
מרצדס עומדת להיות עסוקה מאוד בשנתיים הקרובות. מותג היוקרה הגרמני מתכנן להשיק 17 רכבים חשמליים ו-19 דגמים עם מנועי בעירה פנימית. הקולקציה שלהם תעבור מתיחת פנים עם מוצרים חדשים, החל מ-CLA חדש לגמרי ועד לעדכון של ה-S-Class. תוספות חדשות יכללו גרסאות חשמליות של סדאן C-Class ו-E-Class, וגרסה קטנה יותר של ה-G-Class. גם חטיבת ה-AMG עסוקה בפיתוח זוג רכבים חשמליים ייחודיים.
מחלקת הביצועים שבסיסה באפאלטרבאך עשויה להכין הפתעות נוספות. בנוסף לסדאן החשמלי ולרכב הפנאי-שטח שכבר נחשפו, ייתכן שמתוכנן רכב מרגש הרבה יותר. 'אוטוקאר' מדווח כי קונספט למכונית ספורט ייחשף עד אמצע 2025. הרכב החשמלי האיכותי צפוי להשתמש במנועים חשמליים מסוג axial-flux.
המנועים פותחו על ידי Yasa, חברה בבעלות מרצדס, המספקת את הטכנולוגיה שלה גם ללמבורגיני טמרריו ורבואלטו. הרכב החשמלי החדש אמור להיות בהשראת הקונספט מ-2023, שהצדיע לסדרת האבות-טיפוס הניסיוניים C111 משנות ה-70, שחלקם הונעו במנועים רוטוריים.
גורם פנימי במרצדס המצוטט על ידי אוטוקאר אומר שקונספט מכונית הספורט החשמלית החדשה "לא רחוק מאוד" מה-One-Eleven. סוללה מהדור הבא, אולי מסוג מצב-מוצק, עשויה לספק אנרגיה למנועי ה-axial-flux. רק בשבוע שעבר, אב-טיפוס של EQS עם סוללות מצב-מוצק יצא לדרך לבדיקות, עם הבטחה לטווח מקסימלי של מעל 1,000 קילומטרים.
אבל קונספט מכונית הספורט לא יתמקד בכיסוי מרחקים ארוכים בטעינה אחת. תפקיד זה הוקצה ל-Vision EQXX, הידועה כ"מרצדס-בנץ היעילה ביותר אי פעם". הרכב החשמלי החדש אמור להתמקד בביצועים, ואולי יזכה בכתר הרכב המאיץ המהיר ביותר של AMG. הוא יצטרך להדיח את ה-GT 63 S E Performance, שלוקח 2.8 שניות להגיע ל-100 קמ"ש, עשירית שנייה מהר יותר מהמופלא AMG One.
בעוד שהדיווח מדבר באופן מפורש על קונספט, נראה שמרצדס-AMG כבר רומזת על גרסת ייצור: "האגדה הבאה כבר בהכנה". אם אכן ייחשף קונספט בחודשים הקרובים, לא סביר שדגם לכביש יגיע זמן קצר לאחר מכן. ההיגיון אומר שלא נראה אותו לפני 2027 לכל המוקדם.