כיכר השבת

בין קנאי-אמת לקנאי-שקר

מה ההסבר לתופעה ההזויה והמקוממת, שהמאבק נגד גיוס בחורי ישיבות הפך פתאום להיות מאבק נגד חיילי צה"ל. מה נשתנה החייל המגן שהפך ל'אוייב', מהרופא המטפל הזוכה לחנופה והוקרה? מאמר סוער

| 38 | כיכר השבת |
כותב השורות
כותב השורות (באדיבות אתר חב"ד COL)

משל עממי מפורסם מבהיר את ההבדל בין רדיפה אחר עכברים וחיסולם על-ידי עקרת-הבית – שמטרתה להביא לכך שלא יהיו יותר עכברים בבית – לבין החתול הרודף אף הוא אחר העכברים ומחסלם, אך מטרתו הפוכה: שיהיו בבית מה שיותר עכברים...

מבלי להשוות חלילה מישהו לחתול או לכל חיה אחרת, אנו עדים להבדל-המטרות הזה, בחדות ובהירות, בכל הקשור למאבק הציבורי-חרדי, בעיקר בשנה האחרונה. בעוד מטרת אנשי האמת, בהתרעתם-זעקתם, היא להביא לכך שלא יהיו 'מלחמות-חרדים-חילונים' ושלא יהיו 'גזירות' – מטרתם של לא מעט 'רבנים'-עסקנים, נבחרי-ציבור, ועיתונאים חרדים, הפוכה: מה שיותר הסתות, 'גזירות', מאבקים ו'אקשן'. מכך הם ניזונים. כך טוב יותר לקלפי, למכירת-עיתונים, להפגנת-שרירים קנאית, ולרווחים רבים אחרים.

מי שמפסיד מתאבונם הבריא ומשלם את המחיר היקר, אינו רק הציבור החרדי הרחב; הקדוש-ברוך-הוא, כביכול, הוא ה'מפסיד' העיקרי, בכך שמרחיקים ממנו ומתורתו את המוני בניו, התינוקות שנשבו.

זה גם ההסבר לתופעה ההזויה והמקוממת, שהמאבק נגד גיוס בחורי ישיבות הפך פתאום להיות מאבק נגד חיילי צה"ל, כאילו מטרת החיילים אינה להגן עלינו מהאויבים הרוצים להשמידנו, אלא לשעבד וּלְשַׁמֵד את בנינו ובנותינו.

ידועה האמרה כי האותיות המרכיבות את המילה 'אמת' נמצאות בשתי הקצוות ובאמצע, לעומת המילה 'שקר' המורכבת משלוש אותיות צמודות בקצה האחרון של הא"ב. מכאן מקור הביטוי 'לשקר אין רגליים'.

מי שהאמת נר לרגליו, יכול להכיל בתוכו קצוות שונים. מצד אחד להתנגד בכל ישותו לגיוס בחורי ישיבות לצבא, מתוך הכרה ואמונה ברורה שלימוד התורה מגן על עם ישראל יותר מכל הגנה צבאית - ומצד שני, בלי שום סתירה לכך, להוקיר ולהודות בכל ליבו לחיילים המסכנים את חייהם כדי להגן עליו ועל בני משפחתו.

כשם שלכולנו יש אמונה מוחלטת בכך שתהילים ותפילה לקב"ה, הם הקובעים העיקריים את חייו וגורלו של כל יהודי; ש'רופא כל בשר' - ולא 'רופא בשר ודם' – הוא הקובע באמת 'מי יחיה' ומי חלילה להיפך. עם זאת, טרם שמענו שאותם 'קנאים' החליטו לבזות ולהלחם ברופא המסור, הפרטי, שעושה כל שביכולתו לרפא ולהביא מזור לו או לאחד מיקיריו (גם אם הרופא אינו שומר תורה ומצוות, ועל-אף העובדה שאנו מתנגדים נמרצות שבנינו יילכו לאוניברסיטה ללמוד רפואה, כשם שאנו מתנגדים נמרצות שבנינו יעזבו חלילה את הישיבה ויילכו לצבא). אדרבה, הם לא יפסיקו להודות לו ולקוות שאכן יעשה ככל יכולתו כדי לרפא.

אם יבוא התם וישאל: מה נשתנה? התשובה: עבדים היינו, לפרעה ו'קליפתו', שעניינם 'לי יאורי ואני עשיתיני'. ובמלים אחרות: אחד מסימני ההיכר הבולטים של הקנאות המזוייפת, לעומת קנאות אמת, הוא המשפט 'לא על חשבוני'. לא אוותר על תקציבים מלאים מ'המדינה הציונית', לא על רופאים טובים עבורי ועבור בני משפחתי, לא על חיילי משמר הגבול שישמרו עלי ועל משפחתי בדרך להר הזיתים. אהיה 'קנאי' רק כשזה משתלם. רק כאשר זה על-חשבון הקב"ה ש'סך-הכל' שמו מתחלל ולא שמי.

הדברים האמורים יהפכו להיות מאד אקטואליים בעוד מספר ימים, כאשר 'יפי-הבלורית והתואר' ה'השקפיסטים' יתחרו ביניהם מי ילעג בצורה מושחזת ו'קנאית' יותר לצפירה ולטכסי יום-הזיכרון,

וכדרכם יערבבו מין בשאינו מינו.

משום כך חשוב להבהיר את הדברים:

יש בישראל, ביום הזיכרון, מאות אלפי יהודים שכולים, עצובים ובוכיים, שמקוננים בבכי תמרורים על יקירם: על אבא-בן-אח-בעל-סבא-נכד-אחיין-חתן. לב יהודי אינו יכול שלא להשתתף באבלם בצערם ובכאבם. לב יהודי לא יעז דווקא היום ללעוג להם ולדרך שבה הם מבטאים את כאבם (כי הם לא למדו דרך אחרת). אין לכך שום קשר ל'מדינה', ל'ציונות' ול'גזירת הגיוס'.

יש מיליוני יהודים, גם מי שלא שייך למשפחות השכול בדרגה ראשונה או שניה, שביום הזה מאד עצוב ומר להם. הם בוכים על רבבות הצעירים שהשליכו נפשם מנגד להגן עליהם. הם מורידים דמעה אמיתית על צער משפחותיהם.

על הפרק לא עומדת השאלה אם היה צריך או לא לקבוע את יום הזיכרון במתכונתו הנוכחית. אין כאן שום דיון בנושא הקדושה והמעמד והדרך הראויה להנצחת הנופלים והתייחדות עם זכרם. יש רק עובדה אחת, מאד פשוטה: המוני יהודים – שיקיריהם נפלו בקרב כדי להגן על כולנו – מאד עצובים ביום הזה ונפתחים להם כל הפצעים. האם עלינו להרגיש רחמים גדולים והזדהות גדולה עם כאבם של אותם יהודים או ללעוג להם ולדרך שבה הם מבטאים את כאבם ולזרות מלח על פצעיהם?

מי שחונך לאורו של הרועה הנאמן של דורנו, משה עבד ה' – יודע את התשובה וכך ינהג עד לבוא משיח צדקנו, וירנינו גויים עמו כי דם עבדיו יקום ונקם ישיב לצריו וכיפר אדמתו עמו.

הכותב הוא עורך שבועון 'כפר חב"ד'

תוכן שאסור לפספס
38 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
27
הצגתה מראה לפרצופם של הקנאים נראה אותם בוטחים בקב"ה ולא רצים אחרי פרופסורים מפורסמים
26
ריכטיג געזאגט גיוואלדיג געזאגט!
25
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)

הצגת כל התגובות

24
מי שברך לחיילי צה"ל. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אין פירוש הדברים שאנחנו נהיה אתה אלא אפילו שאנחנו אנחנו ואתה אתה עדיין נכבד אחד את השני
23
כל התגובות אומרות אותו דבר משמע כל מילה בסלע (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
22
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
21
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
20
מענדלה שניאורסון המשוגע משיח שקר אז אדע שאתה באמת מעוניין לקרב יהודים
19
דברים כהוויתם , תודה לה' שיש עוד יהודים בציבור שלנו עם כישרון הסברה כזה , נדמה לי שזה לא יעצור את אוהבי הבלגן מושכי זנבות או קנאים שלא לשם שמיים , אבל הציבור הדומם מקבל פרספקטיבה על מה שטפל ומה עיקר , מאמר יפה ! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
18
כל מילה אמת לאמיתה ...הכותב מסביר את דרכו והשקפתו של הרבי מלובביץ שאם כל החרדים יאמצו אותה החיים בארץ הזאת בכל הנוגע לדתיים וחילונים יראו אחרת....משה אמת ותורתו אמת....
17
כואב לכולנו המצב שמגייסים את בני התורה אך מכאן ולהשפיל יהודים אחרים זהו חילול ה' יתברך אני גרה בעיר חילונית ורואה את הזלזול,תדעו לכם זה לא מקרב אף יהודי וכל אלו שמחללים את יום הזיכרון הם יתנו את הדין ע"כ. התקשורת מחכה לזה ואלו שכואבים הדבר פוגע בהם אנושות... אז אנא שימו לב למעשיכם...
16
איזה מאמר חכם יפה ונוקב יישר כח (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
15
ימי ספירת העומר צריך להוסיף באהבת לרעך כמוך כמו שאומר ר' עקיבא זה כלל גדול בתורה.
14
כל הכבוד
13
אני יכול לא להסכים עם חלק מהאמר אך זו בדיוק הדרך שבה צריך וראוי להביע דעה. אנשים כאלה ככותב המאמר אפשר לכבד ולהוקיר גם שלא מסכימים לדעתם.
12
"מי שחונך לאורו של הרועה הנאמן של דורנו, משה עבד ה' אתה מתכוון לרבי מילובאבישט אבל אתה טועה בגדול! לכל קהילה יש את הרועה הנאמן שלה... ועם כל הכבוד לחבד הרבי שלכם לא הרבי של כולם ודאי לא של הליטאים הגזענים, ומבחינתי הרועה הנאמן של דורנו היה מרן הרב עובדיה יוסף זצוק"ל הוא הוא המשה רבינו של הדור בח
11
המאמר הזה הוא הוכחה חותכת לכך. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
10
כל מילה נכונה, כמים קרים על נפש עייפה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
9
והם גרועים מגויים כמ"ש חז"ל כמה וכמה פעמים. וכדי להוציא מליבן של אפיקורסים הולכים ב"ריש גלי" בשעה שהם עומדים, כדי לריב איתך וכ"ש לא להתחנף להם. כמו שדוד המלך ע"ה אמר: הלא משנאיך ה' אשנא ובתקוממיך אתקוטט תכלית שנאה שנאתים כי לאויבים היו לי.
8
עם כל ההתנגדות החריפה לתופעות שונות בחב"ד דהיום, שהרב א"ד הלפרין הוא אחד ממייצגיהם, ולמרות הקושי הנפשי, אני מוכרח להודות, שהדברים יפים ונכוחים. עם כל המאמץ, לא הצלחתי למצוא שום נקודה מקוממת, מהסוג שמאמרים שונים בבטאון זה גורמים לנו "ליטאים" מובהקים. האמת, כולנו מרגישים אי נוחות מהתופעה החדשה, שבאמת
7
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
6
היכנסתה סנוקרת לפרצופם השמן והמדושן עונג של "הקנאים המזוייפים" !. החיים חיי פאר והוללות ממקצוע "הקנאות" ! בעוד חודש כל הקנאים נוסעים עם בני משפחותיהם לשוויץ לנופש יוקרתי ! עעלאאק " "ק נ א י ם" " !
5
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
4
אם לא התפללת ודברת לשון הרע או אפילו התווכחת מי גדול ומי לא גדול מי מרן ומי לא מרן... מספיק שתצעק פעם ביום חרד״ק או משכת בזנב של סוס או אפילו עשית כמה סיבובים עם האצבע שלך ואתה שייך למחנה הנכון או אפילו אפילו עשית קנאות וחיללת שם שמים על ידי קידוש השם אז יש לך כרטיס כניסה אוטומט לעולם הבא.
3
נעים לראות אמונה שפויה המקרבת בין כל חלקי עם ישראל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
2
באהבה וקירוב בלבד בלי לשפוט ולבקר אף אחד, בורא עולם רוצה את כל בניו וכל עם ישראל רוצים בה' אחד רק ע''י אהבה וקרבה ישוב לב בנים על אבותם
1
יש אמת שהיא גם נוקבת... אבל המציאות מתנהלת בפסים תכלתיים שיותר ויותר נותנת סכוי לתורה במסגרת הישראלית דווקא על רקע של השקפות שנפלו לעומק הקליפות ומושמעות משום מה בהגיון חורק שהנפש לא יכולה להם... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים