משטרת התנועה פתחה הבוקר (ו') את כביש 1 מחדש לאחר שנסגר הלילה לעבודות ובכך נחנכו מנהרות הראל לכיוון מערב - שצפויות לקצר את זמן הנסיעה בין ירושלים לתל אביב ל-35 דקות בלבד, תוך ביטול סיבוב מוצא הידוע לשמצה כ"סיבוב המוות".
בשלב הראשון נפתחו לתנועה מנהרות הראל בגשר מוצא החדש, שבהן שני נתיבים מתוך שלושה. בחודשים הקרובים עם השלמת העבודות, ייפתח נתיב נוסף, וכן הגשרים והכביש החדש. על פי המתכננים כבר עכשיו צפויים הנהגים להקלה משמעותית בעומסי התנועה בדרך לירושלים וממנה.
פרויקט המנהרות כולל שתי מנהרות באורך 800 מטרים ושלושה נתיבי נסיעה. עלות כל פרויקט שדרוג כביש 1 החדש נאמדת בכ-2.5 מיליארד שקלים.
אך לא כולם מרוצים מהכביש החדש. בשבוע שעבר עתרו לבג"ץ תושבים ממבשרת ציון בדרישה לצו מניעה לפתיחת המנהרות, כיוון שלטענתם אין פתרון לסגירת מסוף האוטובוסים במחלף, המשרת אלפי תושבים ובעיות נוספות שנגרמות להם מהסדרי התנועה החדשים. עתירתם נדחתה על הסף. השופט דנציגר נימק זאת ב"שיהוי כבד שנפל בהגשתה", וקבע כי בפרויקט כה מורכב, שבו ההחלטות מתקבלות שנים וחודשים רבים מראש, אין שום הצדקה לעתירה של הרגע האחרון.