זרמים שונים ישנם בעם ישראל, וכל אחד מהם שם דגש על מצווה כזו או אחרת שהוא בוחר לנכון להגדירה "כנגד כולן".
הציבור החרדי כצפוי מקדיש את כוחו ומרצו לתלמוד תורה, כפי שנאמר במשנה הראשונה במסכת פאה "וְתַלְמוּד תּוֹרָה כְּנֶגֶד כֻּלָּם". לעומתם, הסיסמה השגורה על בני הציבור הדתי לאומי היא "תורת ישראל, עם ישראל וארץ ישראל", כשעיקר הדגש הוא על הארץ.
>> למגזין המלא - לחצו כאן
כך בגבעות יו"ש נצפים בני נוער שלראשם כיפה סרוגה מרחיבים את השליטה היהודית, בגיל בו נערים מהציבור החרדי ישובים על ספסלי הישיבה, שוקדים על הוויות אביי ורבא וכנגד כולם.
אלא שבשנים האחרונות קצוות הציבור החרדי, התחברו עם בני 'נוער הגבעות', וכך צץ לו "מאחז דרך אמונה" על שמו של שר התורה זצ"ל, וכפי שפורסם פה לראשונה.
אין זה סוד, שהפוליטיקאים החרדים אינם מתערבים ב"שאלת היום שאחרי", מה יעשו ברצועת עזה. האם המדינה תאשר התיישבות יהודית בתוך שטחי הרצועה? סמוטריץ' ובן גביר מקווים שכן. יתכן שגם פרוש ופינדרוס, אלא שאת הקודקודים דרעי וגפני סביר להניח ששאלה זו אינה מעסיקה יתר על המידה.
תנועות להחזרת הישוב היהודי בעזה, ישנן רבות. כשעסקתי מבחינה היסטורית בישוב היהודי בעזה לאורך הדורות, נמצאתי למד, שישנם רבים המאמינים שהישוב היהודי בעזה יכול לחזור על עצמו, ולהתקיים בדיוק כפי שהוא מתקיים בחברון, רמלה ולוד.
- המקומות הקדושים של עזה והביקור במעמקי המסגד הגדול | ריאיון מרתק
- המסגד ב'בית לַאהִיַה' שנבנה בתרומתו של... קבלן יהודי
- הנסיגה מעזה שהרעידה את החברה הישראלית | "בשם אלוקים - לך!"
כך בחודשים האחרונים קבוצה של 'נוער גבעות' נדדו מגב ההר בשומרון, לעבר בקעת עזה, והקימו מאחז ששמו 'אלי עזה' שפונה לא פחות מארבע פעמים(!).
הנוער המקים, קיבל עידוד וחיזוק מקבוצות חרדיות, ובצהרי יום חמישי כ"ה במנחם אב, התמלא אוטובוס במשפחות חרדיות, אשר שמו פעמיהם אל עבר המאחז אלי עזה. בדרכם שמעו דברי התעוררות מפי הגאון רבי משה אליהו בוסו נכדו של הבבא סאלי, בדבר החובה והזכות לשוב לנחלת אבותינו בחבל עזה לאחר תוכנית ההתנתקות שרבים סבורים שהיא גרמה לשואת שבעה באוקטובר.
מאחז אלי עזה הוקם בצמוד לגבול עזה מתוך דרישה של בוניו לחזור לגוש קטיף ולכל חלקי חבל עזה מצפונה לדרומה. בישוב מתגוררות מספר משפחות וכן בחורים, אשר נמצאים בשטח מתוך עקשנות ומסירות נפש, ומתוך אמונה שהדבר אפשרי והכרחי לביטחון יהודי ארץ ישראל - ומעל הכל – משום שזאת ארצנו המובטחת.
באותו יום חמישי האחרון של בין הזמנים, זכו בני נוער אלו לביקור של משפחות חרדיות במקום, שקבלו סיוע מאגודת 'קדושת ציון'.
אם אין קמח, אין תורה, וכעידוד לקבוצות החרדיות להגיע למקום (על חשבון בין הזמנים), הוקמה פינת חי, והובאו מתנפחים, קוסם ועוד פעילויות. משיחות שלי עם מבקרי המאחז, נאמר לי שבשעה שהילדים השתובבו להנאתם, המבוגרים דנו בכובד ראש על שאיפה לבנות בית מדרש גדול שיתאים לישוב גדול של בני תורה.
בבוקרו של יום חמישי הלכו מספר בחורים לגאון החיד"א - רבי חיים יוסף דוד אברג'ל בנו של הגאון הרב יורם אברג'ל זצ"ל כדי לקבל את ברכתו ותמיכתו. החיד"א התרגש לשמע הדברים ותרם סכום כסף להצלחת ההתיישבות, בהטעימו שאביו הגדול זצ"ל היה מגדולי המתנגדים לגירוש גוש קטיף.
אחיו של החיד"א, הגאון רבי ישראל אברג'ל, ביקר באותו יום במאחז אלי עזה, וקבע מזוזה לבית המדרש החדש ודיבר בדבר חשיבות ישוב ארץ ישראל והשיבה לחבל עזה.
This browser does not support the video element.
גם הגאון רבי משה פרץ רב קהילה מנתיבות ביקר במאחז, ונאומו כלל עידוד וחיזוק לבני המקום לבל ישכחו גם את "ארץ הארזים" לבנון.
מעניין מה ימים יגידו - האם תתגשם שאיפתם של קבוצות שונות בציבור הדת"ל והחרדי שילדים וילדות ישחקו ברחובות רפיח?!
>> למגזין המלא - לחצו כאן
- לתגובות, הערות, הארות, וכן לשליחת חומרים, מסמכים, ורעיונות למאמרים העוסקים בתחום היסטוריה יהודית, נא לפנות לכתובת אימייל: sisraerl@gmail.com
הצגת כל התגובות