כיכר השבת

כל המרים יד על חברו נקרא רשע

אסור להרים יד, לעולם. לא משנה מהי הסיבה. אלימות היא מחוץ לתחום. נקודה. במיוחד לאור הסיפור בגוף המאמר (דעות)

| 15 | כיכר השבת |
אלימות.
אלימות. (פלאש 90)

במסגרת פרוייקט שערך אחד העיתונים החילוניים בעקבות האלימות הגואה ברחובות, נדרשו כתביו לספר על חוויית אלימות שחוו ברחוב הישראלי.

נופר סיני בחרה לספר על אלימות חרדית שחוותה בסניף של שפע שוק בבני ברק.

מה מתוך הסיפור הוא האמת הצרופה ואיזה חלק הוא רק תוספת צבע עיתונאית, אנחנו לא יכולים לומר.

אבל אין ספק שאירוע כזה, כפי שמתואר בכתבתה של סיני, מהווה חריג שאמור להדליק אצל כולנו נורת אזהרה מהבהבת.

לא משנה כמה צודק אותו אברך שמוזכר בכתבה. אין ולא תהיה שום סיבה שבעולם שתצדיק אלימות.

העובדה שחרדים מוצאים את עצמם תחת קורת עיתון אחד עם גורמים עבריינים וסתם בריונים, מהווה תעודת עניות עבורנו כחברה.

תקציר הסיפור כפי שמופיע בכתבה שצילומה רצו"ב:

סיני יצאה לסקר את החרם החרדי על שפע שוק, שם הצליחה לראיין אי אילו אנשים עד שקבוצת בנות הבחינה בלבושה הלא צנוע והסבה את תשומת ליבו של אחד האברכים שתקף את העיתונאית במילים בוטות ואף התכוון להטיח אגרוף בפניה שנבלם באמצעות נער צעיר שהתערב וחצץ בין הצדדים.

כך לפחות, לדברי סיני, התרחשו הדברים.

תוכן שאסור לפספס
15 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
14
אני אגיד לכם מה כן אסור: אסור לדבר בסיסמאות, כי תמיד ייצאו לכם שטויות.
13
שטויות במיץ פטל
12
מה יהדות שדרכיה דרכי נועם ולאלימות מטורפת?שום קשר היהדות היתה לאורך הדואות סמל לחסד ורחמים אך לצערנו החברה קיבלה לאחרונה התר לאלימות ויצרים משולחי רסן תחת מעטה חרדי מקבלים לגיטימציה חברתית הייתי לצערי עדה השבוע בשבת בכיכר השבת למראה שתי משפחות דתיות לאומיות של הורים בגיל 55 לערך שטילו בכיכר השבת ל

הצגת כל התגובות

11
התחיל ככה...
10
היא היתה פרובוקטיבית כל הזמן ולמרות זאת לא התייחסו אליה בכלל. ה"אברך" המוזכר הוא לא כ"כ אברך... אבל בנוגע לטענתה שהוא הניף את ידו... אני לא יודע אם לצחוק או לבכות. הוא דיבר אליה עם תנועות ידים ולא התכוון להרביץ על אחריותי! הוא היה פשוט "אסרטיבי" ונמרץ מידי וטיפוס קולני. הוא ואופיו שזה לא מעיניינ
9
כל חרדי יודע שבשפה שלנו גם כשכועסים ומוחים לא אומרים מילים גסות מקסימום היה יכול לקרוא לה מופקרת או פרוצה אבל ***? זה לא בשפה שלנו וזה לבד מוכיח שהיא בדתה או נפחה סיפור בשביל הסבבה למה לא דרוס כל דוס והשמד כל חרד זה המוטו של כל עיתונאי קטן בור ועם ארץ שאינו מבין כלום בכל מה שקשור לציבור החרדי
8
קשה להאמין על אף האלימות הגואה אצלינו
7
לצערי בשבת האחרונה ראיתי אכזריות חרדית מהי בנות מדרשה היו בדרכן למדרשה כשלפתע ניקלעו להפגנת החרדים על חניון קרטא והן בדרכן מהכותל לא מצאו איך לצאת מהמבוך של המשטרה והמפגינים ומשניסו לפלס דרך החרדים נתנו אגרוף בפרצופן שברו את אף אחת הבנות ירקו ובעטו בהן וגרמו לאחת זעזוע מוח שבעיקבותיו נאלצה לחחל השב
6
הסיפור הזה לא הגיוני ומתואר בצורה שמבליטה סממנים חרדים מוכרים לציבור החילוני כגון בחורה ממושקפת עם שיער אסןף מיד עולה לחילוני המצוי אסוציאציה של נערה חרדית טיפוסית מאה שערים אך כשהכותבת צכניסה בה גם סממניל של מרושעת שרואה בחורה בודדה וזרה לאיזור היא קוראת לאחד האברכים ממש נשמע אברך משי נו זה נשמע הג
5
אם זה נכון זה חמור. אף אחד לא התיר שום אלימות וזה ברור שזה איסור חמור. אבל הסיפור קצת מוזר כי אם הם חרדים אז איך הם נגעו בבת... אבל בכל מקרה זה כנראה או שבבניקים או מאותם בודדים אלימים מנ. ק. שאם זה היה ביום חול אין ספק שכל רב היה פוסק לך לגשת למשטרה ולהתלונן! אבל בתור עצה טובה, אני ממליץ שתסבירי לה
4
כאשר חרדים איכפת להם מלבוש בלתי צנוע אז הם מוחים בצעקות, שנדמה למישהו שהנה הוא הולך להרביץ, אבל הוא הרי שומר מרחק נגיעה אבל לכתוב כתבה זה יפה ומלהיב
3
היכנסו לאתר חדשות 24 לציבור החרדי לחצרות חסידים עמ 6 שורה 3 חסידות תולדות אהרון
2
לצערי הרב בחברה החילונית לא יודעים צניעות מהי. השרוול קצר והחולצה צמודה והמחשוף בחזה פתוח לרווחה ולעיתים גם בבטן ובגב, הג'ינס צמוד ובגיזרה נמוכה ואם זאת חצאית אז היא קצרה וגם צמודה וכמובן ששום גרב לא מכסה את הירך... אם פיסת העור הסוררת נמצאת רק ביד זו נחשבת לצנועה ביותר בחברה החילונית. אולם, איש
1
הרי אצלנו 'שומרים נגיעה' זה כולל גם את המכות, אידיוטית!
דעות