אוטובוס קבלני של חברת קווים, האם אנחנו לפני שחר צח או לילה אפל? (צילום: משה מנס)
Your browser doesn’t support HTML5 audio
"הסברתי לגפני ולמקלב" אמרה שרת התחבורה מירב מיכאלי בראיון למשה גלסנר ברדיו קול ברמה, "את כל העניין הכלכלי והחברתי אנחנו רואים עין בעין באופן שמאפשר לחרדים לחיות בכבוד. החברה החרדית היא הראשונה שמרוויחה בענק מרפורמת דרך שווה.".
אבל היא עולה במאות אחוזים?
"אני עכשיו מדברת בלי שום צינית, אני אומרת לך אמת אני תמיד אומרת אמת וגם הפעם אני אומרת לך המשפחות החרדיות יראו ירידה בהוצאות התחבורה" ולגופם של דברים המשפחות החרדיות יראו איך ההוצאה שלהם יורדת במאות שקלים בחודש."
אבל אומר ראש עיריית ביתר שזה מעלה למשפחה החרדית במאות אחוזים?
"שינינו את כל המודל, היום יש לך כרטיסים שמאפשרים לנסוע כל החודש ואפילו שבת אחת כזאת חסכה את כל החודש."
אסף ליברמן פרסם שע"פ חישובי השכר הרפורמה חוסכת כסף כסף למדינה. הווה אומר הציבור משלם יותר.
"אבל זה לא נכון הרפורמה חוסכת כ-350 אלף שקלים, אלמלא זה הכל עולה ב-9 אחוזים. עכשיו תסביר לי אתה למה במודיעין עילית אדם ישלם שקל וחצי נסיעה ובבני ברק 6 שקלים, איך אתה מסביר את האפליה בין החרדים לחרדים?", טענה השרה.
אז אחרי שהצהירה שהיא 'תמיד אומרת אמת' וגם כעת 'אומרת אמת' הלכתי לבדוק את האמת שלה. האם באמת יש אפליה פנים חרדית? הנה העובדות:
השרה טענה: במודיעין עילית מחיר נסיעה הוא 1.5 ובבני ברק 6 ש"ח
האמת: במודיעין עילית המחיר 2 ש"ח לאחר הנחת הרב קו [2.5 לפני הנחה]
בבני ברק [וגם בתל אביב] המחיר 4.8 ש"ח לאחר הנחת הרב קו [6 לפני הנחה]
זאת ועוד שבבני ברק הכרטיס הוא מעבר ל-90 דקות ובמודיעין עילית אינו כרטיס מעבר. זאת ועוד שהכרטיס של בני ברק תקף בכל גוש דן המורחבת לעומת מודיעין עילית שכל גודלה כשכונה בתל אבי, כאשר גם בדירוג הסוציו אקונומי מודיעין עילית מדורגת מתחת לב"ב.
השרה טענה: אלמלא הרפורמה אז התחבורה הציבורית היתה מתייקרת בכל הארץ ב-9%.
האמת: עצם הדבר שהיא בטלה את הנחת הרב קו היא ייקרה את התחבורה ב-20% ובערים הפריפריות והחרדיות היא יקרה גם ביותר מ-200%.
השרה טענה: לא רק שהמדינה לא תוציא כסף עבור הרפרומה היא הולכת להרוויח כסף מהרפרומה הזאת.
האמת: משפחה חרדית [בעיקר מביתר עילית או מודיעין עילית או אלעד ואפי' מב"ב] תפסיד כל חודש מאות שקלים ללא גוזמא.
כמו כן, בכתבה מקיפה שכתב רפאל כהן הוא פרט כיצד החרדים יפגעו מהרפורמה אך עוד יותר מכך, כל אדם שמשתמש בתחבורה הציבורית יודע בדיוק מה המצב כיום כפי שמשתקף בכתבות רבות שהעלנו בנושא, חיסורים, דילוגים, שרות מזלזל ואוטובוסים קבלניים. הסיכוי שאוטובוס יגיע בזמן הוא נמוך, זה נכון בבית שמש, מודיעין עילית ולשאר הארץ. התחושה הציבורית והאנשים שאתם אנו משוחחים מראים יאוש ממשרד התחבורה והתחבורה הציבורית, וזו כל האמת ורק האמת.
הצגת כל התגובות