הביטוחים הסיעודיים במדינת ישראל עברו תהפוכות רבות במשך השנים. בעבר היו אלה ביטוחי הפרט ששווקו על ידי חברות הביטוח, כיום מדובר בקולקטיבים של קופות החולים, ובעתיד הלא רחוק כנראה שיהיו שינויים נוספים. אבל דבר אחד בטוח: מדובר באחד הביטוחים החשובים ביותר לנו וליקרים לנו.
ביטוח סיעודי, כשמו כן הוא, ביטוח שנועד לדאוג לנו במידה וחלילה נהפוך לסיעודיים. לרוב, ישלם תאגיד הביטוח בקרות המקרה אלפי שקלים בחודש למימון הטיפול הסיעודי.
לכאורה, בדומה לכל מוצר ביטוחי אחר, התחושה הבסיסית של רוב מבוטחי הסיעוד בישראל, הוא שניתן לישון טוב בלילה וכי חברת הביטוח תעמוד מאחורינו ותסייע לנו בעת צרה. הרי, כל הרעיון בעולם הביטוח הוא תשלום פרמיה חודשית לאורך שנים בתמורה לגלגול הסיכונים שאנו חשופים אליהם לחברת הביטוח.
אך, האם באמת ובתמים התחושה כי אנו "מסודרים לתרחיש הבלהות הסיעודי" מבוססת? ובכן, ממש לא. במציאות היומימיות, רכישת ביטוח סיעודי הוא רק השלב הראשון בצ'קליסט שלנו לקבלת הקצבה החודשית. אם לא תמשיכו לשלב הבא, ייתכן מאוד שכל ההשקעה עד כה הייתה לשווא.
רק 33% מתביעות הסיעוד מתקבלות
משרד האוצר מפרסם אחת לתקופה את מדד השירות של חברות הביטוח. המדד מאפשר לנו לקבל אינדיקציה שקופה על שירות חברות הביטוח, כולן יחד וכל אחת לחוד, בכל ענף ומוצר. לצד איכות ומהירות השירות מציין המדד גם את שיעור התביעות המאושרות - ובחלק מתחומי הביטוח הנתונים עגומים להחריד.
על פי מדד שירות חברות הביטוח, רק כ 33% מתביעות הסיעוד במדינת ישראל. כלומר מתוך כל שלוש תביעות ביטוח סיעוד ישנן שתיים שנענות בשלילה. מדובר בשיעור תביעות בלתי מידתי ולא סביר - ויותר מכל: מדאיג ביותר.
"בעולם מתוקן, הקריטריונים להגדרת המונח "סיעודי" בפוליסת סיעוד, חייב להיות חד ערכי ובלתי ניתן לפרשנות. מבוטח סיעודי ובני המשפחה המטפלת, צריכים וחייבים לדעת באילו מצבים תעמוד לימינם חברת הביטוח ולהיערך בהתאם". בפועל, תביעות סיעוד רבות מדי נדחות והמקור לכך טמון בהגדרה קלוקלת של תנאי הזכאות בפוליסות. לא הגיוני ששיעור התביעות הנדחות גבוה כל כך", מסביר עו"ד רפאל אלמוג שהינו שותף מייסד במשרד עורכי הדין אלמוג שפירא, המתמחה מזה כשרים שנה בייצוג מבוטחי סיעוד ומשמש כיועץ המשפטי של עמותת עמדא התומכת במאתיים אלף חולי אלצהיימר ודמנציה בישראל ועמותות נוספות.
עו"ד אלמוג מחדד את דבריו בתמיהה: "האם נשמע לכם הגיוני שכל כך הרבה מבוטחי סיעוד יעמדו בפני שוקת שבורה ללא התמיכה הסיעודית שציפו לה ושילמו עבורה כל כך הרבה שנים? היעלה על הדעת שמבוטחי סיעודי יידרשו לבדיקות רפואיות משפילות או יימצאו תחת מעקבים של חוקרים פרטיים? כמובן שלא! אם כן, איך ייתכן הדבר ומדוע לא נוקט הרגולטור בצעדים נגד חברות הביטוח שלא עומדות בתנאי הפוליסה ומסרבות להעביר לנו תגמולי ביטוח סיעודי?".
ביטוח סיעודי הוא מוצר הביטוח הקלאסי שהייצוג המשפטי לצורך קבלת הזכויות במסגרתו הוא בבחינת "להיות או לחדול". ללא ייצוג משפטי הולם ומקצועי אתם עשויים לגלות שתביעתכם נדחתה - ולרוב הרגולטור לא ייחלץ לעזרתכם, למרות שמגיע לכם.
בעלי ביטוח סיעודי ונזקקים לסיוע לממש את זכותכם? לחצו כאן לשיחת ייעוץ ללא כל התחייבות >>>
פרשנות שעולה לנו ביוקר
חברות הביטוח ידועות כבעלות תדמית שלילית, לפיה כביכול הן יודעות רק לגבות פרמיות, וכשמגיע מועד התשלום (מקרה הביטוח) הן מוצאות מגוון רחב של סיבות ונימוקים לשלילת התביעה.
מדד השירות של משרד האוצר מעיד על כך שבמגוון רחב של ענפי ביטוח התביעות משולמות מהר. אבל יש מקרים חריגים שמעיבים על הכלל - והביטוח הסיעודי הוא אחד החריגים המשמעותיים.
עו"ד רפאל אלמוג מסביר כי "מאחר והקביעה האם אנו ו/או היקרים לנו סיעודיים תלויה במשתנים רבים ומורכבים, ההחלטה האם אכן מדובר במבוטח שהפך לסיעודי נתונה לפרשנות שבמקרים רבים פועלת לרעת ציבור מבוטחי הסיעוד".
לדברי עו"ד אלמוג, "חברות הביטוח פועלות בדרכים מתוחכמות במיוחד, ובכלל זה באמצעות חוקרים פרטיים מטעמם, על מנת להוכיח כי לא מדובר במקרה סיעודי אמיתי. כשכל הנושא נותן לפרשנות, ההוכחה הזו קלה להשגה עבורן".
מול סוללת עורכי הדין של חברות הביטוח ניצב לבדו קרוב משפחתו של המבוטח הסיעודי, אשר מתמודד עם אינספור מטלות קשות ומורכבות, והדבר האחרון שהוא יכול לעשות ברגע זה, זה לצאת למאבק מול חברות הביטוח.
וכך, הולכים לאבדון מאות אלפי שקלים שמגיעים לכם בצדק. לא חבל?
בעלי ביטוח סיעודי ונזקקים לסיוע לממש את זכותכם? לחצו כאן לשיחת ייעוץ ללא כל התחייבות >>>
אם אתם רוצים להיות אחד משלושה שכן מקבלים את תגמולי הביטוח, עליכם לפעול בחוכמה וביסודיות - וזה כמובן כולל גם ליווי משפטי איכותי ומקיף.
אל תחכו לסירוב של חברת הביטוח. ערעור לחברת הביטוח עשוי לפגוע בסיכוי תביעתכם וקבלת הפיצוי. אפשר לחסוך את עגמת הנפש והזמן היקר הזה. מומלץ לפנות לעורכי העוסקים בתחום עוד בטרם הגשת התביעה לחברת הביטוח, על מנת לוודא שלא פספסתם שום פרט מהותי בהליך התביעה.
תביעות סיעוד באמצעות עו"ד אלמוג שפירא
עם נסיון של 20 שנים בייצוג מבוטחים מול חברות הביטוח, תוך התמקדות בתחום תביעות הסיעוד בישראל, הצליחו כבר עורכי הדין רפאל אלמוג ורן שפירא להשיג גמלה חודשית למאות אם לא אלפי מבוטחי סיעוד.
המשרד שמדורג ברשימת עורכי הדין המובילים בתחום לפי דירוג D&B ועובד עם המומחים הרפואיים הטובים בישראל על מנת למקסם את סיכויי ההצלחה בתיקי הסיעוד שהוא מלווה.
"כמעט בכל יום אנחנו נתקלים במבוטחי סיעוד, אשר שילמו במשך שנים רבות דמי ביטוח לתאגיד כזה או אחר, ובעת פקודה, לימים כאשר הפכו לסיעודיים סירבה חברת הביטוח לשלם והפנתה להם עורף", מסבירים עורכי הדין אלמוג ושפירא.
"אנחנו באלמוג שפירא חרטנו על דגלנו להילחם למען ציבור מבוטחי הסיעוד, מתוך תחושת שליחות והזדהות, ולמרבה הצער אנו נתקלים כמעט בכל יום במבוטחי סיעוד שנדחו על ידי תאגיד ביטוח כזה או אחר, מנימוק כזה או אחר, כאשר מגוון הנימוקים הוא רחב", הם מציינים.
לדבריהם, "חשוב לדעת כשחברת ביטוח דוחה תביעה של מבוטח סיעודי, אסור לוותר וצריך להילחם על הזכויות! בחלק לא מבוטל מהמקרים הדחייה אינה חוקית ואף אינה מבוססת. אם חברת הביטוח דחתה את התביעה שלך או של יקירך, מומלץ להיוועץ עם גורמים מקצועיים ולהילחם על הזכויות".
מזה כשני עשורים משרד עורכי הדין אלמוג-שפירא, המתמחה בתחום תביעות ביטוח הסיעוד, מסייע למאות אם לא אלפי מבוטחי סיעודי. אך לא פחות ואף יותר חשוב מכך, פועל ומתנדב רבות בתרומה לקהילה, ובמתן ייעוץ משפטי קבוע לעמותת עמדא התומכת במאות אלפי חולי אלצהיימר ודמנציה, לחברי עמותת פרקינסון בישראל, עמותת ישראלס לחקר מחלת ה ALS ועוד.
המלצתם חדה וברורה: פנייה מקדימה לייצוג משפטי מגדילה את הסיכויים לקבלת תגמולי ביטוח הסיעוד, שתאפשר לכם וליקירכם בהתמודדות היומיומית הקשה והמאתגרת, ולא פחות חשוב מכך מגדילה את הסיכוי לקבלת זכאות רטרואקטיבית שיקיריכם היו אמורים לקבל כמבוטחים - גם לאחר פטירתם.
בעלי ביטוח סיעודי ונזקקים לסיוע לממש את זכותכם? לחצו כאן לשיחת ייעוץ ללא כל התחייבות >>>