1. הקדמה לסדר
האם חייבים להיצמד להצעות של בעל ההגדה להגביה או לכסות את הקערה או שאפשר לעשות שינויים אחרים?
2. ארבעת הסימנים הראשונים
- הכרת הקערה לילדים
- למה לא מברכים על הנטילה לכרפס
- החובה לגעת בירק ביד ולא באמצעות כלי
- ולמה צריך לשאול כל כך הרבה שאלות?
3. שאלות הילדים
למעשה, שאלות הבנים, הם שאלות של הבדלים - ולא מצאנו ששואלים כלום על ההיסטוריה. למה?
בנוסף, איזו שאלה חסרה מנוסח המשנה במסכת פסחים?
4. ארבעה בנים
שאלת בסיס: איך יתכן שכל אחד שאל שאלה אחרת, והתשובה היא אותה תשובה לכולם?
- הבנה שונה וחדשה - מיהם ארבעת הבנים?
- מהי חשיבות הסיפור על התנאים שסיפרו יציאת מצרים כל הלילה?
- ומדוע באו כל התנאים לרבי עקיבא?
5. סיפור יציאת מצרים
ההיסטוריה של עם ישראל, האבות הקדושים ורצונו של לבן לעקור את הכל.
6. שני פסוקים ראשונים
חובה לתת ליבנו, שאריכות הדברים יכולה להיות רק עם סבלנות רבה, ודווקא בחלק זה לתת לילדים להרחיב מרעיונותיהם שקיבלו מהתלמוד תורה ומבית הספר כי הוא חלק לימודי ועליו נאמר שהמרבה לספר ביציאת מצרים הרי הוא משובח.
7. שני פסוקים אחרונים
המשך... ועיקר סיפור יציאת מצרים מדאורייתא.
8. עשרת המכות
- מידה כנגד מידה.
- מדוע קיבלו כל מכה ולמה דווקא המכות האלה?
- פירוט ניסי המכה
9. המכות שעל הים
מחלוקת רבתי של תנאים במספר המכות שלקו המצרים בים.
- במה הם נחלקו?
- ומהי המכה ה-174?
10. סיום מגיד
- שבחי הקב"ה - ותמצות התשובות לשאלות הבנים.
- פסח מצה ומרור
- ואיזה סימן מסימני הסדר מתחבא - בנוסף - בתוך מגיד?
11. מנהגים והלכות
- רחצה ומוציא-מצה
- מרור
- כורך
- שולחן עורך
12. מנהגים והלכות
- סימנים
- צפון
- ברך
- הלל
- נרצה