כיכר השבת

דעה: "אני חושש מאהבת החרדים למדינה"

מנות החנופה שפיטמו בו פרנסי העיר לא נבדקו, וגדשו בשפע רב. ועל זה ידוו כל הדווים, על ירידת הדורות, אבדן ההרגשים וקהות החושים (דעות)

| 38 | כיכר השבת |
הנשיא בפונוביז´
הנשיא בפונוביז´ (קוה"צ)

דבר נפל בישראל. בבני ברק, הנקרא "עיר התורה", נתקבל בכבוד מלכים בביקור רשמי וממלכתי באהלי תורה ובחצרות מגידי שיעורים, נשיא המדינה הציונית, סמל הסילוף הגדול שרצתה הציונות להביא לעולם, להחליף את סיסמת רבי סעדיה גאון ש"אין אומתינו אומה אלא בתורתה" לסיסמא כפרנית של "ככל הגויים בית ישראל", להחליף עם עולם עם תורת אמת, ללאומיות שדופה ללא תורה וללא אמונה, אומה ישראלית המנותקת מעדיה ודת קודש.

לא היתה כזאת בישראל מיום שהוכרז על המדינה הציונית, על הגאולה ועל התמורה, ועתה נפל דבר בישראל. הנשיא נתקבל בתשואות גם בתוככי אהלי תורה שהכריזו על "ביטול תורה" לכבוד סמל המינות. בני התורה שבאותו עיר השתחוו לצלם, והעיר בני ברק צהלה ושמחה מצד אחד, ויראי ה' נבוכים והמומים.

השבוע מלאו שלוש שנים לפטירתו של הגאון רבי ישראל גרוסמן זצ"ל. רבי ישראל היה מחכמי ירושלים של פעם, ששילבו גאונות טמירה ונסתרת, לצד עסקנות לכבוד שמים ולהגנת הדת בגאון ובעוז. רבי ישראל היה מספר בערוב ימיו על "שליחות של מבוכה" שהיה מעורב בה, ואשר כל הצדדים היו נבוכים, אבל עשו זאת. שליחותו היתה בעת הגזירה הנוראה של גיוס נשים בתקופת ימי הקמת המדינה, כאשר ראש הממשלה, האתאיסט בן-גוריון, רצה לפגוש את רשכבה"ג מרן החזון איש ולשכנע אותו בעניין.

רבי ישראל נשלח ע"י גאב"ד ירושלים מרן הגאון רבי זעליג ראובן בענגיס בעל 'לפלגות ראובן' להשפיע על החזון איש שלא יפגוש בראש ממשלת הכופרים, והוא היה נבוך לעשות שליחות כזאת, להגיד למרן החזון איש מה לעשות ולהתערב בשיקול דעת קדשו. לא משנה כאן הסיפור ודיוקו. העיקר הוא שגם מרן רשכבה"ג הגאון רבי יצחק זאב מבריסק היה מעורב בענין, ובסופו של דבר היתה זו מבוכה לא קלה למרן החזון איש על שחשדו בו במה שאין בו; מרן הגרי"ז מבריסק על מעורבותו בענין; וכמובן להגרז"ר בענגיס שהשליחות היתה בשמו.

באותו מפגש ידוע, מרן החזון איש לא הסתכל בפניו של בן-גוריון. מרן הגרי"ז מבריסק בחן כל מילה ומשפט שנאמרו באותו מפגש, ובדק אם לא היה בו אבק כלשהוא של "חנופה לרשעים". והעיקר, עד היום, כחלוף למעלה מיובל שנים מאותו מפגש, עדיין משלו של מרן החזון איש מהדהד בעולמם של ראשי הציונות ואישיה. דברים הבוטים והנוקבים של מרן החזון איש פוגע ודוקר בהם כמדקרות חרב עד עצם היום הזה.

ביקורו של פרס בפוניבז' ובבתי הר"מים שלה בבני ברק קרה היום כ"ד אדר תש"ע, והעולם לא הזדעזע.

מנות החנופה שפיטמו בו פרנסי העיר לא נבדקו, וגדשו בשפע רב. ועל זה ידוו כל הדווים, על ירידת הדורות, על אבדן ההרגשים, על קהות החושים. "איני חושש משנאת החרדים למדינה" אמר פעם מרן החזון איש ליהודי מודאג שחרד היה לעוון שנאת חינם, "אני חושש מאהבת החרדים למדינה". מרן החזון איש שהיה מנהיג לשעה ולדורות הטיב לראות בצד החיובי של כוח המחלוקת להפריד בין הניצים ולכך חתר. כאשר מנהיגי הציונות והמדינה חרטו על קרן השור "אין לנו חלק באלוקי ישראל", לא היה חשש שהשפעתם תבקיע את המבצר החרדי.

והנה הגיענו לפרק האפל הזה שמפניה כל כך חשש מרן החזון איש: "אני חושש מאהבת החרדים למדינה"...

***

אלפים רבים, חסידים ואנשי מעשה מארבע רוחות הגלובוס הגיעו השבוע ביום ראשון לפולין הקפואה, והשתטחו על ציונו של צדיק קודש הקדשים הרבי ר' אלימלך מליזענסק זי"ע בעל 'נועם אלימלך' ביומא דהילולא דיליה.

רבינו הקדוש ה'נועם אלימלך' נחשב לראש מפיצי תורת החסידות בפולין ובאירופה המערבית, וכל אדמו"רי פולין התייחסו לתלמידיו ותלמידי תלמידיו, ועד לכדי כך התייחסו בכבוד ליומא דהילולא של צדיק, שמכל המדינות הסמוכות והרחוקות באו להשתטח על הציון בכ"א באדר, אבל לא רק זה, יום פטירתו – יומא דהילולא נחשב כ'מושג' ויום מיוחד, עד כדי כך שהיו חסידים ואנשי מעשה אשר כ"א היה התחלת החודש שלהם. ביום זה חילקו משכורת למלמדי תינוקות ומרביצי תורה, והיה יום מיוחד בציון החודש.

האלפים שבאו להשתטח השבוע על ציון הקודש עשו זאת במודע על ציונו של ה'נועם אלימלך' בליזענסק, בהיותו נשמה כוללת השייך במיוחד לדורנו זה. ויעידו על כך אלו הרבים שמידי שנה בשנה מוציאים מאות דולרים ואינם יכולים לוותר על הנסיעה לליזענסק, ולהשתטח על ציון הקודש ביום רצון גדול זה.

תורתו של ה'נועם אלימלך' עמוקה מני ים. וכבר נאמר על ידי הרה"ק ה'תפארת שלמה' מראדאמסק זי"ע כי בפמליא של מעלה ישנם עולמות מיוחדים אשר נתחדשו מתורתו של בעל ההילולא, ומלאכי מעלה מתייגעים להבין מדבריו הקדושים והטהורים. ברם, ידוע כי הרבי רבי אלימלך ירד מן ההר אל העם, והתאים את עצמו לפחותים שבפחותים, אותם העלה אחר-כך לפסגת המעלות בדרכו בקודש, ואם בתורתו הכתובה אין לנו מושג ועניין, בדברים שבעל פה הנמסר לנו מדור דור, נתפשטו הדברים ויש לנו היכולת והכוחות להבין את הדברים.

אחד מחשובי תלמידי החכמים שבירושלים היה רבי רפאל דוד אויערבאך זצ"ל. רבי רפאל דוד שימש כנשיא וראש ישיבת המקובלים 'שער השמים', אותו יסד אביו הגה"צ רבי חיים יהודה לייב זצ"ל. רבי רפאל דוד נפטר בירושלים בחודש כסלו תשמ"ח, וכאביו, נחשב רבי רפאל דוד כ"חכימא דיהודאי".

רבי רפאל דוד סחב איתו זכרונות יקרים מפז ופנינים אותם שמע מאביו. וביניהם דברים נפלאים ביותר שמקובלים אצלו איש מפי איש מפומיה קדישא של הרב הקדוש הרבי ר' אלימלך מליזענסק זי"ע, אודות התקופה שקודם ביאת המשיח. עיון בדברים מלמדנו עד כמה קולעים הדברים לימינו אנו, עד שנדמה שהם נאמרו כמעט בנבואה.

ומעשה שהיה כך היה: לפני כתשעים שנה התקרב אביו למסיק התנורים של בית הכנסת חב"ד בעיר העתיקה בירושלים, שהיה זקן מופלג בן כתשעים, ואף על פי כן לא נס לחו ועסק בעבודת הקודש. אביו של המסיק היה מחסידיו של הרבי רבי אלימלך מליזענסק, ושמע ממנו דברי תורה וחסידות שנאמרו על שלחנו הטהור. והיה מספר, כי מנהגו של הרבי ר' אלימלך זי"ע היה לחלק את דבריו בסעודה שלישית לשניים. חלק הראשון עסק בפרשת השבוע, וחלק השני על ימות המשיח.

בזכרונו של רבי רפאל דוד זצ"ל נשתמרו שלשה עניינים בענייני ימות המשיח, שאביו שמע ממסיק התנורים בשם רבי אלימלך זי"ע. הדברים נדפסו במאסף תורני 'צהר' חלק ה' - שנת תשנ"ט (בעריכת הרב אליקום דבורקס):

הדבר האחד שאמר הרבי רבי אלימלך זיע"א: שבדור לפני הגאולה ירמסו את החרדים לדבר ה' בצורה כזו, שאילו היו עושים כן בדור הבעל-שם-טוב זי"ע לא היו אותו הדור מסוגלים לשאת זאת מחמת עדינות הרגש שהיתה להם, אך בדור שלפני הגאולה ירדו לעולם נשמות שיש בהם טמטום המח והלב וחוסר רגש, שלא יהיה איכפת להם כל כך ויוכלו לשאת מצב כזה של השפלה ורמיסה.

הדבר השני: שבדורו של משיח ימתח הקב"ה כביכול חבל ארוך מסוף העולם ועד סופו, וכל בני ישראל יאחזו בחבל זה, ואז יאחז הכביכול בקצהו וינער ויטלטל את החבל עד שיטולטלו כולם באויר, ולא כולם יוכלו להחזיק מעמד בטלטול כזה ורבים יפלו ארצה. והשוטים יאמרו, אם הקב"ה מנער אותנו בודאי רצונו שנרפה מן החבל וצריך לעשות רצון השי"ת, ועל-כן ירפו מן החבל ויפלו גם הם ארצה, והחכמים המעטים יחזיקו בחבל נחלתו בכל כוחם ומאודם ולא ירפו ממנו, וזהו "חבלו של משיח".

הדבר השלישי: שבדורו של משיח תהיה בורות נוראה ובלבול בין טוב לרע, והבירור יהיה באופן הדומה לניפוי הקמח בנפה וכברה. כי כאשר שמים את הקמח בנפה מטלטלין אותה הנה והנה, וכל חלקי הקמח הן הנקי והן הפסולת כולם נחבטים בדפנות הנפה, ואחר-כך כל הקמח הנקי העובר בסדקי הנפה נופל לכלי שתחתיה ונחבט שוב בנפילתו, ואילו למעלה נשארת כל הפסולת. והפסולת כשרואה שהקמח הנקי הוא הסולת נפל למטה ונחבט פעם נוספת, היא מתגאה עליו לאמר, אני רואה גודל שפלותך שאתה נפלת למטה ונוספה לך על-ידי-זה עוד חבטה, ואילו אני, הפסולת גם נשארתי למעלה וגם לא קבלתי עוד חבטה. אך באותה שעה אין הפסולת יודעת שנשארה למעלה רק לרגע קט, כי כעבור רגע יהפכו את הנפה וישליכו את כל הפסולת לאשפה...

כן באופן הזה יהיה הבירור בין טוב לרע בדורו של משיח, שבתחילה יטולטלו וייחבטו כולם, טובים ורעים כאחד כדרך הניפוי, ואז יפלו יראי ה' למטה והרשעים הדומים לפסולת יישארו למעלה, ועל-זה יתגאו וידרסו וירמסו את יראי ה' ויאמרו להם, ראו שנפלתם כל-כך למטה ונחבטתם, ואנו עומדים מעליכם ורומסים ודורסים עליכם, וזה סימן שאנחנו טובים מכם.

אך אוי ואבוי לאותם רשעים שאינם יודעים שכל היותם למעלה הוא כדרך הפסולת הנשארת בנפה שהוא ביד המנפה, וכשם שהמנפה בגמרו לנפות משליך את כל הפסולת כי אין לו חפץ בה, כך לאחר הבירור של ימות המשיח יטול השי"ת את כל הרשעים שעלו למעלה ורמסו את החרדים על דברו, וישליכם מעל פניו כהשליך את הפסולת שבנפה. או אז יתברר להם שהיותם שולטים על החרדים לדבר ה' לא היה לטובתם ולמעלתם, אלא אדרבה נהפך להם לרועץ.

(באדיבות 'שעה טובה')

תוכן שאסור לפספס
38 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
28
אין כמו אהבת ישראל, יבא יום וגם פרס יחזור בתשובה, לא לשכח את צד הימין שצריך לקרב ולא להרחיק גם את המשוקץ ביותר שמחר בס"ד יהפוך בן אהוב לקב"ה.
27
מה שפשוט בעיניך שדינא דמלכותא דינא לא נאמר רק באומות העולם .. כן הוא דעת הראשונים בנדרים כח ראה רן שם אבל הרבה ראשונים חולקים על זה ראה רמב"ם בפרק המגזלה ואבדה הלכה יא שכתב בין שהוא מלך ישראל ובין שהוא מלך גוי המבריח את המכס הרי זה גוזל את מנת המלך וכן דעתם של הרבה ראשונים ראה מאירי נדרים שם וכן פס
26
חוץ מלהטיף לשנאת ישראל אין לכם טיפת יראת שמים ולא תורה ולא מידות ! כלום !

הצגת כל התגובות

25
ומה עם "דינא דמלכותא"? ודאי שצריכים לקבל את פרס בכבוד ומי שמשליך עליו אבנים ודאי אינו בן-תורה. והרי ראינו אצל דוד המלך עליו השלום שרץ לפני המרכבה של אחאב. והנשיא של מדינת היהודים, של האתחלתא דגאולא..מבוזה כך? לצערי נראה ש"העגלה המלאה" הולכת ומתרוקנת, איפה אהבת עם ישראל? אהבת כל יהודי? נראה שהכ
24
זה לא מצדיק אלימות אבל ללא ספק זה היה פשוט בושה מה שהלך בבני ברק מה מרן החזון אי"ש היה אומר? מה מרן הרב שך היה אומר? מה מרן הרב מבריסק היה אומר? אני מאוד מעריך את מרן ראש הישיבה הרב שטיינמן שליט"א ואני בטוח שהוא לא שמח מהביקור של אותו האיש ואם הרב החליט לקבלו בטוח שהוא ידע מה הוא עושה ולכן זה כואב
23
נדמה שהחלפת את דוד המלך באליהו הנביא תבדוק
22
כמה חילול ה' היה יוצא אם היו מקבלים אותו לא בכבוד? ואני מעדיף את פרס וניתניהו ועוד הרבה פוליטיקאים מאשר כמה וכמה "רבנים ואישי ציבור"
21
חלק גדול מהסיפורים שהבאת לעיל, מסולפים וחלקיים, אבל לא כאן המקום לדון בזה. ובלי המדינה מה ישאר לכם לעשות? אתם אלו שצריכים כל הזמן רק לבקש שהיא תישאר, כדי שיהיה לכם צידוק אדאולוגי.
20
הבר נש רוצה שנשנא את החילונים מכיון שכנראה הוא שייך לירושלמים "המרורים והקנאים "ואני חושב שאם כבר לשנא מישהו ,צריך לישנא מי שעושה לנו נזק בלתי הפיך ,ורוצה להכריח אותנו לריב עם החילונים, כי בתוך לבו גם אותנו הקנאים שונאים כי הם לא אנשים בעלי שכל אלא פושעים בלי תוכן בלבוש שחור ולא לחינם עם נשיא אירן
19
כאדם דתי מחובתי למחות נגד דברי הבלע שלך. ולעצם דבריך אגיד לך שאתה לא יודע הרבה. אמנם הנאצים היו רשעים ארורים, אבל עוזריהם היו לא אחרים מהציונים עצמם ברצון וביודעין. הציונים יצאו בהפגנות נגד אגודת ישראל ששלחו מזון לאחיהם באירופה. הם לא אבו לשלוח את הכספים של קק"ל לשם הצלת יהודי אירופה - הכסף שיהוד
18
היינו נגאלים מזה זמן רב.מי יגלה עפר מעיניכם,צדיקי הדור הקודמים לראות באיזה חושך נוראי של דעות משובשות אנחנו שרויים. כשיבוא משיח,אין ספק שיאמר לרב פפנהיים וההולכים בשיטת רבותיו, "שב לימיני". "וראו כל עמי הארץ כי שם ה' נקרא עליך ויראו ממך" אמר ר' אליעזר,אלו תפלין שבראש.(מס' ברכות,ו')והם פפנהיים וכו
17
מה שהחלטת לדבר פשוט שדינא דמלכותא חל רק באומת העולם .. לא פשוט כלל וכלל והרי הרמבם בפירוש לא פוסק כל ראה בפרק ה מהלכות גזלה ואבדה הלכה יא וראה בבית יוסף חושן משפט סימן שסט שמביא ראיה על כך מגמרא וראה שם גם בשלחן ערוך סעיף ו שפוסק כן ולכן למרות שיש דעות כמו שאמרת וזה דעת הרן בנדרים כח וכן התוס שם אבל
16
אם מרן הגראי"ל שטיינמן קיבל את הנשיא זה רק ראיה שצריך להתייחס לנושא בחוכמה השמורה לגדולי ישראל ולא בפזיזות ובאלימות
15
לידיעתך מזרוחניק חביב דינא דמלכותא דינא חל רק על אומות העולם.
מרן ר' עובדיה כותב בספרו יחוה דעת (שם אני ראיתי בטח יש עוד מקומות) שדינא דמלכותא דינא גם במדינת ישראל ולכן יש חיוב לשלם מסים וכול השאר (חוץ מת"ח שאסור להטיל עליהם מסים) אז אל תמציא חילוקים
14
אין חשש לא מאהבת חרדים ולא משנאה שלהם. אין חשש מחרדים, נקודה. חבורה של פרזיטים ששולטים על ועדות הכספים ומשתלטים על כל חלקה טובה.
13
הירידה הזו התחילה מאז הפילוג בציבור הליטאי והמבין יבין......
12
כבודם של מרנן החזון איש והגריז והרב שך במקומם מונח אין ספק שהיו אלו גדולי ישראל ומאורי הגולה אבל חז"ל כבר השרישו לנו את הענין אין לך אלא שופט שבימיך וכמו שהזכות ניתן למרן הרב שטינמאן לחלוק על החזון איש בפירוש דעת התוספות כך גם ניתן לו הזכות לחלוק עליו בדבר הזה מה גם שהחזון איש עצמו נפגש עם ראש הממשל
11
לפי אופי התגובות נראה שב"ה מלחמת הרבנים באינטרנט מצליחה והגולשים כאן הם ברובים חילונים או מזחריסטים או שוטים משולי החברה החרדית.
10
אבל כואב לי יותר שכשתבין שלאטום האירני אין מענה פרט לבורא עולם הפועל ע"י תפילות החרדים והדתיים זה יהיה מאוחר.
9
ראה במאמר הוויכוח בכתבי הרמב"ן באיזה כבוד קיבלו הרמב"ן בבית הכנסת ובאיזה ביטויי כבוד השתמש.ויש דוגמאות רבות נוספות אך אכמ"ל. אלא מאי?אתם יצרתם דת חדשה המכונה "דת ההשקופה",ואוי לו למי שלא יכפוף קומתו בפני דת שקר זו אשר בינה לבין תורת ה' המרחק רב. ואל תטעה בכוונתי-פרס ע"פ גדרי הרמב"ם רשע גמור,אך לת
8
מדובר באהבת החרדים לכסף של המדינה. וברגע שהמדינה תפסיק להזרים כסף לחרדים, מיד יהפכו הציונים ל"בהמות נידמו". ודרך העולם שהשנורר בתוך תוכו שונא את הגביר שמכלכל אותו, ובמיוחד שרואה עצמו צדיק שנזקק לגביר הרשע.
7
שמואל חיים פפנהיים שוב טועה ובגדול אם הוא היה חי במדינה אירופאית כלשהיא וראש המדינה היה רוצה לבוא לבקר במוסדות היהודיים במדינתו האם גם שם אין לכבדו ולתת לו לבוא ולהתרשם. ודאי שהי האדון הנכבד מקבלו בסבר פנים יפות בביקור ממלכתי וראוי. א"כמה ההבדל בין נשיא מדינה באירופה לנשיא כאן בישראל. אנו צריכים ל
6
הלטאים ה שך הם ציונים
5
מי אתה בכלל? לא יותר מעבד נרצע בור ועם הארץ.אותו נשיא שאתה מגנה הוא הוא שהקים את הכור האטומי שלדברי מקורות זרים מייצרים בו פצצות אטום אשר שומרות על מאזן האימה באיזור עשורים רבים . אני מקוה שתפרסמו את האמור לעיל ולא תטמנו ראשכם בחול כדרככם בקודש .
דרכה של תורה לגנות עיר חרדית שמתלהבת ומכבדת אדם ציוני שכפר וכופר בתורתו של העם היהודי.
4
במקום לשמוח שפעם ראשונה, נשיא חילוני, איש ציבור מכובד, מתקרב, מבקר, מראה התעניינות ואף תמיכה בחרדים, אומר בעצמו שללא התורה לא היינו כאן, ברוך השם שזכינו, הגענו לזמנים טובים יותר, די לזרוע שנאה, תאהבו קצת יותר את עם ישראל.
3
חנופה מצד פרס - הפוסט מודרניסט שלו ולחרדים הקיצוניים דוגמת הכותב דבר אחד במשותף - השינאה למדינה ולארץ ישראל תחת ריבונות ישראל. עדיין מעדיפים הם להתרפס בפני כל פריץ גוי. כבר שאלו מדוע צריך שני משיחים כאשר הגאולה באה בעיתה - התשובה היא שהמשיח הראשון יוציא את היהודים מהגלות (ובאמת מדינת ישראל שהיא משי
2
בושה להיות חרדי כמוך, לגופו של דבר: אני ספרדי ואנחנו הרבה הרבה דורות כאן בארץ ישראל וחיינו ברוך ה' טוב מאוד- עוד לפני שהציונים והציונות נולדו. והייתי מעדיף ג"כ לחיות כאן במצב כזה. ולמה שאני ילך לאיראן או לברוקלין? תלך אתה לשם ביחד עם הציונים שלך תלך לאוגנדה- או למקום מוצאך- ומקום מוצא שאר הציונים ב
1
אדון פופנהיים... לך לגור בברוקלין אובאיראן ושם תביע את דעותיך הנלוזות!!! לולא המדינה הזו מי יודע אם בכלל היית היום חי! ואם כן אם בכלל היית חרדי! בזכות המדינה הזו כמו המון מוסדות תורה ישיבות וכוללים! כן... גם המוסדות במאה שערים מקום משכנך עומדים בזכות המדינה! יש עניין של הכרת הטוב בפרט לנשיא מדי
רק שני שאלות:היכן נאמר,המבזה ת"ח,אין רפואה למכתו.? ב) " ",לא חרבה י-ם אלא מפני שהשוו בה קטן וגדול.? (אתה רשאי לחפש בתוכנה תורנית,כי אתה יודע למה)
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים