כיכר השבת

למי יש את שיעור התקלות הנמוך ביותר

מחקר חדש: איזה רכב נחשב לאמין יותר, חשמלי או בנזין? 

מחקר בינלאומי מקיף של 300 מיליון מבחני רישוי באירופה חושף נתונים על תוחלת החיים של רכב חשמלי לעומת רכב בנזין • שיפור דרמטי באמינות: ירידה שנתית של 12% בתקלות ברכבים חשמליים, לעומת 6.7% בבנזין ו-1.9% בדיזל • בקטגוריית הבעירה הפנימית: אאודי וסקודה מובילות באמינות (רכב)

| 20 | כיכר השבת |
חשמלי או בנזין?
חשמלי או בנזין? (צילום: Shutterstock)

מחקר בינלאומי מקיף שנערך על ידי אוניברסיטת בירמינגהאם, בית הספר לכלכלה ומדע המדינה בלונדון (LSE), אוניברסיטת סן דייגו ואוניברסיטת ברן בשוויץ, חושף כי אמינותם של רכבים חשמליים דומה לזו של רכבי בנזין. על פי הממצאים, אורך החיים הממוצע של רכב חשמלי בבריטניה עומד על 18.4 שנים, קרוב מאוד לתוחלת החיים של רכב בנזין העומדת על 18.7 שנים, ואף עולה על זו של רכבי דיזל (16.8 שנים).

מתוך דיווח שפורסם בכלכליסט עולה כי המחקר, המבוסס על 300 מיליון תוצאות מבחני רישוי שנערכו באירופה בין השנים 2005-2022, מצביע על מגמת שיפור מתמדת באמינות כלי הרכב החשמליים. המחקר מנתח את סיבות הכשל במבחני הרישוי לפי קטגוריות, ומזהה את מקור התקלות השונות ברכבים.

הנתונים מראים כי בשנת 2005, שיעור התקלות ברכבים חשמליים היה גבוה משמעותית, אך מאז חלה ירידה עקבית בשיעור של כ-12% מדי שנה. זהו שיפור משמעותי בהשוואה לירידה של 6.7% ברכבי בנזין ו-1.9% בלבד ברכבי דיזל. על פי החוקרים, בתום 18.4 שנים בממוצע, התקלות והגיל המצטבר מביאים את בעלי הרכבים החשמליים להחלטה לגרוט את רכבם.

בקרב יצרני הרכב החשמלי, טסלה מובילה עם שיעור התקלות הנמוך ביותר במבחני הרישוי. בקטגוריית מנועי הבעירה הפנימית, אאודי וסקודה מציגות את הביצועים הטובים ביותר. חשוב לציין כי המחקר מוגבל לשוק האירופי עד שנת 2022, ואינו כולל נתונים על רכבים מתוצרת סינית שחדרו לשוק בשנים האחרונות.

תוכן שאסור לפספס
20 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
19
נשאר רק להבין מה רמת הזיהום הכוללת של רכב חשמלי במהלך שנות חייו ביחס לרכב בנזין הברידי, כאשר צריך להתחשב כמובן בזיהום הנוראי של הסוללות. לא אופתע, אם יתברר שרמת הזיהום הכוללת של הרכב החשמלי גדולה יותר.
שמ
18
איך יודעים שרכב חשמלי מחזיק 18.4 שנים? החשמליים קיימים פחות מ 10 שנים.
לא ברור
17
לא מובן לי דבר אחד, איך תוחלת אורך החיים של רכב חשמלי עומד על 18.4 שנים כשרכב זה קיים בעולם פחות בהרבה משנים אלו ? לפי מה המבחן ? רכב זה כשבלאי הסוללה שלו מגיע ל 50% תפקוד הוא טוטלוס ולזרוק.
איציק

הצגת כל התגובות

16
מחקר מוזר : לפני 18.4 שנה בקושי היו רכבים חשמליים , רכבי דיזל נוסעים הרבה יותר (בדר"כ רכבים מיסחריים ) ולכן מיתבלים יותר
ממ
15
האנשים הכי מובילים בעולם בנושא שרכב היברידי ובנזין ודיזל תוחלת חייו ואיכותו הכי טובים -כל הטסלה והרכבים הסינים למינהם והחשמלי העידו גדולים שזה ממש לא ומעל הכול הרכב טויוטה זה הרכב הכי אמין וטוב ואמין ביותר נא להציג דברים אמיתים לאנשים
ממש לא אמיתי
14
אמינות סקודה ואודי? שטויות, הכי אמינות זה הונדה, טויוטה, מאזדה וסוזוקי. אין כמו רכבי בנזין וזיהום הסוללות עוד יתברר כפשע נגד היקום.
דוד
בדיחת השנה הרכבים הכי לא אמינים???? עם בעיות גיר קלאצים הולכים משאבת מים ולתקן הרבה מאוד כסף... מי כתב את זה
סתם אחד
13
רכבי טבלה 3 הם מקום ראשון בכשלונות במבחני הרישוי בגרמניה עובדה !
עוזי
12
זה פרסום לאאודי וvw. שתיהן ידועות כרכבים מהגרועים ביותר באמינות. אגב זה אותו היצרן.
זה לא מחקר ולא כלום
11
מעניין אם יש רכב חשמלי שעבר את המאתים חמישים אלף קילומטר והיה צריל להחליף סוללה וזה לא עלה במחיר של רכב.
מנחם
10
אאודי אמין? רק במבחני הרישוי - החלפת גיר/מנוע/מצמדים לא נכללת במבחן רישוי
מהנדס
9
אם הרכבים של היום שמגעים עם גיר רובטי ומנוע טורבו בטח שבחשמלי יהיה יתרון באמינות, אבל ברכבים חשמלים יש סיכון שאם הולך איזהו חלק בסוללה שמחייב מוסך מורשה ברוב המקרים יהיה צריך להחליף את הסוללה מה שאומר שגם אם אדם חסך כסף יש סיכוי שאת הכסף שהוא חסך הוא בסופו של דבר יוצא על הסוללה
אאאא
8
או מחקר מפוברק או תרגום לקוי. רכב חשמלי יכול אולי להחזיק סטטיסטית 18.4 שנים. במציאות אין עדיין רכב בגיל כזה... אגב סטטיסטית, אם הראש בתנור והרגליים במקפיא, הטמפ' הממוצאת סבירה.... זה כחה של הסטטיסטיקה.
רוני
7
לא רלוונטי מה שכתוב...רכבים עם טווח נורמלי סוללות בעלות טכנולוגיה חדישה יצאו רק עכשיו. אין מה להשוות למה שהיה לפני עשור
מושיק החתול
6
כמוסכניק מנועי בעירה פנימית וחשמליות.החשמליות לא אמינות.מסובכות מאוד כל חלק יחידת בקרה עולה לא פחות משלושים אלף ש"ח.אין פשטות ואמינות כמו היפנים של פעם.הזיהום שעולה לייצר סוללות וגם לקבור אותם אחרי שנים של בלאי עוד יוכיחו שהזיהום גדול יותר ממה שחברות הענק מספרות משקרות לנו
דורון
5
איך??? רכב חשמלאי אין לו אפילו 10 שנים
חחחחחחח
4
אודי 5– זאת דוגמא לרכב מאוד גרוע , מלא תקלות . כשלון מוחלט. כך לפחות אצל שני חברים שלי שקיללו את הרגע שקנו רכב זה.
דמוש
3
FAKE
לא אמיתי
2
הקרינה של החשמלית גבוהה בהרבה מההברידית וגם קרו מקרים שהבטריה נשרפה מכוניות לא בטיחותיות ומסתירים את העובדה הזו מהציבור
כפיר
1
דיזל הכי אמין נקודה
אלי
אולי גם יעניין אותך
רכב