות פאה משערות עצמה, במעמד
צדיק
20
לכל אחי האשכנזים הצדיקים, המחמירים קלה כבחמורה, המקפידים על "שארית" או "העדה החרדית"..... המקפידים לא לדבר לשון הרע על אף יהודי, שאהבת ישראל אצלם זוהי לחם חוקם, שקמים להתפלל ותיקין, ולובשים את התחפושת באופן קבוע, ומחמירים ומחמירים...... מה עם הפאות הנוכריות שאין אף רב בעולם שמתיר אותם, והינם מסתמכים
אליסה
לכן כל גדולי הדור כתבו להחמיר וללבוש דוקא פאה: א. הגאון רבי שלום משאש זצ"ל, ראב"ד ירושלים ורבה של יהדות מרוקו (תבואות שמש אה"ע סי' קל"ז, שמש ומגן חלק ב' סי' ט"ו-י"ז): "אני רואה במנהג זה [של לבישת פאה נכרית] דבר חשוב ביותר, ומעלה גדולה נמצאה בו, לפי מש"כ הפוסקים החולקים על מהר"ם אלשקר על מה שה
מילבסקי
19
וודאי וודאי, כיוון שהיום לאחר גלויות וצרות אי אפשר לדעת מי מישראל התבולל, או התחתן עם פסולי חיתון, או עם אשת איש שקיבלה גט פסול כגון שהיה גט מעושה וכידוע הדבר שכיח מאוד בימינו ה"י, או כל פסול אחר בגט, או כהן שהתחתן עם גרושה או חלוצה, ועוד הרבה אפשרויות קיימות. אבל "גר שנתגייר כקטן שנולד דמי", הוא ו
אזרח הארץ

הצגת כל התגובות

18
בענין הגיור הוא יוצא נגד כל חכמי ישראל, ועושה רעש גדול כדי להקל, ואילו בענין הפאה הוא מחמיר נגד חבריו הפוסקים הגדולים, ונגד רוב חכמי הספרדים שהקילו בזה! הנה רשימה קטנה של מתירים ספרדיים: א. הגאון הספרדי רבי יהושע בועז ברוך זצ"ל, בעל "עין משפט" על הש"ס, בספרו "שלטי הגבורים" על הרי"ף (שבת כ"ט
יוסף חיים
17
המעיין יראה, שכל הטעמים שנכתבו ביביע אומר לאסור פאה נכרית, נדחו בתשובות אחרות ביביע אומר, וזה פלא עצום, וסתירה מיניה וביה, כדלהלן: א. בטעם "בחוקותיהם לא תלכו": בשו"ת יביע אומר (חלק ה' אה"ע סי' ה') בענין פאה נכרית כתב הרב בזה הלשון, "ויותר היה לו להוסיף טעם כעיקר ע"פ מ"ש הרמב"ם (ריש פרק י"א
גבריאל לוי
16
גדולי ישראל לדורותיהם אסרו את הפאה משום מה יש אנשים שנוח להם לתלות את הדבר רק במרן, עם הוספת ביטוי הגנאי "הרב שאסר את הפאה והתיר את הנכרית", תוך כדי התעלמות מוחלטת משורה ארוכה של גדולי הדורות האחרונים שפסקו לאסור את הפאה. הם גם שכחו שיש מושג של גיור נכרים. ובפרט שבימינו נכרי או נכרית שהתגיירו, יהד
אזרח הארץ
א. השטות בשם הגרש"ז אויערבאך - לא נאמרה מעולם, וחתנו הוא לא זה שאמר זאת, אלא אחד העסקנים שמלאכתם היא להמציא דברים מעין אלה. אדרבה, הגרש"ז כתב כמה וכמה פעמים שפאה מותרת: "פאה נכרית שבזמנינו חשיבא כעין כובע לצניעות ומותר לצאת בו לרה"ר [בשבת] אפי' לפנויות. וגבי מטפחת יפה בפנויה לכאורה יש לחשוש שתס
רפאל
על כל מה שציטטת את זאת: נכון יש ארבעה חלקי ש''ע, אבל יש עוד חלק שלא כתוב בשום מקום והוא המצפון של האדם. לא צריך להיות ת''ח גדול כמו הפוסקים שציטטת, אבל המציאות לא ניתנת להכחיש: כל אדם רואה את ההבדל. הכל מתחיל מהראש. רבש''ע אלה נשות עם ישראל, עם קדוש וטהור, עם שהנחיל לעולם את נושא הצניעות לעולם כולו,
מזועזעת
כל אלה שמדברים נגד פאה, ובכללם הרבנים הגדולים, רואים איך האשה שלהם נראית - עם חצי ראש מגולה. בושה וחרפה שמזלזלים באיסור חמור של גילוי ראש, שהזוהר קילל את האשה המגלה אפילו שערה אחת, ומאידך מדברים נגד פאה שאין מקור לאסור זאת לא בגמרא ולא בראשונים, אלא רק סברות הכרס (של מראית עין וכו')
נחמן
15
לפני מספר שנים שאלו תלמיד חכם גדול בישראל למה לא מוציאים פסק הלכה שאוסר את כל הפאות המודרניות, שהולכות ומשתכללות מיום ליום, ענה החכם כי "זוהי גזרה שהציבור לא יוכל לעמוד בה". בתקופת השערוריה בה אסרו את הפאות שהגיעו כפי הנראה מאותן מקומות בהן עבדו עבודה זרה, ראינו גם ראינו כיצד כל הנשים ללא יוצא מן הכ
אליסה
אמותינו הקדושות קנו חולצה מקאסטרו? חצאית מרנואר? הם בכלל היו נראות כמוך? הם הלכו עם רעלות למהדרין, וכיסו את הראש בצורה שאף שערה לא נראתה! אז מה הקשר בינם לבין הבנדנה/ הברט/ הרשת שאת לובשת? גדולי הדור קבעו שפאה זה הכיסוי המהודר ביותר, ואחריהם נלך!
בונבונה
נראה שהפנמת את המסר, ואת יודעת לענות לכסיל כאיוולתו. כל הכבוד!
בוזגלו
שהטענה שגדולי ישראל לא אוסרים פאות כי "הציבור לא יכול לעמוד בזה", היא טענה שקרית לחלוטין. כי ראינו שרוב הנשים לא לבשו פאה, כאשר התברר שיש בזה בעיה של עבודה זרה. אז די לשקר, די לסלף, ודי להוציא שם רע על רבנים וצדיקים ולפרסם שקרים בשמם.
א. מ.
14
כמו אין לוזכות לפסוק וכו' ("אתר שמכבד את עצמו" )
יהודי
13
מרנן גדולי ישראל זצוק״ל ויבדל״א כבר התריעו בשער בת רבים, נגד תהליכי ״הגיורים הסיטונאיים״, שאינם נעשים תוך הקפדה על התנאים הבסיסיים שנקבעו בהלכה, ובפרט בכל הנוגע לקבלת מצוות ע״י הבא להתגייר. כזכור, כבר בחודש סיון תשד״מ, התפרסם מכתבם של רבותינו הכותבים אל רבני ודייני ישראל: ״היות ולצערנו הגדול נתר
י. נ.
יתדניקים ארורים די שמענו עליכם, חבורת נבזים מגעלים מעפנים. עוד מעט תקבלו את הדורבא שלכם, זה ענין של זמן ואופ האדמה תבלע אתכם כמו שבלעה את קורח ועדתו. שטרם כרם שמרם ישראל אלק, אתם הבית שמוש של עם ישראל.
קוצקרב'ה
ועלעל בכתבותיהם הנלעגות של כתביו העלגים, שמנסים "להשיב מלחמה שערה" באמצעות כתיבתם החקיינית. אולם אנו אמונים על מצוותו של הגרי"ש אלישיב, למחות על הפרצה שנעשתה לדעתו בכרם בית ישראל, ואת זה נעשה בגאון!
בית יתד נאמן
עתון יום ליום הוא עתון ברמה גבוהה, והכתיבה שלו היא איכותית מאוד. אתה צריך להתבייש לשים מולו יתדרק שלך ימח שמו וזכרו. כל עם ישראל מוזמן להציץ ברחוב זבוטינסקי 108 ב''ב ולראות את פרצופם של המגינים על כרם ישראל כביכול.
שכן של הרעים
בספרדים בחסידים בחילונים בחבדניקים בכל עם ישראל זילזלת מה אתה רוצה מהילדים הטהורים של עם ישראל הטהור. תעזוב אותם יא מעפן.
מנוי יום יום
הגיורים נבדקו ונמצאו כשרים. בוש והיכלם להלעיט את עם ישראל ולהטעותם בדברי שקר לא נכונים ולא מדוייקים בלשון המעטה ולהוסיף חטא על פשע ולהילחם בהם נגד גדול הדור מרן הרב עובדיה והרב שלמה עמאר. "אין כאן השמצה - יש מחאה" את זה תאמר לעצמך. בך יש למחות!
יצחק
12
הלו זה אינטרטנט מה נהייתם דיקטטורא. האמת לא ניתנת להכחיש. כולם יודעים מה היא האמת לאמתה...האמת תתפוצץ לכם בפנים כמו שהתפומצצה בטוניס וקהיר עוד מעט בבני ברק וירושלים
בושה
תנסה לכתוב שורה אחת בלי קללות, אולי תצליח. אני מבין שזה קשה לאחד שכל היום מקלל את אלה שלובשות פאה, אבל אין ברירה.
אריק
11
אין פוסק אחד שיתיר את הפאות הפרוצות ומי שיביא פוסק אחד אפילו אשכנזי יקבל 10000 $ מה שהתירו הפוסקים זצל זוהי פאה קצרה מאד כמו צמר כבשים האמת חייבת להתגלות וכל חובשות הפאה יודעות את האמת
גולש ותיק
שבלשונות הפוסקים האוסרים מלפני מאה ומאתיים ושלוש מאות שנה, מוכח שהפאה היתה פאת קאסטם משיער טבעי מאה אחוז, שלא היה ניתן להבדיל בינו לבין שיער אמיתי. הנה: מהר"י קצנלנבוגן, ראשון האוסרים: "ושלא יתקשטו בפאה נכרית, כי שיער באשה ערוה ולמראה עין יראה כאילו הוא שיער שלהם" (ספר י"ב דרשות). תשובה מ
גולש חדש
העיקר להחטיא את הרבים בציטוטים שלא קשורים.
ראטון
10
וזאת המציאות, שגיור זה אינו גיור כלל. אולם את הפאה, רוב הפוסקים התירו: א. הגאון הספרדי רבי יהושע בועז ברוך זצ"ל, בעל "עין משפט" על הש"ס, בספרו "שלטי הגבורים" על הרי"ף (שבת כ"ט ע"ב מדפי הרי"ף), התיר לבישת פאה נכרית לנשים נשואות, וכתב ששיער תלוש אינו ערוה, ואין בו משום פריעת ראש: "מותרות בנות ישר
ישראל מאיר
פו. הגאון רבי דב בעריש ווידנפלד זצ"ל, הגאון מטשעבין, בשו"ת "דובב מישרים" (חלק א' סי' קכ"ד), כתב שדרך נשים צנועות ללבוש פאה, ומשמע שדעתו להתיר. דאיירי שם באשה ההולכת בגילוי ראש, והבטיחה שכאשר ישוב אליה עלה שעזב אותה, תלבש פאה נכרית. ועל זה כתב בדבריו "ובפרט שברצונה להבטיח שמהיום והלאה תלך כדרך נשים ה
ישראל מאיר
9
אתה מקבל עליך עול תורה ומצוות? - מקבל. - מקבל על באמת, או שאתה אומר את זה רק מן השפה ולחוץ. - מקבל על באמת. - מה זאת אומרת? - אני מקבל עלי עול תורה ומצוות על באמת. - לגמרי לגמרי? - לגמרי לגמרי. - כל המצוות? - כל המצוות. - עד הפסיק האחרון? - עד הפסיק האחרון. - שבת,
י. נ.
8
בבקשה מכם גולשים נכבדים ובזויים גם שימו דברים שנונים וקצרים. די להעתק הדבק.אין מספיק ג'יגה.
די לבלה בלה
7
מישיבת סיעה מסוימת בקואליציה נוגע בדבר ואיננו יכול לפסוק. וממילא פסק הדין שלו איננו תקפ מבחינה הלכתית. במקום שיש חילול ה' אין חולקין כבוד לרב. כי השוחד יעוור חכמים ויסלף דברי צדיקים
כהן גדול ביו"כ
6
דבריו הקדושים והטהורים של מרן החפץ חיים זצוק"ל: עוֹד רָאִיתִי לִכְתֹּב דָּבָר אֶחָד בְּפֵרוּשׁ מִפְּנִי שֶׁרָאִיתִי שֶׁהַרְבֵּה אֲנָשִׁים מֻרְגָּלִין בָּזֶה, וְהוּא כְּשֶׁדּוֹרֵשׁ אֶחָד בְּבֵית הַמִּדְרָשׁ אָסוּר עַל פִּי הַדִּין לְהַלְעִיג מִמֶּנּוּ וְלוֹמַר, שֶׁאֵין בִּדְרָשׁוֹתָיו מַמָּשׁ וְשֶׁא
מרן ת"ח עצום!
ומותר רק ברמז דק, כמו "אסר את הפאה והתיר את הנכרית", לרמז על מה שאומרים בוידוי, "את אשר אסרת התרתי, ואת אשר התרת אסרתי". אבל דברי לעג ובוז אסורים בהחלט, ראו הוזהרתם.
שוורץ
מעניין אם הבדיחות האלו יצחיקו אותך כשתהיה בתוך צואה רותחת, ניראה אותך אז צוחק מהבדיחות שלך...
דוד
5
וכל זה נובע מכמה בורים ועמי הארצות שמדפיסים ומפרסמים שטעם כיסוי הראש הוא משום צניעות. אך לא מובא בשום מקום, בגמרא או בראשונים, שטעם מצוות כיסוי הראש הוא משום צניעות, והשיער הוא פריצות. נהפוך הוא, מהרמב"ם משמע בפירוש ששיער אינו פריצות כלל (כי התיר לקרוא ק"ש כנגדו, ואסר לקרוא כנגד שאר איברים), וגם
נבון
ועל הפשקוולים כבר כתב בשו"ת משנה הלכות חלק ח' סימן קי"ט: "אותם החותמים על האיסור ואינם בקיאים בדבר, רק שחתמו מטעם שראו גדולים אחרים חתומים שם, וסומכים עליהם, או שחתמו שמם כדי להוסיף בחתימות ולהגדיל הרשימה של רבנים שיראה שהרבה רבנים אוסרים, או משום כבוד מרן שליט"א, לא די בזה שאינן מכריעים את ההל
חיים
4
ולא לגרום לבעלה להסתכל על נשים אחרות רחמנא ליצלן, ומתוך ה"חומרות" שאשה נראית מכוערת יצאו קולות של איסורי דאורייתא חמורים ביותר. וכן כתב מרן הגאון פאר הדור והדרו, רבי שלום משאש זצוק"ל, ראב"ד ירושלים ורבה של יהדות מרוקו, בספרו "שמש ומגן" (ח"ב אה"ע ט"ז): "מצוה וחובה על הנשים להתקשט לבעליהן ולכל
אליהו כי טוב
לך בכוחך זה והושע את ישראל
חזק וברוך
3
גם אם מותר ללבוש פאה אתם מסכימים שאסור ללבוש בגדים צמודים? [או שלשיטתכם גם זה מותר?] ונשותכם הנכבדות ובנותיכם הלא צנועות לובשות צמוד, יותר ויותר צמוד. וזה ימשיך וידרדר כל כמה שנים עוד ועוד וכבר ראינו חסיד שהולך עם שטימל ואשתו עם מיני מעל הברכיים. [ראינו-זה אשתי קראה לי מהר לחלון לראות ב
חזי
בדרך כלל מי שלובש בגדים צמודים (וגם פאות ארוכות עד אמצע הגב) זה רק ספרדיות מתוסכלות שהולכות אחרי פסקי הגר"ע יוסף וחושבות שזה אסור, אבל לא מסוגלות להתגבר על היצר, ולכן "הולכות עד הסוף" עם בגדים פרוצים. אבל כל אלה שהולכות אחר פסקי מרנן ורבנן הגאונים ספרדים ואשכנזים שהתירו פאה, יודעות היטב שאסור ללב
משיב כהלכה
כל בעל שיש לו טיפת שכל בקודקודו (לא הרבה), מבין שהדברים האלה מזיקים בעיקר לו. ואל יתפלא אם פעם בטעות יראה בפלאפון של אשתו "שיחות יוצאות" או "שהתקבלו", ואשתו תגיד לו שזה אנשים ש"עובדים" איתה וכל מיני סיפורים. די לחכימא ברמיזא ודי להיות טיפש בשביל לחבר את מה שכתבתי כאן למציאות! כן! זה מעשים שקיימים ו
שלמה
אשה שעובדת עם גברים יום יום, נתונה בנסיונות קשים ומרים מידי יום ביומו, ללא קשר למה שהיא לובשת, בנדנה או פאה, או כל פרט לבוש אחר. ומזה יוצאים הרבה בגידות וכדומה, אבל המשייך את זה ללבושה של האשה - טועה טעות מרה. אלא אם כן הוא עושה זאת במזיד. ברור שאם האשה מתקשטת, היא מגדילה את הנסיון שלה (וכמו
המציאות הכואבת
2
היום מצוי הזלזול בתלמידי חכמים, כאשר הם פוסקים אחרת מהפוסק שלי. וצריך לדעת! כל המזלזל עוונו חמור ביותר, ואפילו אם הוא פוסק גדול ויש לו במה לומר את דבריו, ודבריו נשמעים בציבור, יתן את הדין אם זלזל בת"ח חבירו. וזהו הנסיון הגדול שיש לרבנים בני זמננו. ולכן נבחר מרן השו"ע שיתקבלו פסקיו בכל תפו
אברך
1
כוונתי היתה לעורר את העניין שלכולנו סומכים על רבותינו אבל למעשה ישנם אנשים (משמשים, עסקנים וכו') שגורפים את המלחמה לכיוון שהם רוצים, מציתים אש על לא דבר! לא התכוונתי לפתוח פולמוס על פיאות וצניעות. כל אחד שינהג לפי רבותיו! השאירו את עניין הצניעות לפעם אחרת והתמקדו בעיקר.
מלכי
אסור לזלזל ברבנים, צריך להעריך ולכבד את כולם! גם מישהו שהוא לא הרב שלי או שהוא לא מוצא חן בעיני!
ברוך
אולי גם יעניין אותך
תוכן גולשים