השקות למכוניות חשמליות זה כבר לא משהו חדש בארצנו. על כבישי ישראל נוסעים כבר עשרות דגמים שונים של רכבים חשמליים - רובם מתוצרת סין, ועדיין השקה של רכב קוריאני כמו ה'איוניק 6' של יונדאי זה לא דבר שאפשר להתעלם ממנו.
הפלטפורמה (השלדה) של האיוניק 6 כבר מוכרת מכמה דגמים שהפכו ללהיטים, כמו האיוניק 5, ג'נסיס GV60, קיה EV6 וקיה EV9 שתושק בארץ לקראת סוף השנה, אך מדובר בדגם הראשון בצורת סדאן - במה שנראה כתשובה הקוריאנית לטסלה 3 האמריקנית ול-BYD 'סיל' הסינית שכבר נחשפה, ותגיע אף היא בהמשך השנה.
כיאה למכונית חשמלית, האיוניק 6 מצוידת במיטב מערכות הבטיחותיות ומערכות העזר לנהג, וזוכה לרמת הבטיחות הגבוהה - רמה 8 ול-5 כוכבי ריסוק ב-Euro NCAP, מבחן הריסוק האירופי.
בכל הנוגע למערכות מולטימדיה, תוספים ופיצ'רים למיניהם (חלון שמש בגג, אוורור למושבים, תאורת LED, תצוגה עלית וכד') נקבל חלוקה בין רמות הגימור השונות.
נסיעת מבחן עדיין לא עשינו ברכב ולכן נביא את מה שידוע לנו עד כה.
האיוניק 6 משווקת בישראל בכמה גרסאות ורמות גימור שונות:
"פרמיום 2X4" היא הגרסה הבסיסית של האיוניק 6 ומצוידת במנוע המפיק 151 כוחות סוס עם טווח רשמי של 429 ק"מ. ברמת האבזור נקבל בין היתר: טעינה אלחוטית לטלפונים, מסך מגע 12.3 אינץ' ועוד). המחיר: 214 אלף ש"ח.
"פרסטיז' 2X4" היא הגרסה הבאה בה נקבל מנוע המפיק 238 כוחות סוס עם טווח נסיעה רשמי של 614 ק"מ. רמת האבזור תואמת לגרסה הבסיסית. המחיר: 238 אלף ש"ח.
הגרסה הבאה היא ה"לקשרי 2X4" כאשר מערכת ההנעה דומה לגרסה שמתחתיה אך נקבל תוספת אבזור הכולל מושבי עור מאווררים, חלון גג, תצוגת מידע עלית, תאורת לד 'מטריקס' בקדמת הרכב ועוד. המחיר: 259 אלף ש"ח.
מעבר לגרסאות אלו קיימים גם דגמים בעלי הנעה כפולה (שני מנועים -קדמי ואחורי) בהם נקבל הספק מנוע של 325 כוחות סוס עם טווח נסיעה רשמי של 583 ק"מ. ההנעה הכפולה משווקת ברמת הגימור "לקשרי" במחיר של 285 אלף ש"ח וברמת הגימור "לימיטד" עם תג מחיר צנוע של 286 אלף ש"ח.
האיוניק 6 תומכת בטעינת DC בהספק של 400 וולט, דבר שיאפשר להטעין את הרכב מ-10% ל-80% בתוך 18 דקות בלבד, אם כי נכון להיום, כמעט ולא ניתן למצוא בארץ עמדה מתאימה.
הצגת כל התגובות