כיכר השבת

לאה דמעה: סמינר ספרדי? מי יסתכל עליי?

"לאן אלך, לאשפתות? לסמינר ספרדי? מי יסתכל עלי? מי יספור אותי בכלל? בחור מ"חברון" לא ירצה לשמוע על "השידך" הזה! במקרה הטוב, יהיה זה פרענקעלך חתום זקן מ"פורת יוסף" העתיקה או מהישיבה של הרב מזוז מבני ברק..." ● ובאישון ליל, הוריה של לאה שומעים זעקה מחדרה של הבת – ומגיחים לעברה לאלתר – "מה קרה"? "חלומות שווא ידברו..."

| 530 | כיכר השבת |
אילוסטרציה
אילוסטרציה (פלאש 90)

לאה, בחורת חמד מהמסולאות בפז, מהעטורות במידות נעלות ומלאות חן של פנים מאירות, מהגדושות ביראת שמים שליבן רך כמים, מתהפכת על משכבה בלילות. חלום ביעותים נדבק בה ואינו מרפה. בחלומה, היא עומדת מתדפקת על דלתותיהן של הסמינרים האשכנזים בתחינה ובבקשה "א-נ-א, קבלו אותי נא"! ולשמע בקשתה דלת עץ עתיקה – כבדת משקל ומאיימת – נטרקת בפניה התמימות בחוזקה. "למה!" "למה!" היא מוצאת עצמה מזדעקת בשנתה. "הרי אם לא אתקבל כאן, אצלכם, לאן אלך, לאשפתות? לסמינר ספרדי? מי יסתכל עלי? מי יספור אותי בכלל? בחור מ"חברון" לא ירצה לשמוע על "השידך" הזה! במקרה הטוב, יהיה זה פרענקעלך חתום זקן מ"פורת יוסף" העתיקה או מהישיבה של הרב מזוז מבני ברק...".

ובאישון ליל, הוריה של לאה שומעים זעקה מחדרה של הבת – ומגיחים לעברה לאלתר – "מה קרה"? "חלומות שווא ידברו..." "חלומות שווא ידברו..." ממלמלת לאה. "איזה חלומות"? מקמטים ההורים מצחם בדאגה, וגוררים את לאה שלהם לשיחת נפש בסלון הבית. "סתם, משהו לא נעים...", מסננת לאה ומבקשת את הדרך חזרה למיטתה. "לא, לא, לאל´ה מתוקה, בדיוק בשביל זה אנחנו כאן, לשמוע להקשיב, מה מעיק עלייך – ספרי נא!"

לאה, חיוורת קמעה, לוגמת מכוס המים מלאת האהבה שהניחה אמה לפניה, ומגוללת במהירות את חלום הביעותים שלה. הוריה שתלו עיניים משתאות זה בזו, חשו מבוכה גדולה. הזהו פרי עמלם? אביה, מבוגריה החשובים של ישיבת "פורת יוסף" ומתלמידיו המובהקים של הגאון רבי יהודה צדקה זצ"ל, חש את הקרקע בוערת תחתיו. "אבל לאה..." הוא מתאפק שלא לצרוח מכעס "איך את חושבת מעכשיו על השידוך שלך, חכי יש עוד זמן! וחוץ מזה, אני לא מבין, מה, אני שגדלתי בישיבה ספרדית כשגדולי ישראל – ענקי רוח – סככו עלי בכנפיהם – לא טוב?! צריך חברוענ´ר כדי להיות אשת חיל? כדי להיות בת ישראל כשרה? כדי להיות אמא יהודיה אמיתית ופשוטה? מי, מי רבש"ע נטע בך את האשליות האלה?!..."

לאה, שגרונה חנוק ועינה מוצפות דמעות, מנסה להפיס את הכעס, ומבקשת שוב לחזור לחדרה – אבל אביה, לא מרפה. "עכשיו את אולי תעצמי עיניים, אני ל-א!" הוא פוסק. "אני מוכן לשבת כאן לילות וימים, לוותר על לימודיי בכולל ועל מנוחתי, עד אשר תתיישב דעתי – מה פשעי ומה חטאתי שכך ביתי מדברת? שאלו הם הרהוריה בלילות? מה אומרים לך בתיכון? מי אלו מחנכותייך? אני לא מבין – את לומדת בתיכון ס-פ-ר-ד-י בנשיאות מרן שליט"א, לא?!"

את יתרת הליל בבית, עד הפציע אור הבוקר – נותיר לדמיונכם הקודח. אביה של לאה, שהזדרז לתפילת "הנץ" – התייצב השכם בפתחו של התיכון בו לומדת לאה שלו. אגב, הייתה זו הפעם הראשונה בחייו בו ביקר הוא בתיכון. עד עתה, רעייתו, היא זו שעמדה מול מחנכותיה ומקום לימודיה של ביתו. המורה הראשונה שנקרתה בדרכו – שילמה את מחיר ליל העוועים שעבר. פאתה שהתבדרה ברוח, לא הוסיפה לו למצב הרוח השפוף ממילא, והוא שפך עליה קיתונות של טענות אודות השקפת העולם אותה רכשה כאן ביתו.

בינתיים, עד הגיעה של המנהלת הסתובב לו האב במסדרונות התיכון. לנגד עיניו, מתנוססים פרי עמלם של הבנות בתיכון – יצירות מיצירות שונות, פסוקי ומאמרי חז"ל, וגם... תמונות של גדולי ישראל. לא, לא שהוא לא מעריך את אותם ´גדולים´, אבל הוא לא מצא ביניהם גדול ספרדי אחד לרפואה... "כולם גדולים וחשובים, אבל איפה שלנו? איפה הרב עובדיה? הרב צדקה? חכם בן ציון? נ-א-ד-ה, הם לא ראויים להתנוסס כאן? ולי עוד יש שאלות מאיפה הגיע אלי חברונע´ר לסלון הבית..." סינן בכעס מבין שיניו.

והנה, היא הגיעה. דריכות התלמידות בפרוזדורים, העידה כי המנהלת נכנסה בשערי התיכון. כנשוך נחש, הוא זינק אליה ממקומו והחל להשפריץ... "איפה הרב עובדיה כאן, איפה?!" הוא זעק. "הרב עובדיה בפאה שלך? הרב עובדיה בהשקפה שלך? הרב עובדיה בפרוזדורים? הרב עובדיה בתכנים? אני רואה כאן – הרב עובדיה רק בשלטים! זה לא הרב עובדיה, זה הרב ´עבודה בעיניים´!" הוא לא יכול היה להבליג על כעסו. ואז, הוא הנחית את שאלת השאלות לשמה הגיע: "תאמרי לי נא, איך זה שביתי שלי, חולמת על סמינר אשכנזי ושואפת לחברוענ´ר שמן הסתם אחת הדרישות שלו לנישואין כדת משה וישראל – יהיו פאה וחדר ייחוד אותם אסר מרן שליט"א? איך זה שבשלטים מתנוסס שמו של מרן, אבל בלבבות של המחנכות כאן – כבר הבנתי – מתנוסס ביזיון לו ולתורתו רח"ל? איך זה שאתם כאן, מחנכים את בנותינו להפך הגמור מהחינוך אותו הן מקבלות בביתם..." קמץ האב הכואב באגרופו על השולחן.

נו, אבא יקר, אתה שואל איך זה שכך זה? ואני שואל איך זה שלא היית כאן עד עכשיו?! על הביזיון אותו חוטפים הספרדים עם בואם להפיל תחינה כדי להיכנס לסמינרים שלהם, אין שאלות. נכון, מוצדק, ואפילו משמח. די, מה נדבקנו אליהם? כשלא רוצים אותך, אל תתקרצץ בכוח. אבל לא זו השאלה, לא זו הבעיה. את השאלות האלה שהטחת במנהלת בהיותה של בתך בגיל התיכון, היה עליך להטיח בגננת עוד בהיותה בגן הילדים. מאז, אם לא ידעת, מלווה אותה השקפת עולם מנוגדת בתכלית לזו שלך. מנוגדת לרבנים אותם אתה מעריץ ורואה בהם את דמותו של הבית, ומנוגדת להלכות ולהליכות אותם אתה מנהיג על פי רבותיך.

הפאה שראית מתבדרת ברוח מעל ראשן של המנהלת והמורה של ביתך – רק היום, מתבדרת כבר 18 שנה בליבה הקטן וההומה של ביתך, התמונות של ´הגדולים´ אותן ראית מתנוססות לתפארה כעת, הן הדמות והחיקוי לביתך (מבלי להמעיט חלילה מערכם כלל וכלל) מיום עומדה על דעתה, השאיפה ל´בן תורה´ מזן אחר – אותו אתה לא הכרת, היא חלק אינטגראלי מתוכנית הלימודים עוד מגן הילדים. אה, כן, גם ´הסידור מלא´ – חצי חצי בדירה, בפיצוחים ובנעליים, גם זה כבר כאן – מאז... בוקר טוב – אבא יקר, גוד מורנינג. ברוך הבא למועדון.

530 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
93
מה הבעיה באיזה פראנקעלך מפורת יוסף?! את ספרדיה? קחי מישהו ספרדי ממוסד ישיבתי טוב ואיכותי.
92
א. הגאון הספרדי רבי יהושע בועז ברוך זצ"ל, בעל "עין משפט" על הש"ס, בספרו "שלטי הגיבורים" על הרי"ף (שבת כ"ט ע"ב מדפי הרי"ף), התיר לבישת פאה נכרית לנשים נשואות, וכתב ששיער תלוש אינו ערוה, ואין בו משום פריעת ראש: "ונראה דלא שנא שערות דידה לא שנא שערות של חברתה, כל עוד דעבידי לכיסוי השיער והן תלושו
בכל הכתבות הקודמות הראו את השקרים והנוכליות שלך, אין דבר כזה מתיר פאה לכתחילה, אתה משקר וממציא שטויות והבלים. ומתעלם מכל מה שלא נח לך, אז תמשיך לצפצף כמו עורב עד הסוף.
עט. הגאון רבי רפאל זילבער זצ"ל, אב"ד פריימאן, בספרו "מרפא לנפש" (חלק ב' סי' כ"ח. נדפס בשנת תש"י), פסק להתיר פאה נכרית, וכתב שרוב ככל הפוסקים האוסרים אסרו רק מדרבנן: "ולענין פאה נכרית כתב רמ"א בשם הגהת אלפסי להקל דלא הוי ערוה ואין בה משום איסור ראשה פרוע, וכן כתב שלטי הגיבורים (שבת סד:) ומייתי רא
קכא. הגאון רבי חיים דב אלטוסקי שליט"א, מראשי ישיבת "תורה אור" וחתן הגרח"פ שיינברג שליט"א, בספרו "חידושי בתרא" על מסכת שבת והפוסקים (דף סד:), ועל משנה ברורה (הלכות ק"ש), כתב שאין בפאה מראית העין כיון שכולם יודעים שנשים חרדיות לובשות פאה, וגם בימי קדם היו מומחים לעשות פאה שנראית כשיער עצמה: "וגם א
אף אחד מפוסקי זמנינו לא התיר פאות של היום (הרב קנייבסקי אמר לי במפורש שפאה משיער טבעי אסורה. ר' שלמה זלמן אוירבך ידוע שהיה מתנגד עצום. הגרי"ש אלישיב כבר הביע את דעתו הנחרצת נגד פאות בשיעור בחודש תשרי. וכו וכו') ופוסקי העבר בודאי לא התכוונו לפאות של היום. והמתירה והמקילה לעצמה , עליה נאמר "
כל המתירים התכוונו לפאות משיער טבעי במראה טבעי שאין הבדל בינם לבין שיער טבעי, ודבריך אין להם יסוד, בדית אותם מלבך ללא שום מקור או ראיה. ולהלן נביא מקורות מתוך דברי הפוסקים, המוכיחים למה התכוונו: במשנה בשבת (דף סד.) נאמר, "יוצאה אשה בחוטי שיער, בין משלה ובין משל חברתה". ומכאן הביא הגר"א ראיה לדברי
והציטוטים האלה לא סותרים את דברי גדולי ישראל. כמו שיש למעלה. בפרט שאתה מגוחך מאוד שמצטט את הרב קנייבסקי שאומר שצריך שיהיה ניכר, תוך הקושיות כאילו מדברים אחרים.
91
מרן הגאון רבי בן ציון אבא שאול זצ"ל, ראש ישיבת פורת יוסף ומגדולי הפוסקים הספרדיים: בקונטרס "כיסוי ראש לאשה" (יו"ל בתשס"ח) מובא, "יש מהעולם שרצו לטעון שה"אור לציון" רק הליץ בעד המנהג אבל למעשה לא התיר, ולכן שאלתי את בנו הגאון רבי אליהו אבא שאול שליט"א האם נכון הדבר, וענה לי בזה הלשון, באופן כללי
כמו שראיתי בכל הכתבות הקודמות שהכנסת את השקר הזה ענו לך היטב היטב. אבל אתה שקרן
ע"ש ותראה עוד פוסקי הלכה שכתבו כך
עכשיו אני רואה
אני העתקתי את זה מאיזה אתר אחר, אבל עכשיו אני רואה שענו שם והראו בעצם שהרב בן ציון אבא שאול ככל גדולי ישראל אסר.. .
ותפתח ספרים, אל תאמין לסיפורים שהנוכל מוכר הפאות מוכר באינטרנט.
תתבייש לך, עם השפה המלוכלכת אתה חושב שמישהו יאמין לך?

הצגת כל התגובות

90
תלמדו את הלקח. מה יש לכם לחפש אצל שונאינו מנדינו?
89
והציג את המצב האבסורדי של הציבור הספרדי שכעדר כבשים בורח מעצמו.
88
למה רק המוסדות האשכנזים יודעים לדאוג למשפחה שלהם ולסביבה וכל המוסדות הספרדים מעסיקים אשכנזים? מה הנחיתות הזאת? למה ספרדים שולחים את בניהם ובנותיהם למוסדות האלה?
87
מדוע אתם לא מאשרים את תגובותי מיד כמו תמיד ? מה בגלל שאני נגד פאות ואתם חבדניקים ? לא יפה מצידכם ! רק שתדעו הגלה לכם סוד אני גולש דרך אתרוג ואני מהאנשים שגרמו שאתרוג יחסום את האתר המשוקץ בחדרי חרדים לגולשי אתרוג ! אני מקווה שאתם לא הולכים בדרכם הקלוקלת של בחדרי חרדים חשבתי שמצאתי אתר נורמלי שמ
כל אחד שולח כמה תגובות ומאשרים חצי מהם, כי אחר כך השרת יפול אם יאשרו הכל. האישור הוא בדרך כלל סלקטיבי, כמו שהתגובה הזאת שלך אושרה סלקטיבית. אבל מוכר הפאות שולח אלף הודעות ביום, מתוכם מאשרים מאה או מאתיים, וברוך ה' שרוב תגובותיו עפות. בקרוב נשב ולהחליט מה לעשות איתו. כי הוא נודניק אמיתי.
בעניים אני לא מבין מי יושב פה על השיבר ? את התגובות שלא קשורות לאתר אלא למוכר הפאות שרציתי שיפרסמו הם לא מפרסמים את מה שקשור לאתיקה לא ראויה של האתר שלא רציתי שיפרסמו מפרסמים לא מובן אין לי חס ושלום שום דבר נגד חבד או האתר כיכר השבת ההיפך האתר מצוין ומי שחבדניקית שתלך דוקה בפאה כי כך הורה לה
יש המון פוסקים שלדעתם פאה זה הכי טוב, תקרא בתגובות כאן ואל תהיה טיפש.. יש כאן כמות לא מבוטלת של גולשים, שהולכים לפי רבנים אחרים ולא לפי הרב עובדיה, וגם אלה שהולכים לפי הרב עובדיה לא חייבים ללכת כמוהו בכיסוי הראש
רק לחסידותיו שהיה קשה להם בכלל לכסות את הראש בשל אווירה הרעה בעמריקא התיר פאה על מנת שלאט לאט יחזרו לכסות בכיסוי ראש המקורי, ובע"ה היום גם בחב"ד רק הרעות ביותר הולכות בפאה כפי שראיתי כאן ובביקורי האחרון בארה"ק תובב"א.
"בעצם הענין דלבישת פאה נכרית, ולא להסתפק בכובע ומטפחת, מבואר ההכרח בזה בכמה מקומות. והרי רואים במוחש אשר לבישת כובע ואפי' מטפחת, משאירה חלק השיער בלתי מכוסה, על כל פנים במשך זמן קצר, זאת אומרת שעוברים על האיסור הגדול, וכהפסק דין בשו"ע או"ח סי' ע"ה. וגודל הענין מובן גם מגודל השכר על קיום הציווי, כפי
כמו שהראתי במפורש כבר, וגם אמר מפורש לאחד מקהילתנו שמי שמכסה עם מטפחת הנה אשריה ומה טוב . אבל כל מי שעברה למטפחת הוא שמח ושימח מאוד מדבר זה.
מי שהולך לפי הרב עובדיה צריך ללכת אחריו עד הסוף "עשה לך רב " לא רבנים !!
הרי כתב כתב מרן הגאון רבי שלום משאש, שגם מי שנוהג לפסוק תמיד כרב זה או אחר, צריך ללמוד את הסוגיה כראוי, ולעיין בדברי הפוסקים המתירים, שמא הלכה כמותם. וזה לשונו בשו"ת שמש ומגן: "רבני ודייני הספרדים ואבות בתי הדין בארץ ובחו"ל, כולם נשיהם יוצאות בפאה נכרית, ורק מעט מזעיר מהאברכים הספרדים של היום, או מח
ובכל ספק יש לשמוע לגדול הדור.
עיין בתשובתו ותרווה נחת: http://kaduri.ne אם אין רווח בקישור)
כי לפי הניסוח המטומטם לא נראה שגמרת גן חובה
כמו השטן מחליף שמות כל פעם
מדעי הזבל
86
כל אחד מגיב לפי המצב רוח, מוכרי הפאות מציגים את מרכולתם ואחרים דוחים את כל דבריהם. והדיונים העדתיים הרגילים מי טוב יותר. המאמר טוען טענות עוצמתיות בהחלט, ואף אחד לא הוזיז ודחה מהם כלום.
שימו לב איך העילג מנסה לדחוף את התעמולה שלו נגד פאות, כשהוא משחיל את המשפט: "מוכרי הפאות מציגים את מרכולתם ואחרים דוחים את כל דבריהם" גדולי הדור בעיניו הם "מוכרי פאות", והבדיחות שהעילג הזה כותב (בכל מיני כנויים מטופשים, כמו שיאון, כיל, רטון) זה נקרא "לדחות את כל דבריהם". לך תמשיך לדמיין,
ומי שמדבר על לדחוף תעמולה, הרי זה מה שאתה עושה בחיים דוחף תעמולה שיקרית כל ימיך. אבל מה הקשר למאמר שהנושא שלו אינו על פאות, אז מי כאן דוחף תעמולה אם לא אתה???
כל מרכולתך נדחתה אחרי שכולם מדברים מזה שאין לך כבר מה לענות חוץ מלמחזר את כל השקרים.
85
אגרת התשובה אות עח
84
לעיון והורדה: http://www.up הלינק לא עובד, תבדקו אם יש רווח בתוך הלינק)
וגם הספר עצמו מלא שקרים, חוץ מזה.
83
מה הבעיה בפאה או לחילופין מה הביעה במטפחת?? ואיך יכול להיות מצב כזה שחלק אומרים שזה מותר וזה אסור או ההפך?? אני לא מבינה תודה
אם קראת כאן, בוודאי ראית שיש הרבה פוסקי הלכה שמתירים ללבוש פאה. יש כאלה שהדבר מפריע להם, ולכן הם שולחים תגובות בסגנון מכוער, או כותבים משפטים חסרי פשר, כדי להסתיר את האמת מהקוראים. אבל הדברים מדברים בעד עצמם. וכל אחד עם שכל מבין שאי אפשר לכסות את הראש עם כיסוי שכל רגע מחליק ומתגלה השיער, כמו שא
אתה אומר כך והמגיב הזה אומר כך, איך זה יכול להיות?, מה, מי שנוהג לפי הרב הזה עושה מעשה טוב, בעוד שלפי רב אחר הוא ממש חוטא! ומתחייב בעונש חמור, איך מצב כזה יכול להיות?, זה מה שלא ברור לי. תודה.
וגם בענין הזה יש מחלוקת, ואת צריכה לבחור לפי איזה רב את הולכת. ובעמוד הזה יש הרבה מקורות שאת יכולה לקרוא, או לפתוח את הספרים בפנים ולקרוא, ולהחליט בעצמך, מבלי להתרשם מאיומים של גיהנם וכדומה. מעניין שגם בהלכות שבת ושאר איסורים חמורים, יש מחלוקות בין הרבנים, ואף אחד לא מאיים בגיהנם וכדומה, ורק בע
בעניין זה אין מחלוקת, כל גדולי ישראל גם המתירים לא מדברים על פאות שכל אישה יודעת שהם פריצות וכמו כן כמובן שמטפחת זה הדבר הטוב ביותר, אבל יש כמה חבדני"קים משומדים שמנסים להסביר שגם היום בארץ ישראל פאה עדיפה ממטפחת בעוד שזה שקר גמור, כמו שתוכלי לפתוח בעצמך את הדברים (לא הציטוטים המסולפים והחתוכי
רוב גדולי הדור מעדיפים פאה על מטפחת, כולם התכוונו לפאות קאסטם ולא קש ותבן, הדברים כתובים בספרים, שחור על גבי לבן, ורחמנות על אנשים כמוך שמנסים לעוור את עיני האנשים בקללות והשמצות בסגנון גן חובה
אם קראת כאן, בוודאי ראית שיש הרבה פוסקי הלכה שאוסרים ללבוש פאה. וגם המתירים לא התכוונו לפאות של היום, יש כאלה שהדבר מפריע להם, ולכן הם שולחים תגובות בסגנון מכוער, או כותבים משפטים חסרי פשר, כמו "מצחיק חחחח" כדי להסתיר את האמת מהקוראים. אבל הדברים מדברים בעד עצמם. וכל אחד עם שכל מבין שאי אפשר ל
82
והוא לא דרש פאה, ולא חדר יחוד. מה השטויות האלה?
81
למה שלחת את הבת לסמינר ספרדי, השתגעת?
80
לכו למקור הטוב שלכם. אל תסתכל בקנקן אלא במה שיש בו.
ששלח את הילדים שלו לישיבות אשכנזיות
ואחר כך השתלמו גם בישיבות אשכניות להפיץ תרת מרן
ונכדיהם.. ומקורביהם.. ולבנתיים המוסדות הספרדים נסגרו זה אחר זה ומה שנשאר רק משוכנז...! את הבדיחות תספר למישהוא אחר. חיי בלהודות ששום רב בציבור הספרדי, לא מעניין אותו הנושא, עובדה שלא הקים/לא דירבן שיקימו מוסדות ספרדים נורמאלים עם יראת שמים ומאדך שמירה מורשת אבות
רק מערך של פסיכולוגים יוכל לפתור את הבעייה.
79
והבחור יכול ללמוד בישיבה ספרדית, יש הרבה ישיבות טובות של מרביצי התורה
יאסרו בשר בית יוסף ויבזו את החתן בחופתו ועוד..
כך אמר מרן ראש הישיבה, הרב בן נעים שליט"א
יחסית לישיבות הספרדיות האוטנטיות
78
סברא פשוטה. לצערנו היום המוח מעוות, יש שהתעמקו בנושא והגיעו למסקנא שפאה מותרת, אפילו אם נניח שזה נכון ב"לומדת", אבל הסברא הפשוטה והישרה אומרת שאסור. על העונג יו"ט זצ"ל מסופר, שכשרצה לדעת אם סברותיו ישרות, היה מרצה אותם לפני הבעלי בתים בשיעור שמסר להם מידי יום, אם הסכימו לסברתו אות הוא שאכן סברא י
עוד בימי הגמרא נשים היו עם פיאות יש אפילו הלכה שאישה יכולה לעשות לעצמה פיאה משיער ראשה אז נא לא לבלבל בילבולים זה כיסוי וזה כיסוי ומי שרוצה ליהיות צנועה תמצא את דרך הישר גם עם פיאה שצנועה היא.
במשנה בשבת (דף סד.) נאמר, "יוצאה אשה בחוטי שיער, בין משלה ובין משל חברתה". ומכאן הביא הגר"א ראיה לדברי הרמ"א שהתיר פאה נכרית. וכן המג"א. וביאר מחצית השקל את דבריו: "ועיקר ראייתו מסיפא, דילדה לא תצא בשיער של זקנה", כלומר שהזקנה התקשטה בשערה הנאה של הילדה, ויצאה עמו לשוק (שבזה מדובר במשנה). ובגמ' שם
ראשית עלי להדגיש, שאחד שאומר על גדולי האחרונים שהתירו פאה נכרית (הרמ"א, שלטי הגיבורים, הסמ"ע, המג"א), שהסברה שלהם לא ישרה, הוא פשוט חצוף ועז פנים. ועוד הוא מספר סיפורים על דעת בעלי בתים... למה שלא נשאל בעלי בתים מה דעתם על שעון שבת, או היתר מכירה
הרבה אנשים חושבים שטעם כיסוי הראש הוא משום צניעות, והשיער הוא פריצות. לכן הם לא מבינים: איך שיער מכסה שיער? וזה נובע מחמת שאינם יודעים מה הוא טעם מצוות כיסוי הראש, ומהו ביאור המושג "פריצות". ונתחיל בביאור מושג זה: "פריצות" פירושה דבר היוצא דופן ומושך תשומת לב. וכיום כתבו הפוסקים שאין בשיער
בפרט לנשואות, ורק טמא כמוך מסוגל לכתוב ציטוטים מסולפים, היפך דברי כל גדולי הדורות ראשונים ואחרונים. והתוספות ריד על הגמרא בשבת דף נז' כתב: "שאין דרכה של אשה לגלות שערה משום פריצות" עכ"ל. הרא"ש בכתובות עב' כתב שכאשר אינה מכסה את ראשה כראוי ויש בזה רק משום דת יהודית אפילו הכי מגרשה ללא כתובה מש
התוספות רי"ד שהבאת לא כתב שהתורה אסרה לגלות שיער משום פריצות, אלא כתב שאחרי שהתורה אסרה, ממילא אין דרך אשה לגלות שערותיה, כי זה פריצות לגלות שיער במקום שכולן נוהגות לכסות. והרא"ש והמאירי בכתובות לא דיברו על גילוי ראש, כמו שכתבת וניסית לשקר כאן, אלא דיברו על כל ענייני "דת יהודית" שיסודם הוא דרבנ
77
וכמו שסיפר רב ידוע, על אחד שהיו לו שתי הצעות של חתנים, אחד פרסי ואחד מרוקאי. הלך לשאול את הרב, מה עדיף? אמר לו הרב, עדיף שתמות ממכות ולא תמות מרעב (אצל הפרסי). ואידך זיל גמור.
העירקים מסוכנים ביותר
אולי עוד 4 דורות
גם עוד 40 דורות, וככה יבא שלום על ישראל.
גם עוד 40 דורות, וככה יבא שלום על ישראל.
76
תגידי לאמא ללבוש פאה כמו אמא יהודיה, ולא חצי כיסוי ראש, ויקבלו אותך לסמינר הטוב ביותר
בדיוק כמו הפאה שמזייפת את כל רצון ה' בציוויו בתורה לכסות את הראש.
שהולכות עם חצי בנדנה, וחושבות שהם מכסות את הראש
75
לא מותר לכם הכל, כיכר.
74
אל תתפשרי על תחליפים, רק בישיבה ספרדית לומדים לדעת ללמוד.
73
שנכנסה לתוך ההוויה הרחובית, שהעיקר מי יסתכל ומי ידבר, לא משנה מה יש בבית העיקר מה יגידו בחוץ, ולכן בבית ללבוש סמרטוטים ובחוץ פאות, ואחר כך לבכות. תעזבי את כל השטויות, תאמיני במה שאת, ותפסיקי לבכות, אץת ואבא שלך. לכו לאיפה שמתאים ונכון לכם בלי להתייחס לסביבה.
אתה טועה, זה כולם ככה, לא רק אשכנזים, ולא רק נשים עם פאות. גם ספרדיות שלובשות מטפחת, מתגנדרות בחוץ ובבית לובשות חלוקים עם כתמי אקונומיקה. אין לזה קשר לפאה או מטפחת, זה סגנון החיים היום
מרן הגאון פאר הדור והדרו, רבי שלום משאש זצוק"ל, ראב"ד ירושלים ורבה של יהדות מרוקו, כתב בספרו "שמש ומגן", בזה הלשון: "מצוה וחובה על הנשים להתקשט לבעליהן ולכל העולם בהיתר, ולא להתנוול ע"י מטפחת ויגרמו לבעליהן לתת עיניהם באחרות ח"ו, וכמה חששו חז"ל והתירו הרבה איסורין שלא תתגנה האשה על בעלה". וכש
והוכיח שאין שום מקור לזה וזה איסור חמור וגדול ומחטיא הרבים
ודבריו מופרכים מעיקרם, ואותו אברך בן 25 שחיבר את הספר וזלזל במרן הגר"ש משאש, עשה צחוק מעצמו
כל אחד שיקרא את הספר יצחק עד בלי די, המחבר פשוט לא מבין בין ימינו לשמאלו
כל מי שקורא רואה איך הוא מפרק את טיעוני המתירים ומוכיח שאין להם על מה לסמוך.
עם כל הכבוד, בושה להביא את הציטוטים האלה ועוד לקרא לזה "מקורות"...
זה הרב "שכח"? כ"כ היה "פשוט" לוט? ההפך הפשוט. אסור להתייפות בחוץ.
גם לא יודע לקרוא, וגם מקשקש. לך תעבוד על מישהו אחר
72
בואו בליל שבת לרחוב השומר ותראו את נוער השוליים שמשתולל שם ומעשן בפרהסיה ומנתנכל לכל אישה שעוברת ברחוב אין אשכנזי אחד ביניהם זה הסיבה שאני אלחם שיכניסו את הבת שלי דווקא לסמינר אשכנזי
71
ואלו הדברים שאם עשתה אחת מהן עברה על דת משה: יוצאה בשוק ושער ראשה גלוי...
יש הבדל בין שיער ראשה לבין פיאה שהיא לא שיער ראשה...
ויש שהעדיפו גילוי ראש ממש על פאה נכרית שהיא פרוצה יותר.
70
בחורה עם יראת שמיים, תמיד יחטפו ,ולא משנה אם הסמינר אשכנזי או ספרדי.כאחת שלמדה בסימנר אשכנזי מעורב ספרדיות מבית מסורתי,אחים חילונים קיבלתי שידוך מישיבה אשכנזית מפורסמת,בחור הכי מוכשר שקיים,למרות שהייה קשה כי הוא מבית חרדי,וזו הוכחה שזיווגו של אדם משמיים,בלי שום אפליות אצל הקב"ה בעדות ,תאמיני בבורא
69
לכתוב מאמרים זה מאוד יפה, אבל צריך לעשות בעיקר מעשים. וכל עוד שתמשיכו כל בחירות לתת כח למי שנהנה מהמצב, וילחם לשימורו, לא ישתנה (כמעט) כלום.
תפתח מוסדות ותצליח
יש לו קמיעות? הוא משקר על ציבור שלם? אז קצת שכל לא יזיק.
כל אחד שבאמת רוצה וזה חשוב לו יכול לעשות ולפתוח הרבה, אבל אתה מגיע מכיוון של מרמור ולכן אתה כותב ככה.
נסיונו, אולי נוכל להקים רשת חינוך לספרדים ע"ש כבוד תורתו.. ובכך נביא מזור ותרופה לספרדים הנאנקים ע"י הגזענים.
ש"ס זה תנועה פוליטית שמעניין אותה פוליטיקה. אם החינוך חשוב לכם תפתחו מוסדות בלי להתבכיין סתם.
שמתוקצבת בהמון $$$...
רוצים שיעשו לכם את העבודה, אם זה חשוב לכם, תעשו לבד ואז תקבלו גם עזרה.
חסר עשירי למנין, אם תוכל להשלים לנו
תירוצים ובלי לחכות שש"ס תעשה את זה בשבילכם
בחירות כח???!! מדוע נתנו להם כל כך הרבה שנים כח??? שישתמשו עם הכסף שלנו לעזור לאשכנזים? אז שיבקשו מהאשכנזים שיצביעו להם!
שמתוקצבת בהמון $$$... מי יתקצב? אהה!! אתה!!! חזק!!!
68
אל תוותרי עליו בשביל ניצוצי שקר, לא כל הנוצץ זהב.
האשכנזים חיים בפשטות אמיתית, בבתים מטים ליפול
67
האים שרה רבקה רחל ולאה חבשו פיאות לראשן?
לא היה להם פלאפון, והם לא גלשו באינטרנט וכתבו שטויות
ולא לבשו חולצות, ולא גרביים ולא נעלי עקב. ובוודאי שלא לבשו בנדנות, כובעי רשת, ברטים, שמכסים בקושי את "רוב" הראש.... אולם היום כל סגנון הלבוש השתנה, ואף אחת לא דומה ל"שרה אמנו", ככה שהשימוש בשם של שרה אמנו הוא לעג ובוז לאמותינו הקדושות, שבוודאי כיסו כראוי את כל שיער ראשן. ואפילו מנהג הקהילות,
66
הכתבה הכן יפה אך מאוד מאוד מאוד כואבת שהספרדים לא יודעים לשמור על כבודם העצמי ותמיד רצים אחרי האשקנזים ולא פותחים את עיניהם שהם יותר טובים, אמיתיים והגונים ובוטחים בעצמם ובכישרונותיהם הרבים...
שגיאות כתיב מזעזעות
65
איך רואים שפרנק כתב את זה......
64
ההורים אחראים לחינוך. נקודה. לא יתכן להאשים את מוסדות הלימוד למינהם. אם הבת מרשה לעצמה לחשוב את מה שלא חושבים בבית, אך מסתירה א"ז, זה מראה על בעיה בבית-על חינוך פגום לערכים או על חוסר פתיחות שמנעה מהבת לדבר על מחשבותיה ולשתף ולדון בהם.... למה להאשים את העולם??? שאו את העול על שכמיכם!
63
ז"א שאם בחורה ספרדיה תלמד בסמינר אשכנזי אז בחור אשכנזי שלומד בחברון ירצה להתחתן אתה????????????????????? לידיעתכם שום בחורה אשכנזיה לא רוצה להתחתן עם בחור ספרדי גם אם הוא למד בחברון כל השידוכים של ספרדים עם אשכנזים אם תבדקו טוב טוב את כל המקרים שכל אחד מכם מכיר לכל תיק כזה יש סי
62
שלום שמואל היקר שמחתי לקרא את מאמרך ולראות פעם אחת בן אדם שמבין בדיוק איפה הנקודה שבא מתחילה כל הנושא הענק של האפליה. כמי שעוסק המון שנים בשידולים ופרוטקציות לגבי בנות בסמינרים (בזמן האחרון בעיקר ספרדים!!) נהנתי מאוד לקרא את המאמר. הלוואי ודבריך יעשו את שלהם ויהיה סוף לכל הבלאגן הגדול הזה! רק ברצ
במיוחד בפרשת קורח, זה מאוד אקטואלי לקרוא את כל השטויות שלך על ישיבת חברון, שלא זכית להתקבל לשם.
נכון שהאמת כואבת לך מאוד אבל אין מה לעשות זה נכון!!!
"מִי-הָאִישׁ, הֶחָפֵץ חַיִּים; אֹהֵב יָמִים, לִרְאוֹת טוֹב. נְצֹר לְשׁוֹנְךָ מֵרָע; וּשְׂפָתֶיךָ, מִדַּבֵּר מִרְמָה..."
המילים שאתה מוציא פה בכתב מסגירות אותך יותר ומראות בדיוק את סחורת חברון!!!
חוץ מרוח וצלצולים אין מה לחפש שם.
61
הספרדים יורים לעצמם ברגליים.
שמרים טלפונים למנהלי הסמינרים, לקבל את הנכדות שלו (לכן המאמר הזה כל כך מצחיק)
הכל שקר אחד גדול שאף אחד לא יסתתר מאחורי שם אוו עדה בושה לעם ישראל שככה מדברים עדה על עדה כולנו הרי ממקום אחד באותה מידה שאלה הוגלו למזרח אלה הוגלו למערב הכל תיקונים שאין לנו בהם הבנה כלל מי שמתעסק כל היום בלבייש עדה זו או אחרת כופר בעיקר בכל מגזר גם אשכנזים גם ספרדים יש הרבה סטיות והרבה לכלוך אז
במשנה בשבת (דף סד.) נאמר, "יוצאה אשה בחוטי שיער, בין משלה ובין משל חברתה". ומכאן הביא הגר"א ראיה לדברי הרמ"א שהתיר פאה נכרית. וכן המג"א. וביאר מחצית השקל את דבריו: "ועיקר ראייתו מסיפא, דילדה לא תצא בשיער של זקנה", כלומר שהזקנה התקשטה בשערה הנאה של הילדה, ויצאה עמו לשוק (שבזה מדובר במשנה). ובגמ' שם:
60
תקבל ספרדי מחברון, עם עיניים כחולות, וביחד הם יבנו בית על אדני החסידות לתפארת שורשיה ולתפארת מדינת ישראל. מי יודע? אולי אפילו הבן שלה (מוישי, יענקי או זלמן) יפתח ישיבה שתקבל גם ספרדים?? (לא יותר משליש כמובן...)
59
מדוע אנחנו לא מאוגדים?
אסור לתת להם להסתובב כאוות נפשם
58
כי מלמדים אותם בשיטה לא נכונה.
57
מאיפה באה הדעה המשובשת הזו, שבחור בישיבה אשכנזית טוב יותר? לכו אליהם ותבדקו טוב יותר ותראו מי באמת טוב יותר, ובכסא רחמים ופורת יוסף תמצאו הרבה יותר בחורים טובים.
אבל הכי טוב זה בחור ספרדי שלמד בישיבה אשכנזית
אם כבר ספרדי, אז עד הסוף. וככה הכל יהיה טוב בבית.
56
שמואל, הוצאת לי את המילים מהפה.. חזק ואמץ
55
בכ"א חבל מאוד לריב וויכוחים וכתבות לא ישנו את המצב... פשוט כולנו צריכים לחזור בתשובה שלמה ולאהוב את כולם, אחרי הכל כולנו יהודים כולנו חכמים וכולנו נבונים, מה זה משנה ספרדי או אשכנזי???????? בכל מקום יש את הדברים הטובים שבו אך לעומת זאת גם את המגרעות...
54
שולחים את בנינו למוסדות ספרדים ונותנים להם שם חינוך אשכנזי, אז מי צריך את המוסדות הללו???
53
תבורכו מפי עליון, שוכן דר חביון, על זה הרעיון, במיטב היגיון, ללא טעות ושגיון, וכדי בזיון, וברוב נקיון, ונראה חזיון, בבנין ציון, ובנוה אפריון. תושלבע.
52
מה השטיות האלו אני יוריד בחור מקרית מלאכי(ככה זה נקרא לא?...)אבל חברון זה ממש לא בקרטריונים שלי
51
כל השיטה נקנית מהחינוך במוסדות חינוך, כאשר בניו ונכדיו ותלמידיו של מרן שליט"א מתחנכים במוסדות אשכנזים, אז הם מקבלים השקפה אשכנזית, וחבל שמרן כל כך טורח להנחיל את שיטתו, שהיא פשוט נסחבת והולכת כשלומדים אצל אשכנזים.... בקשר למאמר, לא הבנתי איפה יש תיכון עם שם מרן ובשיטה האשכנזית?? (אולי מרגלית בירו
50
איך קוראים לו, בית חולות?
49
בושה על הסתיגמות צריך להיתפלל על בן תורה אמיתי ולא על ישיבה זה לא החיים האמתיים אם אצהיר שהוא חברוני! אני יחיה עם היראת שמים שלו! בעולם הבא לא שאלים ישיבות ובזה יתגאו הספרדים עם יראת שמיים אמתית ותמימה
48
אז הוא לא שווה גרוש.
47
לישיבות אשכנזיות, ותראו איזה יופי, כולם יצאו רבנים גדולים. כמה מהם אפילו רוצים להיות הרב הראשי לירושלים...
46
אנו מוחים נמרצות, על כבוד תורתם של מאות הבחורים והאברכים הלומדים ושלמדו, בישיבות פורת יוסף העיר העתיקה וגאולה, וכן על כבודם של מאות הבחורים והאברכים הלומדים ושלמדו בישיבת כסא רחמים. אוי לנו שכך עלתה בדורנו. גדולי עולם יצאו מתוך הישיבות הללו. הנימה מאד לא מכובדת, לא מכבדת ולא נקראת יהודית. איך האתר
45
כולן לובשות פאה, ועושות חדר יחוד....
הרב אמר כל מי שלובש פאה יש לו גיהנום אז אחד בא אליו ואמר לו גם המשפחה שלך הבנות וכו לובשות פאה אז מה איתם הוא אמרררר: גם להם יש מקום בגיהנום זה לא בדיוק במילים האלו אב בערךךךךךךךךךךךךךךךך אז יאלה לא כדאי לדבר על רבניםםם
במקרה של שלום בית. אז אם הוא אוסר, זה לא אומר שזה גיהנום - יש אחרים שמתירים, וגם הרב עובדיה יודע את זה, ולכן במקרה של שלום בית הוא ממליץ ללבוש פאה
44
לכתוב מאמרים זה מאוד יפה, אבל צריך לעשות בעיקר מעשים. וכל עוד שתמשיכו כל בחירות לתת כח למי שנהנה מהמצב, וילחם לשימורו, לא ישתנה (כמעט) כלום.
43
רבים מהשבבניקים הספרדים למדו שם ולכן יצאו ככה.
כשתגיע לגיל בר מצוה ותהיה גם אתה שבבניק, תבין שזה לא קשור לישיבות משתכנזות
42
לקרוא ולבכות ולבכות ולבכות אך מה נהיה מה מה איזה עולם שקר אבל אנחנו ננצח
41
רש"י: שהיתה סבורה לעלות בגורלו של עשו ובכתה. בראשית כט יז
40
ולא משנה איפה הם לומדים, ישיבה אשכנזית או סמינר אשכנזי, הספרדי והספרדיה נשארים עם התכונות היפות של הספרדים, ובפרט המרוקאים, הכנסת אורחים, עדינות נפש, יחס חם ומלבב לכל אחד, ענווה ושפלות! ולדעתי, אדרבה, ספרדי או ספרדיה שלומדים במוסדות אשכנזיים - רק מוסיפים לעצמם נקודות! (וכמובן שאין לזלזל במחנ
39
כשאפשר בעשירית מחיר לקבל בחור טוב פי עשר מישיבה ספרדית.
38
ולא לשכוח שהאשמים העיקרים זה מפלגת ש"ס. על אוזלת ידה ועידוד התופעה.
37
איזה ישיבה וכמה היה שפיץ בישיבה. אל תתרשמי ממה שאומרים סביב כולם, שלישיבה הזו יש שם או לא. העיקר זה המידות הטובות, שיש בדרך כלל לספרדים בישיבות הספרדיות לכן זה מה שתחפשי.
36
שפרענק מחברון הוא עדיין פרענק....!!!!!!!!!!!!!!!
35
תראו איזה מצב הגע הציבור הספרדי שיש להם סיוטים שמא יאלצו להמשיך ללמוד במוסדות אלה...
הרי כל הבנות הטובות הלכו לאשכנזי, ונותרו רק השאריות..
זה תעמולה שקרית.
בניגוד למוסדות האשכנזיים.
34
מה נאמר ומה נדבר? כל מילה בסלע. האמת כואבת עד מאוד. אנשים מסתכלים בקנקן בישיבה שיש לה שם טוב (ומבלי להמעיט בערך הישיבות ידוע שבכל מקום יש פח זבל, רק השאלה היכן מניחים אותו)
33
בעוון שנאת חינם נחרב בהמ''ק. היה מלך אחד שהיה לו שר יועץ יהודי שמידי פעם היה מספר לו פרק היסטוריה של עמ''י הוא החל לו מבראשית עד חרבן בהמ''ק וא''ל המלך אתה בטוח שהסיבה היא שנאת חינם ואולי אתה מסתיר ממני משהו? א''ל כן. המלך לא האמין לרב וכעס מאוד עליו. והנה המלך חולם שהוא בים והגלים סחפו אותו למ
32
תליתי שם תמונה של הרב עובדיה, אתה יכול להיות רגוע
31
לדעתי, כל בת אשכנזיה תגיד למורה ,אני לא נכנסת לכיתה עד שתקבלו את חברתי (אחותי)הספרדייה ,וכך נעשה לזה סוף אשכנזיות, תהיו חזקות ,אם אתן אוהבות באמת את חברתכן הספרדייה לצערי ,המורות האשכנזיות ,מחוץ למערכת, ידועים הנהגותיהן די טוב ,"לא כפי שמחנכות" לכן......
בינתיים תמשיך להתחנן שיקבלו את אחותך לסמינר
30
חזק ואמץ. ישר כח!! ואוו זה היה במקום!!!
29
השמעתם? היא בוחלת בבחור "פראנק" מזוקן בן תורה אמיתי מפורת יוסף כי ח"ו יחד איתו יהיה לה סיכוי להגיע אל האושר האמיתי של הבית היהודי בית של תורה. אז מה עושה השטן? מתעתע בה שתלך ותתחנן ותרד על הברכים בהשתחויה ולו רק כדי שתהיה רשומה בסמינר אשכנזי ולו רק כדי שתזכה לשידך בחור "מותג" מחברון וכדו' אשר יחד א
כל הבחורים מחברון יש להם אינטרנט וסרטים? והנשים שלהם לובשות קצר וצר? ואתה עוד כותב את זה מהאינטרנט שאתה גולש, חתיכת צבוע?
למה שהוא יגיד שהיא בגדה? כדי שהיא תגיד לו שתוק! אפשר לחשוב עם מי יצאת אתמול... (הוא נתן לה לאכול 2 סנדוויצ'ים ולא אמר לה שמותר רק אחד כי הוא אכל 3...)
28
לא השבבניקים של ש"ס
27
כל זמן שהווזווזים מתעלקים על המצוינים שלנו, חלומות העוועים לא יפסקו. מנהלי ישיבות/סמינרים אשכנזים למה שלא תסתדרו עם בני קהילתכם למה אתם מתעקשים על המצוינים של הספרדים אצילי המידות?
מה לך כי תלין, קוקו?
26
ישמחו להיסתקל ולהישתדך הגאווה זועקת לשמיים שכחו למה ירדנו לגלות
25
הוא יורה לעצמו ברגליים, הרבי הבת לא רוצה, מה אתה רוצה לדחוף לה דווקא איזה פרענק? היא רוצה יותר פתיחות יותר חברמ'ן, אחת שרוצה צדיק יסוד עולם לא תתלונן. ככה אני חושב בתור בנאדם חכם :)
24
האמת היא כזו שהרב עובדיה והרב אלישיב אסרו פיאות וכל מה שהתירו הרבנים הקדושים בוודאי לא הפאותשל היום אלא מדברים על פאות קש עד החוליה הראשונה בגב אז תביא כמה מקורות שאתה רוצה ההיתרים בוודאי לא רלוונטיים להיום והחי בשקר יבושם לו שיצליח הצדיקים האמיתיים בני התורה האמיתיים יודעים את האמת הפאות של היום כ
ואיפה כתוב שמותר פאות קש? ומי המציא את השטות הזאת, שפאה יפה אסורה ופאה מכוערת (קש) מותרת? נראה שהאכילו אותך בהרבה לוקשין
"ענין הפאות הללו בא מאירופה הורתו ולידתו שלא בקדושה, יש ארצות שהתחילו זאת ברצון ויש באונס, כגון במלכות הרשעה והכפירה רוסיה שגזרו בכלל גזירותיהם שלא תלכנה בנות ישראל בכיסוי הראש, והשוטרים כשהיו רואים אשה עם מטפחת ברחוב היו מסירים אותה מעל ראשה, וע"כ התחמקו לקחת פאות אבל אז לא היו משוכללות כמו היו
במשנה בשבת (דף סד.) נאמר, "יוצאה אשה בחוטי שיער, בין משלה ובין משל חברתה". ומכאן הביא הגר"א ראיה לדברי הרמ"א שהתיר פאה נכרית. וכן המג"א. וביאר מחצית השקל את דבריו: "ועיקר ראייתו מסיפא, דילדה לא תצא בשיער של זקנה", כלומר שהזקנה התקשטה בשערה הנאה של הילדה, ויצאה עמו לשוק (שבזה מדובר במשנה). ובגמ' שם:
הגאון רבי יוסף שלום אלישיב שליט"א, חבר בית הדין הרבני הגדול בירושלים, מגדולי דורנו, בוידאו שפורסם בתקשורת מפגישתו עם כמה ת"ח, אמר שפאה היא כיסוי ראש לכתחילה ולא בדיעבד. וזה לשונו: לשאלת השואל "רוב בנות ישראל הכשרות נוהגות בפאה. זה בסדר גמור או לא"? ענה הרב "יש פאה שהיא כשרה, ויש שהיא לא כשרה". ושו
ניסתי להיכנס לפאות מותרות לכתחילה ואנטרנט אתרוג לא נותנים לי אופציה להכנס.... יש בזה בעיה כלשהי?
טוב שלא נכנסת, זה חתוך ומסולף, תראי את כל הוידאו מתחילה ותביני שזה אסור לדעתו כמו שאמר בשיעור: הנה דעתו האמיתית
23
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
22
משום מה קראתי את זה בעיתון שם השבוע. בכל אופן אהבתי - LIKE
21
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
20
א. מרן החזון איש, סבר שיש עדיפות לפאה על מטפחת, כיון שהיא מכסה את כל השערות כראוי, ובמטפחת לפעמים מתגלות שערותיה. והובאה דעתו בספר דינים והנהגות מהחזו"א (חלק ב' פ"ח אות ט'). כמו כן מעידים תלמידיו, הגר"י מאיר זצ"ל (שהעיד גם שהחזו"א התיר לאחותו לעשות פאה משערות עצמה, במעמד כמה מתלמידיו), הגר"י פרידמ
כותב מוכר פאות עלוב ! לשטתך אמותינו הקדושות לא קיימו מצוות כיסוי ראש לכתחילה ? אבל מה לעשות כסף כסף ועוד כסף אז תמשיך לכתוב מגילות ולתת לעצמך תגובות ולבלבל הרבה את המוח אגב אני ממש לא מתרגש מהמינוסים שאתה וחבריך שמים לי אתם בסך הכל מיעוט קטן אך ב"ה רוב הגולשים כאן שאינם רשומים דווקא מזדהים יות
אינני מוכר פאות, ואין לי קשר עם פאות, העתקתי לך את דברי גדולי הדור, זה מה שהם כתבו, ואם יש לך מה להעיר בדרך ארץ, בבקשה, אבל למה לכנות בכינויי גנאי? לשאלה ששאלת, האם אמותינו הקדושות לא קיימו כיסוי הראש, אכן בוודאי שניתן לקיים כיסוי הראש כמו שכתוב בגמרא ובשו"ע וברמב"ם, ע"י רדיד החופה את ראשה כמו
1 אתה בטוח מוכר פאות כי אין הסבר אחר למה תמיד אתה אוהב לכתוב כאן מגילות שקריות ולבלבל את המוח 2 אז מדוע שכבר ישנן נשים צדקניות שהולכות עם רעלות אתה וחבריך המודרנים קוראים להם נשות הטאליבן ? 3 אם המיטפחות של ימינו לא טובות אז על אחת כמה וכמה שהפאות של ימינו לא טובות !
1. אין זה "לשיטתי", כי הבאתי את דברי גדולי הדור שכתבו בכבודם ובעצמם שמטפחות ימינו אינם טובות, וגדולי הדור בוודאי לא מוכרי פאות. 2. אני לא קורא לנשים צדקניות בשמות גנאי ח"ו. אולם דעת הפוסקים ידועה שגם שאל ורעלה מושך תשומת לב ואינו מומלץ. 3. בפאות ימינו אין שום פסול, וכבר הובא כאן באחת התגובות ש
אבל אמרת שאמותינו הקדושות לא הלכו במטפחת של ימינו אלה ברדיד וכו" אז מה אמותינו משכו תשומת לב ? תחליט !על איזה מטפחת אתה מדבר שהיא טובה ? על איזה מיטפחת אתה מדבר שהיא כן טובה ? מה שנותר זה המסקנה שאתה מוכר פאות ותו לא !!
וזה הכי מומלץ... זה הגיון עקום של מוכר פאות שממציא בשם הפוסקים כאילו אסור ללבוש שאל וסותר את עצמו, לך תבין.
לכן אין בזה שום דבר בולט, וכך יש לנהוג, וכל ירא ה' יתרחק מהכיסויים שיש בימינו, שמכסים לשליש ולרביע.
ונערי השוליים זה בולט להם הכל מזה
אז שהחרדיות בתל אביב ילכו עם שורטים
שיער מותר לבתולות ולכן בנשואות הוא תלוי ברגילות, וממילא פאה שהיא שיער תלוש, מותרת, ואילו שוק וירך אסורות גם לבתולות ואינן תלויות ברגילות (יביע אומר חלק ו' סימן י"ג)
עבודה יפה מאוד, נהניתי
19
לא צריך סמינר לא אשכנזי ולא ספרדים.הכי טוב ללכת ללמוד מקצוע .לעשות כסף ויפה כמה שנים קודם.סמינר זה ביזבוז זמןןןן. כל אלו שחיים בסרט שיבוסם להם.הסרט האשכנזי שהם גזע האצולה .והסרט הספרדי שהם העם הנבחר.הפתרון למצב כסף .הקמת מסגרות בנפרד זה גזענות ישמור השם.וללכת ביחד זה לא יקרה כי אין אדם דר עם פילים
בכל מקרה, יש צורך בהגברת המינון
18
חוץ מעשרות רבות של מתירים מגדולי עדות אשכנז (שם היה הדבר נפוץ ומטבע הדברים עלה הנושא לדיון), היו גם עשרות גאונים ספרדיים רבים מגדולי הדורות שהתירו פאה. ואלו הם: א. הגאון הספרדי רבי יהושע בועז ברוך זצ"ל, בעל "עין משפט" על הש"ס, בספרו "שלטי הגבורים" על הרי"ף (שבת כ"ט ע"ב מדפי הרי"ף), התיר לבישת פאה
תגיד את האמת את כל זה כתבת עכשיו או שעשית העתק הדבק?
17
משפט חכם ואמיתי
16
בעזרת ה' ובקרוב ישאלו אותך מאיזה שבט אתה ? אשכנזי ומרוקאי עם תונסאי ורומני ימצאו את עצמם בונים יחד את ביתם בנחלתם המשותפת ועד אז שיבוא משיח צדקינו על לנו להתביש או לבייש את אחד שיותר טוב מהשני, ב"ה אבא אחד לנו . אם באמת אוהבים את התורה אז לא משנה מאיזה זרם אתה כי התורה היא נחלת הכלל ולא שייכת לגוש
15
לכל מי שרוצה להתקבל לסמינר אשכנזי, עם אופציה לחתן אשכנזי עם מול קל. פרטים בישיבת המקובלים הקרובה לביתך
14
יום אחרי החתונה העולם שוכח איפה החתן למד ואיפה הכלה למדה ווזוג חכם וחי נכון שוכח גם את חבריו ושוכחת את חברותיה.
13
לעולם לא. ספרדי לעולם ישאר נחות אצל האשכנזים. במיוחד כאשר מבקש שיקבלו את בנו או בתו, אבל לא ספרדים אחרים כדי שיהיה רוב אשכנזי. בשביל זה קמה ש"ס, כדי להנציח מצב זה. ואז הספרדים יצביעו ש"ס.
מעכשיו רק להצביע ג'. לפחות שלא יהיו קופים בכנסת.
12
חוץ מהרב עובדיה, אף אחד לא אוסר פאה ואף אחד לא אוסר חדר יחוד. די לכל התעמולה הזולה הזאת
מה זה חוץ מהרב עובדיה? בו מתחיל ובו נגמר!!! למה כשהוא התיר עגונות לא אמרו חוץ מהרב עובדיה אף אחד לא התיר???? מסקנה: כשהענין נוגע במה שעלי לשנות אני משוחד כלפי אותו הדבר ואז זה נהייה חוץ מהרב עובדיה... לא עלינו...!!!
יש לציין שאת יודעת להחזיר ובגדול!!!!!
הרב עובדיה הוא אחד מגדולי הדור. אם שלחו אליו שאלות קשות שנוגעות להיתר עגונות, זה אומר שהוא הפוסק האחד והיחיד וכולם בטלים ומבוטלים? ומה עם הרב משאש, שהרב עובדיה בעצמו היה שולח אליו את השאלות הקשות ביותר של העגונות, שחשש להכריע בהם?
א"א לא בטל ומבוטל אבל מי שהולך לפיו (שהם רוב בני ספרד..) לא יכול להגיד חוץ מי.. כשזה נוגע לעינינים שקשה לו...!!!
יש תימנים, יש מרוקאים, יש עירקים, אל תאמיני לכל מה שש"ס מוכרים לך. כולם מעריצים אותו, זה נכון, אבל לכל אחד יש את הפוסק שלו.
עיין בילקוט יוסף חופה וקידושין מעשה שהיה בכל הגדולים האלו בחתונה אחת.
וכבודם במקומם מונח
11
לקחת את הרב עובדיה כאילו הוא האחד והיחיד. ברוך השם, יש עוד רבנים ספרדים, חלקם מצריכים חדר יחוד וחלקם מצריכים פאה, מי אמר שצריך ללכת דוקא לפי הרב עובדיה, עם כל כבודו ומעלתו?
להזהר ומהררררררררר!!!!!!!!
השתבשה עלייך דעתך?
יש כאן כפיה מזדחלת במסווה של "ועשית ככל אשר יורוך", הכל פולטיקה דוחה ומגעילה
תעמולה שסניקית נכנסת מידי פעם ל"תוכן גולשים"...
10
לכיכר השבת יש אפשרות להפוך את הקערה על פיה בואו נעביר את כל הכח והמשקל אלינו ואז יתקיים בנו הכתוב ישראל אשר בך אתפאר!!!!!!!!!!
9
מרוב צחוק, כשקראתי את המאמר. כל ילדון חושב שהמאמר שלו ישנה סדרי בראשית, והתורים ליד הסמינרים האשכנזיים יתקצרו עכשיו.... לך לישון חמודי.
8
כמו כל מחלוקת הלכתית, יש אוסרים, יש מתירים, איך בדיוק נכנס כאן השקפת עולם? ואם המורה הולכת לפי הרב בן ציון אבא שאול או לפי הרב שלום משאש, אז אין לה השקפת עולם טובה?
בשביל לשמוע לרב משאש צריך להיות ספרדי אמיתי להעריץ ולהתבטל בפני מרן הגר"ע יוסף שליט"א שממרן עד מרן לא קם כמותו, מה הכנסת להם את הרב משאש שהיה רב של פלג מרוקאי.
להעריץ ולהתבטל? לך תמכור תותים לשסניקים עלובים כמוך
7
כשראשי ש"ס שולחים את ילדיהם למוסדות אשכנזים אז מה הפלא שגם במוסד שלהם זה קורה, מן הסתם גם הילדות של המנהלת לומדות עם הבנות של אלי ישי וחבר מרעיו, פשוט בושה שש"ס קיימת כבר למעלה מחצי יובל ואין לנו הספרדים ישיבה גדולה אחת למעט כסא רחמים וחזון עובדיה שהיו לפני וגם אינם מיצגים את כלל הרבדים שקימים בציבו
באמת בושה וחרפה לספרדים שהם צריכים כל הזמן להיות הזנב של האשכנזים להתקרצץ אחריהם לכל מקום להעתיק מהם הכל ולזנוח את מסורת אבותיהם! את התוצאות רואים!
זה ממש דמגוגיה זולה. למדתי בסמינר אשכנזי ואני נשואה לספרדי, ואנחנו ממשיכים את מסורת אבותינו בדיוק כמו ה"אשכנזיה" שכתבה לפני. שלא לדבר על החברות שלי שלמדו ב"מרגלית". איך הם נראות היום.
תשימי לב שה"אשקנזיה" אומרת לך את האמת בפנים ואת ה"ספרדיה" הולכת ומחניפה...
6
די לגזענות כבר מספיק..! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
5
ואני מבין את הלחץ של ראשי ש"ס, הם רואים שרוב הצעירים והצעירות מתחנכים במוסדות אשכנזיים, והתוצאות בהתאם. אבל בינינו, החינוך האשכנזי באמת טוב יותר, ורואים את זה בתתי"ם ובבית יעקב. לא סתם כולם רצים אליהם על ארבע
4
שקרנים!!!! תנו לי סמינר ספרדי אחד שהולך לאורו של מרן!!! אחד!!! בבקשה יש מי שיכול להציל את המצב????
מרן הרב יעקב הלל לא טוב בשבילך? רק מרן הרב עובדיה?
3
לכותב הכתבה זה ממש שקר גמור ואני חושב שחבל ככה להשמיץ את גדולי הדור וגם אתה לא צריך לכתוב שלא מאמינים בתורתו של הרב עובדיה שליט"א
2
שזרק אבנים על רכב של ''אשכנזי'' אז הנהג אמר לו שיפסיק והוא צחק עליו והמשיך לזרוק, הנהג שאל את הפספוס הזה מי אבא שלו והוא הראה לו, הנהג פונה לאבא והוא לא מתייחס בכלל אז הוא נסע קצת עם הרכב ועשה ברקס. האבא של הילד התחיל לצעוק עליו ''היטלר'' אתה לא מתבייש? אתה רוצה לדרוס לי את הילד? פתאום כל החברים
על כל סיפור שיש לך יש עשרה סיפורים על אשכנזים אז בבקשה אל תזלזל באנטלגנציה של הקוראים
יש ספרדים וספרדיות שלומדים במוסדות אשכנזיים, ויש להם מידות טובות ודרך ארץ, "כזה ראה וקדש". אסור להכליל.
כי כתבתי שאת הספרדיות הטובות, ויש כאלה כן מקבלים!.
תודה על האמת,אל תמציא המצאות. אין כמו הספרדים לכן האשכנזים רוצים לקבל אותם במוסדותיהם.
1
אני לא מבינה, זה שבחור לומד ב"חברון" האם הוא נחשב יותר טוב מבחור שלומד בישיבה שהיא לא מוכרת?? האם בוחרים בחור לפי שם הישיבה שבה הוא לומד או לפי מידות?? לצערינו הרב היום מתחתנים עם השם של הישיבה ולא עם מידות של הבחור, גם ה"שפיץ" של הישיבה יכול לדקור אז בנות יקרות, תפסיקו עם השטויות, מי שלא ירצה א
העיקר שהחתן ירצה חדר יחוד ופאה, לא משנה מאיזה ישיבה הוא בא
תוכן גולשים