כיכר השבת

מהפכה תחבורתית

כך ישונו לחלוטין פני העיר החרדית הגדולה. כל הפרטים

רחובות מרכזיים רבים בבני ברק - כולל 'רבי עקיבא' - יהפכו בחלקם לנתיבי תחבורה ציבורית בלבד, ובסופו של הליך מורכב ומדורג, תוצא כל התחבורה הציבורית מהעיר. כל הפרטים (חדשות תחבורה)

| 11 | כיכר השבת |
עומס האוטובוסים במרכז בני ברק
עומס האוטובוסים במרכז בני ברק (צילום: פלאש 90)

היום הוצגה לראשונה במליאת מועצת עיריית בני ברק מסקנת הצוות המשותף לעירייה ולמשרד התחבורה, שתשנה לחלוטין את מפת התחבורה הפנימית בעיר.

ואלו הן עיקרי המתווה המהפכני המדובר:

• הנתיב הימני בצדו הבני-ברקי של רחוב בן גוריון (מודיעין), יהפוך לנת"צ (נתיב תחבורה ציבורית) – שיתחיל מספר קילומטרים קודם לכן, בקטעי הרחוב העוברים בגבעתיים וברמת גן. הכניסות ימינה לאזור התעשייה (רחובות יהושע בן-נון, בית חורון והירקון) יבוטלו.

• רחוב רבי עקיבא בקטע שבין גן ורשא ורחוב חזון איש, יהפוך לנת"צ – וכך גם רחוב חזון איש, בקטע שבין רחוב רבי עקיבא ורחוב ברטנורא.

• 'גן ורשה' יהפוך לתחנת אוטובוס אחת גדולה. כלי הרכב הפרטיים ייאלצו לעקוף אותה מימין ולרדת ברחוב הרב קוטלר, שיהפוך לחד-סטרי.

• רחוב הרב שך יורחב - בקטע שבין הרחובות הרב קוטלר ורבי עקיבא – ויהפוך לדו-סטרי, וממנו ייצאו הרכבים הפרטיים בחזרה לרח' רבי עקיבא. כיוון הנסיעה ברח' רש"י החד-סטרי יתהפך וכך תתאפשר הכניסה לשכונת זכרון מאיר.

• חלופה לשינויים ברחובות הרב קוטלר, הרב שך ורש"י: כלי הרכב הפרטיים ייצאו מאחורי גן ורשה לרחוב ראב"ד החד-סטרי, שכיוון הנסיעה בו יתהפך.

• רחוב חזון איש - בקטע שבין רחוב נחמיה ורחוב עזרא - יהפוך לנת"צ, וכך גם רחוב עזרא בקטע שבין רחוב חזון איש לרחוב דמשק אליעזר. הנסיעה ברכבים פרטיים תותר לתושבי האזור בלבד.

• בסוף רחוב עזרא, תיאסר פניית כלי רכב פרטיים ימינה לרחוב הרב כהנמן.

לדברי העירייה, כל ההצעות שהועלו הן ראשוניות בלבד, כשהמגמה המרכזית היא להוציא את כל התחבורה הציבורית מהעיר, לקשר את התושבים למערכת התחבורה הבינעירונית באמצעות שאטלים פנימיים, ובסופו של הליך להקים מסוף מרכזי בשולי העיר.

הפרויקט, שעלותו המוערכת היא 110 מיליוני שקלים, ימומן בעיקר על ידי משרד התחבורה ויבוצע על ידי חברת 'נתיבי איילון' ויתוכנן על ידי צוות משותף של בעירייה ומשרד התחבורה.

תוכן שאסור לפספס
11 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
9
כל זה הם עושים כדי לעקוף את הדרישה של שר התחבורה שמחייב את בני ברק לבנות שתי תחנות מרכזיות אחת בדרום העיר והשניה בצפון העיר ,ואז כל האוטובוסים יצאו מבני ברק מה שישאר זה קווים פנימיים שינגישו את הציבור לכל פינה בעיר ולתחנה מרכזית ,ומשם כולם יכולו לנסוע לכל מקום מחוץ לעיר ,וכל זה בתקציב מוכן משר התחבו
8
לא ניתן להפנות מאסה רצינית כל כך של כלי רכב לרחוב הרב שך בצמוד לבית הכנסת איצקוביץ . ישנם המון הולכי רגל במקום והדבר לא יאפשר זרימה של המון מכוניות לאזור צפוף כל כך ובמיוחד לא בפניה חדה מקוטלר לרב שך
7
אם התחבורה הציבורית תוצא מהעיר, אז בשביל מה להטריף את התושבים ולהפוך את מרכז העיר לנתיב תחבורה ציבורית?! נראה לי מסוג הדברים שבמקום לפעול פשוט עושים מיליון דיונים, שופכים מיליוני שקלים ומחליפים פרה בחמור. הצפיפות בב"ב היא עובדה נתונה ולכן אין פתרון מושלם, ובסוף זה עניין של החלטה מה עדיף, כשהחלופות
המצב בבני ברק הוא לא פחות מקטסטרופה! בשעות העומס זמן איסוף של אוטובוס שיוצא מבני ברק נע בסביבות 70 דקות!! לעיתים זמן רב יותר מהנסיעה עצמה ליעד של הקו. רעיון התחנה המרכזית הוא לכאורה הכי טוב אלא שבהרגלי השימושים של הציבור החרדי בתח״צ הוא יסרבל את השימוש, הציבור עולה לאוטובוסים עם ילדים ומטען רב, לבקש

הצגת כל התגובות

6
מאחורי גן ורשא הכביש קטן וצר זה רק יגביר את הבעיה של הפקקים זה פשוט מעשה חלם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
5
צריך להעביר את אולמות השמחה ומרכזי הקניות מחוץ לעיר וכך ירווח לתחבורה הציבורית. אפשר לארגן שאטלים לאולמות. לחלופין לארגן שטח חניה באיזור קוקה קולה לבאים לאולמות, ממילא אין להם איפה לחנות באיזור האולמות.
מה זה אומר להעביר את האולמות?? איך מעבירים אולם?? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
4
מי שאישר לבנות חריגות וצפיפות כזו הוא האשם, צריך להעיף בניינים החוצה כל הדיירים יקבלו דירה בגבעת שמואל
3
האם גם קווים פנימיים יוצאו ונשאר כמו בעיירות? ובכלל, כל נסיעה מחוץ לעיר תצריך נסיעה לבחוץ? ואז נצטרך להמתין לאוטובוסים מפוצצים בתדירות של אחת לחצי שעה? לא יעלה על הדעת!
2
את נחמיה חזו"א לנדא ...עד איפה הרשעות ????? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
1
אם המטרה להקים מסוף בשולי לא צריך את כל הקשקוש הזה בקטע זה של רבי עקיבא הינו רחוב כמעט ללא רכבים פרטיים כבר היום הרב שך זה יהיה אסון אם הוא יהיה דו סטרי הרי רק לפני כמה שנים הפכו אותו לחד סטרי הפקקים שם כיום הם מהמתפללים באיצקוביץ ומהרמזור הקצר ימינה רחוב כהנמן מרחוב עזרא הוא עורק ראשי בגלל התחצ הב
אולי גם יעניין אותך
חדשות תחבורה