(צילום אילוסטרציה: פלאש 90, למצולמים אין קשר לנאמר במאמר)
צריך לדבר באופן גלוי על אלה, שבעיני רבים, עשויים להיות האשמים בכל מה שאירע בבית שמש. אין חולק כי האווירה הציבורית, היא זו שהשפיעה על החלטת בית המשפט. אין אחד שלא מבין שהקרב כאן הוא חרדים-חילונים וכלל לא קרב מוניציפאלי על ראש עיר זה או אחר ועל כן, אנחנו כחרדים צריכים להביט בעיניים פקוחות ואמיתיות ולנסות להיזכר - מי הביא לכך שבית שמש הפכה לסמל ודגל המאבק של חרדים - חילונים.
לפני שאכוון אצבע מאשימה לכיוון מסוים, אקדים ואומר כי אני לא מנסה לומר שהאשמה היא בהם. בעיני, היסוד שהניחו חז"ל על שנאת עם הארץ לתלמיד חכם, הוא מצב נתון שאינו נצרך להוכחות סטטיסטיות. צריך להכיר בכך שהגענו למצב בו רבים מבין החילונים במדינת ישראל מביטים על החרדי הממוצע כ'מי ייתן לי תלמיד חכם ואנשכנו כחמור'.
אך בכל זאת, בבית שמש אירעה סדרת מקרים שאיפשרה למסיתים ופרובוקטורים חילונים להשתמש בפעילות של קבוצה שולית קיצונית ופרובוקטיבית כאותם עשרות סיקריקים קנאים, כדי להסית את כלל הציבור נגד החרדים ואת תושבי בית שמש נגד שכניהם. הפרובקטורים השתמשו בפרובקטורים.
.
בית שמש בחלקים נרחבים של העיר, נמצאת בשליטת קבוצת סיקריקים מטורפת וקיצונית, אשר שליטתם נרכשה באמצעי טרור. כולנו מכירים את הסיפור על פרטיו וכולנו מודעים לכך שאין אף אחד שמנהל מלחמה נגדם. כולם חוששים.
אותם גורמים, מנהלים מאבק קיצוני - גם מול רשויות המדינה, תוך שימוש באקטים נפסדים, שלא מקובלים אפילו בקהילות העדה החרדית, או נמסרו בהוראותיו של הרבי הקדוש רבי יואליש מסאטמר מתווה הדרך של הקנאות החרדית האנטי ציונית. אותם בודדים הם אלו אשר יצרו שרשרת אירועים ומקרים אשר הביאו להכתרת 'בית שמש הקיצונית' ומעניקים כעת לכל גורם במדינה את הגושפנקא ואפילו את האפשרות להשתקת המצפון - גם בנוגע לקביעה המשפטית, שלדעת רבים אינה הגיונית ודמוקרטית - בצורך 'לעשות סדר' בבית שמש.
סביר להניח שאותה קבוצה שולית, קיצונית ותוקפנית, תנהל גם בבחירות החוזרות בבית שמש קרב נגד תמיכה באבוטבול מצד אחיהם לקהילה - בני העדה החרדית. למרות הקולות, שבהחלט נשמעים בתוך חוגי 'העדה', אף מטעם רבנים, על כך שכעת עשוי להתהוות מצב של 'עת לעשות לה' הפרו..' ואפילו אנשי 'העדה' יצטרכו לסמוך על העמדות הקנאיות המצדדות במתן אישור להצביע בבחירות לעירייה - אותם גורמים ינהלו קמפיין, והוא מן הסתם יהיה תוקפני כהרגלם נגד כוונה שכזו. גם בעת הזו.
אבוטבול - שבמקרים רבים לא רצה להיכנס לעימות עם אותם גורמים, מסיבות שכולנו מבינים אותן, הוא לא רוצה שירססו גרפיטי על קירות ביתו; הוא לא רוצה שינפצו לו חלון בבית וישליכו בעדו דגים מסריחים ומעופשים; הוא לא רוצה שיפיצו עליו כזבים ובדיות להשחרת שמו והשפלתו עד לכניעתו לתכתיביהם, יצטרך כעת לעשות מעשה.
באי הצטרפותם אל הדגל בעת קריטית שכזו, הוא יכול להשתמש כטריגר מספק, ופשוט להילחם בהם ובכך להביא לשמירת שמה וכבודה של העיר ורבבות תושביה החרדים השפויים - במידה ואכן ייבחר שנית. במידה ויפסיד, ואלי כהן ייבחר, יהיה זה שוב, בעיקר בגללם. אלי כהן יהיה ראש העיר גם מטעם הסיקריקים והבעיה הזו תונח אל פתחו. מעניין יהיה לראות באלו כלים, אם בכלל, הוא יטפל בבעיה והאם יהיה לו האומץ להתמודד איתה.
דבר אחד ברור. מישהו צריך לעשות סדר מול קבוצת המטורפים הזו, למען עתיד הציבור החרדי בעיר, (גם אלי כהן יודע שעתיד העיר - חרדית. אלא אם יחזור לתוכנית שעדיין מונחת על השולחן במשרד הפנים - תכנית חלוקת העיר). לאבוטבול ההזדמנות כעת להחזיר את השפיות ואת הההנהגה החרדית האחראית - כפי שיש בכל עיר חרדית, לעיר. ולהציב בפני אותה קבוצה את האפשרות לנהוג באחריות, ליישר קו ולהתרסן. אחרת יהיה זה אך מתבקש לנהוג כלפיהם ביד קשה ומרחיקה, כדי לדאוג לעתיד העיר כך שתהיה חרדית ומקדשת שם שמיים ולא, חלילה ההיפך.
הצגת כל התגובות