הבוקר (שלישי) המשגיח של העירוב בבני ברק, הרב שמואל כהנא, נכנס לרכבו כשהוא מכניס ציוד לתיקון העירוב, והוא עשה את דרכו אל עבר גבול ב"ב ר"ג, בהיותו בטוח שהיום צריך לעמול קשה בתיקון העירוב שוודאי נפגע אמש מעוצמת הפגיעה באיזור, כפי שפורסמו בכל כלי התקשורת בארץ ובעולם.
אולם מה שהתגלה לעיניו, הפתיע אותו, ובעיקר יפתיע גם אתכם - העירוב נותר בשלימותו. העירוב המהודר, שזה סה"כ חוט דק סביב כל העיר, נותר בשלימותו, בעוד שלצד העירוב התנפצו לרסיסים חלונות, בניינים ניזוקו, עמודי רחוב, רכבים, ועוד, אולם החוט הדק, החוט ששומר את השבת בעיר, נותר שלם.
המשגיח ההמום מהמחזה שהתגלה לעיניו, מיהר ליצור קשר עם רבה של העיר הגאון רבי חיים יצחק אייזיק לנדא שהתרגש במיוחד מהבשורה והתבטא: "אכן, רואים כאן בחוש שהשבת הגנה על העיר, כפי הבטחת גדולי הצדיקים שהתגוררו כאן בעיר שהבטיחו, כל זמן שישמרו שבת וילמדו תורה בעיר, אזי זוהי תהא השמירה הבטוחה ביותר בהגנה על העיר מפני טילים ושאר מרעין בישין".
עירוב הוא הכינוי המקובל בהלכה להיקף מחיצות סביב שטח מיושב, הנעשה במטרה להתיר בתוכו פעולות האסורות בשבת בשל מלאכת הוצאה מרשות לרשות (כגון: טלטול חפצים בין רשות היחיד ורשות הרבים והולכת חפצים למרחק ארבע אמות [כשני מטרים] ברשות הרבים).
העירוב הופך את כל שטח היישוב לרשות היחיד אחת, ובכך מתיר להוציא חפצים מן הבתים אל הרחובות בהיות כולם 'רשות היחיד' אחת מכוחו של העירוב.
הצגת כל התגובות