כיכר השבת

על גאולה וציונות

מי באמת התחיל את הציונות היא שאלה חשובה ויסודית כי הכל הולך אחר הראש, בפלג מסויים של הציבור החרדי יש עניין להראות שהיו אלו אנשים טמאים. אמנם גם אם כך הדבר ואע"פ שכמו שהזכרנו הכל הולך אחר הראש אין בזה בכדי לפגוע בערך הנשגב של המפעל הגדול הזה של שיבת ציון

| 92 | כיכר השבת |
אילוסטרציה
אילוסטרציה (פלאש 90)

ב"ה,

"אוחילה לאל אחלה פניו אשאלה ממנו מענה לשון, אשר בקהל עם אשירה עוזו אביעה רננות בעד מפעליו" "ה´ שפתי תפתח ופי יגיד תהלתך"

איני מהגולשים הקבועים באתר, ובטח לא קורא תוכן גולשים קבוע, אבל בין כך ובין כך התגלגל לידי אחד מהמאמרים כאן, ועיינתי גם בתגובות וכך התגלשתי לי בין כמה מהמאמרים וכמה טוקבקים, וכאבתי, כאבתי על האמת המסולפת, וכאבתי על הקלות שבה אנשים קונים את הסילוף, מישהו כותב במאמר איזו קביעה שממש לא ברור על מה הוא ייסד אותה, וכל מיני אנשים שהקביעה השקרית הזאת תאמה את גרסת הינקותא שלהם, הריעו ושיבחו, תמימים שלא חונכו לחקר האמת, "בעקבות משיחא.. והאמת תהא נעדרת" ואולי גם יעלה מפה איזה פירוש חדש על דרך האפשר, שבאמת לעדור זה קשה וזאת עבודה, ואנו בדורנו קשה עלינו העבודה יותר מכל, (עד שבאמת כל מעשה קטן בדורנו הוא כמעשה אילי נביות של דורות קודמים- ע´ טהרת הקודש להגאון הקדוש ר´ אהרן ראטה זיע"א , עמ´ כב-ג, נב) ולחפש אחר האמת ולחקור ולבקש הפך בדורנו כמלאכה קשה של עדירה בקרקע "אמת מארץ תצמח" עד שאנשים פשוט נוח להם מה ששומעים ומקבלים את הדברים כאמיתויות ואושיות ארץ לרוב תמימותם ותכונות החוץ של דורנו.

חלק א´

ראשית הציונות

מי באמת התחיל את הציונות היא שאלה חשובה ויסודית כי הכל הולך אחר הראש, בפלג מסויים של הציבור החרדי יש עניין להראות שהיו אלו אנשים טמאים, אמנם גם אם כך הדבר ואע"פ שכמו שהזכרנו הכל הולך אחר הראש אין בזה בכדי לפגוע בערך הנשגב של המפעל הגדול הזה של שיבת ציון.

"וכבר הבאתי בפנים, דחכמי הש"ס שכל דבריהם ברוה"ק נאמרו, גילו לנו, שרמז ואות של ביאה ושיבה זו לארצנו יהיה ע"י עופות טמאים, שהם יהיו שורקים לנו לבוא אליהם, אחרי המבוכה הגדולה שנהיה טועין במדבר העמים, ונהיה צועקין אנא נלך ונברח, אנא נלך ונברך, כמבואר בפסיקתא שקודם הגאולה נהיה במבוכה כזאת,ואז ישרוק לנו הקב"ה, ויתן לנו אות וסימן לבוא א ליו, וזה יעשה ע"י עופות טמאים,רצה לומר, אנשים אשר מחמת חיי הגלות קלטו רוח זרה לקרבם, ותעו מדרך התורה והיראה. וכבר הארכתי בפנים, שחקר אלוק מי ימצא וגבהו מחשבות מפעלות תמים דעים ממחשבותינו" (אם הבנים שמחה להגאון הקדוש ר´ יששכר שלמה טייכטל זצ"ל הי"ד)

ומ"מ ללא סתירה לדברי הגאון הקדוש הנ"ל, מכיוון שגם דבריו נתקיימו, ראשית הציונות היתה ע"י הגר"א ותלמידיו:

"זכור ימות עולם בינו שנות דור ודור, שאל אביך ויגדך זקניך ויאמרו לך" [דברים לב, ז]. בפסוק זה פתח מרן הגרי"מ חרל"פ זצ"ל את דבריו באספת צאצאי תלמידי הגר"א ביום ג´ תשרי תש"ח (לקראת מלאות מאה חמישים שנה לפטירתו של רבנו הגר"א ומאה וארבעים שנה לעליית תלמידיו לאר"י).

וכך אמר הגרי"מ בשיחתו: "מצווה מן התורה לזכור ולשאול מן הזקנים, בינו שנות דור ודור – כלומר, הבינו את התנאים של הדורות הקודמים בדכי שתבינו את ערך מעשיהם ועמלם. ואם אינך מבין אותם שאל אביך ויגדך זקניך ויאמרו לך. ובנוגע ליסוד יישובנו הנאדר בקודש, הרי חובה ראשונה לקיים מצווה זו, מוטלת על צאצאיהם של תלמידי הגר"א מייסדי הישוב, וגם לקיים דברי רבותינו מעשי אבות סימן לבנים [עי´ סוטה לד.] מעשי אבות ירשו בנים. יחד עם זה חובה רבה על כל איש ישראל לקחת חלק בירושת הרוח הקדושה והכבירה וללמוד ממעשיהם הכבירים של הגאונים מוסדי ארץ תלמידי רבנו הגר"א ז"ל בעבודת קבוץ גלויות וישוב ארה"ק בעזרת ד´" [מובא בספר ´אמרות טהורות´ עמ´ קסד].

אותה "רוח קדושה וכבירה" שמזכיר הגרי"מ חרל"פ, שנולדה ברוחו של רבינו הגר"א, וממנו הושפעה לתלמידיו, המשיכה ברוב עוזה והדרה גם בדור השני של התלמידים. במשך למעלה מחמישים שנה, (ת"ר – תר"ן) שמשה המסורת של השיטה הרעיונית של הגר"א ותלמידיו ומשאת נפשם והתלהבותם ביסוד והרחבת הישוב, כשולחן ערוך. כל רמז רמיזא של הגר"א בענייני קיבוץ גלויות ומצוות ישוב ארה"ק היה בעיני מנהיגי העדה בירושלים כאורים ותומים, אשר עליהם מסרו את נפשם לבצע ולהוציא מכוח אל הפועל את כל הכוונות הקדושות. על יסוד המסורת הזאת היו מוסכמים ומקובלים באמונה עמוקה אצל כל תושבי ארץ ישראל, גם פשוטי העם, שלושת העיקרים הבאים:

א. לפני ביאת המשיח תהיה אתחלתא דגאולה, ע"י רשיון מלכי האומות, כמו שהיה בימי כורש בבית שני. ב. לפני הגאולה השלימה צריך להיות קיבוץ גלויות בשיעור של שישים ריבוא לפחות. ג. לפני הגאולה השלימה צריכה ארץ ישראל להיות בנויה ונושאת פריה על כל מרחביה (שזה עניין ´קץ המגולה´ שבחז"ל) וזו הייתה שאיפתם ומגמתם של הגר"א ותלמידיו מייסדי הישוב. וכמ"ש: "כי ניחם ה´ ציון [...] וישם מדברה כעדן וגו´".

שורשיה ויסודותיה של צמיחת הישועה היו בקודש, בחזונו של הגר"א שהיה ´נהורא דמשיח בן יוסף´, אשר האיץ בתלמידיו לעורר את הגאולה באתערותא דלתתא, "תעשה ולא מן העשוי". לגר"א הייתה תורה מסודרת ומקיפה לגבי סדר הגאולה [עיין בספר ´אחרית כראשית – מאמרי גאולה ע"פ הרמח"ל והגר"א´ ובהסכמת הגאון ר´ שמואל אויערבך שליט"א, וכן בספר ´עולם נסתר בממדי הזמן´] ומכוחו וכוח כוחו מסרו תלמידיו נפשם ממש על העלייה לארץ וישובה והפרחת שממותיה בנטיעות וכו´, ועל גבי פעולתם הרוחנית והמעשית נבנה אח"כ כל הישוב והתפתח למימדים עצומים כפי שאנו רואים כיום.

וכך כותב הגאון רבי אליהו ראם זצ"ל (ראב"ד בירושלים ומצאצאי משפחת הגר"א), בהסכמתו לספר ´דורש לציון´ – ובו דרשות מייסדי הישוב בארץ הקודש מבית מדרשו של הגר"א: "יש לציין שכל הרעיונות של רבנו הגר"א על קבוץ גלויות וישוב ארץ הקודש התבטאו לא רק ברעיונות אלא גם הוצאו מכוח אל הפועל על ידי תלמידיו עושי רצונו ומצוותו בעלייתם לארץ ישראל בנסיעות קשות בים וביבשה ומסרו נפשם וגופם בעבודה הקדושה של יסוד הישוב ובנין הארץ בתוך תנאים מסוכנים ואשר גם בספרים רבים אי אפשר לתת את התמונה הנשגבה הזאת. והם הם שהניחו את היסוד הגדול לקבוץ הגלויות ובנין הארץ בסייעתא דשמיא". אחד מגדולי המקובלים בירושלים, הגאון ר´ צבי הירש כהנא שפירא זצ"ל, אמר בנאומו בכינוס אזכרה שנערך ביום כ"ז אלול תרפ"א: "זכות גדולה היא ללמוד וללמד את תורת האתחלתא שעל פי רבינו הגר"א ותלמידיו מייסדי הישוב, המרוכזת בכתבי ´קול התור´ של הגאון ר´ הלל משקלוב תלמיד הגר"א" [מובא בספר ´דורש לציון´, עמ´ ג וכן ב´מדרש שלמה´ עמ´ ט]. (מתוך שבת הראי"ה גליון 56 פרששת ויחי)

תוכן שאסור לפספס
92 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
16
בס''ד לשכל: אמנם בציבור הרבה מהדתיים הלאומים נחשבים לפשרנים אבל למען האמת זה לא ממש נכון. דבר ראשון אני מכיר הרבה דתיים לאומיים שמקפידים על קלה כבחמורה ולהיפך אני מכיר חרדים שהם מאד פשרנים. יש הרבה בעיות עם הציבור הדתי לאומי כמו גם עם החרדי ולא באתי לדבר רע על אף מגזר כי בסוף כולנו שייכים למגזר אחד
יוחאי
15
הסילוף והזיוף הגדול בהיסטוריה נעשה על ידכם(הדתי לאומי), אתם עדיין מתעקשים להגיד שהמדינה הוא אתחלתא דגאולה,ואני שואל האם מדינה שהכריזה "ככל הגוים בית ישראל" היא גאולה?? האם מדינה ששלל מילדי תימן ומילדי טארן לשמור על יהדותם היא גאולה?? האם מדינה שהרס והחריב את היהדות והביא את היהדות למצב שלא היה מ
חרדי גאה
במשנה ברורה סי' תרע סק"א הביא את דברי הרמב"ם בהל' חנוכה הכותב טעם למצות החנוכה, משום שגברו בני חשמונאי על היוונים "והושיעו ישראל מידם והעמידו מלך מן הכהנים וחזרה מלכות לישראל יתר על מאתים שנים עד החורבן השני". לטעמיך קשיא, מה השמחה וההלל על שחזרה מלכות לישראל יתר על מאתים שנה, והרי זו מלכות שאיננה ר
להנחיל אוהבי יש
אודה שבתחילה לא קראתי את כל הודעתך אע"פ שאתה מין היחידים שאפשר לדחוק ולומר ששאלת שאלות ענייניות, אח"כ ראיתי שהזכרת את הספר דת הציונות אצלנו בבימ"ד מפורסם שהוא קיבל היתרים מנטורי קרתא לשקר ואני את הספר הזה ראיתי עוד כשהייתי בין 15-16, וכולו מלא בזיון ת"ח ושקרים, וה' יפרע ממנו. פעם ראיתי באינטרנט תשוב
להנחיל אוהבי יש
הדברים הנזכרים שם, אני בטוח שאם אתה באמת מחפש את האמת ואתה תראה את הספר הזה אתה לא תשאר איפה שאתה נמצא היום ובקשר להרב קוק הוא לא מביא בספר שום דבר מפי עצמו אלא מפי גדולי ישראל והרבה גדולים (הגרי"ח זוננפעלד וכל הדיינים בירושלים ועוד רבנים באונגרין)כתבו על ספר "אורות" של הרב קוק שהוא מלא כפירה ודינו
חרדי גאה
עצמו הוא בס"ה מביא דברים שרבנים אמרו על הרב קוק וזה מה שהרבנים אמרו על הרב קוק ויש מכתב מהגרי"ח זוננפעלד והב"ד מירושלים שכתבו על ספר "אורות" של הרב קוק שהוא מלא בדברי.... ויש הרבה מכתבים ודרשות מרבנים מאונגרין שאמרו על"כת המזרחי" שהוא כת של ..... אני באמת לא רוצה לכתוב דברים קשים ובאמת לא איכפת
חרדי גאה
כבר הזהרתי אותך בתגובות אחרות על הספר, אבל אגיב בכל זאת לא להשאיר דברי שקר על מקומם. חלק מהדברים שמביא על הרב קוק לא באמת נאמרו. חלק אכן נאמרו, ואני גם יכול להביא לך דברים חריפים מכל מה שנאמר שם שנאמרו עליו, ומפני כבודו וקדושתו לא נזכירם. אספר לך שני סיפורים אחד שמעתי איש מפי איש ואחד איני יודע מה מ
להנחיל אוהבי יש
אני יהיה אכזרי אם אני ימשיך להתווכח איתך בקשר להרב קוק אם אתה מאמין בה כל הכבוד אם אתה מדקדק בתורה ומצות אשריך בעולם הזה וטוב לך לעולם הבא אני מבין שאתה "חרדי ציוני" ואתה עובד את ה' אתה צדיק ויהא רצון שכל הדתיים לאומי יהיו כמוך
חרדי גאה
גדולי הדור הגרי"ח זוננפעלד ורבנים בירושלים כותבים על הספר אורות של ר' קוק שיש בזה דברי .... ויש הרבה מכתבים מרבנים מאונגרין על "כת המזרחי"שהם .... אני לא רוצה לכתוב דברים קשים, אבל אל תגיד שעל החרדים שמדקדקים בכל התרי"ג מצות (חוץ ממצות ישוב א"י)שעליהם נאמרה "והאמת תהא נעדרת" בו בזמן שאתם לא כ"כ חזקי
חרדי גאה
14
ומההרס שלה לדת.
משבק
כבר כתבתי בהודעה למטה שגרתי תקופה אצל אחד מגדולי ישראל חתן של הגרי"ש שליט"א, פעם בשולחן שבת, אחד שאל, למה קוראים למתנחלים מתנחלים, למה לא קוראים להם ה'אנשים הקדושים' (לא משנה שאותו אחד לא ידע כנראה שהשם מתנחלים נבחר ע"י המתיישבים הראשונים בחברון על דרך הפסוקים המשתמשים בלשון התנחלות) ואתו גדול הנהן
להנחיל אוהבי יש

הצגת כל התגובות

13
חבל שאי אפשר לסמן כאן "אהבתי" אבל אהבתי מאד מאד!!! יישר כח!
חרדי שפוי
שחרדי מגיב כך. אתה לא חרדי שפוי רק דתי לאומי שפוי
חרדי אורטדקסי
12
כל הכבוד!!
כל הכבוד!!
11
נמאס מהכפשות נטורי חארתא!!
סאטמר
10
אין עליך!!
משה
9
הרי ר' צבי קאלישער שהמציא את התהליך של אתחלתא דגאולה (שרוב גדולי עולם לא הסכימו לזה והוכיחו לו את השקר)לא הסכים לשום מדינה רק אם יהא הכל על פי תורה, ושיעלו לארץ ויקרבו קרבנות וכ' אבל הציונים שהגיעו לארץ כחילונים הם רק טימאו את הארץ וזה שקר להגדיר את זה כאתחלתא דגאולה
ניצוץ
מתוך שו"ת יביע אומר ח"ו תשובה מ"א: "אמנם רבים ועצומים מגדולי ישראל רואים בהקמת המדינה אתחלתא דגאולה, וכעין מ"ש בירושלמי (ריש ברכות), ר' חייא ור"ש בן חלפתא הוו מהלכין וראו איילת השחר שהיה בוקע אורה. א"ל ר"ח לר"ש בן חלפתא ברבי כך היא גאולתן של ישראל בתחלה קימעא קימעא כל מה שהיא הולכת היא רבה והולכת,
להנחיל אוהבי יש
היה עד לפני פסח רשימה ארוכה של גדולי הדור בקשר לקאלישער (הרבה דיברו דברים קשים נגדו) חבל שזרקתי את זה לפני פסח לגניזה זה ברור שהיה רבנים שהלכו איתו אבל הרוב לא, קח את כל הרבנים של אגודת ישראל שלא ראו בעין יפה את המזרחי ומה שהבאת מיביע אומר הרי אתה רואה איך שהוא לא שלם עם זה ואני מודה שכל רב "מהר
ניצוץ
8
די לכיבוש הערבי!!
ארי
7
קונדל הלוי עמית בדרשי
הלוייי
6
על חשבון החרדים שמשלמים מיסים ולפעמים זורקים להם כמה עצמות (קצבאות וכו) והכסף הגדול הולך לציונאצים וחבריהם בדמות כל מיני "חוקי סדום" ו"הגנה" על ישראל... בקיצור נמישך להתפלל להשם שיעקור אותם אחד אחד מהשורש עם הצבא המהולל שקם על חשבון החרדים. וכמו ההבטחה בתורה, אם בחוקתי תלכו...
ציוני לשעבר
קלעת לדברי רבי יואל. גם אני עליתי על הנקודה, הייתי אגודיסט עד שקלטתי. היום אני מנטורי קרתא
שומר העיר המקורי
5
אין מה לעשות. יש משוגעים בעולם!!
בלבד!!
4
לפי שיטתך היא זכות משמים והיא הנקראת ציונות, אז את כופר בדברי חז"ל, שהרי אין מגלגלים זכות ע"י חייב לכן אין מדינת ישראל היא זכות אלא רק חובה למקימים אותה ואין לזו ציונות שעליה דיברו רבותינו. אז אל נקשר את מדינת ישראל לתורת ישראל. חוקי מדינת ישראל בא לקעקע את תורת ישראל ולא לגאולה המיוחלת התכונו
מישהו
ראשית- כפי שראית זהו חלק א' ואני ארחיב בעז"ה ואולי חלק מטענותיך יתבררו בהמשך כלא נכונות (עדיין לא החלטתי מה לכתוב ומה לא) שנית- אתה קובע כל מיני עובדות שאיני יודע על מה אתה מתבסס בטענותיך, אנא ממך עמוד מאחורי דבריך ותוכיח ואל תזרוק גיבובי דברים ועצבים בעלמא, לדוגמא: טענתך שחוקי מדינת ישראל באו לקעקע
להנחיל אוהבי יש
היהדות!! תשמע את הקלטת "הרצל והציונות" של הרב אמנון יצחק ואז תבין עד כמה אתה טועה!!! הציונים לא היו מעונינים ביהודים חרדים במדינה הרצל רצה להעביר לשמד בטקס חגיגי רח"ל את עם ישראל ואם תרצה לשמוע עוד תשמע הקלטת הנ"ל66
65
או משתדלים לקיים תרי"ג מצוות?! את הבדיחות שלך תשלח לבזוקא
ש"י עולמות
לכל הארגונים לא לרשום ילדים לביה"ס של הציונות הדתית והפילוסופיה המתלהמת שלך לא תשנה את דעתנו תורה ורפורמה לא הולכים ביחד וחובה לפרסם בכל אתר ואתר!!!
בת טובים
אתם ממשיכים להגיב תגובות שלא קשורות לתוכן המאמר, אבל אני אענה בכל זאת לדבריך. ראשית אני לא מכיר הוראה כזאת יותר מאשמח אם תביאי מקורות (ואני יודע מה הולך בבתים של גדולי הדור של הציבור החרדי, גרתי תקופה לא קצרה בביתו של אחד מחתניו של הגרי"ש אלישיב שליט"א) שנית (ובדברי אלה אני אוכיח שתגובתך לא לעניין)
להנחיל אוהבי יש
ידוע שהציונים(לא הדתיים לאומיים וכו..) לא שומרים את התורה ברובה, וגם מה שכן, מחפפים.. אז נא לקרוא לפני שמגיבים.
ש"י עולמות
משום מה לכן אשתדל לחזור על תורף דברי תגובתך היא דוגמא לתשובה דמגוגית ולא עניינית "כל חכם הרוצה להשיג על חברו שהאריך בכתב להטעים דבריו אינו יכול להשיג על פסקו רק אם ג"כ מברר דבריו בטענות צודקות, אבל בפטומי מילי בעלמא לומר שאין הדין עמו אין שומעין לו" שו"ת המבי"ט סי' קטז אני מכיר יותר מחמישים קהיל
להנחיל אוהבי יש
השאר?? למה רוב מהדתי לאומי נמנה על אלו "הפשרנים"
שכל
אני לא יודע שהרוב הוא כמו שאתה טוען, אני באמת לא יודע מה הרוב, אבל ג"כ לא מבין מה הנפק"מ בזה, כי אלו שכן מקפידים הם ציונים בגלל התורה שקבלו ולמדו, ואני לא בא להשוות ציבורים מי יותר טוב ומי לא, אין לזה שום רלוונטיות כלפי התורה, וכי בגלל שישראל חוטאים או על דרכך, רוב ישראל חוטאים, אז התורה- עפרא לפומי
להנחיל אוהבי יש
הוא פשרני ולא מדקדק (בלשון המעטה)בשמירת התורה, לא משנה לך כלום בתפיסת עולמך, אני לא יכול לעזור לך!!!
שכל
ח"ו שזה לא משנה, כל יהודי שלא מקיים מצוות זה לא טוב, וזה משנה מאד. אני פשוט טוען שהתורה לא נמדדת באנשים שקושרים את עצמם אליה, התורה היא תורה מצד עצמה, גם רוב לומדי הקבלה בעולם הם גויים, אז זה פוגע וגורע משהו מתורת הקבלה ח"ו ח"ו?? ואני חוזר על דברי מהודעה קודמת: וכי בגלל שישראל חוטאים או על דרכך, ר
להנחיל אוהבי יש
האם הרב קוק היה חכם??? (בודאי תשיב כן) א"כ למה הוא לא ראה את הנולד למה הוא לא ראה 50 שנה הלאה מה יקרה עם הציבור שלו ?? א"א להגיד שזה שהדתי לאומי הוא פשרני זה מקרי, הרי זה טפשי להגיד כך, בזמן שכל בר שכל מבין שזה תוצאה ישירה מהחינוך הפסול שהם סופגים זה לא דומה בכלל לשבבנקים אתה צריך להבין שבבניק ה
שכל
על הקצה בזיון חכמים שיש בה, א"כ דברת לעניין ולכן אענה לך הרב קוק ראה את הנולד יותר מכל בני דורו, ושתי דוגמאות הביא על כך: א. בעניין מחלוקת שמן קטניות שהבדץ מעדת אשכנזים-חסידים בירושלים יצא נגד היתרו, והוא השיב להם בבקיאות וחריפות וראיות חזקות ונגד מה שכתבו שצריך להחמיר יותר ויותר בדורנו כתב להם וזו
להנחיל אוהבי יש
סביב ההתרים הדחוקים וסביב הטיוחים.. וכו וכו מה שאומרים, להתיר את השרץ בקן טעמים שיערב לך.
מיכאל
1)האם אתה מכחיש כל קשר בין הדתי לאומי לבין הרב קוק?? 2)מה ששאלת מה נשאר לרב זוננפעלד?? אני חושב ש"העדה החרדית"(שהם ממשיכי דרכו של הרב זוננפעלד)הם יותר טובים מתלמידי הרב קוק 3)לגבי חתונות מעורבות כתבת "מצב דורינו כסיבה (להתיר) לכתחילה חתונות כאלה" האם באמת אתה חושב שזה תשובה?? למה החרדים שהם גם חיי
שכל
אכין נטית רחוק מהבנת דברי לאשורם, היות ואתה לא מכיר את הציבור 'הדתי לאומי' אינך מודע לפלגי פלגים שיש בו כמו ספרדים לפי הרב עובדיה ספרדים לפי בן איש חי, 250 חסידויות, וליטאים בדרך החזו"א, ובדרך היישוב הישן, ובדרך הגר"א, הבנת יש הרבה תתי קבוצות אצל החרדים. גם אצל מה שאתה מכנה דתי לאומי יש כמה קבוצות ש
להנחיל אוהבי יש
לגבי מה שכתבת שיש לך שתי ראיות נוספות שא"א להפליל את כלל הציבור בגלל ציבור מסיום א)הבאת ראיה מקבלה ואדרבה משם ראיה לצידי כי באמת בגלל שנכשלו הרבה ע"י הקבלה באמת אסרו ללמוד קבלה למי שלא מלא כריסו בתורה ב)ולגבי עם ישראל שהבאת זה באמת נכון שכמו שאני מאשים את מנהיגי המזרחי במה שהמזרחי סר מהדרך כ"
שכל
3
מועדים לשמחה לאלתר ולגאולה שלמה בב"א, בהגלות משיח צדקנו מחית זכר עמלק ובנין ביה"מ ומלאה הארץ דעה כמים לים מכסים.
להנחיל אוהבי יש
2
לא הבנתי מה הבאת את החשמונאים הרי הם היו צדיקים, וגם בן כוזיבא אינו שייך לפה שהרי הוא היה המשך של מלכות ובודאי יש לבכות כשהגיע המלכות לקיצו אף שבמשך זמן מה היה המלכות ביד רשע ולעצם הענין שכתבת שיש חיוב לכבוש את הארץ. כידוע שרוב גדולי הדורות סברו שאין חיוב כזה בזמן הגלות ואדרבה יש את הג' שבועות שאסו
חרדי גאה
סוף כל סוף אפשר לפתוח פה דיון אמיתי. אמנם כנים דבריך שהחשמונאים הראשונים שתפסו במלכות היו צדיקים וקדושי עליון וכדברי הרמב"ן. ושניים על זאת, ראשית המלכות הלכה והתדרדרה, שנית צטטי חלק ממאמר, אותו חלק בא במקור לענות על הטענה שאין ערך במדינה מכיוון שאינה של מלך המשיח, דהינו הנקודה הפנימית שם שמלכות יש ל
להנחיל אוהבי יש
אני מתפעל ממהירות ובהירות התגובה. אתה חזק!!!! אבל כל הדברים שאתה מביא הם דברים ידועים שעליהם נשען השיטה שלכם ובספר "דת הציונות מתייחס ממש ממש לכל הדברים שאתה מביא ומפריל וסותר אותם לגמרי בראיות מפורשת קשה לי לעמוד ולהעתיק את כל זה הם דברים ארוכים הוא מתיחס לגבי "עמרי" בחלק ב' הוא מתייחס לגבי
חרדי גאה
ועוד שאפי' אם נגיד שהגאולה יגיע קמעא קמעא מי אומר שזה מדובר על מדינת פשע של ימינו (הרי זה ברור שזה לא המדינה שר' צבי ראה, לפי מה שבנו כותב במכתב הוא רצה מדינה שאם אחד לא יקיים את התורה יכניסו אותו לבית סוהר!!!!)אולי יתגלגל ויהיה עוד מדינה, (חרדית) הרי מדינה שמטמא את הארץ גורם רק ריחוק הגאולה וגורם
חרדי גאה
ועוד שאפי' אם נגיד שהגאולה יגיע קמעא קמעא מי אומר שזה מדובר על מדינת פשע של ימינו (הרי זה ברור שזה לא המדינה שר' צבי ראה, לפי מה שבנו כותב במכתב הוא רצה מדינה שאם אחד לא יקיים את התורה יכניסו אותו לבית סוהר!!!!)אולי יתגלגל ויהיה עוד מדינה, (חרדית) הרי מדינה שמטמא את הארץ גורם רק ריחוק הגאולה וגורם
חרדי גאה
אבל דבריו תמוהים ופלא בעיני אחרי כל מה שכבר כתבתי שאתה מזכיר את זה. ואני מקווה שלא הבאת מהספר פשע הנ"ל (כי קיבלתי מרבותי שלא לערב כפירה ואמונה, עד שבשיעור א' צעק מו"ר שמי שלומד במכון הוראה שיצא מהשיעור ועדיף שלא ילמד כדי לא לערבב כפירה ואמונה) כנראה שהכל נובע מהבנה שגויה של המושג גאולה אז אין לנו אל
להנחיל אוהבי יש
אתה מביא את דברי הילקוט שיש עדיפות לגור בארץ אפי' אם חוטאים וזה שקר ואני יביא מה שכתוב בתו"כ קדשים ז. יד, "ולא תקיא הארץ אתכם" ארץ ישראל אינה כשאר ארצות ואינה מקיימת בעלי עוברי עבירה והיעב"ץ בהקדמה לסידרו כתב שעדיין לא עלה לארץ ישראל כיון שלא היכן מזון לנפש וכדי שלא תהא ביאה ריקנית ובאבנ"ז יו"ד(ת
חרדי גאה
אתה טוען שאני משקר והבאתי ילקוט שאינו קיים? אולי אתה טוען שהילקוט משקר? למה קראת לזה שקר? ראשית הגם שציטטת יפה לא ענית על טענותי. לעניין מה שעולה ממה שהבאת מדת המינות (ואשתדל לקצר): "כל הדר בארץ-ישראל - דומה כמי שיש לו אלוה, וכל הדר בחוצה-לארץ - דומה כמי שאין לו אלוה" (כתובות קי:) ועיין בראשית 'שיבת
להנחיל אוהבי יש
אני יתייחס לכל הדברי ההבל שכתבת בסוף אבל האמת אגיד שחשבתי שהגענו לעמק השווה, שבסך הכל אתה חרדי כמוני שמאמין בכל "רק גם מאמין באתחלתא דגאולה" אז חשבתי שאתה בסדר סו"ס "חרדי" (ויש עוד חרדים המאמינים "באתחלתא")המדקדק בכל ואינו מוותר על קיצו של יוד אבל עכשיו אני חושב אחרת!! אני חושב שאתה מאוד מאוד מסוכן
חרדי גאה
לעניין אם ישראל נגאלין בתשובה או לא- ר' חיים אלעזר וואקס, אבדק"ק קאליש ברוסיה, חתן אחיו של הדברי חיים, ובזיווג שני חתן לר יהשוע קוטנער: "והנני להעתיק כו' הגאון הצדיק עיר וקדיש, הרב הדומה למלאך ה' צבקות כ"ק כו' ר' אליהו אבדק"ק גריידיטץ: "..על עסק הקודש ישוב ארץ ישראל, הייתי מדלג על ההרים לבוא שם כו'
להנחיל אוהבי יש
לצערינו, שתגיע לשמים, תכיר באמת...
יהודי יר"ש
עכשיו אני מבין עד כמה השיטה שלכם מסוכן ומסולף!! עכשיו אני מבין למה כל גדולי ישראל הכריזו על "הדתי לאומי" מה שהכריזו!! עכשיו אני מבין עד כמה אני צריך להיזר ממך!!! והנה שים לב למה שכתבת:"מי שגר בארץ הגם שאינו מאמין,הרי הוא כמאמין המדקדק בכל" ע"כ חוץ ממה שדברים אלו הם דברי הבל ושטות שהרי איך אמרה
חרדי גאה
וז"ל מרן רבי יואל טיטלבוים בספרו "ויואל משה": "והאפיקורסים אומרים פירוש זר בדברי הילקוט סוף מגילת איכה בפסוק זכור תזכור, אמר הקב"ה הלואי יהיון בני עמי בארץ ישראל אעפ"י שמטמאין אותה, ומצאו בזה מציאה להטעות חסרי דעת שחשוב בעיני הקב"ה רשע וכופר אם הוא בארץ ישראל, וזה כפירה בכל התורה כולה שמבואר כמה פעמ
חרדי גאה
וז"ל מרן רבי יואל טיטלבוים בספרו "ויואל משה": "והאפיקורסים אומרים פירוש זר בדברי הילקוט סוף מגילת איכה בפסוק זכור תזכור, אמר הקב"ה הלואי יהיון בני עמי בארץ ישראל אעפ"י שמטמאין אותה, ומצאו בזה מציאה להטעות חסרי דעת שחשוב בעיני הקב"ה רשע וכופר אם הוא בארץ ישראל, וזה כפירה בכל התורה כולה שמבואר כמה פעמ
חרדי גאה
ולכן הם עוורים, שהם מגלים את האמת זה כבר מאוחר וכל חייהם הלכו לבטלה.. החכם עיניו בראשו.
יהודי יר"ש
ובהירות התגובה, אתה חזק!!!!! והנה כל הדברים שאתה מביא הם ידועים ומפורסמים שהם כאבן היסוד של שיטת המזרחי ובספר"דת הציונות" הוא מתייחס באופן פרטני ממש לכל הדברים שאתה מביא אחד אחד וסותר אותם לגמרי קשה לי לעמוד ולעתיק את כל הדברים כי זה לא ייגמר גם מה שהוכחת מ"עמרי" הוא מתיחס לזה בחלק ב' גם מה ש
חרדי גאה
מספרי אחרונים ואחרוני אחרונים, ואינם מכוחי ואיני חזק. שנית איני מזרחי ולכן גם אם מה שאני מביא הוא אבן יסוד במזרחי זה על דרך המקרה. כמו"כ, בנוגע לספר הרשע והפשע דת הציונות, כבר הבאתי מדבריהם של הרב אלישיב והרב עובדיה שליט"א, שאסור לקרוא בו, שנית כבר אמרתי לך שמפורסם אצלנו שקיבל היתר מנטורי קרתא לשקר
להנחיל אוהבי יש
ידידי היקר אתה כותב לי להיזהר מהספר "דת הציונות" בגלל בזיון ת"ח שיש שם אז אני רוצה להסביר לך שאצל הציבור שאני נתגדלתי שם זה דבר פשוט לדבר נגד הרב קוק ואתה צריך להבין שעד גיל 10 לא ידעתי שהרב קוק חבש כיפה!! (היום אני יודע שהלך גם עם ספודיק)וכל הרבנים אצלנו מכנים את הרב קוק בשמות נרדפים שלא יפה להזכ
חרדי גאה
הא, יצא המרצע מהשק, כנראה פתאום שלא רק את מצוות אר"י השליכו הקרויים חרדים אחר גבם כי עם גם מצצות כבוד חכמים "נשיא בעמך לא תאור" אז הרי לך שיש דברים על הרב קוק שלא ידעת עליהם וסיפרו לך ההיפך מהאמת, ואני מבטיח לך שאם תחקור בדבר תמצא שהיה קדוש עליון ובטלים באלף אלו שיצאו נגדו לעומת מעריציו הרבים (כדוג
להנחיל אוהבי יש
ראשית אני מודה לך שיש לך שיש לך על מה לסמוך אבל גם לנו יש על מה לסמוך כמו שהבאת הרבה מדרשים לצידך יש דם הרבה מדרשים שמבואר להיפך ובדרך אגב בספר עבודה תמה הוא מביא את הירושלמי ועוד כמה ראיות שרואים לכאורה שיהא"קמעא קמעא" ומביא מצד שני ראיות שכל הגאולה יבוא ע"י משיח ומיישב את הסתירה שבעצם לא יהיה "א
חרדי גאה
ועוד שאפי' אם נגיד שהגאולה יגיע קמעא קמעא מי אומר שזה מדובר על מדינת פשע של ימינו (הרי זה ברור שזה לא המדינה שר' צבי ראה, לפי מה שבנו כותב במכתב הוא רצה מדינה שאם אחד לא יקיים את התורה יכניסו אותו לבית סוהר!!!!)אולי יתגלגל ויהיה עוד מדינה, (חרדית) הרי מדינה שמטמא את הארץ גורם רק ריחוק הגאולה וגורם
חרדי גאה
1
צדיק (כפי שאתם לא מתביישים להציג-השקר הכי גדול), אתם מנסים עכשיו להגיד כאילו שעליית הגר"א הם היו ראשי הציונות!!! אתם הדתי לאומי אתם מנסים בכל כוחכם להיות שומרי תורה וגם להיות ציונים, דעו!! זה לא הולך ביחד אי אפשר לחבר את הטמא והטאור יחדיו אי אפשר להיות פשרנים ביהדות!!! תחליטו אם לה' ואם לבעל....
דינה
אולי גם יעניין אותך
תוכן גולשים