כיכר השבת

לאחר החששות ממכירה

מזראטי נאבקת להישרדות: סטלנטיס מבטיחה שהמותג האיטלקי אינו למכירה

למרות צניחה של 57% במכירות וההשפעה ההרסנית של מכסי טראמפ, חברת האם מתעקשת לשמר את יצרנית המכוניות היוקרתית בחיק המשפחה (רכב)

| כיכר השבת |
תנסה לשרוד. מזארטי
תנסה לשרוד. מזארטי (צילום: Shutterstock)

לומר שמזראטי נמצאת באדום היה לא פחות מאשר המעטה החומרת המצב. המכירות צנחו ב-57 אחוזים בשנה שעברה כאשר רק 11,300 אנשים רכשו מכונית הנושאת את סמל הקלשון. ו-2025 לא מסתמנת טוב יותר, כאשר המותג האיטלקי היוקרתי כבר ירד ב-48 אחוזים נוספים עד מרץ בהשוואה לשלושת החודשים הראשונים של 2024.

כאילו שזה לא מספיק גרוע, המכסים החדשים של ממשל טראמפ עומדים לזרוע הרס נוסף. אף אחד מהדגמים של מזראטי אינו מיוצר בארה"ב, שהיא באופן מסורתי אחד השווקים הגדולים ביותר של המותג. המצב נראה קודר מספיק עד שסטלנטיס, התאגיד שבבעלותו מזארטי, שכרה את חברת הייעוץ מקינזי אנד קומפני להעריך את המצב המדאיג, במיוחד בכל הנוגע להשלכות המכס. עם זאת, חברת האם של מותג היוקרה האיטלקי המתקשה אינה מעוניינת למכור אותו.

רויטרס מצטטת את הבוס החדש של מזראטי, סנטו פיצ'ילי, שעומד על כך שיצרן הרכב המתקשה אינו למכירה: "סטלנטיס מאשרת את מחויבותה כלפי איטליה, עובדיה, וכל המותגים שלה, כולל מזראטי." הבטחה זו נכללה במכתב מאיגוד העובדים Uilm, איגוד מקצועי המייצג עובדי מתכת איטלקיים. למרות המכסים, פיצ'ילי, שאחראי גם על אלפא רומיאו, טוען: "ארצות הברית נשארת שוק אסטרטגי עבור מזראטי."

העובדה שקונים עשירים ברמה העליונה אינם בהכרח מעוניינים ברכבים חשמליים גם אינה מסייעת. למזראטי לא היתה דרך אחרת אלא לבטל תוכניות ל-MC20 חשמלית, מחשש שאנשים לא ירכשו אותה:

'מחקרי שוק למגזר מכוניות הספורט העל ובמיוחד עבור לקוחות MC20 הוכיחו שהם מאוד להוטים לנהוג במנועי בעירה פנימית חזקים כמו ה-Nettuno V-6 של מזראטי, שמשלב טכנולוגיות שפותחו בפורמולה 1, אך אינם מוכנים לעבור לרכבים חשמליים בעתיד הנראה לעין. החלטנו להפסיק את פרויקט ה-MC20 BEV בשל חוסר עניין מסחרי.'

לפני שהתפטר בפתאומיות בסוף 2024, המנכ"ל הקודם של סטלנטיס, קרלוס טאווארס, אמר שהבעיות של מזראטי לא היו בקשר למכוניות. במקום זאת, הוא האשים שיווק גרוע וחוסר מיצוב ברור:'[מזראטי היא] מותג שאינו רק על מכוניות ספורט; מדובר על איכות חיים, לה דולצ'ה ויטה וטכנולוגיה.'

פיצ'ילי גם שלל מיזוג עם אלפא רומיאו, והסביר שבעוד שאלפא היא "פרימיום", מזראטי היא "יוקרה". עם זאת, הוא אכן הכיר באפשרות לשיתוף פעולה הדוק יותר, אם כי מבלי להיכנס לפרטים.

סטלנטיס למעשה חזרה על התחייבותה משנת 2021 לשמור על כל 14 המותגים למשך לפחות 10 שנים, כולל אבארט, DS אוטומוביל, לנצ'יה, קרייזלר ושאר החברות שבבעלותה.

תוכן שאסור לפספס
תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
אולי גם יעניין אותך
חדשות תחבורה