כיכר השבת

תוכן גולשים: מהי הזכות הקיומית של מדינת ישראל?

קשה להתיחס ברצינות לטענה זו לפיה זכות הקיום המוסרי של מדינת ישראל הוא החוק הבינלאומי. הנסיונות הבלתי פוסקים לבסס את קיומנו כאן על ערכים ותפיסות חילוניות המנותקות מהתורה ומהיהדות לא יצלח. מי שמחפש לנתק את עם ישראל מסלע קיומו יתקשה למצוא תשובה טובה למיליארד הערבים השואלים אותו – מה אתה עושה פה?!

| 35 | כיכר השבת |
אילוסטרציה
אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

במסגרת המאמצים הנואשים של חלק מהיושבים בציון להפוך את מדינת ישראל למדינת כל אזרחיה יש המנסים לבסס את התוקף המוסרי לקיומה של מדינת ישראל במנותק מהמחויבות לדת היהודית. אלו שאינם מוכנים להתבסס על התנ"ך כ"קושאן" שלנו על ארץ ישראל הנם חכמים דיים כדי להבין כי לא ניתן להישען עליו מחד בכל הנוגע לישיבתנו בארץ ישראל ולהתעלם מאידך מהחיובים הרבים הכתובים בו והמוטלים על כתפו של המקבל את אלוקותו של ספר זה. הם מבינים כי קבלת אלוקותו של התנ"ך ומנגד התעלמות מהוראותיו הנו מעשה מעורר גיחוך ואינו יכול להתקבל על הדעת.

כיוון שכך אלו ודומיהם נאלצים לטעון כי הזיקה ההסטורית לארץ ישראל של בני העם היהודי מייתרת את הצורך להאמין במקורה האלוקי של הדת היהודית. אלא שבטענה זו אין כל ממש מהטעמים הבאים.

אלו המשתמשים בזיקה ההסטורית מחליטים משום מה שזיקתם ההסטורית המעורפלת מן התקופה ה"מיתית" גוברת משום מה על זיקתם הרציפה והברורה של הערבים עד לימינו אנו, נוסף על כך הם מעדיפים לשכוח ולהשכיח מכח מה אותה זיקה הסטורית לא התפוגגה משך 2000 שנה כפי שהתפוגגו אלפי זיקות הסטוריות אחרות.

בזמן הצהרת בלפור האוכלוסייה הערבית בארץ ישראל מנתה פי עשרה לפחות מהאוכלוסייה היהודית, היישוב היהודי הישן ישב כאן מאות שנים בשקט יחסי מבלי להקים עליו את האוכלוסייה הערבית , בעוד שמשהתבררו לערבים כוונותיהם האמתיות של המתיישבים היהודיים שהגיעו מחו"ל חלה בקרבם תסיסה המסרבת לגווע עד ימינו.

מסדר הדברים המתואר בתנ"ך עולה כי תחילת היישוב היהודי בארץ הקודש היתה בעקבות נישול שבעת העמים שישבו כאן, המאמין בתוקפה האלוקי של התורה לא רואה בכך בעיה שהרי העולם ברשותו של הקב"ה. מנגד המתכחש לתוקפו האלוקי של התנ"ך לא יכול להיעזר בזכות ההסטורית מהסיבה שתחילת ההתיישבות היהודית בארץ ישראל כרוכה היתה ב"גזל" אדמות מיושביהן, וברור כי אין בעובדת עתיקותו של הגזל כדי להפוך אותו לשריר ותקף מבחינה מוסרית.

קשה שלא להתרשם מהפער העצום בין האמונה האחידה, היוקדת, הנחושה והבלתי מתפשרת של הערבים-פלסטינים בצדקת דרכם ובדרישת הבעלות של על הארץ אל מול הבלבול, הערפול, אבדן הדרך והאפולוגטיקה הרופסת המאפיינים את הישראלים. אין כמעט צעירים פלסטינים המאיימים בירידה מן הארץ בעוד שישראלים למרבה הצער גודשים בהמוניהם את בירות המערב ואלו החיים כאן אינם מפסיקים לנפנף באיום הירידה מן הארץ. ניתן מכך להתרשם מי הוא זה המשוכנע יותר בתוקף טענותיו ובמידת אמיתותן.

בעוד שמהדיון הצבורי במדינת ישראל עולה כי יש מקום לטענות הפלסטינים באשר אין הן תלושות לגמרי מהמציאות, הרי שמנגד אין ולו סדק בעמדת העולם המערבי לפיה הקמת ישות מדינית עצמאית מערבית בלב לבו של העולם המוסלמי הנו מעשה אנטי מוסרי בעליל וזאת מבלי להידרש להתנהלות הפרגמטית שכל אחת ממדינות ערב בחרה לעצמה ביחס לסוגיה זו.

אי אפשר לרמוס

מדינת ישראל בחרה את האומות המערביות כמורי הדרך שלה, מסיבה זו מדינת ישראל מפגינה תלישות באורחות חייה ובתפיסתה התרבותית והמחשבתית מהמקובל במזרח התיכון ורחוקה מלהראות כמדינה שמקומה הטבעי הנו חבל ארץ זה. סביר כי זר שיביט מהצד יתקשה שלא להתרשם כי מדינת ישראל הנה השתלה מלאכותית במזרח התיכון כפי שדרום אפריקה היתה כזאת בתקופת האפרטהייד וכפי שאוסטרליה הנה עדיין כזאת בדרום מזרח אסיה. ככזאת לעולם יהיו אלה הישראלים שיצטרכו להידרש לשאלה מהי זכאותם המוסרית על ארץ ישראל בעוד שהפלסטינים יהיו פטורים מלענות על שאלה זו שהרי הם מתאימים ככפפה ליד לחבל ארץ זה של העולם.

כמו כן מדינת ישראל ה"מודרנית" מפגינה מגמת תלישות באורחות חייה ובתפיסתה התרבותית והמחשבתית לא רק מאזור המזרח התיכון האיסלאמי-ערבי אלא גם מבכל הקשור למוצאם, תרבותם ומקורותיהם של תושביה; לא ניתן לטעון מחד כי מדינת ישראל מהווה המשך רציף ולגיטימי של יהודי הדורות הקודמים כאשר מאידך היא עמלה להתאים את אורחות חייה למקובל במדינות המערב החילוניות באופן הסותר בתכלית את אורחות חיי אבותיהם. אי אפשר לרמוס את היקר והקדוש לדורות הקודמים ולנפנף באותם דורות קדומים כדי להצדיק את קיומה של מדינת ישראל החילונית בארץ הקודש.

למותר לציין כי לאמונה הערבית העזה בצדקת העמדה הערבית לפיה הקמתה של מדינת ישראל פירושה כפייה ברוטאלית של נטע מערבי זר במרחב ערבי מוסלמי על חשבון העם הפלסטיני ועל ידי אומות מערביות, וזאת אל מול הכרסום ההולך וגובר באמונה בצדקת הדרך בקרב הישראלים - כרסום שלו מאפיינים רבים וביניהם הירידה מן הארץ, ההתפוררות החברתית, הקפיטליזם שהחליף את האידיאליזם, התלישות מן המקורות עד כדי ניכור להם וכדומה – השפעה מרכזית ומכרעת על סיכויי השרדותה של מדינת ישראל.

יתירה מזאת, לו עם בעולם היה טוען לאיזו זיקה הסטורית מלפני 2000 שנה לחבל ארץ כלשהו ובשל כך היה דורש לחזור אליה ודורש בעלות עליה תוך שינוי סדרי עולם של העם היושב בה וכל זאת כי אבותיו המיתולוגיים מלפני 2000 (!!!) שנה חיו בה – כי אז היו מגלגלים אותו מכל המדרגות. שום בית משפט בעולם לא יקנה לעם כלשהו זכות ולו על דונם בודד על בסיס טענה שכזו, על אחת כמה וכמה כשהיא באה על חשבון אלה היושבים בה.

העובדה כי עם ישראל עבר שואה מחרידה ובלתי נתפסת אך בסמוך להכרעה על הקמת המדינה והעובדה כי למעצמות הקולוניאליסטיות - שעל שולחנן הונחה ההכרעה האם לאפשר את הקמת המדינה – חלק לא מבוטל במסע הייסורים של העם היהודי לאורך ההסטוריה, יצרו במסגרת נקיפות המצפון המערביות חלון הזדמנויות נדיר לקבלת תמיכה מערבית לצעד לא הגיוני שכזה על אף שפירושו היה התעלמות מדעת אוכלוסיית המזרח התיכון. כמובן שלא היה בכך כדי להניח את דעת הערבים וכיוון שכך זעמם על העוול שנעשה להם אינו מראה סימני דעיכה.

יש המוסיפים לטעון כי מדינת ישראל חבה את קיומה המוסרי לא לתנ"ך אלא לחוק הבינלאומי המקבל את קיומה, בתחומי הקו הירוק לפחות, כעובדה מוגמרת.

אי אפשר לנתק אותנו

ביחס לכך טוענים הערבים, ובעלי ה"זיקה" מוזמנים לנסות להתמודד מול טענותיהם, שכיוון שמאחרי אותם חוקים בינלאומיים עומדות בעיקר מדינות מערביות וקולוניאליסטיות שרדו בעמי העולם משך 400 שנה ושדדו אותם תוך דריסה בוטה וגסה של כמעט כל ערך מוסרי שניתן להעלות על הדעת, הרי שהנסיון לעטוף בעטיפות מוסריות כללי משחק פוליטיים שנוצרו על ידי אותם עמים דשנים ושבעים הנו מגוחך. השיטה המערבית הידועה להפוך כל ערך או נורמה שמקורה בעולם המערבי לבינלאומית או אוניברסאלית מעידה על לא יותר מאשר שגעון גדלות ושכרון כח. את חוש הצדק ואת תחושת האדם כי שנעשה לו עוול זועק לשמיים אי אפשר לטאטא בחוקים כפויים ומגמתיים של מחוקקים בעלי עבר מושחת ואימפריאליסטי עשיר שהרי חוש הצדק הוא למעלה מחוקים שכאלו.

את זכרונם של אלו התולים את קיומם כאן בחוק הבינלאומי ראוי לרענן בהחלטת האו"ם משנת 1975 שקבעה כי הציונות היא גזענות. כזכור שגריר ישראל באו"ם, חיים הרצוג, עמד על דוכן הנואמים שם והכריז בדרמטיות כי עבורנו החלטת האו"ם הנ"ל אינה יותר מפיסת נייר, גרסה קצת יותר מעודנת ל"אום שמום" של בן גוריון שכידוע היה חרד כל ימיו למוצא פיו של החוק הבינלאומי עד כדי כך שראה לנכון להצהיר "לא חשוב מה יאמרו הגויים, חשוב מה יעשו היהודים". אכן מוזר שבן גוריון לא היסס מלהטיל בוץ ורפש ביסוד קיומנו בארץ ישראל ולבזות אותו בצורה שכזו.

אם העולם החליט שהציונות הנה גזענות, מדוע מדינת ישראל לא רק שלא הרכינה ראשה בהכנעה בפניו אלא בחרה להתקומם כלפי החלטה שהתקבלה במוסד הכה נערץ הזה ופעלה מאז במרץ לשם שינוי החוק? ממי הערבים יכולים לקבל שיעור מאלף בסוגיית ההתייחסות הסלקטיבית לחוקים הבינלאומיים, לא ממדינת ישראל?!

איך זה שמדינת ישראל מתעלמת, מלגלגת ואף רומסת את החלטות המוסד לו היא חבה את קיומו ולו היא מייחסת את ההצדקה המוסרית להקמתה? אם דעת האו"ם כה מכרעת עד שיש בה כדי לנקות את מצפוננו מהרג טבח ואבדן של אלפי בני אדם משני הצדדים הניצים – איך זה שבהתנהלותה היום יומית מדינת ישראל "מצפצפת" על המוסד הזה נוכח כמותן האדירה של החלטות אנטי ישראליות שקבל מוסד זה?

כיוון שכך קשה להתיחס ברצינות לטענה זו לפיה זכות הקיום המוסרי של מדינת ישראל הוא החוק הבינלאומי.

הנסיונות הבלתי פוסקים לבסס את קיומנו כאן על ערכים ותפיסות חילוניות המנותקות מהתורה ומהיהדות לא יצלח. מי שמחפש לנתק את עם ישראל מסלע קיומו יתקשה למצוא תשובה טובה למיליארד הערבים השואלים אותו – מה אתה עושה פה?!

35 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
15
כל הכבוד לכותב!
14
בניית ביהמ"ק, האו"ם = כורש לצורך העניין. אם אתה מאמין שבאת לארץ מכח התורה אז יש מוסריות לגזול אדמות מהערבים, ואם לא אז אינך מוסרי, מסקנה התורה לא מוסרית, גם הנאצים פעלו על פי ספר חוקים , זה שזה כתוב בספר לא הופך את המעשה למוסרי, "לא בגלל שזה כתוב בתורה זה מוסרי, אלא בגלל שזה מוסרי זה נכתב בתורה"
13
האדמו''ר מחב''ד זצ''ל

הצגת כל התגובות

12
הרעיון והסגנון והדרך שבהם מוצגים הדברים משקפים לחלוטין את דעתי! יישר כח גדול לרב משה מור
11
מה עם החרדים שבגולה יש מאות אלפי חרדים שלו היו עולים ארצה האמונה שלהם וכח התורה שלהם והמצוות והישיבה בארץ היו מחזקים את סך הזכויות של עם ישראל בארץ ישראל ואף הטיעון שהישיבה נובעת מהתנ"ך היתה יותר נפוצה בארץ ישראל וכידוע לו היה 10 צדיקיםב סדום סדום לא היתה נחרבת לכן חשוב שבארץ ישראל עם המו
10
ראש הממשלה לשעבר אריק שרון התבטא פעם {תשנ"ג}: אנחנו מכירים קצת את היהדות וקשורים אליה קצת כי כולנו יכולים לספר : "סבא שלי היה חרדי" "סבא שלי היה רב" "סבא שלי שמר מצוות" וכו' וכו' אבל אני מוטרד על איזה סבא נכדיי יספרו ואיך הם יזכרו שהם גם קשורים ליהדות ?!
9
ואנו שליחיו , כמו החיילים ששחרו אחרי 2000 שנה את הכותל המערבי הם לא רצו לשער האריות לבד... מי הוא מלך הכבוד , ה' צבאות הוא מלך הכבוד סלה!
הוא ביקש מכל יהודי לקיים תרי"ג מצוות במתן תורה בהר סיני. את לא מתביישת לבזות אותו, להגיד לנו מה הוא רוצה ולהתעלם מתורתו??? עד להיכן החוצפה שלכם??? עפר לפה של כל הציונים והמנאצים שמו יתברך!!!
8
אם אתה מאמין שבאת לארץ מכח התורה אז יש מוסריות לגזול אדמות מהערבים, ואם לא אז אינך מוסרי, מסקנה התורה לא מוסרית, גם הנאצים פעלו על פי ספר חוקים , זה שזה כתוב בספר לא הופך את המעשה למוסרי, "לא בגלל שזה כתוב בתורה זה מוסרי, אלא בגלל שזה מוסרי זה נכתב בתורה" ועל כן אם יש ציווי לכבוש את הארץ ןלא להניחה
7
כתבה יפה וצודק, ולי נראית שזו הסיבה למה היה לנו עד היום הסכמה שקיטה אם החלונים הם בצבא והבחורים שלנו לומדים ומסתפקים במועט. ההסכם נגמר בגלל שיש דור חילוני צעיר שמבין הרבה פחות מהדור הקודם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
6
הערבים פראי האדם הברברים שונאי ישראל הללו, זה לא מוסרי כי זו לא מדינה יהודית באמת אלא מדינה עם חוקים של גויים ובתי משפט של גויים ואידאלים של גויים. זו לא מדינה יהודית, זו מדינה גויית במסווה ותחפושת של "מדינה יהודית". איך אפשר לא לראות את זה?????
5
ראשית מעולם לא הייתה ישות פלסטינית, שנית הערבים שמקורם בחצי האי ערב גם כבשו שטחים נרחבים עד ספרד בכוח הזרוע. שלישית מה רע בטענה ההיסטורית שעם ישראל ישב בארצו מבלי להתייחס לנושא הדתי?
ולטעון שיש עם כזה " העם היהודי" אולי זה בכלל בלוף...
4
החילונים הצליחו לאחד את העם בלי התורה. היום שיש לנו מדינה ותרבות משותפת התורה היא לא המאחד היחיד. חילוני מאמין בתנך כספר היסטוריה וזה טיעון מספק להיותנו פה
מי שהוא עם קצת ידע היסתורי. מי שבנה את המדינה לא היה דתי או חרדי. רק יהודים שידו שאין מקום אחר בעולם
היהודים ידעו שאין מקום אחר בעולם עבורם כי במשך כל שנות הגלות התפללו החרדים לחזור לציון. קרא קצת בסידור, זה הספר שמיתוכו היהודי מתפלל למקרה שאתה לא יודע, וראה כמה תפילות קשורות לשיבת היהודים לארצם, ולגאולה השלימה. ושאלה אישית, אם זה המקום היחיד ליהודים מה אתה עושה בברזיל?
א. החילונים לא הצליחו לאחד שום עם. אנחנו מפוררים לעדות, אזורי מגורים(מדינת תל אביב למשל)המבוטא ברמת השכלה ומתן שירותים, מגוון של שומרי תורה, וגויים מכל הסוגים והצבעים. ב. "התרבות" המשותפת היא אכן משותפת למערב ה"פרוע" תרתי משמע, ואין שום תרבות ישראלית. ג.אם התורה היא ספר היסטוריה מדוע מיהר הרצל להמיר
3
עובדות: עם ישראל במשך כל אלפיים שנות גלות שמר על עצמו יפה מאוד מול קשיים גדולים פי אלף כאשר אנשים פרנסו את עצמם וקבעו עיתים לתורה. במשך רוב הדורות מעמד 'תורתו-אומנותו' נשמר לקומץ קטן בקטנים של הגדולים ביותר והמסורים ביותר. כל השאר התפרנסו ולמדו. היום הדתיים-לאומיים עובדים, משרתים בצבא ולומדים מצויי
אוי ואבוי לעם ישראל אם המשך קיומו יהיה תלוי במוקיונים הדתילונים. איזה תורה אתם לומדים כדי שתוכלו להעבירה לדורות הבאים? איזה "גדולים" יצאו או יכולים לצאת מיצורי הכלאיים שלכם? הצבור הדתוי לאומי נתפס כנלעג ומעורר רחמים משני עברי המתרס, אתם אכן גשר שרואים בו רק עוברים לחילונים, לא שבים ליהדות. כגשר אין
צר לי על כך שראית עצמך פגוע מהנאמר ברוחב הפס הנ"ל, שיש לציין שנכתב בטוב טעם, כי בעצם הציבור שאליו אתה שייך הוא הגורם העיקרי לבלבול, ואני מתכוון לגזענות הנרחבת שקיימת בכם כלפי הערבים, למרות שאתם גם לומדים תורה ואמורים לדעת שאין זו דרכה של תורה, זאת כאשר אתם כביכול מייצגים את האיש המושלם שגם לומד וגם
הציבור הדתי לאומי אכן פשע בכך לכל העם!!
2
בראש השנה שמתפללים כי תעביר ממשלת זדון מן הארץ אני מתכוון למדינה הציונית
מים מהברז מהמדינה הציונית אתה שותה מנוול? חשמל אתה משתמש? אם הבן שלך ילך לאיבוד במדבר יהודה יקימו את כל צהל על הרגליים בשביל מנוולים שכמותך? לך תחיה במערות באפגניסטן ותיגמל סופית מהציונים ומהשירותים שלהם אותם אתה ילדיך ובני משפחתך נהנים ללקק. אתה ודומיך מוצצים עד דק את כל מנעמיה של המדינה ה"ציונית"
שהכובש הציוני הארור יעוף מפה כובש חייב לתת הכל לנכבש ולמרות הכל מותר לנכבש לקלל אותו
1
כל מה שה' עושה, לטובה. גזירת הגיוס לצבא היא משמים, כי ה' רוצה שנעזוב את הארץ,ארץ ציה ושממה מתורה, ונחזור לארץ אבותינו, לכור מחצבתינו, לשפת אבותינו יידיש,ארץ אירופה אשר עיני ה' בה מראשית השנה ועד אחרית השנה.
תוכן גולשים