מה יכול להפתיע נוסע בטיסה באווירה יוקרתית, נינוחה ושקטה, כפי שמבטיחים באל על לנוסעי המחלקה הראשונה? אולי ענן או כיס אויר... כך חשב גם ש.א. שרכש כרטיס יוקרתי כזה לטיסת אל על לניו יורק בחודש ינואר השנה, וציפה בעיקר למנוחה המובטחת מכיוון שידע שלפניו ימי עסקים עמוסים ביותר.
באל על מתהדרים בכך כי מושבי המחלקה הראשונה הינם מושבי מיטה אקסקלוסיביים מתוצרת צרפתית, המתכווננים למיטה שטוחה ומאפשרים מנוחה ושינה ערבה במהלך הטיסה. אכן הנוסע התמקם ופנה לישון ולצבור כוחות לימים הבאים. לפתע, בעוד הוא ישן, זינק עליו חתול שהגיח ממחלקה אחרת, בהשתוללות פרועה, העיר אותו משנתו, ועל אף שנלכד לאחר מכן, לא הצליח הנוסע להשיב את שלוותו ולנוח או לישון.
ההשקעה בכרטיס היקר התבררה כאכזבה גדולה. המחדל היה גדול במיוחד כאשר בהמשך התברר כי החתול היה שייך לנוסע במחלקה אחרת ועשה דרך ארוכה עד למחלקה הראשונה.
איך יכול להיות שבעל חיים הוצא מהכלוב בניגוד לנהלים? כיצד מתאפשר טיול ארוך של בעל חיים במטוס ללא שהוא נלכד? מדוע אין חסימה למעבר למחלקה הראשונה? ומה אומרים על כך באל על?
עם שובו ארצה, שלח ש.א. הנזעם מכתב לאל על עם השתלשלות העניינים וזכה לשיחת התנצלות מאל על.
אולם ש.א. חש שלא קיבל תמורה לכספו בטיסה הטראומתית, ופנה באמצעות עו"ד לאל על בבקשה לקבלת כרטיס חדש למחלקה הראשונה לאותו היעד. באל על סירבו לפצותו על האירוע החריג.
תגובת אל על: "כפי שהובהר ישירות לפונה, על פי תקנות התעופה, נוסעים רשאים לטוס בליווי בעלי חיים במשקל עד 8 ק"ג, כשהם בכלוב או בתיק המותאם להם. אל על אף מקפידה להנחות את הנוסעים כי על בעלי החיים לשהות במהלך כל הטיסה בכלוב, או בתיק. אחת הנוסעת בטיסה האמורה, בניגוד להנחיות, שיחררה את החתול. הצוות מיד כשהבחין בכך, הזהיר אותה ודרש ממנה להחזיר את חיית המחמד למקום.
באל על התנצלו על אי הנוחות ומורת הרוח שנגרמה לנוסע."
ענן או כיס אויר? מסתבר שאולי גם חתול שרוצה להרגיש את החוויה המלכותית במחלקה הראשונה של אל על.
הצגת כל התגובות