כיכר השבת

בעיות צניעות ב"בית יעקב"? שקר

אבישי פרי יוצא חוצץ נגד הטוענים כי בוגרות "בית יעקב" אינן מתלבשות בצניעות, לעומת נשות הדת"ל שמעוטרות במטפחת. "אנא התפכחו", הוא קורא להם * "נבט נא אל דברי הגמרא המופלאים במגילה טז: בזכות צניעות שהייתה בה ברחל יצא ממנה שאול, ובשכר צניעות שהייתה בו בשאול יצאה ממנו רחל"

| 548 | כיכר השבת |
פאה
פאה (פלאש 90)

לרגל החג הגיע הזמן שנצא ממיצרי התהיות וננפץ כמה שקרים גסים הרווחים במחננו החרדי.

היה אחד [מעל במה זו, שמו אינו זכור לי] שניסה לטעון על צניעות יוצאות "בית יעקב" לעומת רעותיהן יוצאות האולפנות וה"שירות" למיניהן. החרדיות הליטאיות שחובשות פאה, כך טען בלהט, רחוקות מאוד בצניעות לבושן מנשות הדת"ל שמעוטרות במטפחת. אלא שטעה האיש טעות מרה: המושג והמושא הקדוש ששמו "צניעות" הוא הרבה יותר מצניעות בלבוש. אין שום חכמה ללכת עם שביס משתפל על הגב, עם כל הכבוד, ולהתרועע עם גברים ולשוח ניבולי פה צורמים. צניעות זה הרבה יותר מלבוש. צניעות זה אופי אצילי ועדין! הלבוש בהחלט מסגיר על האופי, אך הוא הוא זה שאמור לשחק במרכז הבמה.

נבט נא אל דברי הגמרא המופלאים במגילה טז: בזכות צניעות שהייתה בה ברחל יצא ממנה שאול, ובשכר צניעות שהייתה בו בשאול יצאה ממנו רחל. והגמרא שם מפרטת את צניעותה של רחל שהתבטאה בכך כשמסרה את הסימנים לאחותה לאה והייתה ודאגה שלא יתפרסם הדבר שמסר לה סימנין. [ראו שם]. והרי שם לא מדובר כלל בצניעות של לבוש אלא של הנהגה אצילה, שקטה ומרוממת.

אז אם אי מי מאיתנו [בן עדות המזרח בדרך כלל, שמניעיו ידועים וזועקים אפוא כמו מאליהם] שמתבכיין על מצב הצניעות בבית יעקב הליטאית לעומת האולפנות הדתליו"ת, הצדק העקרוני בהחלט נמצא בדבריו, אבל ההשוואה מקוממת. הצניעות שם באולפנות, בלי להכליל כמובן, מהן והלאה. צניעות אמיתית אוטנטית כמעט ואינה קיימת במחוזותיהן. [צאו לטרמפיאדות וספיחיהן. וד"ל] אז הבכיינים: אנא התפכחו!

כך או כך, לכל עם ישראל: חג שמח ומאושר!

ולמרוקאים שבינינו: "תדבחו ותסעדו"!

תוכן שאסור לפספס
548 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
96
א. מרן החזון איש, סבר שיש עדיפות לפאה על מטפחת, כיון שהיא מכסה את כל השערות כראוי, ובמטפחת לפעמים מתגלות שערותיה. והובאה דעתו בספר דינים והנהגות מהחזו"א (חלק ב' פ"ח אות ט'). כמו כן מעידים תלמידיו, הגר"י מאיר זצ"ל (שהעיד גם שהחזו"א התיר לאחותו לעשות פאה משערות עצמה, במעמד כמה מתלמידיו), הגר"י פרידמ
שמשון יודלביץ
95
שכל אחד יתקן את עצמו גם החרדים וגם הדת"ל אין כזה דבר מושלם כולם צריכים להתחזק ולחזור בתשובה שלמה לאבינו שבשמים וכל אחד יודע בדיוק במה הוא צריך להתחזק....אז אחים יקרים אל תסתכלו על השני ואל תתקנו את העולם אלא את עצמכם בלבד!! וכך נזכה לגאולה שלמה במהרה!
אנוממ
94
ולא על שאר עבירות כך שכדאי להפסיק להשמיץ אחד את השני
הבורר

הצגת כל התגובות

93
צרי לי לומר לכם אבל המציאות קובעת ולא יעזור כל תרבות ההתיפיפות של נשות החרדים הצעירות המפארות את עצמן בפאות המעלפות ומבריקות וכן חצאיות הברך והאיפור הלא פוסק מעיד הנגע התרבות החרדית האשכנזית האמריקאית הלא מפסיק לפסוע על נשות החרדים . מה שאין כך בנשות ציבור החרדי לאומי והדתיות ברוך ה' רואים את ההבדלי
אברהם
רובן המכריע של הנשים החרדיות הולכות בלבוש צנוע, חצאיות שלא עולות מעל הברך, ופאות באורך סביר. גם איפור נורמלי אינו איסור לפי הפוסקים. לעומת זאת יש להן את הצניעות האמיתית, צניעותה של בת ישראל, שזה אין אצל אחרים וד"ל.
יאיר כהן
.???
אבישי פרי.
מה נכנסת לזה בכלל. הרי כל גדולי ישראל קוראים להתרחק מפאה נכרית ולהעדיף מטפחת. (למרות השקרנים המסלפים את דבריהם, ראה באריכות באשכול פאה נכרית באתר לדעת). איך אתה מעז לקרא לזה "צניעות". ולגופו של עניין, חטאת בחטא ההכללה. זה שמאה או אלף עושות מעשה שנראה לך שאינו צנוע, לא אומר שכך כולם. מה גם שהצי
הרב גאולה
תמשיך לדמיין על "כל גדולי ישראל", ולקרוא לאחרים שקרנים... גם שכחת לתת "לינק" לאתר לדעת, כדי שכולם יקראו את ה"הוכחות" שלך, "הרב גאולה" שליט"א
הרב בוחבוט
לך לבתי הכלא ותראה מי משלים מניין ..
שופט
92
זה כמה לפרסם כתבה אוהדת ישראל באתר של החמאס
shaul
אל תשווה בין החמאס ל.. לא צריך להרחיק לכת..
אבישי פרי.
וואלה צודק
ש"ס = חמאס
מאיפה נובעות העובדות השטותיות הכתובות במאמר הדלוח הזה? מה זה ה"תירוצים" האלה??? תחנכו את הבנות שלכם.!!
חרדי לשעבר
מי שצריך תירוצים זה אלה ששולחים כתבות למערכת, ומתלוננים על הנשים החרדיות, במקום ללמוד ספרי מוסר ולשמור על העיניים שלהם
פך השמן הטהור
91
א. מרן החזון איש, סבר שיש עדיפות לפאה על מטפחת, כיון שהיא מכסה את כל השערות כראוי, ובמטפחת לפעמים מתגלות שערותיה. והובאה דעתו בספר דינים והנהגות מהחזו"א (חלק ב' פ"ח אות ט'). כמו כן מעידים תלמידיו, הגר"י מאיר זצ"ל (שהעיד גם שהחזו"א התיר לאחותו לעשות פאה משערות עצמה, במעמד כמה מתלמידיו), הגר"י פרידמ
גדולי הדור
מבלי לקרוא את כל מה שכתבת (למה נראה לך שיש זמן לקרוא מגילות?!) לא נראה לי שכל גדולי התורה זהזכרת התירו פאות פרוצות כאלה שאין כל הבדל בינהם לבין שיער טבעי חוצמזה שהם יותא יפות וזאת הסיב שאכן רוכשים פאה ולא שמים מטפחת... תפסיק להתחסד!!!
אביטל
במשנה בשבת (דף סד.) נאמר, "יוצאה אשה בחוטי שיער, בין משלה ובין משל חברתה". ומכאן הביא הגר"א ראיה לדברי הרמ"א שהתיר פאה נכרית. וכן המג"א. וביאר מחצית השקל את דבריו: "ועיקר ראייתו מסיפא, דילדה לא תצא בשיער של זקנה", כלומר שהזקנה התקשטה בשערה הנאה של הילדה, ויצאה עמו לשוק (שבזה מדובר במשנה). ובגמ' שם:
יעקב בוזגלו
הבאבא סאלי טעה שאסר ללבוש פיאה והגימטריה שאמר כל אשה הלובשת פיאה מכינה חומר הסקה בגיהנם זה שקר ואין לשמוע לדבריו, ולדברי גדולי הדור של היום שמביעים את דעת בפרט בעלון של עקבתא דמשיחא נכון? ברוך... תפסיקו להיות חכמולוגים ולהביא כל מיני גמרות כי מה שנאמר בגמרא זה לגבי שערות הדומות יותר לשערות כבש ולא מ
אחת
90
כתבה בנושא התפרסמה באתר סמוך. הרבנים זעקו: "עדיף לא ללכת ברחוב עקיבא" מאות אברכים נהרו לכינוס בבני-ברק שמטרתו חיזוק הצניעות • הגר"י סילמן, הגרמ"ש קליין והגר"מ שטיין - תהו: "לאן נעלמה הצניעות בבני ברק
המלקט הצודק
89
שקרן בלבלן אין לך שום זכות להוציא שם רע על בנותיו של הקב"ה בנות האולפנא גם אם אינם בדרכך המעוותת אל נא תעקם דברים בשביל לעשות את בנות יעקב צדיקות וטהורות
יאיר
88
הינכם גורמים להסתה בציבור חבל שהתוכן שלכם כ"כ רדוד מה נותן לכם כל הוויכוחים והקישקושים שאנשים נותנים על עדה או אחרת בתוכן גולשים,תיראו למה הינכם גורמים כל שבוע מחדש נשמעות תגובות בלתי נורמליות פעם על ליטאים ופעם על חבדניקים חסידים דת"ל וכדו חבל זה לא נותן כלום לנו כציבור לא מביא כלום רק מלקח את האש
אחת שכואבת באמת
87
הצינעות היא חלק בלתי נפרד מהלבוש. ללבוש חצאית קצרה מאד עד הברכיים וחולצות צמודות מאד ופאה שלדעת הרבה אם לא כל הפוסקים איסור גדול זה צינעות??? ועל ניבולי פה ולהתרועע עם גברים אני דורש ממך לחזור מאמירה זו על המגזר הדת"ל וזו הוצאת שם רע ואם ראיתי כמה אז גם אצלינו החרדים יש כאלו זה נקרא להוציא שם רע
משה ישראלי
א. הגאון הספרדי רבי יהושע בועז ברוך זצ"ל, בעל "עין משפט" על הש"ס, בספרו "שלטי הגבורים" על הרי"ף (שבת כ"ט ע"ב מדפי הרי"ף), התיר לבישת פאה נכרית לנשים נשואות, וכתב ששיער תלוש אינו ערוה, ואין בו משום פריעת ראש: "מותרות בנות ישראל להתקשט בהן, דשיער באשה ערוה דקאמר לא הוי אלא בשיער הדבוק לבשרה ממש ונראה
חיים גרינברג
כמו שהוכיחו בכל הפורומים בהם הכנסת את השקרים שלך.
קדוש
86
על דאטפת אטפוך. אתה ומוכר הפאות המסייע לך ושאר מלאכי החבסלה. גיליתם את פרצופכם המכוער, הקטן, המשמיץ. זאת בנוסף לסילופים. מתוך קנאה בצניעות ובפשטות של המגזר הדתי האמיתי. החלטת להפיל עליהם שקרים והמצאות.
רפפו
85
כאן בעד המאמר זה אותו אחד....
אפרים
כאן נגד המאמר זה אותו אחד....
יורם
84
אם היו הסבים שלנו רואים את הפאות של היום ספק אם היו מזהים אותנו וד"ל
יהודה
עיין במקורות של האוסרים והמתירים פאה, על איזה פאה הם דיברו, ותבין שאין שום הבדל בין אז להיום, והכל המצאות והשערות מוטעות לא מבוססות. במשנה בשבת (דף סד.) נאמר, "יוצאה אשה בחוטי שיער, בין משלה ובין משל חברתה". ומכאן הביא הגר"א ראיה לדברי הרמ"א שהתיר פאה נכרית. וכן המג"א. וביאר מחצית השקל את דבריו:
חיים סבאג
83
זה רק מראה את הרמה של הכותב ואת הוצאת שם רע על בנות ישראל "הרב" אבישי פרי (וחבל מאוד שכיכר השבת פרסמו מאמר זה עצוב מאוד)
אפרים
82
קטניות בפסח??? פשוט הם עושים הפסקת אש.. ממני ניחוח
ניחוחות
במקומך הייתי מתבייש להגיב
נחמן
81
המרוקאים אומרים "תרבחו ותסעדו"
מ. שפיר
80
אדרבה, מצינו שאשה צריכה להתקשט לבעלה, ועיקר הצניעות היא שתהיה בביתה ולא תצא החוצה לטייל ברחובות כל היום. ומרן הגאון פאר הדור והדרו, רבי שלום משאש זצוק"ל, ראב"ד ירושלים ורבה של יהדות מרוקו, כתב בספרו "שמש ומגן", בזה הלשון: "מצוה וחובה על הנשים להתקשט לבעליהן ולכל העולם בהיתר, ולא להתנוול ע"י
מאיר אייזנשטיין
79
לכל החדשים פה: היכרות: מוכר פיאות חרדי לשעבר משועמם שאין לו מה לעשות כל היום.. אז לא להתייחס לכל התגובות עם השמות "המפוצצים" חחח.
אבישי ירק
לחדשים פה: הוא פתח כמה חשבונות (זה לא עולה כסף לבינתיים) ושורף את זמנו... תענוג!!! תמשי לדרג -
צופה מהצד
מסכן הבחור, מעניין מי משלם לו? אני מוכן לתת לו 20.70 לשעה טיפה רחמנות..
חחחחחחחחחחחחח
לכל החדשים פה: היכרות: מוכר מטפחות חרדי לשעבר משועמם שאין לו מה לעשות כל היום.. אז לא להתייחס לכל התגובות עם השמות "המפוצצים" חחח.
זליג אמזלג
78
וההורים שלהן יתנו את הדין על חילול השם כי החילונים לא מבחינים בין מסורתים לחרדים!!!!!!!!!!!!!!
בת טובים
77
אמרת בקול את אשר רבים חושבים בשקט, כה לחי!
מרוקאי
76
ידועות בלבושן הפרוץ, עם חצאיות קצרות, חולצות טריקו קצרות, לימודים משותפים עם בנים, פעילות משותפת עם בנים ב"בני עקיבא" (הנקרא ע"ש רבי עקיבא בצעירותו, כאשר היה עם הארץ ושנא תלמידי חכמים), ועוד ועוד שאין מקום להאריך. כמובן שאי אפשר להכליל, אבל אין מה להשוות אותן לצניעות האמיתית של הבנות החרדיות הצ
משה איינשטיין
שהולכות עם בגדים צמודים וגורמות לגברים לחטוא אז" חרדיות הצנועות " כמו שכתבת יש כאלה שממש לא טליתות שכולן תכלת ובלי להכליל כמובן
שמוליק
לעומת זאת, אצל הציבור הדל"י זאת תופעה רחבה מאוד, רוב הנשים בכלל הפכו לחילוניות גמורות
משה איינשטיין
75
א. הגאון הספרדי רבי יהושע בועז ברוך זצ"ל, בעל "עין משפט" על הש"ס, בספרו "שלטי הגבורים" על הרי"ף (שבת כ"ט ע"ב מדפי הרי"ף), התיר לבישת פאה נכרית לנשים נשואות, וכתב ששיער תלוש אינו ערוה, ואין בו משום פריעת ראש: "מותרות בנות ישראל להתקשט בהן, דשיער באשה ערוה דקאמר לא הוי אלא בשיער הדבוק לבשרה ממש ונראה
דוד שוורץ
מגדולי דורנו, בחמישים השנים האחרונות: פו. הגאון רבי דב בעריש ווידנפלד זצ"ל, הגאון מטשעבין, בשו"ת "דובב מישרים" (חלק א' סי' קכ"ד), כתב שדרך נשים צנועות ללבוש פאה, ומשמע שדעתו להתיר. דאיירי שם באשה ההולכת בגילוי ראש, והבטיחה שכאשר ישוב אליה עלה שעזב אותה, תלבש פאה נכרית. ועל זה כתב בדבריו "ובפרט ש
דוד שוורץ
כפי שיקראו ויראו כולם. רבי ויינפלד, דיבר על אשה חוטאת, וזה בכלל בדרך אגב, רבי צינעער הביא בסוף דבריו שראוי להחמיר . רבי אשכנזי הוא הרי חבד"ניק ופסקיו נאמרו לבנות כפרו, שם יש הרבה הנהגות משונות ממילא. רב גרוס שליט"א כתב מפורש שכל דבריו רק למי שנהגו. והשאר לכתחילה מטפחת. רב פרדס כתב מפורש שעדיף מטפח
רב טוייב
74
הרבה אנשים חושבים שטעם כיסוי הראש הוא משום צניעות, והשיער הוא פריצות. לכן הם לא מבינים: איך שיער מכסה שיער? וזה נובע מחמת שאינם יודעעים מה הוא טעם מצוות כיסוי הראש, ומהו ביאור המושג "פריצות". ונתחיל בביאור מושג זה: "פריצות" פירושה דבר היוצא דופן ומושך תשומת לב. וכיום כתבו הפוסקים שאין בשיער
יהודה חדד
חזק וברוך, יהודה חדד. חילך לאורייתא!
חנניה אוחיון
73
אתה מכליל בטעות וסילוף אנשים שהם מסורתיים עם כיפה סרוגה עם אנשים שהם חרדים לדבר ה' עם כיפה סרוגה. מדובר בשני דברים שונים לגמרי. תתבייש!!!
חרדי
ידועים בפסיחתם על שני הסעיפים, בהשקפתם העקומה, ובצניעות הרדודה שלהם, חתונות מעורבות ועוד
רענן
איך מתיריםם פאה נכרית? ועוד יש שמעזים לומר שזה "טוב". ואם זה הליכה אחרי רבנים, לחוגי המזרחי יש רבנים לא פחות גדולים.
המזרחי
72
כדי שיהיה לך עוד קצת אינדיקציה למראה "הצנוע" של החרדים!!! תאמין לי, סיבוב קצר בגאולה ישנה את דעתך.....
שוקי בן דוד
כל אחד רואה מה שהוא רוצה לראות, במיוחד סוטים בעלי דמיון מזרחי מפותח כמוך
טל ברמן
71
מישהו מתכחש לאמת?? קשה לכם לקבל אותה???
אבישי פרי.
מה "אמת" בכתבה הזו? יש כאן הודאה שבנות "בית יעקב" לא מי יודע מה צנועות... מה אתה עושה? מטיל את האשמה על אחרים, למה "הם" לא צנועיםם??
רפי ש.
ולא מוצא . להוציא לעז על בנות ישראל כדי לרומם בנות מאיזה שהוא מגזר, זה לא אמת זו טיפשות במיטבה . בכל מגזר יש את הטובות והצנועות ואת הפחות טובות ופחות צנועות מה לעשות ירחם ה' על עמו ישראל ויאיר לנו את דרך הישר .
raz2000
כולם יודעים איך נראה היום המגזר הדתי לאומי, ברובו המכריע
יואב
זה היה הכותב ניסה להתקיף את בית יעקב על גבי הדתיות, וזו היתה תגובתי לדבריו..
אבישי פרי.
על בסיס מה הבאת את ההשמצות הכלולות במאמר שלך, כנגד מגזרים שלימים???
ר"ש
אבישי פרי רק ענה לאנשים מגוחכים כמוך
שרפי
האמת לא תישמע אצל נוגעי הדבר: הספרדים והדתיים לאומיים! תקראו טוב הדגשתי: אינני מצדיק חוסר צניעות שישנה בבית יעקב, רק אין להשוותה לזו של הדתלי"ות.
אבישי פרי.
קרא מה שכתבת. אין להשוות לזה של מגזר אחר.. הכללת!! (ומה הקשר ספרדים? אם יש בהם חוסר צניעות זה באשמת מחנכיהם האשכנזים..)
מזרחי
שיגידו לך תודה על דבריך המאירים כספירים? יש כאן כמה שהם ערב רב שסניקים, וזאת התוצאה
גדליה
70
◄ החזון איש: "לפאה יש יתרון"! מרן החזון איש, סבר שיש עדיפות לפאה על מטפחת, כיון שהיא מכסה את כל השערות כראוי, ובמטפחת לפעמים מתגלות שערותיה. והובאה דעתו בספר דינים והנהגות מהחזו"א (חלק ב' פ"ח אות ט'). כמו כן מעידים תלמידיו, הגר"י מאיר זצ"ל (שהעיד גם שהחזו"א התיר לאחותו לעשות פאה משערות עצמה, במעמד
ציון לוי
תחפשו מקום היכן להתחבאות מהבושה.אמנם אתה אשכנזי וה' יודע כמה שאצלנו בבית אין אשכנזים וספרדים אלא רציתי לכתוב לך שתקרא את העלון בעקבתא דמשיחא ותבין ,לה גרוע ללכת עם פיאה ועוד הפיאות של היום רח"ל, אוי לנו אם האמהות שלנו היו הולכות עם פיאות הכוונה לשרה,רבקה,רחל ולאה. ק"ו האמהות שלנו והסבתות שלנו. ואם
ירושלמית
כשאת קונה בגדים מקאסטרו ונעליים מזארה, כמו איזה אמא את נראית?
זליג
69
מה בדיוק הבעיה שמצאת? האם מה שהם עושים זה בהכוונת רבנים? אם ראית מי שאינה מקפידה על צניעות חלילה, אז אינה שומעת לרבנים. זה טוב יותר מאלה החרדיות שקונות בגדים שונים בחנויות שאין להם שום היתר מאף רב.
ברכיהו
68
רוב האולפנות הם בשטחים הכבושים וגם החינוך בהם הוא פאשיסטי ימני קיצוני נוסח כהנא ודומיו באופן אוטומטי גם לבושם הוא מאד מוחצן וההפך מצניעות
שמוליק גבירר
ואם זה לא בשטחים כבושים??
אבישי פרי.
67
הינכם גורמים להסתה בציבור חבל שהתוכן שלכם כ"כ רדוד מה נותן לכם כל הוויכוחים והקישקושים שאנשים נותנים על עדה או אחרת בתוכן גולשים,תיראו למה הינכם גורמים כל שבוע מחדש נשמעות תגובות בלתי נורמליות פעם על ליטאים ופעם על חבדניקים חסידים דת"ל וכדו חבל זה לא נותן כלום לנו כציבור לא מביא כלום רק מלקח את האש
אחת שכואבת באמת
66
במקום להגיד אני את נפשי הצלתי ולמצא חסרונות באחרים
ישראל עציון
65
והנה קם לו "יהודי" ומשמיץ אחרים, רק כי הצניעות שלהם, לא לפי מה שנראה לו. מה בדיוק "צנוע" בפאה? אז במקום לשתוק ולהתבייש, קם ומגדף אחרים, כי אינם מכניסים את הזיוף הזה לביתם. מה כואב לך בדיוק?
שמעון
מה בדיוק צנוע בפאה? שהיא מכסה את כל הראש, כמו שציווה ה' יתברך. לעומת זאת, כיסויים אחרים, יכולים להיות "צנועים" במובן של כיעור, אבל אינם מכסים את הראש. וכמו שכתב האדמו"ר מליובאוויטש זצ"ל: "במענה למכתבה מד' תצוה בנוגע לפאה, בו כותבת שאינה מבינה בדיוק מה הכוונה בזה, ענין הפאה הוא, שהשערות תהיינ
יצחק בן חיים
פאה זה כמו ללבוש בגד צנוע בכל הצדדים אך צמוד ובצבע העור, כשלא מבדילים אם זה עור או בגד.. כיסוי ראש צריך לכסות את כל הראש בלי חצאים והקלות, אמנם פאה מכסה טוב את הראש, אך לצערנו ה-מ-ו-ן פנויים טועים לחשוב שהאשה ששמה פאה היא פנויה, בבמיוחד כשמשלבים פאה עם סרטים..לא אחת יש סיפורים על הטעיית ומכשול הרבים
אמת אחת
אבל הוא משמיט חלקים. שזה מדובר ספציפית. אבל אחרים הוא משמיץ.
ש.
ולכן אתה קורא לו "בלעם" בגלל שאין לך מה לענות על דבריו, וגם משמיץ אותו שהוא משמיט חלקים, כשבעצם זה שקר מוחלט...
צוקר
64
אתן בנות ישראל שחובשות כל מיני פאות למיניהן אינכן בנות ישראל אלא בנות ...(ועדיף לכן שלא תקימו בית בישראל ותכניסו אתכן ואת בעליכן לשאול תחתית
יעקב אבינו ע"ה
63
אני מעביר חצי מהיום שלי להגיב על הכתבה.. רק חבל שהמכירות לא גודלות אוףף.
בערל המוכר פאות
62
אם לשון הרע כזה היתי מתבייש להיקרא רב!!
דודי
61
קראתי איפה שהמשיח יגיע הוא יסדר קודם כל את עיניין הפאה, יש בילבול עצום בנוגע לפאות החדשות והיפות, קראתי ושמעתי את הרב אלישיב בוכה בכי מרות על נשים צדקניות שטועות, בנוסף אחת סיפרה שכשבעלה ניפטר הוא בא לה בחלום עייף ועצוב, סיפר לה שכל מה שהוא עשה בעולם נילקח ממנו, כל התורה כל החסדים, הכל הכל... מישום
חופית
60
נכון, יש הרבה שמכסות ראשן כהלכה עם מטפחות, אבל יש לצערינו הרבה מאלה שלובשות פאות פרוצות שאף רב לא מתיר. אז שיתקנו בבית בפנים, אחר כך תצא לטרמפיאדות עם זכוכית מגדלת לראות מה לא טוב אצל אחרות.
הגבאי
אצל המזרחיסטים, לא צריך לחפש ב"זכוכית מגדלת". כולנו יודעים מה קורה בערבוביה שב"בני עקיבא", איך נראה היום הציבור הדל"י ברובו (חצי חילוני), ואיזה כיסוי ראש נהוג אצל נשים רבות מהציבור הדל"י, שחלק ניכר מהן כלל לא מכסות את הראש.. שונה הדבר לגמרי אצל הציבור החרדי, כאשר כל הנשים צנועות לחלוטין, ומכסות
שמעון אזולאי
כל המאמר הזה מורכב מחצאי ציטוטים. כנראה מצאת בתורה מצווה "תשקרו איש בעמיתו", וכדרכיך קראת חלקית, אז אתה מצטט חלקית... איזה משומד, קליפה אמיתית.
צוות 101
אבל להוכיח את ההשמצות וההכפשות, זה סיפור אחר...
ישראל מאיר
59
והולכות לאורם של מרנן ורבנן גדולי הדור, שדעתם היתה שפאה היא הכיסוי המהודר ביותר, המכסה את כל השערות בשלימות, וע"י כך הבעל לא מסתכל על נשים אחרות. והנה רשימה קצרה: א. מרן החזון איש, סבר שיש עדיפות לפאה על מטפחת, כיון שהיא מכסה את כל השערות כראוי, ובמטפחת לפעמים מתגלות שערותיה. והובאה דעתו ב
ידידיה
חוץ מעשרות רבות של מתירים מגדולי עדות אשכנז (שם היה הדבר נפוץ ומטבע הדברים עלה הנושא לדיון), היו גם עשרות גאונים ספרדיים רבים מגדולי הדורות שהתירו פאה. ואלו הם: א. הגאון הספרדי רבי יהושע בועז ברוך זצ"ל, בעל "עין משפט" על הש"ס, בספרו "שלטי הגבורים" על הרי"ף (שבת כ"ט ע"ב מדפי הרי"ף), התיר לבישת פאה
ישראל בן ברוך
58
מה לעשות שלפחות יש זכות תגובה באתר הזה, ו99.9% מהמגיבים סלדו ממך. טיפ קטן: זכור שהאתר אינו כמו הליטאון שמשמיץ כל אחד ללא זכות תגובה.. משתתף בצערך המר.
י"ב
57
רק אלה שלובשות פאות ובגדים לא צנועים. ככה שכל הכתבה בנויה על חלומות ודמיונות. אף אחד לא אומר שכולם פרוצות, רק אלה שהולכות אחרקי אלה שהתירו פאות בדיעבד ועושות את זה לכתחילה.
יוסי מלמן
56
אפשר לראות תמונות של נשים פרוצות ליד תמונות של רבנים, שירים של יוצרים עבריים חילוניים ליד דברי תורה, וכן הלאה ערבוביה בין קודש לחול בצורה מזעזעת. לא פלא שיוצאים מהם גידולים שכאלה.
שלום נבון
זה הרבה יותר גרוע. אשה רואים ברחוב ואם היא צנועה מותר לשים גם את תמונתה מה שאין כן הסתה לקניית פאות..
אטון
כמו שמצינו לגאון עוזנו, האדמו"ר הקדוש מליובאוויטש זצ"ל, שעודד רבות את הנשים הצדקניות ללבוש דוקא פאה ולא כיסויים אחרים רח"ל. וכמובא בספריו הקדושים: "בעצם הענין דלבישת פאה נכרית, ולא להסתפק בכובע ומטפחת, מבואר ההכרח בזה בכמה מקומות. והרי רואים במוחש אשר לבישת כובע ואפי' מטפחת, משאירה חלק השיער ב
חכם באשי
לפחות שיורידו הכיפה
דב
זה יותר גרוע משבבניקים
פיש
כי אין להם פראק והמבורג??. הלואי שכמה חרדים היו לומדים חצי מהם בצניעות וענווה. ראו גידולים חרדים שגידלתם.
מזרחי
בכל האתרים ממזמן סיננו אותו, חוץ מפה. אבל האמת הוא משעשע טיפה כל מה שבראש שלו נוטף כאן.. אל תיבהל זה אדם אחד. (ואולי גם חבירו ירק.
יידל בוקובזה
55
מה הביסוס לעובדות שהבאת במאמר, מה ההכללות המצחינות האלה, על כל המגזרים. אלה צריכים לתקן את זה ואלה את זה. מאיפה השטות הזו? רבות רבות מבנות המגזר הדתי לאומי שומרות על מצוות הצניעות כמו שצריך ואף מחמירות יותר ממה שצריך. מאיפה לך ההמצאה הזו שהן פחות מאחרות??
דורש
פוק חזי בשוקא
שרון
בכל זאת, תראה את האמת, שאין שני לצניעותן המרובה של נשות אברכי הדתיים לאומיים, שלא כמו... רח"ל.
טפפף
54
לא חכמה לתקוף ולהוציא שם רע
אבי
גם אם זה לא הכי נעים
מנדי
53
ע"י ראיית מומי אחרים.אכן לא מעט מבוגרות החינוך החרדי לא הכי צנועות,ואכן צניעות מתבטאת קודם כל בלבוש. אינך יכול לדלג על צניעות חיצונית,בטפיחה על השכם-על הצניעות הפנימית הנפלאה.
דוד הרמותי
שזה לא תמיד נכון! צניעות פנימית קיימת יותר אצל חרדיות מאשר אצל דת"ליות? אני לא חושבת שזה נכון. זו אמורה להיות קביעה ברורה ע"מ שיוצצע כתירוץ לבעיות צניעות, אבל לדעתי לא זה המצב - ואולי אף להפך. (לא כתבתי ע"מ לזעזע... זה תרחיש אפשרי לא פחות מההפוך) בכל אופן בעיני לא נכון ומסוכן לטעון שלציבור שלהם פחות
---
52
מצטער לאכזב..אמנם אתה מוציא לעז על ציבור שלם שכנראה אינך מכיר..האתר מתיימר להיות חרדי..וכחרדי הייתי מצפה ממך לשמור על הלכות לשון הרע ובמיוחד שזה הוצאת לעז על ציבור שהחפץ חיים אומר שזה חמור הרבה יותר..לתשומת לבך.. שנית כנראה שאתה לא הקב"ה ואתה לא יודע מה יש בפנים..את רמת הצניעות הפנימית אתה לא יכול
לירן
51
שימשיך לשרוף את זמנו..
צוחק מהצד
50
וההורים שלהן יתנו את הדין על חילול השם כי החילונים לא מבחינים בין מסורתים לחרדים!!!!!!!!!!!!!!
בת טובים
49
הצניעות האמיתית היא שאשה תשב בביתה ולא תהיה רוב הזמן בחוצות (וקל וחומר שלא תעבוד במחיצת גברים), וכמו שכתב הרמב"ם הידוע. ממילא, אשה המתלבשת בצניעות, חובשת פאה המכסה את כל השערות, ומכסה את גופה בבגדים צנועים, היא הצנועה האמיתית, ולא אחת כזאת שחובשת מטפחת ולא מכסה את השערות, לובשת בגדים מוזנחים של
יאיר גולדברג
48
סתם בכיינות וטיפשות. ברוך שלאר עשני כמותו.
מתנחל בגבעה
לדוגמא אנשים כמוך, אדון פיני כהנא, ששולחים מאמרים עילגים למערכת כיכר השבת
מירי
למרות הגיוס הכללי שהכריזו במפעל הפאות, עם בונוסים.. השכל הישר של הגולשים ניצח.
רדו
47
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שוינץ
אז מהיום נגיד לנשים להיות עב"מ?
בערל
ושיטת הרב משאש כבר נדחתה מכל וכל.
כיטון
46
"בית יעקב" עם החצאיות הקצרצרות והגרב השקופה והחולצה בתוך החצאית עם הפאה המתנפנפת ברוח והדתיות לאומיות עם החצי כיסוי ראש והצוארון הפתוח. רובן לא צנועות לצערי הרב. הצניעות האמיתית נשארה רק בתולדות אהרון, חלק מברסלב, מאה שערים ועוד כמה קהילות קטנות.
נחמה
45
כותב המאמר טעה בטעות חרדית נפוצה החרדים משום מה עדיין לא הצליחו להבין שיש שתי סוגי ציבור דתי לאומי יש את מה שהם מכנים מיזרחיסטים ויש את החרדלניקי״ם קרי ישיבת מרכז הר המור ועוד נשות מרכז ודומיהן לא מדברות עם גברים וצניעותן הן בלבוש הן בהתנהגות מאפילה על החרדיות בהרבה! מתי שהוא החרדים יבינו שכל הדברי
יאיר
44
לשים מטפחת בשביל הבעל
נג
ובבית לשים מטפחת בשביל הבעל
בג
זו צניעות אמיתית!!! לא כמו אלה המתגנדררות להם בפאות שאפילו הרבנים שלהם אסרו אותם ברחוב..!!
תחייה
43
בס"ד בספרו של הבאבא סאלי שם כתוב מה זוהיא צניעות אמיתית, היום קראתי עלון ועדות מפי אשה אחת ממשפחת אבוחצירה מה זו צניעות אמיתית, אז אנא מכם, תפסיקו להגן על חובשות הפיאות, כן בנות הסמינרים כל כך צנועות לפני הנישואין יום אחרי ה' ירחם. לא כוללת אבל רובן, לובשות פיאות ומצקצרות את החצאיות באופן אוטומט, הד
נוות בית
את הספר "סידנא בבא סאלי" הוציא חתנו הרב יהודיוף, אשר בדה מלבו מעשיה שלא היתה ולא נבראה, וזה לעז גמור, לומר על הצדיק בבא סאלי, שאמר כך. וצריך להיזהר מקפידת הצדיק. ואמנם הבבא סאלי לא עודד לבישת פאה, אבל בוודאי שלא התנגד בכח או כפה על בנותיו שלא ללכת עם פאה. הנהגתו היתה להעלים עין, היות ויש פוסקים אדי
שלמה
42
ואין חובה ללכת בענין זה דוקא כמו הגר"ע יוסף, שמחמיר, אלא אפשר לסמוך על גדולי דור אחרים, שהתירו, כמו הגאון בעל "כף החיים", הגאון רבי רפאל ברוך טולדנו, אב"ד מקנאס, הגאון רבי חיים כסאר, מגדולי חכמי תימן, הגאון רבי עובדיה הדאיה, ראש ישיבת המקובלים בית אל, הגאון רבי בן ציון אבא שאול, ראש ישיבת פורת יוסף,
אביאל בן עבו
41
איך "ניפצת את השקר"? כאשר רבנים חרדיים זועקים שנים ארוכות שהצניעות ברשות הרבים החרדית גרועה ביותר. הם "משקרים"??
יובל כהן
הגרמ"י לפקוביץ: "שלא יבואו ע"י המטפחת לפרוץ ולהוציא משערן החוצה כאשר נכשלו בזה רבים". הרבי מליובאוויטש: "רואים במוחש אשר לבישת כובע ואפי' מטפחת, משאירה חלק השיער בלתי מכוסה, על כל פנים במשך זמן קצר". הגה"צ הרב שיק מברסלב: "מי שרוצה להסתכל בעין אמת ולהבין את האמת, ההכרח לו להודות, אשר אי אפשר
יחיאל
40
הגיע הזמן לעשות סדר בדברים! אהבתי כל מילה.
דוד
39
עד עכשיו כתבת מאמרים נחמדים ויפים, זה שלא היה הרבה תגובות זה לא כי לא קראו. אני קראתי ונהנתי ולא מצאתי לנכון להגיב, כי זה היה טוב ויפה בלי מה להעיר. אבל כאן כתבת שטויות והבלים, רק כדי להתחנף לכמה משועממים שיפציצו אותך בתגובות חיוביות, אבל הנה, אפילו 30 אחוז תמיכה לא קיבלת, טעית בציטוט של גמרות, בה
ע. ברבי
חוץ מלקשקש, מה עוד אתה יודע?
שמוליק
מה קשקוש מה סיפרו, מה אתה רוצה בדיוק? אבישי פרי כתב כא דברים ללא שום יסוד, וחבל שהמערכת בכלל אפשרה לו את ההשמצות הזולות האלה הנבנות במוח של אנשים חשוכים.
ע. ברבי
ישראל??
אבישי פרי.
ההנחות על פיהן קבעת יסודות למאמר הזה מוטעות. איך ענית על מעשים חסרי צניעות הנמצאים גם בבנות חרדיות? על פי מה הכללת את כל בנות המגזר שאינו המגזר שלך, רק כדי "להצדיק" את מה? את ההליכה בפאות שאף רב לא התיר? בבגדים שאף הלכה לא מרשה? וזה כי איזו בוגררת אולפנה נסעה בטרמפ??? איפה אתה חי???
ע. ברבי
אתה נורמלי?
שלמונה
לפני הוצאת שם רע על אחרים. וכי אצלינו הכל בגדרי ההלכה???
תייש חרדי
38
כל העלה תאנה שנתלת בו לכתוב את המאמר הנבזי הזה הוא "מישהו" ש"אינך זוכר את שמו", שכתב "מעל במה זו" נגד בית יעקב. מי הוא? מה אתה מצטדק שאתה רק "מתגונן" בהשמצות נגד השמצות.. אבל נניח שזו הדרך. נגד מי אתה כותב?? מי כתב את הדבר הזה? מי הכליל את כל "בית יעקב", דיברו, אם דיברו, בודאי על תופעה מסויימת על
יגאל
ולכן צריך להעמיד אתכם במקום, ולהסביר לכם מי צנוע ומי פרוץ, כי הכל השתבש אצלכם
ניר
לא ענית כלום. הוא כותב שזה נגד מישהו שהשמיץ. מה הוא רוצה? מי השמיץ? אם כבר, יש להשמיץ את אלה שעם פאה, לא את כל בית יעקב.
יגאל
37
בנות בית יעקב הן צנועות- מסורות -- טובות ןיראות שמים
ד פאר
36
למה להוציא לעז על כל מיני מגזרים?אתה רוצה להגן על מגזרך תגן ,אבל אל תוציא לעז.
ITZIK73
קרא בגוף הכתבה!
אבישי פרי.
לפחות אתה מודה שהוצאת לעז.
מזרחי
ולא מבין מה עונים לך
יהונתן הרשקו
אל תירא ואל תפחד, כולנו איתך
י. מושקוביץ
הוא שם לך מראה מול הפנים, מה לעשות שנשקף ממנה פרצופך המכוער?
שרית
35
לכל מי שחי באשליה שהחרדיות צדיקות ואינן משוחחות עם גברים כנראה שנוח לו לחיות באשליה זו מתוך אינטרס או מנסיבות אחרות כי החרדיות שחיו בהסגר בקטנותם, התפרצו כאשר גדלו, לעומת זאת הדת"ל אינן רואות שום צורך מיוחד בלשוחח עם גברים. והחרדיות שמתלבשות בצורה פרוצה והמונית- איך הם יכולות עם לבוש זה לא לפתח שיח
אלה
יותר מכל השטויות שכתבת, הכי מצחיק היה לקרוא בסוף שאתה ניטראלית....
קובי פינגל
34
נשים ההוכות בפאה נוכרית אינם צנועות בכלל אלא פרוצות ואשרי הדור שזכינו שיש לנו את הנשים הצנועות ההולכות בכיסוי ראש במטפחת ידוע הפסוק ''בזכות נשים צדקניות נגאלו אבותינו ממם ובזכותם עתידים להגאל
יהודי
א. מרן החזון איש, סבר שיש עדיפות לפאה על מטפחת, כיון שהיא מכסה את כל השערות כראוי, ובמטפחת לפעמים מתגלות שערותיה. והובאה דעתו בספר דינים והנהגות מהחזו"א (חלק ב' פ"ח אות ט'). כמו כן מעידים תלמידיו, הגר"י מאיר זצ"ל (שהעיד גם שהחזו"א התיר לאחותו לעשות פאה משערות עצמה, במעמד כמה מתלמידיו), הגר"י פרידמ
מאיר בן שושן
כפי שהוכיחו בכל מקום את השקרים של יצרני הפאות.
ראעניון
33
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שוינץ
32
ראית אדם שעבר עבירה אל תדאג שמא עשה תשובה.. כלומר שתירץ את העבירה עם פילפולי סרק וכתב תשובה שזה מותר. נשים שנראות כמו תצוגות אופנה זה צניעות מהודרת כידוע..בטח תמצא לזה פסוק..כמו אנשים שמוציאים בפינצטה מהתורה מה שנוח לאג'נדה שלהם..הקליפה לקח האגוז זרק
יוסף
אדרבה, יש ענין גדול שאשה תתקשט ולא תצא החוצה מכוערת. וכמו שכתב מרן הגאון פאר הדור והדרו, רבי שלום משאש זצוק"ל, ראב"ד ירושלים ורבה של יהדות מרוקו, בספרו "שמש ומגן": "מצוה וחובה על הנשים להתקשט לבעליהן ולכל העולם בהיתר, ולא להתנוול ע"י מטפחת ויגרמו לבעליהן לתת עיניהם באחרות ח"ו, וכמה חששו חז"ל
נחמיה לנדאו
31
אם לא היינו לומדים צניעות מן התורה, היינו לומדים צניעות מהאישה הערביה. אישה ערביה לא תלמד נהיגה אצל גבר, בלתי אם גבר או ילד ערבי נמצא איתה באוטו. גם הכסוי ראש אחיד וצנוע, לעומת הקישוטים אצל היהודיות שנועדו למשוך עיני הגבר הזר. אישה ערביה איננה מתאפרת, ולובשת שמלה רחבה להצניע את גופה.
דן סגל
הצניעות של הערביות הוא העתקה והקצנה של תורת ישראל. אך בגלל הפרמטיביות של המזרחיים האטה את השינוי אצלם ואת אי קבלת השוני(עיין תגובה 12 על טבע הספרדים)
dav
לעומת זאת הנשים החרדיות, כולן צדיקות ויראות שמים
שירה
מרן הגאון רבי שלום משאש זצ"ל, ראב"ד ירושלים ורבה של יהדות מרוקו, כתב על זה בשו"ת שמש ומגן חלק ב' אבן העזר ט"ז: "בושה וחרפה וחוצפה גדולה לדמות את ישראל ממלכת כהנים וגוי קדוש לאנשים אלו בלי לומר המבדיל בין קודש לחול כמה אלפי הבדלות. ודברים אלו הם בטלים מאליהן, שהרי גם בימי קדם שלא היתה פאה נכרית
ציון פדידה
כל הרבנים חלקו על זה והרב גם התכוון רק למרוקאיות. שבלי שיתירו להם ואו ואו מה היו עושיןות..
יחכה לי
אם גברים ערביים זה פיקוח נפש לא להיות מוגנת ומאובטחת
דן סגולה
30
בס''ד מה שבטוח לא היה צריך כאן זה מריבות, אז לתשומת ליבכם. יש לי שאלה, מה עדיף: פאה (באורך נורמלי) ומתחתיו קרחת!!! או מטפחת כש(כל)השיער מציץ??? מחכה לתשובה
קוקי
מי שהולכת עם פאה היא מחתיאת הרבים, בלי כיסוי ראש- זה בינה לבין הבורא!!!
יוני
לך תלמד לכתוב, עילג מפגר
מיקי
לפי שיטה זו, למה שזקנה תכסה את שערותיה, הרי השיער שלה כבר לא מושך! ולמה רווקה יכולה לגלות את שערותיה, הרי השיער שלה מושך! אלא ברור שאיסור גילוי הראש לאשה הוא גזירת הכתוב, כמו שכתב הגאון רבי גבריאל מרילוס שליט"א, מכולל חזון איש בבני ברק: "והא דאסור לקרות ק"ש כנגד שיער האשה, הוא תוצאה מחיוב הכ
נחום דמארי
זה כואב לך להביא סלפן בן בליעיל.
עון
הספרדיות יודעות היטב שהמטפחת שלהן לא שווה כלום, אז מי בדיוק יענה לך, ומה יענו לך? מקסימום תקבל קללות, לא יותר
מיקי
29
אני מכיר אישית בנות רבות דתיות לאומיות שצנועות וחסודות בלבושן ובהתנהגותן ובכל אורח חייהם. המאמר מלא הוצאת שם רע נוראה, אסור להכליל.
נועם
אבל רוב המגזר הד"ל רקוב מהיסוד
ברוך
28
תתבייש לך כל הכתבה שקר אחד גדול צא ולמד איך אמותינו הקדושות היו מתלבשות ואיך לצערנו הרב הרחוב החרדי נראה היום ממש בושה וכלימה
חרדי אמיתי
לא קנו חצאית מקאסטרו, ולא חולצה מרנואר. אין היום מישהי שנראית כמו אמותינו הקדושות
נפתלי כנפו
הם לבושות כאמותנו הקדושות , לא קונות את המותגים האלה, שרק פרוצות כמיכל קונות בקניון . ואחר כך בעלה מוכר הפאות המשומד, מאשים את כולם שהם לא כאמותנו..
רפפי
27
כמה שקרים אפשר לכתוב במאמר אחד רבות מבנות הציבור החרדי צריכות ללמוד מהאלפנות מזה צניעות מאמר צהוב מלא שנאה
איציק
תתבייש לך, עוכר ישראל
עמוס מנדלבאום
רפואה שלימה
חחחחח
26
אמת אמרת "המושג והמושא הקדוש ששמו "צניעות" הוא הרבה יותר מצניעות בלבוש. אין שום חכמה ללכת עם שביס משתפל על הגב, עם כל הכבוד, ולהתרועע עם גברים ולשוח ניבולי פה צורמים. צניעות זה הרבה יותר מלבוש." נשים החובשות פאה הן אלו שמתרועעות עם גברים ומנבלות את פיהן בדברי הבל ונבלות. אכן, נכשלת!
החרד לדבר ה'
אם היית באמת "חרד לדבר ה'", היית נמנע מלהכליל את כל הנשים החרדיות שלובשות פאה, שכולן "מתרועעות עם גברים". זה רק מעיד על טפשותך
יוסף ויצמן
דברי הם ידועים, וחבל ששוכחים מהם בכוח..
אבישי פרי.
מאיפה הבאת את ההמצאות האלה? האתר הזה הוא לא דתי לאומי, אבל יש בו אנשי אמת. לא בכדי 70 אחוז מתנגדים לדבריך.
מזרחי
איך ליצן אחד כמוך הפך ל"אנשי אמת"?
צפוני
25
אולי קצת כתבות יותר ברמה מאשר מדידת רמה רוחנית של ציבור זה או אחר
מנסה להבין
24
כל מה שצריך לעשות זה פשוט לצאת החוצה ולראות את הפריצות הזאת ששוברת שיאים חדשים יום יום.האשכנזיות והמשתכנזות למיניהן.פשוט בושה.ולראות את בעליהן מסתובבים עם פראק.מעלה ממש גיחוך.כתוב בזוהר "כשאין מעשיהם של עם ישראל כשרים לפני הקב"ה.הקב"ה משליט עליהם נשים.והנשים אומרות להם מה לעשות .לכן הנשים הולכות כמו
גיל
הפריצות האמיתית אלו הנשים שלובשות מטפחת וכיו"ב ומגלות את שערותיהן, ואלה ילכו לגיהנום, ביחד איתך, המוציא לעז על בנות ישראל הכשרות, וכמו שנראה לקמן, גם לאלה הלובשות פאות ארוכות, יש על מי לסמוך. וראשית יש להבין מהי פאה פרוצה ומה המקור לאיסור שלה, ואח"כ אפשר לדבר על "פאות ארוכות גולשות" ולהכליל את
אלחנן זגורי
23
הטור נכון, וכתוב יפה. אבל אין סיכוי שיתייחסו לזה ברצינות. כולם פה ש"סניקים מלאי אינטרסים. טבעי מאד, שכל אחד מגן על הציבור אליו הוא שייך. אבל פתיחות? זה חסר כל כך לספרדים. האשכנזים פותחים את ליבם ועיינהם סביב. מוכנים לשמוע דעות סותרות. אל ספרדים זה לא קיים. כמה חבל.
נורמלי
"האשכנזים פוותחים ליבם" ממתי היה להם בכלל לב???
שסניק לשעבר
יש כמה חולי נפש ששולחים הרבה תגובות נגד ליטאים ונגד פאות, ועושים גלים
עוד נורמלי
זה מאד חבל שכך אתה מדבר רוצה לכסות את האמת בכברה
משה ישראלי
אשכנזים, וכוונתי לליטאים, לא מוכנים לשמוע אף אחד ופוסלים את כולם חוץ מאת עצמם עם שלל ססמאות ריקות, טורקים דלת בפני כולם, ובזה הם מרגישים התרוממות מעל כולם, כי אין להם ברירה, אחרת הם אפס מאופס והבל הבלים שאין בו כלום.
שלמה
לך תעבוד ביום ליום, המפעל לייצור סיסמאות ריקות
חיים
22
בהכירי מקרוב בנות מהציבור החרדל"י, הן אינן מתרועעות עם גברים, ושומרות על גדרי הצניעות (בכל המובנים, כולל באורח החיים) יותר מאשר בציבור החרדי ליטאי, וזה ברור.
יאיר
תחזור בתשובה, צבוע
וויס
אל תטיף לאחרים.
חנני
21
אבישי הנכבד ,אני דת"ל שומרת תו"מ ומקפידה על קלה כבחמורה.כיצד אתה מוציא שם רע ברבים על ציבור שלם?אנחנו לא מנבלות את פינו ולא מתרועעות עם גברים כלשונך.אין הנחתום מעיד על עיסתו ,אבל אני חושבת שהתנהגותי אצילה למדיואני לא חושת שבנות בית יעקב יותר אצילות ממני או מחברותי.חבל שהוצאת שם רע על ציבור שלם.עליך
אמונה
ותביני את רוח הדברים. אם נפגעת ולכל הנפגעות, אליהן כלל לא התכוונתי..
אבישי פרי.
קראת לעצמך "אמונה"? תרשי לי לפקפק בזהותך... בכל מקרה, אבישי פרי לא הכליל. תקראי טוב מה הוא כתב, המציאות היא שרוב המגזר הדתי לאומי הפכו מזמן לחילוניים בתחפושת.
מאמין
20
ועל הכותב לסור ממחננו.
יתד ההמן בע"מ
19
ולא למחות, אני מוחה, ובוכה על לשון הרע הגמור שיצא כנגד בנות ישראל ולא משנה לבושן.....
yohananbanon
איפה היית כשהוציא לעז על בנות יעקב הכשרות? צבוע!!
עמיר מויאל
ואם כן, מה הקשר להוציא שם רע ולכתוב שקרים וכזב כנגד הנשים האחרות?
מזרחי
18
הכותב רוצה לומר שבוגרות בנות יעקב מתנהגות בצניעות אך בשביל כך הוא מכפיש לחינם את בנות הציבור הד"ל וטוען שהם ח"ו "מתרוערות עם גברים ומנבלות את הפה וכו'" אין לזה שחר וזו הוצאת שם רע גמורה לחינם, המלבה את שינאת החינם. באשר לנסיעה בטרמפים יש לזכור שדברים אלו קשורים בנורמיות חברתיות שונות ועוד שבמקמות אל
אוהב ישראל
אבישי פרי בסך הכל ניסה לענות לאותו מגיב אוויל ששלח את כאבי בטנו למערכת כיכר השבת, בטענה שהבנות החרדיות הם פרוצות, ועוד טענות רדודות ונבובות שהמציא ממוחו הקודח, בתוספת קללות ששמע בלווין. כולנו יודעים את המציאות המרה, כאשר רוב הבנות הדתיות לאומיות יצאו לתרבות רעה וכמעט שאינן מכסות את הראש, חלקן מ
שומר ישראל
מציאות היא כי בציבור הד''ל ישנה עירבוביא בין גברים לנשים (ע''ע בני עקיבא). זה שאין תחבורה מסודרת אינו הצדקה, וכי בנות לוט לא זינו כי חשבו שאין להם למי להנשא????
dav
אפשר לראות תמונות של נשים פרוצות ליד תמונות של רבנים, שירים של יוצרים עבריים חילוניים ליד דברי תורה, וכן הלאה ערבוביה בין קודש לחול בצורה מזעזעת. לא פלא שיוצאים מהם גידולים שכאלה.
שלום נבון
בציבור הדת"ל יש סוגים שונים. לא כולם בני עקיבא ולא כולם נוסעים בטרמפים. הכללה הזאת היא לשון הרע והוצאת דיבה. לידיעתך, יש גם בציבור הזה בני תורה, שומרי קלה כחמורה אלא שהם מקפידים על דברים נוספים מעבר לחרדים . אחת המצוות היא צניעות - כיסוי ראש במטפחת, בגדים צנועים, לא צמודים, לא זוהרים, לא בולטים, חצ
מלכי
ולשקר, במקום לתקן מה שרע אצלם.
רפאל
17
להביא ראיה מאי צניעותן לכאורה של בנות הדלי"ם?
נמוך מאוד
16
תתתלבשו ותתנהגו בצניעות ויפחתו האסונות.
חיים
15
בית יעקב לכו!!! ונלכה אנחנו באור ה'!
calanit60
14
זה בדף י"ג ולא ט"ז וזה הציטוט הנכון בשכר צניעות שהית' בה ברחל זכתה ויצא ממנה שאול ובשכר צניעות שהיה בו בשאול זכה ויצאת ממנו אסתר
מיצי
איזה המצאות ושטויות. רחל ואמו של שאול לבשו ארת הבגדים שמוכרים היום בבני ברק?
רחמים
מה לעשות שעם מטפחת לא בדיוק "מכסים" את הראש
ר. פאלוך
מה לעשות שעם פאה לא בדיוק "מכסים" את הראש..
ר. פאלוך
13
הדתי לאומי זה פריצות לא משנה המהות צריך ראש חרדי להבין את זה
חרד
כמו של שחקניות בהוליוד
אפרים
וגם חצאיות, וחולצות, וגרביונים, האם נאסור זאת על ציבור הנשים?
אליהו
"ומה שטענו הרבה אחרונים שמנהג לבישת הפאה הונהג והשתרש ע"י קלי דעת ואפיקורסים, זה היה יציב וקיים אז. אבל מה נאמר ומה נדבר בדורינו כאשר כל מלבוש הנשים, אף היראות ביותר, הוא לבוש שהונהג ע"י פורקי עול והגרועים אף בין אומות העולם. החל מנעלי הנשים עם העקבים, המשך בגרבים הדקות והשמלה המראה מקצת החלק התחת
מצגר
זה שכחת לצטט... תפתחו וראו מה ההמשך של המשפט המסולף, איך השמיט הזה מה שתקף בחריפות דברי הרב משאש שאין להם מקור כאילו מותר לאשה רח"ל להתייפות ברחוב ללא גבול. השם ישמור.
הרב בן דוד
ויש לך העוז לומר איך ומה אסור? פרחח ספרדי מצוי
צחי
12
דוקא במצרים כן רואים שאחד הדברים הטובים של עם ישראל הוא שלא שינו את מלבושם כנראה שהלבוש אומר הרבה על בן אדם כמובן שלא לזלזל בהתנהגות בצניעות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה
11
1)בגדים צמודים. 2)חצאיות מעל הברך[וללא גרביים].שרוולים קצרים. 3)בגדים בצבע אדום שאסורים ע"פ השו"ע. 4)ועוד שרובם הולכות עם מיני כיסוי ראש...
לב אמיתי
בגלל שאצלם אין מושג כזה של פאה, והם לא רגילים לזה, ממילא אחת שלא בא לה ללבוש כיסוי ראש - הולכת בגילוי שערות, ה' ירחם
ישראל כהן
לך לחוץ ותראה מה מוכרים בחנויות של אלו ומה בשל אלו.
טריקי
שקר וכזב? זאת המציאות!
שרה שנירר
10
וכך זה גם יישאר. הם מחפים על עצמם על ידי השמצת האחר בדברי הבל ושקר.
לבלרית ביתד
הבנת, מיסטר "לבלרית"?
נוחי
9
למה כוונתך למרוקאים שהם הולכים אם פאה ?? אני מרוקאי ואימי אם פאה ואחותי וגיסותיי ובעז"ה גם אישתי בקרוב
בןמוש
יותר מכל העדות בישראל אתם התפשטתם ממנהגכם אני רואה בתי כנסת שלמים מלאים מרוקאים כולם מתפללים במנגינות ירושלמיות וכן בעוד הרבה מנהגים שהיו במרוקו וותרתם עליהם פה בארץ. והגרוע מכל אתם העדה שהכי אבל הכי רודפת אחר המוסדות האשכנזים בלי טיפה שמץ של כבוד עצמי. אז מה אתה מתרברב שנשות משפחתך הולכות עם פאה
raz2000
שהוצאת שם רע!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! הקנאים וישרף להם הלב,בהצלחה!!!! והמשיח ממש לא יבוא שיש פה איזה מטקבק שוחר ריב ומדון!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
עידית
הוא לא שווה את העצבים שלך
שמוליק
אם יישרף להם הלב, היאך יחיו?
לא מובן
לא כתבתי את הדברים כדי חלילה להוציא לעז על עדה קדושה . אלא הדברים הם ברורים וכואבים לי ומתוך שיחות ארוכות בנושא עם חברים רבים מהעדה המרוקאית שניסיתי לדרבן אותם לחזור למסורת אבותם . לצערי מה נשאר מהמסורת של יהדות מרוקו ? המטבח המרוקאי ? זהו ? זה יהדות מרוקו ? הרי זה לא יתכן אז אני שואל אותך איפה המ
raz2000
מה אתה חושב שהמרוקאים פחות טובים מכל עדה,חלמת לך!! בוא נסתכל אחד לשני בעינים-המרוקאים הם העדה הכי: יפה,מוצלחת,טהורה,מ תספר לי שדברת עם החברים שלך ודרבנת אותם לחזור למסורת,אני לא פוסלת,אבל כל עוד שלא ראיתי זאת בעינים שלי אין לי מה להאמין! ואם אתה מדבר על מסורת המרו
עידית
בתור מישהי גם מרוקאית אני חושבת שאת בהחלט צודקת וכאן באמת רואים את התמימות של האנשים המרוקאים שלא אוכלים.. אבל בעצם המנהג הזה הושרש בגלל שלוחי חב"ד שהיו במרוקו הם אלו שהשרישו במרוקאים לא לאכול קטניות (וזה אמא שלי סיפרה לנו) אך נכון להיום יש הרבה שמבטלים מנהג זה.. וכן אוכלים קטניות!!! אנחנו שהולכים ל
liel
תסתכלי מה כתבתי למעלה
מגיב
ואיניני חושב כך לכל עדה יש את מעלותיה וחסרונותיה . אבל צר לי תגובתך ברשית דבריך היתה מרוקאית אופיינית . בוא נסתכל אחד לשני בעינים-המרוקאים הם העדה הכי: יפה,מוצלחת,טהורה !!!!!!! רגש ורגש ואך ורק רגש . נ''ב אי אכילת קיטניות בפסח זה גם בא מאשכנז למרוקו זה רק מחזק
raz2000
הרב יוסף משאש (רבה של חיפה) הסביר שכל מנהג אי אכילת קטניות במרוקו נבע מחשש חמץ ולא מתקנה כמו שהיה בארצות אשכנז, ולכן בימינו כשיש הכשרים טובים כמו "יורה דעה", אפשר לאכול קטניות ללא חשש. וכל הענין של שליחי חב"ד, מקורו בספר ילקוט יוסף, שכתב דברים לא מבוססים.
מישהו
כך אמר הרב משאש זצ"ל בספרו וחם השמש
שלוש יעקב
שלך!!!!!!!!! אתה יכול לחשוב שלקחנו ממנהג האשכנזים את אי אכילת קטניות בפסח,תמשיך לכתוב שטויות עד כניסת שבת אני מרשה לך.... ואם כבר אתה מדבר מה העדה שלך????? שיהיה לי במה להתענג גם...
עידית
הוא צודק בקשר לעידה שלנו.. אנחנו מחפשים כל היום אצל הדשא של השכן.. ועוד משו יש לנו גאווה סרוחה.
איריס בניטה
העדות מי פחות ומי יותר יש עדה שזה יותר בולט ויש פחות ויש עדה שמסריחה מגאווה רק אלופה בלהסתיר את זה .
raz2000
הבעיה שאתה לא יודע להסתיר את זה....
אברבוך
והרבנים האשכנזים שהגיעו למרוקו בתחילת המאה הקודמת, השפיעו את זה על המרוקאים. אין כאן מה "להתגאות" במשהו ה"ייחודי" הזה. יש דברים אחרים להתגאות בהם, אם כבר, כמו ה"מימונה".
אבד
הרב יוסף משאש (רבה של חיפה) הסביר שכל מנהג אי אכילת קטניות במרוקו נבע מחשש חמץ ולא מתקנה כמו שהיה בארצות אשכנז, ולכן בימינו כשיש הכשרים טובים כמו "יורה דעה", אפשר לאכול קטניות ללא חשש. וכל הענין של שליחי חב"ד, מקורו בספר ילקוט יוסף, שכתב דברים לא מבוססים.
מישהו
הרי מה שהוא כתב שהמרוקאים משתדלים להתנהג כמו האשכנזים ובמקרה של קטניות זה מתלבש יפה כמו כפפה ליד! מעניין מה היה קורה אם האשכנזים כן היו אוכלים קיטניות במקום קרטופל...
מסבחה
הלוואי שהמצות היו כשרות לפסח 100% כמו אורז.
שמואל
פשפש מהשוק שכל היום אומר "אסור" אבל אם משו אחד שלא מסתדר לו.. מחפש ק"נ טעמים להכשיר את השרץ. בקיצור אל תחשבי שהמדד, זה מה שאומרים, טעות! מה שמודד זה אך ורק המעשים של הבנאדם. ולכן, לא ניתן למדוד מי הכי טוב. מה שכן, ידוע שרוב הליטאים מושחתים מלידה.
ליטאי לשעבר
יהדות מרוקו חיה וקיימת, ורוב בני התורה המרוקאים חוזרים לשורשים כעת, מה שמאוד מטריד את ראשי ש"ס, החוששים מהשפעה פוליטית כתוצאה מהענין ההלכתי הזה. והמנגינות, והתפילה המרוקאית, כל זה קיים בבתי כנסת מרוקאים לרוב, וכנראה שאתה עסוק בלשלוח טוקבקים מפגרים, ולא יודע מה קורה בחוצות.
מרוקאי טהור
כמו שכתבו כל גדולי מרוקו היום. ורוב מה שקוראים "מנהגי מרוקו" הגיעו מחב"ד , כמו שכתב הרב טולדאנו
מכלוף זריהן
בס"ד הרב טולדאנו כתב את זה? איפה??? קראתי את שני ספריו "דברי שלום ואמת" והוא ממש לא כותב דברים כאלה! והמרוקאים קיבלו עליהם את פסקי הרב עובדיה יוסף שליט"א? הרב משאש בעצמו העיד שמעולם לא שינה ממנהגי מרוקו בכלום! אנחנו אוהבים את הרב עובדיה אך ממשיכים את מסורת אבותינו!
יוחאי26
חוץ מכמה שהושפעו מהרב עובדיה, שעקר את כל מנהגיהם ולא הותיר להם שריד ופליט. וכל המנהגים שלהם מושרשים עמוק בספרי פוסקי ההלכה הראשונים, מלפני אלף שנה, ולא מושפעים מהאשכנזים, כמו שניסה ילקוט יוסף לומר. ועיין בספר "דברי שלום ואמת" של הרב שלמה טולדנו שליט"א, שהוכיח שעשרות מקומות פסק הגר"ע יוסף כמו
דוד שטרית
הייתי בבית כנסת מרוקאים בליל שבת אחד - התייבשתי. יש כמה בעיות ברוב המרוקאים, כי הרגש שם הוא מצרך יקר המנהל את החיים.
מונטיפיורי
במקומך הייתי מתבייש לכתוב הבלים שכאלה
עזריאל
תעודד אותה ללכת מעכשיו עם פאה, חבל על כל יום שהיא הולכת בגילוי ראש
נחמן רובין
8
ואני אומר את זה בתור חרדי בקטע של הלבוש ברור שהנשים הדתיות נראות יותר צנועות . ומה שהולך אצלם בבית זה לא אכפת לי . והכי אבסורד שהמורות בבית יעקב שאלה אמורות לחנך את הבנות לא ללבוש פאה כי הרב אלישיב פסק וכול הרבנים פסקו שלא ללבוש פאה . אלה המורות עצמם לובשים פאה
משה
ניתן לראות בוידאו את הפגישה שלו עם העסקנים שניסו להכריח אותו לאסור פאות, כשהוא אומר במפורש שפאות מותרות לכתחילה, ואפילו סיפר מעשה מגדול הדור הקודם שהעדיף פאה על מטפחת. והרוצה לראות את הוידאו יחפש בגוגל "הפאות מותרות לכתחילה". וזה תמליל שיחתו של הגרי"ש אלישיב שליט"א: לשאלת השואל "רוב בנות
מלאכי טוקר
כמו שאמר בשיעור הידוע, שרק פאות כמו של פעם, אולי קצת יותר יפה מותר. אבל מי שאומר שפאות היום מותרות, אמר רב אלישיב זה פרצה גדולה מאוד מאוד, שגם צדקניות נכשלות בהדבר הזה. ואמר זה בעצב רב מאוד. ויש מי שמעזים עוד להביא כאילו התיר לכתחילה, בעוד שהוא אמר פעם שהכיסוי ראש היותר נעלה זה של מטפחת או כובע. א
רב טוייב
7
אתה כותב דברי בלע על בנות ישראל שאינך מכיר את שיחם ושיגם בכל מגזר יש יותר טובים ופחות טובים מחמירים יותר ומקלים יותר . יש לך מושג כמה בנות יש בציבור הדל''י שהם יקרות מזהב ומפז הן בצניעות שבלבושן והן בהתנהגותן ? וכמה יש בנות מהמגזר שלנו קריא בית יעקב שלא צנועות לא בלבושן ולא בהתנהגותן ? מאיפה לך
raz2000
מה שבטוח, מה שהולך במגזר הדל"י זה סדום ועמורה
מוסקוביץ'
איך אומרים אצלכם - הכל שטוסים והבולים..
טוב
6
אני היתי מתבייש בתואר רב אם כל כך הרבה לשון הרע ועוד אם כל כך הרבה קוראים
דוד
5
לובשים אותה בבית יעקב?. אלא ודאי שהן צבועות וזה הכי חמור!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
מוטי
פאה זה סמל הצניעות האמיתית, כיסוי כל השערות למהדרין. צניעות איננה כיעור.
שלומי
כי אין צורך לכסות בכלל את כל השערות.
חית"ת
4
מאמר טיפשי מלוכלך ומלא לשון הרע (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלי
לפחות הוא לא צבוע כמוך
רוני קפלן
בקעה ותירוץ מצא כדי להפיץ הבלים ושקרים. אף אחגד לא הוציא שם ררע, וגם אם כן, אין לו זכות להוציא לאחרים שם רע. ברגע שאינו מצליח להוכיח את חפותו.
שלום קרן
3
ומעבירה אותם על דעתם.. מהיום לא אקנה בנ"ד בעושק עד לעד..
הצלחה מסחררת
ועכשיו כמובן שאני יקבל תגובה בנוסח ברלין 1939 "נחיתי" וכו וכו.. אם האמת כואבת להם זה מעולה!
יעקב
איך סכסוך כלכלי הפך אצלך למשהו עדתי? אתה חולה נפש!
נתן
לאושר עד.. עד היום הייתי קונה אצלכם, הפקרתם אותנו הלקוחות וסגרתם בערב פסח בו בזמן שמאות אנשים הגיעו ומצאו דלתות סגורות. אתם מצפצפים על הציבור.. ואם לא הייתם עושים שטיקים וטריקים לא הייתם כל כך לכתוב את זה בכל מקום.. וחוץ מזה, למה מכרתם את השמות שהיו לכם "זול פה" "אלף" "יש" .. עכשיו "אושר עד"
קובי כחלון
2
איזו טיפשות, הטיעון העיקרי על הרבה מהנשים הליטאיות ואיני רוצה להכליל היא לא רק על הפאה שבאה כ"מודה" אלא גם על הרבה לבוש צמוד ר"ל המבליט את גופן ל"ע וחצאיות קצרות מעט מתחת לברך, זאת לעומת בנות האולפנות ושוב איני רוצה להכליל שלבושן הינו לבוש רחב וחצאיותיהן עד לקרקע. לגבי הטרמפים כבר תירצו זאת לעיל.
אברך
חלק קטן מאוד מהחרדיות לובשות בגדים צמודים, חלק קטן עוד יותר לובשות בגדים קצרים, בכל מגזר יש נשים יוצאות דופן. אצל הדתיים לאומיים לא מדובר ביוצאות דופן, אלא ברוב מכריע שהפכו לחילוניים גמורים בלבוש דתי.
פנחס מנצור
בניגוד לפאות הפרוצות והבגדים הצמודים שנמכרים בכל החנויות בגאולה ורבי עקיבא, אז התחלתם להשמיץ... אבל לא יעזור כלום, כל התירוצים שצריך להתקשט ברחוב זה מיצר הרע. זה אסור באיסור חמור, ראו את הנשים הדתיות או החרדליות, איזו ברכה איזו צניעות ברוך ה'.
הרב יובל
1
ממאה שערים יצאו צדקניות ור״ל גם לא עם ובלי מטפחת צריך רק להתפלל כל יום כל דקה על בנות ישראל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסף 90
אולי גם יעניין אותך
תוכן גולשים